Ronai and Ronai
AMERIKAI

Izrael megfékezte a palesztin állam kikiáltását 2011. június 23. csütörtök 12:48 | AN

  • Hozzászólások(36)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Izrael megfékezte a palesztin állam kikiáltását

Jeruzsálem – Danni Ajalon izraeli külügyminiszter-helyettes szerint sikerült megfékezni a palesztin állam elismerésének lendületét. A hezitáló államokat győzködni fogják.

Ezt a diplomáciai vezető csütörtökön közölte. Külön kiemelte Európát és Latin-Amerikát, melyek lendületét sikerült megtörni az ENSZ Közgyűlésében. Azon reményének is hangot adott Ajalon, hogy jobban megértik Izrael álláspontját ezen országok, mert gazdasági és politikai szempontból csökkenni fog a palesztinok népszerűsége.

Az izraeli külügy szerint az ENSZ-ben 192 tagból 118 lenne hajlandó elismerni egy egyoldalúan kikiáltott palesztin államot. Ezért Avigdor Liberman külügyminiszter egy listát kért a hezitáló országokról, akiket személyesen igyekszik majd meggyőzni.

Ron Prossor, a zsidó állam ENSZ-hez akkreditált nagykövete szerint meg fogják érteni az eddig az önálló palesztin állam kikiáltását támogatók, hogy az egyoldalú akciók csak erőszakhoz vezetnek. Ezzel szemben azonban Izrael még „erkölcsi kisebbséget” alkot- fogalmazott a diplomata.

Az utóbbi időben közelebb került egymáshoz a világi Fatah és a szélsőséges Hámász, akik Kairóban már egy szakértőkből álló egységkormány felállításáról is megegyeztek. Ha ez a kabinet őszre teljesíti kitűzött feladatát és kiírják a választásokat a Gázai övezetben és Ciszjordániában, úgy valószínűleg egyoldalúan kikiáltják a független palesztin államot az 1967 előtti határokkal.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 5.0/5 (1 szavazás)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +1 ( 1 szavazás)
Izrael megfékezte a palesztin állam kikiáltását, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Címkék:, , , , ,

  • Hozzászólások(36)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

36 Reader’s Comments

  1. A múltkor hányan is ismerték el?

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  2. A Fatah és a Hamasz közötti békéről, annak tartósságáról írt blogbejegyzésem linkje:

    http://globlog.nolblog.hu/archives/2011/05/03/PFSZ-Hamasz_orok_beke/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  3. Egyébként az egész egy baromság. A palesztin állam létjogosultságát a területfelosztással egy időben elismerték. Ráadásul van palesztin állam, csak egy ügyes névválasztással Jordániának hívják. Területének 80%-át Palesztináról választották le.

    Hogy félreértés ne essék, nem a leendő palesztin állammal van gondom, hanem az azt övező mellébeszéléssel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  4. Na ez itt a probléma. Az sokan nem tudják, vagy szándékosan elfelejtették, hogy “Palesztinában” már van egy arab állam, amit kb 20 évvel a modern Izrael állam megalapítása előtt mesterségesen létrehoztak. Ez volt “Kelet-Palesztina”, ami “Palesztina” 2/3-át tette ki.

    67 előtti határok… ez nem fog nekik összejönni…ahhoz 67-ben kellett volna nekik nyugton maradni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  5. Nekem sincs gondom a palesztin állammal. Lehetne mondjuk a Holdon. Aztán kilőni oda az egész bagázst, úgyis szeretik a rakétákat nagyon. Boney M: One Way Ticket :)

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  6. Nem elismerni kell! Lebombázni!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  7. “..Liberman külügyminiszter egy listát kért a hezitáló országokról, akiket személyesen igyekszik majd meggyőzni…”

    - OK, üzenem nekik, hogy diplomatáik költözzenek egy hónapra Beershevába, vagy Ashkelonba (vagy ezek közelébe, valamelyik kibucba), egy átlag házba (szóval, nem atombunkerbe), és aztán nem lesz több kérdésük, az biztos.

    “…Az utóbbi időben közelebb került egymáshoz a világi Fatah és a szélsőséges Hámász..”

    - Nem kerültek közelebb, azóta is kölcsönösen vegzálják egymást. Amúgy, a fatah is szélsőséges, nem csak a hamasz.

