Ronai and Ronai
AMERIKAI

Nyitás, balközép, beadás, fejes, góóól! 2011. június 12. vasárnap 17:03 Forrás: facebook.com/gyurcsany

  • Hozzászólások(34)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Nyitás, balközép, beadás, fejes, góóól!

Budapest – Az MSZP elnökség kongresszusi  javaslatát véleményezi és válaszol a három témakörben feltett elnökségi kérdésre Gyurcsány Ferenc a facebook-on. Álláspontját a vezérelvűség kérdésköréről; a balpárt vagy centrumpárt kérdésére adott válaszát az előzőekben már ismertettük. Az alábbiakban a Szocialista Párt követendő szövetségi politikájáról írja meg blogbejegyzésében a véleményét. Összefoglalva a három kérdésre adott reagálása: „az elnökség kérdései szedett-vedettek, pontatlanok, politikailag manipulatívak„.

„Az MSZP elnökség kongresszusnak ajánlott harmadik kérdése így szól: ’Szövetségi politika: olyan baloldali néppárt maradjunk-e, amely balközép pártként szabad vegyértékekkel rendelkezik a szövetségkötésre minden demokratikus ellenzéki erő irányába, vagy a Magyar Szocialista Pártot fel kell oldjuk egy olyan „Demokrata Pártban”, amely magában foglalja a liberális és konzervatív értékrendet valló embereket is?’

Először is vegyük észre, hogy ebben a pontban az elnökség mégsem balra fordulásról beszél, hanem balközép pozícióról! Akkor mi is a helyzet? Baloldali vagy balközép pártot akar az elnökség? Ezt bizony el kellene dönteni.

Aztán megint előjön a Demokratikus Koalíció álláspontjának elnökségi átértelmezése, átkeretezése, azt állítva, hogy mi fel kívánjuk oldani az MSZP-t olyan Demokrata Pártban, amely magába foglalja a liberálisokat és a konzervatívokat is. De mi nem ezt mondjuk.

Mi abból indulunk ki, hogy a választások megnyeréséhez nagyjából két és félmillió szavazó támogatása kell. Nekünk ma egymillió támogatónk van. Hogyan lesz ebből több, honnan jöhetnek új szavazók? Ez itt a kérdés.

Van tőlünk balra álló szervezett politikai erő? Nincs. Kell-e ilyen, tőlünk balra álló párttal megküzdeni? Nem kell. Van velünk szövetséget kötni képes és hajlandó liberális vagy konzervatív párt? Nincs. Ha létrejön ilyen, akkor valóban az a helyes, ha nyitottak vagyunk a velük való együttműködésre. Sikeresen kormányozni viszont csak akkor tudnánk ilyen koalícióban, ha nyitottak vagyunk bizonyos szabadelvű és konzervatív igények elfogadására. Tehát ismétlem: ha nyitottak vagyunk.

Mi van, ha 2014-ig nem is jön létre ilyen liberális és/vagy konzervatív párt. Mi lesz az ilyen pártokra szavazni kívánókkal? Hogyan érjük el, hogy ne maradjanak otthon, hogy akkor is ránk szavazzanak, ha a mi politikánk fősodra a balközépen van? Szerintünk úgy, hogy kellő mértékben átalakítjuk a pártot és meggyőzzük a választókat, hogy mi nem régivágású baloldali utódpárt vagyunk, ezzel szemben alkalmasak vagyunk arra, hogy meghalljuk és megértjük a nem baloldali szavazók egy részének igényeit is. Fel kell ehhez adni a balközép centrumot? Nem kell. Csak nyitottabbnak kell lenni mások igényeire.

Az igaz, hogy kellő mélységű átalakulás után azt javasolnánk, hogy fontoljuk meg a párt nevének megváltoztatását is, hogy ezzel is jelezzük az új nyitott balközép politikai pozíciót, de azért is, hogy elhárítsuk a nem hagyományos baloldali szavazókban meglévő, a ránk szavazást akadályozó egyik lelki korlátot. De gyorsan hozzáteszem: a név megváltoztatásának kérdését még felvetni is csak akkor érdemes, ha megtörténnek a változások. Különben az egész csak cégtábla átfestés lenne. Az meg fabatkát sem ér.

Összefoglalva a három kérdésre adott reakciónkat: az elnökség kérdései szedett-vedettek, pontatlanok, politikailag manipulatívak, így nem visznek közelebb a helyes válaszokhoz. Ezekkel a kérdésekkel nem lehet lezárni a politikai vitát, sokkal inkább növelni lehet a félreértések, félremagyarázások egyébként is hosszú sorát, abból meg új viták keletkeznek. De azt reméljük, hogy a kongresszus bölcsebb lesz, mint az elnökség.”

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.0/5 (4 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +2 ( 6 szavazatból)
Nyitás, balközép, beadás, fejes, góóól!, 4.0 out of 5 based on 4 ratings

Címkék:, , , , ,

  • Hozzászólások(34)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

34 Reader’s Comments

  1. Kívülről úgy látszik, hogy a szavazatok nem növekednek, de jelentősen csökkennek. Az MSZP hiteltelen párt lett, egyre inkább látszik, hogy képtelen a megújulásra. A mostani akciókkal is a saját sírgödrét mélyíti. Sajnálom, a baloldalon nincs más alternatíva, de ettől még a kiábrándult tömegek nem fognak újra rájuk szavazni.
    Talán tényleg az a megoldás, hogy haljon meg, aztán támadjon a hamvain valami új, fiatalos, szerethető, vállalható baloldali, demokratikus elkötelezettségű párt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (18 szavazatból)
  2. Ez az eszmefuttatás csak arra jó, – hogy mint korábban mondta – hagyni kell a fideszt a saját levében főni.Mert amikor az emberek a saját bőrükön érzik majd a fidesz hazug kommunikációjának a következményeit, akkor döbbennek rá, hogy rossz lóra tettek.
    Az mszp mostani vitáiban olyan, mintha Gyurcsány egy kívülálló véleményét közvetítené,azzal a furcsa hozzáállással, hogy neki mindegy mi fog történni.Legalábbis a látszat szerint…
    Arra nem gondol,hogy az időhúzásnak ez a fajtája őt is minősíti,és akik eddig hittek benne, azok is tétováznak a továbbiakban,hogy vele, vagy nélküle, az mszp-ben, vagy azon kívül.
    Az embereket szerintem az érdekli a legkevésbé, hogy nevet változtat e ez a korrupt párt.Oly mindegy, mert minden valószínűség szerint maradnak akik ,és ahogyan voltak.
    Mindenesetre ha én Gyurcsánynak lennék, nagyon meggondolnám, hogy tennék e egyáltalán egy lépést is azért a pártért, aki már számtalanszor hátbadöfte.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (27 szavazatból)
  3. Az összegzéssel egyetértek, számomra ez is egyfajata sunyi, se hús-se hal politizálás az elnökség, vagyis az mszp részéről. Változásra, megújulásra képtelen, hazug társaság lett az mszp. Számomra ezt Gy. F. így mutatta meg, amit mások (tölem jobban tájékozottak) már világosan ki is mondtak. Nehezen veszem tudomásul, de be kell látnom, hogy ez a helyzet, borzalmas. Ki tud ezzel a helyzettel valamit kezdeni? Lehet hinni Gy.F.-ben? Nem hiszem el, hogy csak az erkölcsileg deformált fideszhívők találnak maguknak megfelelő vezetőt, a normális emberek meg egyet sem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (19 szavazatból)
  4. Nos, ez Gyurcsány véleménye.
    Ugye Gyurcsány úr, a mi véleményünket is tudja?

    Akkor jó.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -11 (23 szavazatból)
  5. Gyurcsány úr hagyni kellene ezt a meddő vitát és a nép élére állni.
    Ma még nem késő harcolni (nem egymással) a diktátor ellen,de ha meg tud erősödni mert hagyjuk,már késő lesz!!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (26 szavazatból)
  6. Gyurcsány legalább gondolkodik, s értelmes kérdéseket is felvet akkor is, ha nem mindegyikre elfogadható a válasza. Sajnos sokan eleve elutasítják Őt, a hibái mellett nem látják azt, hogy 2006-ban a saját pártja árulta el, és a főfoglalkozású, ortodox MSZP vezetők totális háborút kezdtek akkor és még mai is folytatnak ellene. A korrekt küzdelem még javára is válhatna a balodalnak, de itt az üres “nyissunk balra” jelszó mögött a pozícióikat védik, akik legalább olyan felelősek a 2002 és 2006 között történtekért mint a volt miniszteelnök.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (23 szavazatból)
  7. Ed Carping kedves, nem a régi dolgokon kellene rágódni, hanem a mai
    eseményekhez alkalmazkodni. Gyurcsány ez volt, Gyurcsány az volt,
    ma semmi. A mediákon és a 200 millióért a mi pénzünkből létrehozott zártkörű kapcsolat weboldalon szabadon onthatja agyrémeit, nekünk a hozzászólás marad. Unom. Tele van a a,…. igen, a hócipőm is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -11 (23 szavazatból)
  8. Gonoszka, Gyurcsány is csak EGY ember. Egymagában nem képes sokra, csak ha van mögötte tömeg, akik bíznak benne és követik, mert elhiszik, hogy jó irányba vezet.
    Nem olyan könnyű ám vállalni annak az ódiumát, hogy esetleg egy pártszakítás után nem két megerősödő párt alakul, hanem elmorzsolódik az egész baloldal, ahogy arra már volt példa a környező országokban. Mi könnyen drukkolunk a partvonalon, de a döntéssel Gyurcsány fog a történelemkönyvekbe bekerülni. Ebben a döntésben tehát nem fogja befolyásolni, hogy te (és még sokan mások) már unják ezt a tipródást.
    Így bár szerintem is tisztább helyzetet, nagyobb tábort hozna a kettészakadás
    (a tagadhatatlanul már meglevő perforáció mentén), nem szabad vállalni, ha ez nem a baloldal megerősítésével jár.
    Ráadásul ha nem cél a 2014-es alig többséges nyerés – akkor bizony hosszabb időszakra kell berendezkednünk: tehát semmit sem szabad elkapkodni. Egyrészt. Mert másrészt viszont később még jobban megköt a beton és még nehezebb lesz szétverni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  9. Bizony, a biztos egzisztencia tudatában könnyebb más farkával verni….
    Gy.F.-nek nincs más választása, mint nyílt színvallásra kényszeríteni az MSZP-t, mert azok (háttéralkukkal a Fidesszel) jól el vannak a számukra azért még langyos vízben.
    Neki az a jó, ami látszik is, hogy az MSZP vezetői csak a saját érdekeiket képviselő, semmi elképzeléssel nem rendelkező ám igen arrogáns emberek.
    Akár “kizárják”, akár valamilyen vállalhatatlan célt és programot kiadva zárul a kongresszus, utána már bátran zászlót bonthat.
    Ugyanez a helyzet sajnos O.V.-val is. Bármennyire is nehéz és nagy ára lesz, de hagyni kell, hogy O.V. ne csak a művelt világban, de itthon is elfogadhatatlan személy legyen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (24 szavazatból)
  10. Kekecke, csomagolástechnikai kérdések jobban érdekelnek, mint Gyurcsány.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -11 (15 szavazatból)
  11. Kekec osztom a véleményedet. Sokan azt hiszik, hogy ha kiüldözik az mszp-ből Gy-t, akkor új pártot alapít. Ez közel sem biztos. Sőt az is egy lehetséges út a számára, hogy a kisebbségben maradás okán ismét elhallgat, de marad, még a korábbinál is visszább fogja magát. Akik azt hiszik, hogy a szereplési vágy, vagy a hatalomvágy hajtja, azok nem ismerik, csak szajkóznak valamit. Én halottam mélyen megindokolni őt, hogy miért nem vonult vissza teljesen és várta meg, hogy hívják.
    Az csak egyik, és nem is a leglényegesebb indoka az volt, hogy nem akart ártani az mszp-nek, nem akarta az ő támogatóit végképpen eltántorítani a szavazástól. Most ezt már lekifurdalás nélkül megteheti, a Demokratikus Koalíciót lecsendesítheti. Megvárhatja mire megy az mszp, ha nem forog a neve, ha a változásban bízók is elfordulnak a pártelittől.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (15 szavazatból)
  12. Ezt a meccset hagyni kell lefutni..lesz ami lesz a vége. Olyan mint a rossz házasság, nem lehet beleszólni, sokat kell szenvedni a válásig vagy a házasság megmaradásáig.Egyik sem jó megoldás, sorsa van…De még mindig azt mondom amit Békesi László, aki igazán sokat csepülte, el is hagyta az MSZP-t, hogy a legrosszabb MSZP is jobb a Fidesznél.A Fidesz korszerű párt?, demokratikus párt?, vagy talán nem korrupt párt?Az MSZP nem aljas, a Fidesz aljas, vérebekből áll.Mondom én, aki soha nem szavaztam az MSZP-re.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (16 szavazatból)
  13. Az MSZP-n belül dúl az állóháború, közben a párt csúszik a teljes ellehetetlenülés felé. Felmorzsolja saját magát. Az LMP törpe rétegpárt, aki még azt sem tudja, hogy a fidesszel milyen legyen a viszonya. Elhatárolódik mindenkitől, néha még saját magától is. Nem képvisel politikai erőt. Mi meg baloldali érzelmű emberek itt állunk, és azt látjuk, hogy nincs kit választanunk. A jobbikhozmár mégse, pedig az ellenzékben egyedül ők céltudatosak, Ők nyiltan náci eszméket képviselnek. Uraim, ki kell mondani: nincs valódi ellenzék. Az orbán banda azt tesz az országgal, amit akar.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  14. Gonoszka
    Tedd meg azt a szívvességet magadnak is, másoknak is, hogy nem kattintasz olyan hírre, és egyáltalán nem kommentelsz ott, ahol Gyurcsány neve szerepel.
    Kösz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (15 szavazatból)
  15. Megkérlek benneteket, nézzétek meg a vélemény rovatot, mert B. L. írt! Sürgős!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  16. Nem értem azokat, akik arról írnak, hogy az mszp-sek egymást őrlik fel. Én csak azt láttam, hogy mszp-s vezetők kikezdték Gyurcsányt. Név szerint. Fordítva is történt volna ilyesmi? Nem hiszem magamtól.
    Én Gy-t jószándékú tisztességes és okos embernek láttam. Kétségtelenül hibázott, amikor az öszödi utáni lehazugolást szó nélkül hagyta. Talán akkor is, amikor az őt hátbatámadó, elgáncsoló mszp-s ukáznyikokaz nem tette pellengérre. Ez utóbbit megitélni nehéz lenne.
    Az erőviszonyokat csak az érzékelheti, aki benne van: Gyurcsány. Nagy erőfölénnyel le lehet hengerelni az ellenfelet. De nincs ilyen Gy mellett. Kis erőfölény esetén is lehet támadni, de azt a pillanatot, amely erre alkalmas jól kell kiválasztani. Valószínűleg még nem érett a helyzet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  17. Proaktív, azért Gyurcsány talán még nem tart ott, hogy
    csak hódolat illesse meg nem bírálat
    Nem kell túlozni. :-) .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  18. A baloldalon egyedül Gyurcsány Ferencet látom olyan politikusnak, aki képes Magyarországot a talpára állítani. Egyetlen megoldást látok, egy új baloldali párt alakítását.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  19. Kedves Gonoszka! Egyetértek, mert nem az a lényeg, hogy hogyan jutottunk idáig, hanem az, hogy hova akarunk eljutni! Két dolog azonban biztos.
    1. A helyes cél megtalálásának esélye azoknál nagyobb, akik reálisan tudják feldolgozni a történelmi tapasztalatokat.
    2. A média viselkedéséből és a honlapokon kommentálók megjegyzéseiből jól látható, hogy akik utálják és ezért élből elutasítják Gyurcsányt, azok nem akarják és nem is képesek reálisan megítélni az MSZP és az SZDSZ pártvezetőinek és képviselőinek 2002 és 2010 közötti tevékenységét, illetve a FIDESZ országra való rászabadításában viselt felelősségét.
    Egyébként én semmi akadályát nem látok annak, hogy a főmumusnak kikiáltott Gyurcsányt meghaladja valaki a baloldalon. Kérdem azonban, hogy hol van az a személy? Kérdem továbbá azt, hogy:
    - Milyen konkrét cselekvési programja van az MSZP nagyágyúinak: Szanyinak, Hillernek, Szerkeresnek, Lendvainak, Kissnek és a többinek?
    - Hol van a mai Magyarországon legalább még 1 millió fős balodali szavazótábor, amely az MSZP balra nyitására vár?
    - Miért gondolják Gyurcsány ellenlábasai, hogy a fülkeforradalmárok kárvallotjai egytől egyik balos MSZP szimpatizánsok?
    Megismétlem, amit valamelyik kommentemben már leírtam: A FIDESZ gőzhenger halad, az ellenzék pedik oszladozik. Egyik parlamenti ellenzéki párt sem képes értelmes alternatívát fölmutatni a demokrácia leromboló és az emberek többségét megkurtító fülkeforradalmárok ellen. Ilyen erő a parlamenten kívül se található. A web-kommentek az emberben felhalmozódott feszültség enyhítésére elegendők. A társadalomi sokk orvoslására viszont életképes, kemény és következetes ellenzéki pártra, pártokra van szükség.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  20. Ide is beírom, hátha olvassa valaki:
    ————————————————
    Ha az MSZP kétfelé válna, akkor jobban járna.
    A Mesterházy-féle társaság össze tudná gyűjteni azokat, akik nem szeretik Gyurcsányt, de az MSZP-t igen. Ők azok akik elhitték a sok hazugságot, amit Gyurcsányról írt a fideszbarát sajtó.
    A Gyurcsány-féle csapat össze tudná szedni azokat, akik a keményebb, harcosabb kiállást támogatják és elegük van az MSZP teszetoszaságából, vagy a Szanyi-féle figurákból.
    Úgy vélem, a két társaság külön-külön képes lenne 20-25% megszerzésére, ami egy erős koalíciót jelenthetne a baloldalon a Parlamentben.
    A baj csak azzal van, hogy most annyi sebet ejtenek a másikon, hogy később a koalíciókötéskor már útálják egymást.
    Tessék tehát ELVÁLNI gyorsan és gyűjteni a saját tábort, közben pedig ki-ki habitusa szerint támadja a Fidesz tisztességtelen rendszerét!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (14 szavazatból)
  21. Gyurcsány Ferenc realista gondolatait olvasva az az érzésem támadt,
    hogy az Mszp. korifeusai pozíciójukat féltve inkább a szélsőbal felé
    kacsintgatnak. Még nem fogták fel, hogy milyen elképesztően rossz az
    Mszp. imázsa. Hiába volt üvegzseb, ha a korrupciót a saját házuk táján
    sem tudták meggátolni. Nem Gyurcsány öszödi beszéde szálka az
    emberek szemében hanem az Mszp. hatalom osztogatásából fakadó
    korrupció. Logikailag csak egy megoldás marad, több jogosítványt kell
    adni a vezérkarnak, hogy a tisztulás lehetővé váljon.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  22. Ma a magyar politikai baloldalon egyetlen valamennyire is tehetséges vezető van, Gyurcsány Ferenc – sajnos, ő is jobboldali. :-( ((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  23. Belsebub tévedsz, nem jobboldali, hanem balközép/szociáldemokrata.
    Viszont akik a balra fordulást preferálják, ugyan árulják már el, ha olyan sokan vannak arra felé, akik csak erre várnak: miért nem tódulnak tömegesen Thürmer zászlaja alá? Ő aztán tényleg baloldali megalkuvás nélkül!
    A nép nem TELJESEN hülye, bár visszavágyik a Kádár-korszak langymeleg létbiztonságába, azt jól tudják, hogy erre baloldalt sincs semmi esély.
    Ha “balra” fordul az Mszp lehet egy kis rétegpártocska (mint Thürmerék)
    de kormányzati lehetőségről vagy felelősségről nem is álmodhat.
    A tömeg nem odaát, hanem középen van – és Gyurcsány arra vonszolná az Mszp-t. Ha sikerül: velük, ha nem sikerül: nélkülük fog tovább menni.
    Ő már nem engedheti meg magának, hogy hazudjon, tehát erről teljesen nyíltan becsélt.
    Apropó hazugság: Ki veti rá továbbra is az első követ annak ismeretében, hogy MIT tartott távol tőlünk 2006-ban? Nem direkt hazugsággal, csak elhallgatással?!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  24. Bocsi, ez összecsúszott: tehát nyíltan és becsÜLETESEN BESZélt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  25. EdCarping, itt arról van szó, hogy a magyar iparral együtt szétzúzták a magyar munkásosztályt is. Csak “proletárokat teremtve, akik at egyiptomi búzaszállítók
    érkezését várják a Tevere kikötőibe és a panem osztást a circus maximus előtt. Csak időközben túl sok lett a proletár és a barbárok már a falak között vannak.
    Miközben mi itt demokratát játszunk, a barbár gárdák lábhoz tett fegyverrel állnak és az indulási parancsra várnak. Nincs egy consuluk, aki rendet tenne, csak egy ócska kis részeg mámoros pretoriánus ugrál.
    A barbár hordák fel fogják dúlni a várost és császárrá koronázzák vezérüket.
    Hogy “Ugocsa non coronat!” nem érdekli őket.
    Bocsána, ha kissé idiótának tüntem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  26. Kedves Barátaim!
    Én megértem mind a gyucsanyistákat, mind az anti-gyurcsanyistákat, de nem teljesen és nem őszintén! Azért “nem őszintén” mert közös célokat hajkurásznak ugyan, de ugyanabba a hibába is esnek!
    De mielőtt kifejteném nézetemet, szeretném leszögezni, hogy a fentebb említett két “megnevezést” NEM az MSZP jelenlegi tagjaira és vezetőire, hanem az itt kommentelőkre vonatkoztattam!
    Ami a közös cél:
    A két tábor mélységesen egyetért abban (én is), hogy a jelenlegi hatalmat a lehető legrövidebb időn belül meg kell buktatni. Hiszen minden egyes perc, amelyet hivatalban tölt, egyre nagyobb (és mind nehezebben lemosható) foltot ejt az Ország tekintélyén, egyre nagyobb károkat okoz a Társadalomnak anyagiakban, demokratikus, illetve emberi alapjogokban is!
    Ehhez azonban mindenképpen hozzá kellene tenni, hogy a Társadalom szemléletmódjában, a pszichéjében, a demokratikus alapelvekhez való hozzáállásában (pl: szolidaritás és segítségnyújtásra való hajlandóság az elesett, mélyszegénységben élő rétegek felé, függetlenül azok etnikai hovatartozásától!) is!
    Ezért abszolut jogosak és támogatandók azon felhívásaitok, hogy álljunk ellen és részvételünkkel segítsük a tüntetéseken tiltakozókat, pl. a szakszervezeteket.
    Ami a közös hiba:
    Mindkét tábor gyönyörűen “bekajálta” azt a Fidesz által már bő évtizede adagolt maszlagot, miszerint a bajokból való kilábalás legfőbb kritériuma egy megfelelő vezető személyiség, egy mindenki által követhető, a “Jó Cél” felé a nyájat kolompolva vezető VEZÉR!
    Az egyik társaság azt mondja/kommenteli: “csak a Gyurcsány!”, a másik pedig azt: “bárki, de ne a Gyurcsány!”. Mindezt úgy, hogy közben ÖSSZEFOGÁST hírdetnek, követelnek pl. a rendvédelmisek, vagy a pedagógusok mellett, illetve az OVi banda megdöntésére!
    Nem érzitek, hogy itt valami nincs rendben? Fogjunk össze, de azért Vezérünk is legyen? Csakis egy Vezérrel, egy élenjáró Főkolompossal tudjátok elképzelni az Összefogást? Egyébként nem?
    Arra esetleg még nem gondoltatok, hogy lehet ezt az Összefogást úgy is megvalósítani, hogy részben Gyurcsánnyal, részben pedig nélküle? Ugyan miért ne lehetne egy új, balosoknak ÉS (bármelyoldali) demokratáknak akár csak ideiglenesen is “fedelet” nyújtó mozgalmat létre hozni úgy, hogy annak egyik katalizátora Gyurcsány legyen?
    Ő már többször kijelentette, sem pártelnök sem miniszterelnök nem akar lenni! Erre azért oda-, illetve felfigyelhetett volna mindkét tábor! Nemde?
    No, és a szokásos “tábor”-szemlélet! Itt, Magyarországon most éppen “helyzet” van. Ezt a helyzetet több milliónyi ember egyre nehezebben tűri. Jelentős részük a kocsmai “húhaanyázáson” kívül nem sokra képes, talán még életében egyszer nem szavaztott. Mi azonban, akik itt közéletről kommentelgetünk rendszeresen, azaz meg van bennünk az affinitás a Köz Ügyei iránt, ahelyett hogy szervezkedni kezdenénk, egyetlen személy “lájkolása”, avagy “antilájkolása” okán egymást marjuk!
    Közben pedig a Fidesz-karaván halad, visz mindenkit a szakadék felé és baromira örül a mi torzsalkodásunknak! Sőt, még támogatja is!
    Tehát előbb oldjuk meg az Alapproblémát, azaz állítsuk MEG az antidemokratikus Hatalmat, aztán állítsuk VISSZA a parlamentáris és liberális demokráciát, illetve teremtsük meg ismét annak alapjait!
    Az Alap pedig az Összefogás! Ha Ez Már létezik, Akkor kezdjünk személyekben gondolkodni!
    Én háromszor szavaztam már meggyőződésből, kétszer valami ellen és legutóbb pedig már csak “jobbhíján”. Azaz 12 esztendeje várom már, hogy legyen Magyarországon egy olyan politikai mozgalom/párt, melyre ismét nyugodt szívvel szavazhatnék!
    Türelmes vagyok.
    Várok.
    De kommentjeitekből nem látom, hogy még meddig kellene.
    Közben pedig fogy az idő és nő a kár!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  27. szendam! Üdvözöllek!
    OK!

    http://hvg.hu/velemeny/20110611_konya_peter_bohocforradalom

    Szép napot!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  28. Kedves “Bohém”!
    Rákattintottam az Általad megadott címre. Elolvastam. Egyetértek.
    Felvetéseimre, kérdéseimre továbbra is válaszokat várok.
    Tőled is! (de ne egy újabb site címével!)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  29. Gyurcsány Úr!
    Tudom, az elvek… De hát ennyi szélmalomharc után van még Önnek veszteni valója? Nincs! Rajta, induljon el a liberál-szociális (balközép) úton! Sokan állunk Ön mögé.
    Ez az egyetlen út: szabad válalkozás és szociális “határvonal” (nem hitelből).
    Sok sikert: sk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  30. debrőyhárslevely

    “Előre ország népe harcra, fel diadalra hív Hazád!
    Ellenünk tört * a * k é n y * u r a l m a *…!”
    ˛
    Összfogás, Összefogás, Összfogás, Összefogás, Összfogás, Összefogás,!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  31. Gyurcsány úr..ha ön tud egy olyan programot nyújtani amire nem ragadnak rá a magukat megszedő párt csúnya politikusok-..eleve kizárt a bukott több párt hívő svihákok, ha ön tud morális kézzel fogható dolgokat mondani:pl a törvényt még az isten sem változtathatja meg visszamenőleg,ha ön a győzelem után azonnal népszavazásra viszi az alkotmányt,ha a rendvételmisek nyugdíját megszünteti,de az EU-hoz hasonlóan és nem banán diktátor módon lehet,hogy sok követője lesz.Nem kell nagyokat mondani,de látszódó jogbiztonság,ha a megtakarítás, és a múlt nem másítható meg akkor ön már nyerhet. A fidesz sajna ott folytatja a lenyúlásban ahol az ön pártja abba hagyta.Talán azzal kellene kezdenie ,hogy nem enyveskezű emberekkel veszi magát körül,hanem új arcokkal,szakemberekkel..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  32. Már alig várom, hogy Gyurcsány Ferenc volt kormányfő egy komoly párt élén legyen. Az MSZP a benne lévő kommunisták miatt nem tud megújulni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  33. Jó lenne tudni, hogy a címadó szerint mi a gól, merre van a háló, valamint ki fejelte?
    Szendam – nem értünk abban “mélységesen” egyet, hogy gyorsan kell Orbánékat elzavarni. Mert a beépített aknácskákkal, a nemzeti szövegeivel 4-8 év múlva megint itt lesz a nyakunkon, addigra a nép elfelejti a mostani nyűgét és nyilait, a narancskullancsok meg terjesztik szorgalmasan a Lime-kórt.
    Orbán olyan, mint a vírusfertőzés: a szervezetnek ki kell ellene fejleszteni az immunreakciót, addig viszont eléggé szarul érzi majd magát.
    Én sem örülök annak, hogy erre az én életemben kerül sor – de hát gondolom az elmúlt évszázadban is így álltak az őseink a változásokhoz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  34. Nagyon idüőszerű lenne, ha eltűnne már a francba!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Demokrácia, romokban 2011. június 15. szerda

Gyurcsány és MSZP: egymás Fideszei 2011. június 12. vasárnap

Szanyi szerint nem szakad a párt 2011. június 11. szombat

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos