Amikor 2006 szeptemberében az ország az őszödi beszédtől volt hangos, sokan azt hitték, hogy Gyurcsány Ferenc politikai pályafutása végleg megpecsételődött. Bár Őszöd kétségkívül kínos és nagy horderejű epizód volt, és sokak előtt (méltatlanul) hiteltelenné tette Gyurcsány karakterét, a várt végzetes következmény mégis elmaradt. Ennek az volt az egyszerű oka, hogy az őszödi beszéd nem az volt, aminek a jobboldali propaganda szerette volna láttatni. Őszöd egy beismerés volt, és egyben elhatárolódás. Beismerése annak az öncélú és lelkileg korrupt politizálásnak, ami az MSZP-t velejéig áthatotta, és egyben elhatárolódás attól. Gyurcsány nyíltan és keményen szólította fel párttársait, hogy hagyjanak fel azzal a fajta politizálással, ami a kicsinyes személyes ambíciókat mindenkor az ország érdeke elé helyezi.
Bármilyen kitartóan és vehemensen próbálta a jobboldali propaganda az akkori miniszterelnök becsületét az őszödi beszéd kiforgatásával besározni, ez a lényegen nem változtatott. Gyurcsány Ferenc pedig nem lett hazug vagy áruló attól, hogy milliószor hangoztatták ezt. A hazugság – bármilyen sokszor mondják és bármennyien hiszik is el – hazugság marad.
Gyurcsány elég becsületes és elvhű volt ahhoz, hogy Őszödtől kezdve szembemenjen az MSZP-vel. Éppen azért tette ezt, mert nem tudott kiegyezni a hazugsággal és a korrupt mentalitással, ami a pártot átitatta.
A nép véleménye olyan, mint a szélkakas. Könnyen megfordul, akár egyik percről a másikra is. A hazugságok áradatában soha nincs akkora erő, mint a becsületes szívből jövő, egyenes, nyílt szavakban. Lehet, hogy maga Gyurcsány is elhitte, hogy az őszödi beszéd, és az azt meglovagoló propaganda után neki nem szabad megszólalnia, de ha ezt elhitte, akkor rosszul hitte. A posványos, züllött magyar politikai élet szereplői közül egyedül ő mondta ki az igazat, egyedül ő vállalta fel a múltat, és egyedül ő akart szakítani vele. Miféle furcsa erkölcs az, hogy a hazugoknak szabad egész nap hazugságot kiabálni, de aki felvállalja a múltját, és változtatni akar azon, annak onnantól csendben kell maradnia?
Gyurcsány Ferenc Őszödön bátran szembeszállt a pártjával, kockáztatva a népszerűségét és a hatalmát az elveiért. Aztán, amikor a beszédet elmondta, és ellenállásba ütközött, akkor csendben maradt, és visszavonulót fújt. Vagy azért, mert ő is elhitte a róla szóló hazugságokat, vagy azért, mert megijedt, hogy elveszíti a hatalmát és a maradék népszerűségét. Vagy mindkettő. Vagy a kommunikációs stratégák mondtak csődöt, de neki éreznie kellett volna magától, hogy beszélnie kell. Nem védekezni, hanem Őszödöt folytatva támadni. Az őszödi beszéddel immár nemcsak saját pártját, hanem az akkori ellenzékét, és az egész magyar népet szembesíteni.
Ekkor a Gyurcsány-kormány éppen egy hosszabb gazdasági reformon dolgozott. Úgy tűnt, a gazdasági reform az ország érdekeit szolgálta – volna. Ha a kormány végigcsinálja. Bátor dolog volt belevágni, mivel a reform olyan rendszerszintű átalakításokat is tartalmazott, amiről tudni lehetett, hogy a kormány népszerűségét meg fogja tépázni. Így is történt. Mivel az MSZP ezúttal sem volt hajlandó a népszerűségét beáldozni az ország javáért, kihátrált Gyurcsány mögül. Így a miniszterelnöknek két választása maradt: vagy ragaszkodik a reformhoz és elveszíti a pozícióját, de hű marad az elveihez, vagy enged a párttársainak, és felpuhítja a reformat. Ezzel megőrzi a pozícióját és pártja népszerűségének morzsáit, de feladja az elveit. A döntésre talán emlékszünk. Amikor a reformot végbe akarta vinni és ellenállásba ütközött, visszavonult, hogy megőrizze a hatalmát és a maradék népszerűségét.
Mindezek után végül Gyurcsány szakított pártjával. A szakítás értelmetlenül hosszú volt, de végül megtörtént. Gyurcsány elvei még mindig tisztábbak voltak, semhogy tovább tudjon létezni és dolgozni abban a közegben. Bebizonyosodott, hogy az (immár) ellenzék legnagyobb pártja képtelen elszakadni attól a velejéig korrupt mentalitástól, ami ellen Gyurcsány már Öszödön is harcolt. A Demokratikus Koalíció annak a felismerésnek a jegyében született, hogy a magyarországi demokratikus erőknek megújulásra, megtisztulásra van szükségük. Annak a felismerésnek a jegyében, hogy mindazzal ami volt, nem lehet közösséget vállalni, és azzal együttműködni.
A választások közeledtével azonban úgy tűnik, már nem annyira vállalhatatlan az, amit vállalhatatlannak mondtak. A Demokratikus Koalíció a napokban egyeztet az MSZP-vel, hogy megállapodásra jussanak egy választási együttműködésről.
Gyurcsány tehát némi habozás után bátran elszakadt az MSZP-től, kockáztatva népszerűségét (az MSZP biztos szavazóbázisát) az elveiért. De most ismét visszakozott… Vajon miért? A demokratikus közvélemény talán nem értené meg, hogy a cél (Orbán leváltása) nem szentesítheti az eszközt (lepaktálni a korrupt MSZP-vel)? Ha Gyurcsány elvszerűen cselekedne, akkor most végképp a vonalon kívülre tenné önmagát, és a pártját? Nem lehet, hogy éppen ezzel mentené meg a becsületét, és ez tenné alkalmassá arra, hogy amikor eljön az ideje, akkor majd ő legyen az egyetlen hiteles államférfi a „demokratikus időkből”? Egy diktatúrában a vonalon kívül lenni nem szégyen, hanem kötelesség. Most maradhatott volna valódi demokrata, most válhatott volna az egyetlen valódi ellenzékké, most kezdhetett volna beiratkozni a magyar történelem nagyjai közé.
Jó dolog, ha valakinek vannak elvei. De az elvek annyit érnek, amennyit hajlandóak vagyunk feláldozni értük.
Jézus Krisztus egyszer így tanította az embereket: „Mert ha közületek valaki tornyot akar építeni, nemde először leülvén felszámítja a költséget, hogy van-e mivel elvégezze? Nehogy minekutána alapot vetett, és elvégezni nem bírja, csúfolni kezdje őt mindenki, aki látja, ezt mondván: Ez az ember elkezdette az építést, és nem bírta véghez vinni!”
Úgy tűnik, Gyurcsány Ferenc újra és újra belekezd a becsület, tisztesség, egyenesség tornyának építésébe, de az alapnál mindig abbahagyja. Talán mert a falakat és a tetőt a középpontba kerülés, a központban állás árából kellene megvásárolnia? Vagy talán csak nincs elég hite az elveiben, és nem hisz abban, hogy ezek az elvek végül győznek? Bármelyik is igaz, a következményeket tekintve nincs különbség.
Nem szeretnénk ítélkezni Gyurcsány felett. Feltehetőleg az is csoda, hogy lelkileg ennyire ki tudott törni abból a politikai közegből, abból a gondolkodásból, ami körülvette. De ha MOST nem lépi át az árnyékát, később már nem lesz rá lehetősége. Több toronynak nem fog alapot vetni. 2014 után hiteltelen lesz minden olyan politikai erő, amelyik most asszisztál Orbán diktatúrájának legalizálásához. Gyurcsánynak utoljára van lehetősége kiállni az elvei mellett, szembemenve az ellenzéki mainstream hazugságaival. Orbán ugyanis az elcsalt választás után minden tiltakozásra cinikusan azt fogja mondani: „Uraim, savanyú a szőlő? Most jutott eszükbe, hogy nem volt egyenlő a küzdelem? Ismerték a játékszabályokat, miért nem előtte szóltak? Nem tudják méltósággal elviselni a vereséget?” És ezúttal a cinikus mondatok lényege igaz lesz, és ezt akkor mindenki érezni is fogja.
Ha Gyurcsány ebben részt vesz, elvégzi azt, amit a jobboldalnak nem sikerült a hazug propagandával elérnie. Nem ő fogja majd vezetni azokat, akik Orbán diktatúráját megdöntik. Ha MOST nem lesz bátor, és VÉGIG bátor, akkor le kell mondanunk a reményről, hogy ennek az országnak ma van megmentője.
Tévedés ne essék, majd jön valaki más. Valamikor.
Nagyon tisztességes írás. Minden gondolatával egyetértek.
Tegnap beszélgettem egy szlovákiai magyarral.
Ő azt mondja: úgy látják és véleményezik Szlovákiában, Európa azt várja, hogy Orbán -akit amúgy határainkon kívűl mindenki semmibe vesz- a saját mocsarába fulladjon bele, így lehetetlenüljön el.
“Érdekes”, hogy itthon mindenki mindenben gondolkodik, csak éppen abban a legegyszerűbb megoldásban nem: miszerint végre olyan eszközöket alkalmazzon, amik ennek a diktatúrának az ellehetetlenítéséhez járulnának hozzá.
Nekem is ez a véleményem, amit nem kevésszer már hangoztattam is.Örülök, hogy volt valaki, aki ilyen rendezetten,és érthetően leírta azt, ami nem csak bennem, de sokunkban megfogalmazódott. Köszönöm.
Véleményem szerint Gyurcsány nem tért le az öszödi útról azzal, hogy tárgyal az MSzP-vel a választási együttműködésről. Ez csak taktika, amit a politikusoknak alkalmazni kell. A választást nem bojkottálhatja, mert akkor mire való a pártja, ha nem akar a parlamentben képviseletet?
Orbán egyébként bele fog fulladni a saját mocsarába, az pedig éppen a saját szélsőbalja lesz.
Bennem is felvetődött, hogy a “szövetségi politika” látványos ellehetetlenülése után mi szükség van a DK MSZP -vel folytatott tárgyalásaira. Azt azért méltányolom, hogy a DK nem tekinti lezártnak az MSZP-Együtt semmitmondó szövetségét. A DK vezetők nyilatkozataiból az derül ki, hogy még hisznek a teljes demokratikus oldalt felölelő, egy miniszterelnök jelöltet és közös programot állító ellenzék megalakulásában. Gyurcsány nyilatkozataiból viszont azt is tudom, hogy nem idegen tőle a bojkott gondoltata sem. Mindezek alapján azt vélelmezem, hogy nem érzi azt az erős társadalmi feszültséget, ami a választás elkerülésével is esélyessé tenné az orbán rendszer legyőzését. Ne feledjük, hogy Róma zsarnokai is egész sokáig tudtak hatalmon maradni, ha időben juttaták egy kis kenyérhez (ilyesmi nálunk a rezsi”csökkentés”, devizahitelesek “segítése” és egyéb álságos ügyek) és cirkuszhoz (zsidózás, cigányozás, buzizás és sok-sok ájtatosság, kinek-kinek kedve és ízlése szerint) a szegényeket. A DK politikusai talán arra gondolhatnak, hogy a magukat demokratikusnak valló pártok közös szövetségének még az esetleges bukása is felrázóbb üzenet a demokrácia hívei számára, mint egy kis párt távolmaradása a 2014 -es választástól. A választók többségét kitevő bizonytalanok aktivizálása a legnagyobb feladat minden demokratikusan gondolkodó magyar ember számára. Szerencsés lenne, ha Bajnai és Mesterházy stábjukaal együtt félreállnának, de minimum programként az is megfelelő lenne (és ezt a közvélemény kutatások már igazolták), ha betagozódnának egy nagyobb szövetségbe.
Az elvek kimondása és az őszinteség sokkal fontosabb és meghatározóbb kellene legyen, mint a taktikázás. A mai diktatúra nevén nevezésének, és az ennek megfelelő cselekedeteknek van itt az ideje.
Egy diktatúrával demokratikusan bánni olyan, mint a fából vaskarikát készíteni…
A torony epitesnek a legnagyobb problemaja pontosdan az alap. Aakrmilyen szepek a falak, diszesek az ablakok ha az alap ocska akkor dolni fog a torony. A PIsai ferde tornyot kiveve ez nem igazan elonyos.
Mi a baj az alappal :
- Az ezerszer megnevezett korrupcio. (Minden szinten )
- A tanulasra valo keptelenseg (Mi mindenkinel, okosabbak szebbek, tehetsegesebbek vagyunk)
- A mindenkori kormany szerepzavara. (Nem elnyomni hanem szolgalni kell az orszagot es az ottlakokat)
Gyurcsány az évértékelőjén elmondta, hogy nem feltétlen kell a megalakuló új kormányban részt vállalni, azonban leváltani Orbánt csak összefogással lehet.
Ezért nem értek egyet azzal, amit a szerző állít.
Gyurcsány Ferenc közzétett programja sajnos nem egyezik az MSZP-ével, így felesleges egy bukásra ítélt kormányban munkálkodni.
Teljes mértékben igaza van a cikk irójának, javaslom én is megfontolni a DK-nak, Gyurcsány Ferencnek, hogy ilyen MSZP-vel E14-el közösködik-e?
Nagy kár, hogy Gyurcsány még nem ismerte azt fel: egy diktatúrában egy demokratának csak úgy szabad politikusnak állnia és demokratikus pártot működtetnie, ha a rendszert nem demokratikus eszközökkel akarja leváltani.
Ugyanis egy önkényuralmat békés úton elzavarni nem lehet, a “fülkeforradalom” csak demokratikus környezetben volt végrehajtható, ugyanez visszafele nem működik. Azaz diktatúrában demokratikus választások nincsennek.
.
Mert mi is történt?
2004-ben az Európai Unió úgy ítélte meg, hogy Magyarországon demokrácia van, és mivel a magyarok a közösségbe való belépésükkel egyetértettek, ezért tagjai lehettünk a demokratikus Európának, ami persze európai érdek is volt egyben. Mint tudjuk, a nép számára per.pill. a polgári demokrácia jelenleg a legfejlettebb társadalmi forma.
Orbán szerint az ország 2010-ben forradalommal leváltotta azt a rendszert, amely addig az európai értékeknek megfelelt, illetve feljogosítva érezte magát arra, hogy kiépítse saját elképzelésű (újfeudális-horthysta) társadalmi berendezkedését. Könnyű belátni, hogy Orbán-diktatúrája az európai-demokráciákhoz képest a tömegek és az ország számára visszalépést és lecsúszást hozott.
Itt tartunk ma.
.
Az emberiség történelmének ismeretében is egyértelmű: ami ma Magyarországon van és történik, az messze nem összeegyeztethető az európai értékekkel és a fejlett világ elvárásaival, az abból következő életminőséggel.
A mi társadalmunk sokkal nagyobb válságban van, mint a nyugati társadalmaké, az orbáni-állammaffia a magyaroknak nem a normális életet jelenti, és nem is akarja azt jelenteni!
Nagyon vak az az ember és (politikai) csoport, aki/k ebben a hazában a demokráciát úgy hiszik visszaállítani, hogy mindeközben ennek a rendszernek a játékszabályait elfogadják. Többek között a választási rendszerét is, abban részt vállalva most már legitimálva a létrejött diktatúrát. Ugyanúgy, mint ahogy azt a proletár-diktatúrában is rendszeresen tettük, 2014-ben az ország -hála a népbutítás “sikerének”- egy már kialakult újdiktatúrát (sőt rosszabbat…) fog hivatalosan is elfogadni.
.
Az Amerikai Népszava -szerintem nagyon helyesen- azt hírdeti, hogy ebben egy jóérzésű ember (minimum) nem vesz részt, nem taktikázik, stb. Hanem saját magával szemben is, és a társadalommal szemben is “előveszi” azokat az elvárásokat, amiket az igazi európai értékek jelentenek, ennek szellemében gondolkodik és cselekszik.
A himi-humi sehová nem vezet!
.
Én a magam részéről csak akkor tudom Gyurcsányt elfogadni: ha tisztán, nyíltan és őszintén vállalja fel és követeli a normális európai elvárásoknak újra megfelelő társadalom újbóli létrehozását. Belátja azt, hogy nem egy új “fülkeforradalom”, hanem a mai hatalom teljes tagadása/bojkottja az egyedüli megoldás. Ha teljes erővel azon van/lesz, hogy Orbánt a saját mocsara fojtsa meg, abban lehetetlenüljön el.
Sajnos az “Öszödi-beszéd” lényegét ma sem sokan értik – az MSzP-én belül is,- bedőlnek a FIDESz vezette csaholásnak.
De mit várjunk egy olyan országban ahol a többség “bedől” a népi bölcsesség szerűen csomagolt “Dakota” baromságoknak. És lássuk be, bár Kertész Ákos véleménye, megfogalmazása mellbevágóan őszinte és erős volt, de lényegét tekintve sajnálatos módon igaz.
Ha a legenda(?) miszerint a GESTAPO Magyarországon kapta a legtöbb feljelentést, ha nem is igaz, azért jellemző hogy rólunk (is?) elterjedhetett, hihető lett.
Ha Churchill, a múlt század egyik legharcosabb anti-kommunistája, belátta, hogy ha kell Hitler ellen, akár az ördöggel is lehetséges szövetkezni, szövetkezett is leggyűlöltebb ellenfelével a sztálini Szovjetunióval, akkor Gyurcsánynak sem okoz nehézséget az MSzP-el és minden demokratikus erővel szövetséget keresni az Orbáni “megszállás” ellen.
Az is sajnálható, hogy az MSzP-ben hatott talán a legkevésbé, az “Öszödi-beszéd”. Ugyanaz az a hegemón hatalmi törekvés érezhető ami eddig is jellemezte, minden modernizációs törekvésük ellenére.
Elfelejtik, hogy az MSzP akkor volt igazán sikeres, ha “rugalmasabb” volt. Erre példa az 1994-es MSzP-SzDSz szövetség az MSzP választási sikere ellenére. erre példa a 2002-es győzelem Meggyesivel és még a 2006-os gyözelem is.
Még annyit, hogy Mesterházi abban a hitben ringatja nagát, hogy annyi szavazója van, amennyit magáénak tud. Nagy tévedés, mert a szavazók annak idején Gyurcsány politikájára szavaztak – szavaztunk- amit ők megtorpedóztak, azért van remény arra, hogy a DK-nak igen is nagy tábora van.
A mérhetetlenül pökhendi Mesterházy levélre a DK-nak csak egy válasza lehet: ragaszkodni az identitásához, külön listán indulni és az ehhez szükséges 27 egyéni jelöltet indítani. Minden más a DK erkölcsi megsemmisüléséhez vezet.
A parlamentbe jutás szerintem biztos: 5-10% -os lista eredménnyel
Pozsár László
++++++++++++++++++++++++
Egy alapos tévedés a következtetés!!! Ugyanis még nem dőlt el, hogy sikerül-e a DK-nak az MSZP-vel megegyezni! Ha sikerül, akkor is CSAK ú
gy, hogy a DK és Gyurcsány MEGŐRZI szuverenitását!! És az Orbán elleni küzdelemben ez miért lenne önfeladás??? A politikai kompromisszumok LÉNYEGÉT kell vizsgálni!! Ha Orbán rezsimjének leváltásáról van szó, mert ez Magyarország modernizációjának sorskérdése, akkor bizony szükséges kompromisszumra jutni, elveink önfaladása nélkül!! Persze elméletileg lehet arra BAZÍROZNI, hogy maradjon — egyenlőre – Orbán , mert majd úgyis összeomlik a rendszere!! Ez azonban , szerintem a legnagyobb felelőtlenség, hiszen meghosszabbíthatja félelem és a diktatórikus rendszer jelenlétét, és ki tudja, hogy mikor omolhat össze??? Igaz , még a legszélesebb körű demokratikus ellenzéki összefogás sem teljes garancia arra, hogy megbukik Orbán!!! De mégis egy LEHETŐSÉG, amit elmulasztani BŰN lenne!!! DE ha mégsem, akkor ezért kell megőrizni Gyurcsánynak és a DK-nak is ÖNIDENTITÁSÁT!!! Hogy akkor értékeivel és remélhető támogatóinak növekedéséével, a demokrácia visszaállításának fő erejévé válhasson! Szerinte ez a HELYES álláspont ma!!
Le51IeL
2013. szeptember 9. hétfő
08:05
Churcill és Sztálin nem kollaboráltak Hitlerrel, nem legitimálták a nácizmust és a fasizmust, hanem háborúban megsemmisítették.
A mai magyar valóság túl sok tekintetben hasonlít a két világháború közötti magyar társadalomra. Tudjuk mi lett belőle.
Tudjuk mit kellene csináljunk, de mégse csináljuk !!! Ez itt az igazi probléma, nem pedig 2014-gyel kellene foglalkozni…
Megérjük még, hogy az MSZP és az Együtt nevű gittegylet szűkölve kiván a DK mögé besorakozni……………….
.
.
A székház, a szék és az íróasztal, nomeg a “szogálati kocsi” nagy urak, e
egyesek szemében nagyobbak, mint a magasabb elvek…
.
Gyurcsányt nem ilyen fábl faragták.
.
Tisztelt Kiss úr,
Nem érti a lényeget.
Nem bazírozásról van szó, Orbán 2014 után maradni fog, ez nem kérdés.
Ha azt gondolnánk, hogy itt demokratikus választások lesznek, ahol bárkinek esélye lehet Orbánt leváltani, akkor más lenne a helyzet.
Az MSZP képtelen szóba állni ezzel, mert a korrupció, a sok piszkos alku már megvakította a lelki szemeit. Pontosan azok a dolgok tették vakká őket, ami miatt Gyurcsány kiszállt onnan.
Nem az összefogással van baj, hanem azzal van baj, amire szövetkeznek. Az a baj, hogy nem akarják meglátni, hogy nincs demokrácia, nincsen demokratikus választás. A diktatúrának éppen az a lényege, hogy nem opciónak állítja magát. Nem kérdezi az emberektől, hogy “diktátort” akartok, vagy “minisztert(=szolgáló)”? A diktatúra MINDEN eszközzel ragaszkodik a hatalomhoz, és itt már minden módszeresen elő is van készítve. A csalás törvényesített, a demokratikus erőknek már nincsenek eszközeik és garanciáik.
Igen, szövetkezni lehetne, sőt kellene. De nem arra, hogy dalolva sétáljunk be az ál-választás csapdájába. Arra kellene szövetkezni, hogy egy emberként kiáltsunk segítségért a nemzetközi demokratikus államokhoz, szövetségekhez, intézményekhez, bíróságokhoz, médiákhoz, akiknek még vannak eszközeik arra, hogy megállítsák Orbánt. És közben itthon passzív ellenállásra hívni a tömegeket. Ezzel 1 éven belül meg lehetne buktatni Orbánt.
Ennek a mozgalomnak lehetne a vezetője Gyurcsány. Mindegy, hogy mennyien állnának mellé ma, akkor is ez az egyetlen célravezető út, ha egyedül fog hozzá. Ha a másik úton marad, akkor 2014 után megy a levesbe, senkit nem fog érdekelni, hogy mit mond. Sem itthon, sem külföldön.
Akkor majd egyszer az elkeseredett nép fogja megállítani Orbánt, de akkor patakokban fog folyni a vér. Ezt kellene minden áron elkerülni, de egyre kevesebb rá az esély, hogy sikerül.
Tökéletes írás tökéletes személyiségrajz. Milyen kár, hogy ez 2006 – ban nem volt így megfogalmazva és kiragasztva az utcákra…bár ki tudja mennyi haszna lett volna a fölhergelt arctalan buta tömeg előtt. Kicsit olyan volt az mint a Gyalog galopp c. filmben, amikor a boszorkányt el akarják ítélni. Látszik, hogy nem az a lényeg boszorkány-e vagy sem, hanem itt és most égetni akarnak, rombolni, ölni. Ehhez kerestek akár irreális indokokat is (“…orrot mi csináltunk neki, de attól még boszorkány” vagy : “engem gyíkká változtatott……de már elmúlt” és ehhez hasonlók). Nagyon jól megfogták a tömegpszichózis lényegét Monty – ék. Sátáni dolog rombolásra uszítani egy tömeget csak azért, hogy kiiktassák a riválist bármi áron. Visszatérve Gyurcsányra sajnos tényleg érezni, hogy kezdi elveszíteni tartását és föladni az elveit. De ne felejtsük el egy ország hurcolta meg őt és hurcolja meg még most is az aljas kormánypárt. Mit szólna bármelyikünk, ha kiragasztanák mindenhova a fényképét aláírva, hogy áruló és tönkretette az országot és mindenki látja a buszmegállókban és nem tudok kilépni az utcára még most sem mert fölismernek. Talán nincs ember aki megállna ilyen helyzetben. A zsidók prófétái is egymás után adták be a kulcsot, megfogadták, hogy többet nem szólnak. Nehéz egy egész ország butaságával szembe menni. És tudja ezt Gyurcsány, hogy a közhangulat is jelenleg olyan, hogy még mindig nincs esélye az igazságnak. (persze ha lesz akkor orbánék az elsők közt lesznek, akik az igazság zászlóvivővé vedlenek át, nem nagy probláma, hisz volt már Kisz – titkár, volt már liberális volt már jobboldali). Petőfi leírja az apostol c. munkájában, amikor Szilvesztert a tanítót elkergetik mert a hatalom ellen beszélt. Vasárnap kiprédikálta őt a pap és fölhergelte a buta tömeget. Petőfi így összegzi : “ahol a pap megszólal, oda az igazság” de utána azt mondja a népről, hogy még gyermek, majd felnő és akkor megérti az igaszságot. Sajnos javíthatatlan idealista volt Petőfi. Ha még 20 évet élhetett volna biztos megváltozott volna a véleménye. A tömeg mindig buta marad, az volt 2000 éve – amikor Krisztust éltették virágvasárnap és megfeszítették néhány nap múlva – és az lesz 2000 év múlva is. Ezért ahogy korábban olvasható volt Bartus kolléga írásában a jelenlegi korrupt ellenzéket bűnösebbnek tartja a fidesznél. Én azt mondom van egy még bűnösebb közeg, ez pedig a nép, aki mindezeket megválasztotta és még most is élteti – ha a fidesz gonoszságának töredékét csinálták volna a szocialisták akkor már lángokban állna az ország – akik még most is jelentős számban szavaznak az önkormányzati választásokon erre a jellemtelen rablóbandára holott már 2 – 3 százalékon kéne állniuk, az meg betudható annak, hogy minden országban vannak efféle szavazók.
Nagyon jó írás, és nagyon igaz. Minden megállapításával, mondatával egyet értek.
Amiért hozzászólok: nagyon helyeslem a szerkesztőség döntését, hogy leállította egy kis időre a hozzászólásokat. Ez lehetőséget adott arra, hogy egy szerkesztőségi cikk pontosítsa: miféle zárt klub a miénk, vagyis az AN kommentelőinek társasága, melyek azok az alapelvek, amiket minden hozzászólónak el kell fogadnia.
Mi a nyugati demokráciák elvi alapján állunk, és ennek értelmében Magyarországon nincs demokrácia, Magyarországon egy bűnszövetkezet uralkodik. Aki a jövőre esedékes választási cirkuszban részt vesz, a hatalmat bitorló önkényuralmat legalizálja. Ezért nincs helye közöttünk annak, aki a választáson való részvételt elfogadja.
Sajnos ez a szigorú elhatárolódás nem látszik meg az újra beinduló hozzászólásokon!!!
Amúgy:
Pozsár elemzése okos, pontos, nincs mit hozzátenni. Sokan látják Gyurcsány értékeit és sokan nem értik, miért vesz rész most ebben a választási komédiában? Nem olvas Amerikai Népszavát. Nem olvasta Bartus Csapda az erdőben című cikkét? Nem fogja föl, miről szól? Föl akar nyársalódni? Nincs, aki szóljon neki? Dobrev Klára se látja? Kósáné Kovács Magda se? Vadai Ágnes se, Niedermüller Péter se? Mért nem szólnak neki? Vagy Gyurcsány senkire sem hallgat? Akkor tévedtünk. (Pozsár is, én is.)
Egyet tudok elképzelni, de lehet, hogy csak álmodozom. Azt, hogy Gyurcsány az utolsó pillanatban kilép a sorból, mondván, hogy azért csináltam eddig úgy, mintha részt akarnék venni a választási komédiában, hogy az elhatárolódásom nagyobbat robbanjon, hogy észrevegye az egész magyar lakosság.
De ez csak kósza ötlet. Még nem gondoltam végig, a hatáselemzésre idő kellene.
Bocs, hogy visszaveszem a szót. Azt még hozzá kell tennem, hogy “placi” válasza Kiss úrnak megfogalmazza a lényeget. Amit írtam erről, az csak némi kiegészítés az ő hozzászólásához.
Nagy kár, hogy itt magunkban füstölgünk, hogy az eszközeink szerények, és mindez nem kap harsány és országos nyilvánosságot. Akkor is tennünk kell a magunkét. A hatalmas mamutfenyő is egészen pici magból nő ki.
Nagyjából egyetértek, de:
1) Gyurcsány őszödi beszéde nagy hiba volt. Óriási támadási felületet adott a Fidesznek.
.
2) Gyurcsány és az MSZP nagy hibája, hogy 2006 után egymás ellen harcoltak a Fidesz helyett. Ráadásul hagyták, hogy kiépüljön a Fidesz média- és gazdasági hatalma, végül az emberek többségében szitokszó legyen a nevük.
.
3) A választásokon mindenképp indulni kell. Orbánt nem hogy zavarná, de kifejezetten boldoggá tenné, ha nem lenne ellenzéke.
.
4) Ha a DK nem indul, ha nincs legalább 1% szavazata, akkor állami támogatást sem kapnak, és valószínűleg szétesik a párt.
Szerintem Gyurcsány helyes dolgot mondott, de rosszul. Másként is el lehetett volna mondani, amivel a választóit támogatta volna és nem hősieskedve megmosni a rakoncátlan párttársak fejét, ráadásul a pénztárcájukat veszélyeztetve amit a hiú nyerészkedők nem néznek el neki.
.
Egy, hogy mártírt csinált magából amikor azt mondta, hogy majd bele döglött, hogy hazudni kellett. Ki kérte rá, nem volt kötelező. Szakíthatott volna jellemesen a hazugokkal.
Nem tette akkor ne nyafogjon.
.
Csak annyit értünk el, hogy kimostuk magunkat a szarból.
Nagyon szerencsétlen megfontolatlan benyögés. Akkor nemcsak a pártot, magát is kimosta a szarból, ő is nyertese volt a dolognak, ne tegyen úgy mintha annyira ellenére lett volna a dolog, ő is fent állt a győzelmi dobogón, önmagáért is tette.
———–
Egyszerűen csak annyit kellett volna mondania, hogy ” nem ezt ígértük, nem ezért szavaztak ránk, helyt kell állnunk, nem játszhatjuk el a becsületünket, valóra kell váltani az ígérteinket, kérek mindenkit folytassuk eszerint “.
———-
A kevesebb több lett volna, ez így egy igaz, becsülendő férfias kiállás lett volna.
.
Ehelyett egy elhibázott, patetikus szónoklatban, önmagát az igazság bajnokaként a bűnbánó jóakaró szerepében pózolva, a népszerűséget keresve, valójában egy elfuserált populista kirohanást tett, amivel lovat adott az ellenzék alá és felbőszítette a saját párttársait. Ez így túljátszott, ártalmas volt. Ez így ebben a formában elmosta a lényeget, a javítási szándékot amit az ellenzék kihasznált.
.
A választók hittek Orbánnak pedig az igazi hazug Orbán. Valójában Orbán karjaiba lökte a választókat.
Voltak pillanatok amikor azt hittem összejátszik Orbánnal, mert ennél a beszédnél nagyobb szívességet nem is tehetett volna neki. Máig sem értem miért tette, miért így beszélt. Nem számít, hogy kiszivárogtatták vagy sem, ha egy miniszterelnök beszél azt nem csak azok hallják akikhez szól. Ezt minden miniszterelnöknek és közéleti személyiségnek tudnia kell!!!!!!!!!!!!!!!
.
Ami Gyurcsány előadásmódját illeti az egyre romlik. A ” Gyurcsány Ferenc – 2013.06.16. – Szabadságról a Szabadság Napján Nagy Imre háza előtt tartott beszéde” bár tartalmilag hatásos és megfelelő volt, az előadásmódja csapnivalóan teátrális volt.
Stílusával, ismétlem csak a stílusáról beszélek, az öreg félig elbutult Marosán György fáradtságos munkával toborzott ” önkéntes ” rajongók előtt tartott szabad pártnapi beszédeit idézte. Halkan álomba ringat, aztán óbégat, majd patetikus templomi prédikáló hangulatból ideges jajongásba megy át.
Ez így rövid életű lesz.
.
Én Gyurcsányt olyannak látom aki azzal akar megdicsőülni, hogy megjavítja ami hibás. Orbánt olyannak aki azzal, hogy elpusztítja azt is ami jó.
.
Mindenesetre Gyurcsányt eszes, temperamentumos és nyitott embernek látom, sokat tehetne, igazán kár, hogy így elaprózza magát.
A Dk nak minimum 10-12%-a van.
oldberg
.
“Gyurcsány az utolsó pillanatban kilép a sorból,”…….
.
Pontosan erről ” álmodozom” én is, pár hete írtam itt az AN, hogy Gyurcsány szerintem az utolsó pillanatban bemondja az “ultit”, nagyon-nagyon bízom ebben, ha nem ezt teszi bármennyire is sajnálatosnak tartanám menni fog a levesbe!!
oldberg 2013. szeptember 9. hétfő 15:32
“Sajnos ez a szigorú elhatárolódás nem látszik meg az újra beinduló hozzászólásokon!!!”
Valóban, én is így érzékelem.
Nem akarom vitatni a bojkott felvetésének jogosságát, nagyon logikus lépés lenne orbánék aljasságára. De. Attól, hogy egy ellenzéki párt egyedül tartja távol magát, a választási színjátéktól, nagy eséllyel tűnik el a süllyesztőben. A politikához is kellenek anyagi erőforrások, médiafelület, stb.. orbánékat pl ez a túlerő tartja felszínen, mentheti meg a bukástól. Az anyagi előnyök fogják lehetővé tenni számukra hogy egy esetleges vereség után akár ismét lángba boríthassák az országot.
Ki az aki tiszta lelkiismerettel elvárja egy kis párttól, hogy minden működési költségtől megfosztva kibekkeljen mit tudom én hányszor négy évet, (nem csak az alagút 13 dolláros költségének természetesnek tartása tartozik az elvek közé) míg végül el nem tűnik?
Ki tud értelmes alternatívát? Az hogy bojkottáljon elég “eccerű” megoldás.
Ennél a politikát összetettebbnek gondolom.
ui.
Van olyan olvasata is a szövegnek, bocs ha rosszul értettem, -Ha a dk (vagy bárki) részt vesz a komédiában az sem különb, nem érdemli meg hogy rájuk szavazzanak.
Talán ha az ellenzék nem az együtt működésről, hanem inkább a bojkottról tárgyalna. De még akkor is ott maradnak a sifferék, a jobbikosok, meg a egyéb akár orbánék által elindított ál függetlenek. orbánék meg tovább játszhatnák a demokratát.
Faragó György 2013. szeptember 9. hétfő 15:47
” 3) A választásokon mindenképp indulni kell. Orbánt nem hogy zavarná, de kifejezetten boldoggá tenné, ha nem lenne ellenzéke.”
.
Orbán nem lenne boldog, neki szüksége van ellenzékre a demokrácia látszatának fenntartása érdekében, de nem akármilyenre.
.
Neki hangoskodó, nagypofájú, önmagát demonstráló, elbizakodott, gyenge, korrupt, hatástalan, megvásárolható, egymással összeugrasztható, szükség esetén megfélemlíthető ellenzékre van szüksége akikre bármikor hivatkozhat.
Kétségbeejtő hogy ilyen rövid idő van a választásokig, és nincs semmi látható jele,hogy a demokráciáért kiállna valaki.
Gyurcsány is csak mondja, de nem teszi!
Látja, érti mi történik,de érdemi lépést nem tesz.
Hát akkor készüljünk a demokrácia temetésére!
Valamikor még a gyerekkoromban, ha halott volt egy háznál, gyászlobogó jelezte.
Tegyen ki mindenki – aki félti a demokráciát – választás helyett egy fekete lobogót ( lehet az valami fekete ruhadarab is ) az ablakába, vagy a kapujára. Szívem szerint a közintézményekre is kiraknám választáskor, jelezve ezzel a megcsúfolt választásról a véleményt.
Vagy legalább rendeznének egy országos hírű temetést, a koporsón, vagy urnán demokrácia felirattal, és hívnának mindenkit a temetésre!
Ott is elhangozhatna egy beszéd, ( na nem Orbántól ) ami évtizedekre meghatározhatná az ország jövőjét.
.
Tudom hogy nagyon sápatag ötletek ezek, de nem igaz, hogy nem lehet tenni semmit! Nyilatkozattételre kellene kényszeríteni az ellenzéki pártokat. A fidesz, meg a jobbik hagy szavazzon! De legalább a világ látná, hogy mi zajlik ebben az országban!
egyvandor!
.
Nem himi-humizni, nem taktikázni és nem túlélni kell ebben a rendszerben!!!
.
Hanem egész egyszerűen és nyíltan szükséges a mai hatalmat megtagadni, mert annak megnyilvánulásai és cselekedetei messze ellentétesek a normális emberi elvárásokkal, a demokratikus európi értékekkel. Sőt, mivel az orbáni-diktatúra már nyíltan hírdeti az Európától való elszakadást, továbbá ideológiája egy már egyszer átélt sötét történelmi időnkre emlékeztet (Horthy), ezért ez ellen mielőbb fel kellene -rég fel kellett volna már- lépni.
.
Ezek olyan elvek kellenének hogy legyenek, amelyek alapján fel sem merülhetne az, bárki normális ember/csoport bármiképpen is viszonyuljon ehhez a fasisztoid-diktatúrához.
.
Erre a a nyílvánvaló jelenségre nem lép és nem lépett semmit az “ellenzék”!!!
És Gyurcsány sem… És ez nagy baj!!!
.
Messze nem 2014-ről és a választásokról van itt szó.
Hanem az emberi tisztességről, bármennyien is “gyakorolják” most azt…
telekis 2013.09.09. 10:01
Fájdalmasan igazad van!
És még most is mit látunk?
A miniszterelnöki “hazudtunk éjjel, hazudtunk nappal” idézetére, csak lapítanak a fűben mint a “csokoládé”, ahelyett hogy fejére olvasnák “a FIDESZ-től ilyen őszinteség elképzelhetetlen, aki más tisztességét meri megkérdőjelezni a papa kőbányája, a tokaji – csak ne mi nyerjük a legtöbbet,- az agrár oligarchák, a MANYUP lenyúlás, a trafik-mutyik stb. után, az sokkal súlyosabb gazemberségekre is képes!”.
telekis
Nagyon úgy néz ki, hogy egyenes kiállást, bármennyire is szeretnénk, nem fogunk tapasztalni!
Már akkor elkéstek, amikor hagyták, hogy Szájer megalkossa a “művét”.
Azóta meg… Úgy csinálnak, mintha nem értenék.Sodródunk bele, a fidesz megálmodta rendszerbe.
Meg is érdemeljük!
Úgy látszik, hogy alattomos, gyáva emberektől függ ennek a megnyomorított országnak a léte.
Le51IeL.
Orbánnak nem mernek ilyeneket mondani, pedig bántódásuk se esnék, mert csak tényeket sorolhatnának fel az Orbán vagyonokról, amik mind bal kéz felől kerültek a család tulajdonába. Az ellenzék meg hallgat!
Pedig elsősorban a tisztességét kellene megkérdőjelezni, azután feltenni a kérdést, hogy milyen jogon ossza az észt!
Sőt! Illene a NAV-val ellenőriztetni minden tulajdonnak az eredetét, Ft-ra elszámolva, és ezt nem csak a kormányra értem, hanem mindenkire, akik a rendszerváltás óta megfordultak a politika mocskában, különböző tisztségeket betöltve!!
Nagyon elkeserítő, hogy pusztába kiáltott szó minden olyan cikk, amely az ellenzéket meri bírálni.
Csak halkan megkérdezném:
Miért kell nekünk olyan embereket ismét beszavazni a parlamentbe, akik ITTHON nem képviselik a választóikat, nem tudják az orbáni önkénytől megvédeni a választóikat. ITTHON tehát OV számára egyeskék. KÜLFÖLDÖN úgy védik a diktatúra elől futó magyarokat, hogy Magyarországot mint biztonságos, demokratikusan működő jogállamot tüntetik fel. Felszólalnak, és OV Periklészi magasságokba emelkedik rögvest.
Az alkotmány egy csoda, és most készülnek legitimmé tenni. Olyan jó lesz a választások után olyan országban élni, ahol dolgozhatsz, ha nem jár a pofád, fizetés érte alig, amid van az bizonytalan meddig a tiéd, a gyereked pedig 3 éves kora után az államé.
Adjunk lehetőséget az ellenzéknek, hogy hazavihessék közpénzből a fizetésüket. Ha nem lesznek ott, akkor OV bajban lesz, hisz nem lesz aki jelentéktelen ügyekben ellene kampányol, lényeges kérdésekben meg mellette. Hová lesz akkor a látszatdemokráciánk?
“Jézus Krisztus egyszer így tanította az embereket: ”
.
Sajnos be kell látnunk, hogy a vallás, a vallásos tanok, legyen az Kereszténység, Buddhizmus, Biblia vagy a Korán, elvesztik hatalmukat az emberi lélek felett.
.
Ma már az embereknek csak egy igen kis, elenyésző csoportja fogékony az élet szavai iránt, lelkük a nihilizmusban gyökerezik, de akik fogékonyak sajnos ők sem értik már megfelelő magyarázat nélkül. De mégis az értők lesznek a túlélők. Kevesen maradunk. Az emberiség nagyobb része egymás torkának esik, nem kell hozzá világháború sem.
.
De örülök, ha az AN en vannak bibliai idézetek, Bartustól is. Ki tudja, néha a legegyszerűbb mondat is éltet menthet ha a magocska termékeny talajra hullik. Szikes a talaj, az emberek már mind sivatagot rejtenek a lelkükben.
Kevesen maradunk.
Eagle
“Szerintem Gyurcsány helyes dolgot mondott, de rosszul. Másként is el lehetett volna mondani, amivel a választóit támogatta volna és nem hősieskedve megmosni a rakoncátlan párttársak fejét, ráadásul a pénztárcájukat veszélyeztetve amit a hiú nyerészkedők nem néznek el neki.
.
Egy, hogy mártírt csinált magából amikor azt mondta, hogy majd bele döglött, hogy hazudni kellett. Ki kérte rá, nem volt kötelező. Szakíthatott volna jellemesen a hazugokkal.
Nem tette akkor ne nyafogjon.”
Kérlek nézd meg az alábbi cikk videóját. Remélem változik a véleményed.
http://m.magyarnarancs.hu/narancsblog/gyurcsany-ferenc-a-radikalis-filmkeszito-86474
Auguszta 2013. szeptember 10. kedd 07:35
.
Egy ember értékét egyben politikusi értékét nem az szabja meg, hogy milyen intenzíven támad egy másik embert. Gyurcsány nagysága ne abból álljon, hogy leteszi Orbán fejét, ha egyáltalán képes rá. Neki többet kell tennie. Mert alapvetően alkalmas rá és rendelkezik az ehhez szükséges képességgel. Ezzel a filmmel is elaprózta magát. Sokaknak teszik, imponál de a győzelemhez ez kevés.
Neki előbb egy új világot kell építeni. Hiszed vagy nem erre képes lenne, lehetne.
Amit most a videón tett, csak a kópiája a viszonzása annak annak amit Orbán tett vele korábban.
.
Amit Gyurcsány tesz ezen a videón az helyes és korrekt, de kevés és túlzottan személyes, a valós bajoknak csak egy kicsiny részét mutatja, maximum csak annyit ér el vele, hogy költhet testőrre, hogy Orbán meg ne ölesse.
.
Azonban Gyurcsányban valami, olyan kvalitás ami Orbánban nincs, nem is volt és lesz, és amit mindig irigyelt amitől mindig félt és gyűlöli Gyurcsányt emiatt. ez az amivel Gyurcsány léphet ha jól felismeri és használja.
.
De Gyurcsány egyszerűen nem talál magára . Nagyobb kaliberű politikussá kell válnia, ha ezzel a hordával a politika és az igazság fegyverével akar szembeszállni.
Szerintem ami ehhez kell megvan neki, de az időzítése pocsék, a taktikája kiforratlan. Ő nagy utat tett meg és a történtek után neki nem lesz könnyű jót tenni. Az emberek nagyon előítéletesek már vele szemben. Pozitívan is (irreális elvárások) és negatívan is.
.
Kívánok neki sok sikert. Nagyon kemény magányos harcra készülhet.
egyvandor szept. 9. 23.27
Nagyon fontos problémát fogalmaztál meg. Nézzük a száraz tényeket : Az orbán kormány erkölcsileg illegitim – ezzel egyetértünk. Az Eu valószínűleg elfogadja ezt az álláspontot de adminisztratíve nem. Az Orbán kormányt Magyarország kormányának tartja, mivel tárgyal velük. (Ha ők bojkottálnák akkor alapjaiban rendülne meg az egész orbán – rendszer. Eu – pénzek nélkül – tekintetbe véve a nekik való tartozást is – egy fél év alatt megbukna az egész). Ezért azt gondolom a jelenlegi európai hatalmak nem sokkal különbek a múltjuknál – lásd Hitlert engedték hatalomra jutni, odadobták Csehországot és Lengyelországot neki. Ez enyhén szólva etikátlanság volt. Ez a kivárós habozós tötyörgős politika 50 millió ember életébe került és ez jellemző ma is rájuk a feneketlen nagy humanizmusukban. Engedik, hogy zsarolja őket orbán pedig megtanulhatták volna a múltból, hogy a kivárással nem oldódik meg semmi hanem egyre rosszabb lesz minden. Mire várnak? Fölvetődik tehát a kérdés – amit Bartus kartárstól is megkérdeznék, bár lehetetlen minden hozzászólást elolvasni – nem ugyanolyan bűnös-e az Eu, aki legális kormányként kezeli orbánékat és tárgyal velük az illegitim választásra pedig megfigyelőket fog küldeni, mint az aki itthon elindul a kiírt választáson vagy szavazóként részt vesz rajta. Vegyük tovább a lehetőségeket : Ha az Eu nem ismerve el a jelenlegi kormányt nem küld megfigyelőket, az itthoni pártok közül senki nem indul a választáson, a szavazók nem mennek el választani, gyakorlatilag örök életet biztosít egy rezsimnek, ami majd apáról fiúra száll. Vagy a másik lehetőség a polgárháború – vagy finomabb kifejezést használva a forradalom. (Ha ez megtörténne az Eu elsőként szólítaná fel a magyarokat, a törvényes leváltására a kormánynak, de csak azért, mert a világ előtt való presztizsét félti). De ki vállalja föl a forradalmat? Egyedülálló vagy családos? Soha nem tudtam megérteni Petőfi kategorikusságát amikor azt mondta “Sehonnai bitang ember ki most halni nem mer”. Ha akkor éltem volna akkor valószínűleg bitang emberként éltem volna de az élők közt. (A világ egyik legbölcsebb embere azt mondta a Példabeszédek könyvében : jobb egy ma élő eb mint holnap egy meghalt oroszlán – lehet, hogy nem pontosan idéztem – bölcs Salamon). Fölvetődött volna bennem a kérdés, hogy milyen jogon szól bele Petőfi az életembe. Van – e joga elvenni azt és belekényszeríteni a halálba vagy finoman szólva hőssé tenni, ha én nem akarok hős lenni. Petőfi a saját életében élt ezzel a jogával, föláldozta. Maradt utána egy ifjú feleség – aki pár évvel korábban elhagyta gazdag családját, hogy Petőfihez hozzámenjen – és egy kisgyerek, aki az apját hiába várta haza. Plusz a szabadságharc is megbukott. Viszont 60 egynéhány év múlva magától fölbomlott az, amiért az életét adta a “szabadság lánglelkű apostola”. Utána viszont kiderült, hogy semmivel sem nőtt az életszínvonal – mert ugye a Habsburgok szívták az ország vérét addig – sőt 20 év múlva 3 000 000 koldus országa lettünk és a magyar nagytőkés csinálta ugyanazt, amit korábban a Habsburgok (“kis lábaskában hazahozta kegyelmeséktől vacsoráját és én eltűnődtem, hogy ők egész fazékkal esznek” – József Attila) és sokan rájöttek arra, hogy az adminisztratív szabadság nem vonja maga után a szellem szabadságát (lásd a mai kort, amikor soha nem látott szabadságban ugyanakkor soha nem tapasztalt függőségben élnek emberek). Visszafele is igaznak bizonyult a dolog : sok fizikai rabságban élő ember szelleme szabad. Tehát Petőfi által heroizált adminisztratív szabadság – mert a verseiből egyértelműen kiderül, hogy erre gondol – egy ars poetica volt csupán, és a művészeti értéke sokkal nagyobb volt mint az életben betöltött szerepe. Hozzávéve azt, hogy további 50 év múlva sok ember azon sopánkodott Magyarországon, hogy miért nem született pár száz kilométerrel nyugatabbra pl. Ausztriába amitől való elszakadásért Petőfi küzdött és az életét adta, bezárul a kör és az emberi sorsokon a történelem fintorát látjuk. Olyan mint egy groteszk bohózat. Tehát mi legyen? Nagy kérdés. Az orbán rendszer idétlen bukása mindenképp el fog jönni – talán hamarabb is mint gondolnánk – mert eddig a történelemben az igazság mind győzött de élőként, vagy holtként érjük meg? Sajnos azonban azt gondolom, hogy a felelősök nagy része meg fog lógni, vagy ahogy ebben az országban történik valami új pártban új név alatt mint a gaz ismét kihajtanak. Ha lesz végső igazságszolgáltatás addig kell várni, mert ott szerencsére nem a magyarok jelölik ki a bírákat és a helyszínt.
Eldőlt.
A DK részt vesz a komédiában, méghozzá külön jogon lesz balek:
http://index.hu/belfold/2013/09/10/gyurcsanyek_egyedul_indulnak_a_valasztason/
Közben Kövér elkezdett beszélni a rendeleti kormányzásról:
http://index.hu/belfold/2013/09/09/kover_egyfajta_rendeleti_kormanyzas_rossz_iz_nelkul/
Egyetlen tennivaló maradt, csomagolni.
Jó éjszakát szép hazám, Magyarország.
csavargó 2013. szeptember 10. kedd 12:48
Adtam egy +-t, de nehéz szívvel. A hozzászólás gondolatiságának lényegével egyetértek. De a megfogalmazással nemigen, mert túlságosan megengedő.
Pl: az “Az orbán kormány erkölcsileg illegitim…” Nos nem! Nem csak erkölcsileg.
A kormány de jure és de factó illegitim.
Ebben a kérdésben szikárabb megfogalmazást tartok helyesnek.
bumburi
“Gyurcsány is csak mondja, de nem teszi!…”
telekis.
“Erre a a nyílvánvaló jelenségre nem lép és nem lépett semmit az “ellenzék”!!!
És Gyurcsány sem. Látja, érti mi történik,de érdemi lépést nem tesz.… ”
Nem maga Gyucsány az ország. Nem is lenne jó ha csak rajta múlna mi történik hazánkban. ez nem egy néhány politikus felelőssége.
Egy országot megfelelő érdekeltségi rendszerek tartanak össze. A korrekt játékszabályok betartása tesz stabillá. …
Jelenleg úgy állunk, hogy orbánék maffia szerű hűbéri rendszere sokkal nagyobb erőt képvisel. orbán el is modta neki elég néhány tucat tökös legény az ország kézben tartására. orbán bandáját összetartja a hatalom a pénz. Mit tud ez ellen felsorakoztatni ma az ellenzék? azt mondani. Igazságosság? Demokrácia?Szabadság? Különösen a mai Magyarországon? Ráadásul olyan környezetben amikor nem csak a zemberek de az emberek bizalma is a minimumon vannak ezek iránt?
bumburi
“Tegyen ki mindenki – aki félti a demokráciát – választás helyett egy fekete lobogót … Tudom hogy nagyon sápatag ötletek ezek, de ….”
Nem lennének sápatag ötletek, ha pl az ellenzéknek sikerülne összefognia hogy kiugrassa a nyulat a bokorból. Nyilvánvalóvá tudná tenni a világ előtt ki az aki igaz ellenzéke orbánéknak, vagy a Magyarországon ismét erősödő urambátyám korrupt rendszernek és a választásokat úgy tudná bojkottálni hogy az egyértelművé tegye a világ számára a jelenlegi rezsim aljasságát. pl a választások napjára vagy előtte, a lehető legnagyobb tüntetést szervezve távol maradni a szavazó urnáktól.
Ha viszont nem sikerül emellett egyöntetűen dönteni, akkor mindannyiunknak el kell menni és az általunk legjobbnak ítéltre, vagy a legkevésbé rosszra kell szavaznunk. Nem tehetünk felelőssé egyetlen egy kis potencállal rendelkező pártot sem ha nem megy neki egyedül a falnak.
Nem fog jönni a fiatal, kedves, csinos, szexi, házias, szűzlány (nők esetében dalia herceg, fehér ló stb.)
Utóirat. Látom orbánék rendszerének meghosszabbodása estén is GyF lesz a hibás. Már már olyan mint a fél isten. Helyes ez? Egy Normális országban GyF egy átlagosan jó képességű politikus lenne. Semmi extra. Sem démon sem Isten. Összességében egyáltalában nem lehet büszke magára a magyar társadalom. Sült galambra vár, hívják azt a galambot akár GyF-nek is.
bumburi
“… Sőt! Illene a NAV-val ellenőriztetni minden tulajdonnak az eredetét, Ft-ra …”
Falra hányt borsó. orbán már az akkori háttértámogatással is kitudta röhögni az APEH-ot is. Közben eljátszotta a politikai áldozat szerepét is. Vajon kik fogják tudni érvényesíteni az általad felvetetteket ma orbánék ellenében akik ma mindent pénzt hatalmat médiát ügyészséget uralnak? Kimegy néhány ellenzéki oszt félóra múlva hazamegy?
Megtapasztalhattuk, hogy a tömeges megmozdulásokhoz hatalmas érdekeltség, anyagi háttér, szervezettség szükséges. orbánék invesztáltak és bejött nekik. (Nem ment volna akkor sem ki annyi ember csak úgy gyújtogatni köveket felszedni, …) Ma sajátjuknak tudhatják az országot.
Gyurcsány a ‘tárgyalásról’_
http://www.atv.hu/videok/video-20130910-gy
Bátoritom Gyurcsány Ferencet álljon ki tisztességesen az elvei mellett! Mind többen követni fogják. Győzni fog, akkor a neve a történelem dicső lapjaira kerül. Ha meg elbukik dicső kiállását költők zengik majd.