    Annyi történt, hogy nagy külsőségek között, a világsajtónak rendezett műcirkusz keretein belül, aláírtak egy papírrongyot, ahogy hasonlóképpen tették már korábbban is, aztán azonnal egymásnak estek, ahogy már 22 éve teszik folyamatosan.

    “…akik Kairóban már egy szakértőkből álló egységkormány felállításáról is megegyeztek…”

    - Ami kimerült abban, hogy papírra írták: “megegyeznek”.

    De kb. eddig tartott a “megegyezés”, lényegében maradt minden a régiben.

    Szakértői kormányról pedig eleve nem beszélhetünk két, egymást is legyilkoló nemzetközi terror- és bűnbanda (fatah, hamasz) esetében.

    Nem véletlen, hogy az egyetlen kivétel, Szalam Fajad hagyná már a francba az egészet, mert belátta, hogy ez tényleg reménytelen, és nem az izraeliek, hanem saját népének magatartása miatt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  8. A Heszbollah háborút akar…
    http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/hezbollah-preparing-for-war-against-israel-to-protect-syria-s-assad-1.369220

    Csúnyán rá fognak faragni. Most már kicsit jobban rájuk kellene nézni mint 2006-ban.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  9. Eddig a palesztinok arra hivatkozva nem ültek vissza a tárgyalóasztalhoz, hogy Izrael nem állítja le a telepbővítéseket.
    Úgy látszik rájöttek, hogy fehéren-feketén bizonyítani tudjuk, hogy telepbővítésről szó sincs, csak a meglévő területen, a zöldterület rovására folynak építkezések, mert a legfrissebb hírem ebben a témában úgy szól, hogy: Amennyiben az izraeliek hajlandók visszatérni a tárgyalásokhoz, nem forszírozzuk az építkezések leállítását.

    Jimbónak!
    Köszönöm, hogy korrigáltál, mert helyesen tényleg Jordánia megalakulásával ismerték el a palesztinok államalkotási jogát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  10. Jimbo:

    A Hezbollah is bőven tanult és még bővebben fel is fegyverkezett, mint ahogyan 2006-ban volt. Senki se állította meg a fegyverszállítást, az újabb, kiterjedtebb és mélyebb bunkerrendszer kiépítését és ezek civil infrastruktúra mögé rejtését, így ha a zsidó állam ismét nekileselkedne a terrorszervezet elpusztításának, újfent sok ártatlan libanoni halna meg, így akár már a háború felénél tűzszünetre kényszerítenék őt a nyugat és annak médiája, ezzel megmentve az iszlámfasisztákat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  11. Az iszlámnáci mögéjebújik az aszzonyainak meg pereputtyának , onnan mocskolódik és lövöldözik , auzán mikor odacsördítenek neki akkor az ENSZ.-ben jajveszékel hogy az ellenség ártatlanokat gyilkol.
    Náci stratégia…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  12. Animeb,

    bár nem engem szólítottál meg, de engedd meg, hogy elmondjam. A mai vezetés nem azonos a II. libanonival. Ráadásul az utóbbi időben elég sok fricskát kaptunk ahhoz, hogy ne foglalkozzunk a külvilág “jogvédőivél”. Ugyanis nekünk sincs kevesebb jogunk az élethez, mint bárki másnak.
    Mondom ezt pont azért, mert amint Te is írod, a fegyverkezés nem csökkent. Sőt!
    Az abszolút magánvéleményem pedig az, hogy amennyiben civil lakosság közé telepítik a kilövő állásokat (mint rendesen) – legyen az ő felelősségük.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  13. Azt mondom, arabok és nem palesztinok, és akkor egészen más dimenzióba kerül az egész mese. Egy hatalmas – százmilliós(?) – embertenger közepén egy békében élni akaró négymilliós Izráél…
    Palesztinoknak úgy kb. ‘67óta nevezik, illetve neveztetik magukat, hogy történelmi látszatot és sajnálatot keltsenek a világ közvéleményében.
    Az Élet Menete elnevezésű hagyományos felvonuláson egy háromtagú csoport állt a terézvárosi katolikus plébánia előtt, az út szélén és gázai sérülteket bemutató, Izraelt kárhozatató feliratos fotókat lengetett… Ezek is manipulálók egy fajtája, ők az antiszemita indíttatású manipulátorok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  14. Hétmilliós Izrael, nem négy… hála Istennek, gyarapodik.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  15. Én is láttam egyébként ezt az élet menetén, ott álltak a Nagymező utcában a templomnál.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  16. Gondolom az itt beszélgetők is különböző társadalmi rétegből kerülnek ki, eltérő iskolai végzettséggel, talán még életkorunk sem azonos…

    Miért látjuk mi reálisan azt a helyzetet, aminek pont az ellenkezőjével igyekeznek etetni a tömegeket????

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  17. Én speciel azért, mert éltem ott tíz évet, és visszakészülök.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  18. lehar:

    Ha Izrael Iránhoz hasonlóan vallási fundamentalisták rezsimje lenne, nem csinálna ügyet abból, hogy külföldön hogyan bánik hadserege az ellenséges ország fegyvertelen lakosságával, úgy mint az említett ország és Irak az 1980-ban kitört iráni-iraki háborúban. Ám sajnos-nem sajnos a zsidó állam demokratikus jogrendje és társadalma nem képes megemészteni az ilyen “járulékos veszteségek” okozta terhet, így a terroristák gerillamódszere örökkön-örökké be-fog-válni vele és minden hasonló kultúrával szemben, ahol az emberi élet szentnek tekintik. Nem az a kérdés, hogy kinek a felelőssége a libanoniak veszélyeztetése (ez amúgy is nyilvánvalóan a Hezbollahhé, ha már a fél országot a kezükbe adta Szíria, Irán és igen, az ENSZ), nem az, hogy miért csak a városok közepére építik fel védelmi állásaikat, amikor ott van nekik az ország ritkábban lakott területei is (erdők, mezők stb), hanem hogy Izrael meddig lesz képes ellenállni a nyugati nyomásnak (mert az arabnak azért csak ne próbáljon megfelelni, ha már ők szítják a tüzet). Előreláthatólag Asszad és a terrorszervezet jól kalkulál, ha a háborúval akarja elterelni a figyelmet a szír rezsim kegyetlenkedéséről, mert se ott, se Nyugat-Európában nem lesz, ki kiálljon a zsidó állam önvédelmi joga mellett, így komolyan veszélyeztetni az ország hírnevét, sőt gazdaságát (bojkott-veszély), és a zsidó diaszpórák szellemi és testi biztonságát (antiszemita támadások), és ezt akkor sem kerülheti el, ha napokig vagy akár egy hétig háborítatlanul hagyná az iszlámfasizmus pusztítását, mert a nyugati baloldaliság egyszerűen képtelen megszabadulni a gyengébb, de agresszor szereplők babusgatásának kényszerétől, mint ideológiai mentsvártól.

    Egyszóval; hiába is veri rommá (ismét) Libanont és vele együtt a Hezbollah jelentős részét, ha mindenki ellene fordulna és “tűzszünetre” kényszerítené anélkül, hogy a terroristaszervezet felelősségét valaha is firtatni kezdenék.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  19. Animebj:

    - Nekem van egy igen erős gyanúm, hogy Izrael a legközelebbi libanoni, gázai, egyiptomi, akármilyen háborújában igen magasról fog tenni a nemzetközi “tűzszüneti” határozatokra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  20. Animebj,

    amit leírtál, abban Neked tökéletesen igazad van.
    Nem szaporítom a szót, a választ Eldrad megadta.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  21. Én is emlékszem arra a társaságra a templomnál. Jellemtelenek. Ez az alkalom pont nem volt arra megfelelő amit csináltak.
    A tűzszünetről szerintem háború esetén Izrael ráér akkor tárgyalni amikor már bent van a Cahal Damaszkuszban és Bejrútban. Akkor elég előnyös pozícióból mehet a tárgyalás. És lehet olyan feltételeket szabni, ami nem előnyös az iszlámnáci bandának. Ilyenek mint demilitarizálás, ENSZ, vagy NATO alakulatok állandó jelenléte-mert Izraeli haderőnek ott lenni állandó jelleggel szívás lenne szerintem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  22. És a legfontosabb: a Heszbollah hagyja el a térséget, távozzon a libanoni kormányból.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  23. A libanoni iszlámnácik nem fognak eltűnni a kormányból, hiszen most már gyakorlatilag övék a kormány, a parlament, így pedig az egész ország fölött teljes ellenőrzésük van, annak pénzforrásaival együtt.

    A faszbollah most már nem állam az államban, hanem maga az állam.

    Ez a rossz hír.

    A jó hír:

    1,
    - A libaonni iszlámnácik, iráni és szír bűntársaikkal együtt, hiába fejlesztettek bármit, a lemaradásuk így is reménytelen.
    Az izraeli haderő sem állt le azóta a fejlődésen. Azóta rendszerbe állítottak még több Merkava 4- et, immár üzemelnek az Iron Dome és a Tropy rendszerek, a világ legerősebb lövészpáncélosából, a Namerből kb. 100 db van üzembe állítva, légierejük legendás hatékonysága pedig szintén csak növekedett azóta.
    2,
    A libanoni rakétákról:
    - A nagy és közép hatótávolságú rakétákat MIND kilőtte az izraeli légierő 2006- ban, a háború első órájában (a közepesekből maradt pár, de minimális). Ez most se lesz másképp. A kis hatótávolságúakból és a közepesekből marad még ezúttal is, de láthattuk, hogy ezek harcértéke nulla, és nem demoralizálja a lakosságpt sem.
    3,
    A CAHAL akkori és mostani vezérkara között ég és föld a különbség, a korábbi hibákat (pl. központosított logisztika, stb) már rég kijavították, a sereget újraszervezték.
    Most, ha a faszbollah újra nekinmenne Izraelnek, kb. az lenne az eredmény, mint gázában volt 2008 végén a hamasszal.

    El nem tűnne az iszlámnáci banda, de rettentően meggyengülne, és a megmaradt vezérei után a vadászatot bármeddig lehetne folytatni.

    Az abszoluút fölény Izrael oldalán áll.

    A faszbollahnak nincs légiereje, Izraelnek meg van, méghozzá a világ egyik leghatékonyabbja.
    Légifölény nélkül pedig, még ha az ember iszlámnáci is, és hosszú, tetves szakálla van, meg hitleres karlendítésekkel ordít mindenféle marhaságot, akkor sincs semmi esélye bármilyen háborúban.

    (ráadásul, itt nem izraeli légifölényről, hanem kizárólagos légiuralomról van szó)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  24. Az Egyesült Államok 2006 óta 720 millió dolláros katonai segítséget nyújtott Beirutnak

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  25. szia Jimbó,- emlékszel?,-Tower of Babble

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  26. Simplemind, már csak egy dolgot kellene tudni: kik pénzelik az iszlámnácikat a gazdag olajsejkeken kívül. Gondolok itt nyugati pénzekre…
    Meg az USA mennyire felügyelte a segély felhasználását?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  27. A Tower of Babble-ről csak olvastam, hogy jó, de még nincs meg sajnos. Dore Gold-tól a Harc Jeruzsálemért van meg egyelőre.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  28. “..kik pénzelik az iszlámnácikat a gazdag olajsejkeken kívül. Gondolok itt nyugati pénzekre….”

    - Különféle szélsőbalos- és szélsőjobbos szervezetek, de a legnagyobb lóvékat az ENSZ segélyekből szakítják le (a hamasz a legjobb példa erre, és a különféle afrikai kannibál népvetérek).

    “..Meg az USA mennyire felügyelte a segély felhasználását?…”

    – Amennyire az adott célország pézügyi áttekinthetősége engedi.

    Pl. Egyiptomba és Pakisztánba rengeteg pénzt küldtek, aminek egy része a titkosszolgálatoknál landolt. A pakikról meg tudjuk, hogy a titkosszolgálatuk komoly munkakapcsolatban van az iszlámnácikkal…

    Egyiptomban eddig tudták, mire megy el a pénz, mert kb. olyasmi kondíciókkal kapták, mint Izrael (ennyi százalákát amerikai fegyvervásárlásra, ennyit hazai fegyveriparra, emennyit meg kutatás- fejlesztésre, és/ vagy kiképzésre).

    De ezután szerintem Egyiptom is számíthat arra, amire Pakisztán, hogy amíg anarchia, vagy iszlamista hatalomátvétel veszélye van, addig nincs több támogatás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  29. google a barátom:
    amerikai katonai segély (enter)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  30. Eldrad:

    Szerintem Te még mindig nem érted a lényeget. Izrael és a Hezbollah között aszimmetrikus háború törhet ki. Mindenhol “kiment a divatból” az előre kiválasztott csatatér és a benne rejlő “hősiesség”, a városi dzsungelharc korában minden az embertelen gerillaharcnak kedvez. A zsidó államnak lehet olyan mesterlövészpuskája, ami fejet találva lábszárig lerobbantja a delikvenst, lehet olyan bunkerromboló bombája, hogy a tetőn ajtót nyit magának, lépcsőzik, majd a megfelelő lakás ajtaján bekopog és “Shalom!” üdvözlettel végez egy terrorfejessel, DE ha emberileg nem képes megemészteni az ártatlan áldozatok halálát, akkor soha nem győzheti le ellenségeit. Oroszország az első csecsen háborúba Grozny-t sz@rrá bombázta, így téve ponton a csecsen lázadók függetlenedési harcára (egy időre), Szíria a hazai Muszlim Testvériség fészkévé vált Hama városát civil lakosságával együtt úgyszintén sz@rrá bombázta és tüzelte, így a Testvériség máig gyenge és erőtlen ahhoz, hogy a megbolygatott hatalom ellen egymaga feltudjon lépni. Izrael ezzel szemben a “legkeményebb” lépése is csak odáig terjedhet, hogy jól lebombázza Gázát vagy Ciszjordániát, és hiába öl meg jó pár terroristát, ha a megfelelő brutalitás hiányában nem hajlandó minden áldozatot vállalni a biztos győzelemért. Ezt az antiszemitizmussal kevert keleti-nyugati kettős mérce és az emberi jogok példás, de sajnos az ellenséggel szemben is megkövetelt betartása továbbnehezíti, sőt eleve ellehetetleníti is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  31. Eldrad!
    Isteni a szöveged, élvezem minden szavát. Tökéletesen egyetértek veled. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  32. “Animebj:

    - Nekem van egy igen erős gyanúm, hogy Izrael a legközelebbi libanoni, gázai, egyiptomi, akármilyen háborújában igen magasról fog tenni a nemzetközi “tűzszüneti” határozatokra.”

    Szerintem Eldrad ezzel megválaszolta a probémát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  33. Animebj, elromlott az internet, meg a rádió és telefonösszeköttetés is megszakadt. Micsoda pech, dolgozunk a helyreállításán.
    Mire elkészül, láthatod majd, hogy minden rendben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  34. Animebj:

    “…Szerintem Eldrad ezzel megválaszolta a probémát….” – írta Avi.

    - Szerintem is megválaszoltam, és hidd el, teljesen értem a lényeget.

    Egyébként, a legközelebbi izraeli- akármilyen muszlim balhé nem fog egy hadszíntérre korlátozódni (pl. Gaza, vagy Libanon). Hanem az összes fegyveres iszlamista huligánbamda, és jól- rosszul szervezett sereg is megmozdul. Igen, még Iránt is beleértve.

    Ami azért lenne jó, mert így Izrael hosszú időre leállíthatná az iszlamista őrjöngést, úgy 2000 km- es körzetben határaitól.

    És azt sem gondolom, hogy ezúttal a CAHAL csak “korlátozott célokat” tűzne ki maga elé.

    Szerintem nemsokára meglátjuk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  35. Sok hűhó semmiért.Izrael csak Izrael marad Jeruzsálem meg Jeruzsálem a maga helyén.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  36. Nevetségesek ezek az arabok.
    Egységkormány,majd gyors választás,azután jöhetnek az általuk megrajzolt határok.
    Ha ez tényleg igy lehetne,állandóan háboru dulna minden állam között.
    Hogyan képzelhetik ezt békésen,ha több komoly,és sok kis háboruval nem voltak képesek elérni?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Ma öt éve esett fogságba Gilad Shalit 2011. június 25. szombat | AN

A nagy kincsvadászat: rengeteg olaj Izraelben? 2011. június 20. hétfő | Rákócza Richárd

Amerikai-szaúdi rivalizálás a Közel-Keleten 2011. június 19. vasárnap | Rákócza Richárd

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos