Ronai and Ronai
AMERIKAI

Már Erdélyben sem rajonganak a Fideszért 2013. február 15. péntek 16:44 Forrás: AN

  • Hozzászólások(74)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Már Erdélyben sem rajonganak a Fideszért

Budapest, Erdély – Miközben Magyarországon öles nyelvcsapásokkal terjed az őrület, és Kövér László látomása elszabadult hajóágyúként pusztítja a magyar-román viszonyt, kiderült, hogy Erdélyben sem mindenki rajong Orbán Viktor konzultációs leveliért. Szeghalmi Örs, az alábbi levél írója biztosan nem.

Íme, Szeghalmi Örs válaszlevele Orbán Viktornak.

Megkaptam persze én is Orbán Viktor miniszterelnök levelét. Akárcsak többszázezer anyaországon kívül élő magyar.

Azt írja: „Tisztelt Honfitársam!

Tudnunk kell egymásról, és rendelkeznünk kell minden fontos, aktuális információval Magyarországról. Ezért a magyar kormány úgy döntött, hogy a jövőben rendszeresen tájékoztató levelet küld Önnek, amely hozzásegíti, hogy bekapcsolódhasson Magyarország sorsának alakításába. Tisztelettel, Orbán Viktor”

Én viszont ezt olvasom: „Na helló, Örs! Az van, hogy már megint kampány van. És hát ránk kellene szavazni majd. Megoldható? Tisztelettel, Orbán Viktor”.

No, én meg akkor a jelen válaszlevelet intézem a kormányfőhöz. Amúgy is rég érett már, legyen akkor.

„Tisztelt Honfitársam!

Nem ígérhetek semmit. Megtettem már párszor amúgy is, ám az Ön mostani levele nyomán ismét elgondolkodtam a felvetésén.

Nos, a helyzet az, hogy az elmúlt évek intézkedései húzásai között számos olyat találni, amelyet én speciel sötétnek, arrogánsnak, lelketlennek, illetőleg Magyarország számára károsnak ítélek meg. Annak a Magyarországnak a számára, amelynek ugye mindketten a javát akarjuk. Én legalábbis biztosan. Akár állampolgára vagyok, akár nem.

Nem ért persze meglepetésként, hiszen az előző kormányzati ciklusuk során már ugyanezt voltam kénytelen tapasztalni, a kezdeti várakozás után. Most azonban egyenesen kétharmados többség áll a rendelkezésükre. És sajnos sokszor nem élnek, hanem visszaélnek vele. Nemcsak politikai síkon, hanem gazdaságtól a kulturális életig mindenütt. És ez már igazán zavar, sőt, aggaszt, sőt, elvetendőnek tartom.

Na persze a másik politikai oldal – valamint a vele lepaktált romániai magyar politikai erő – sem jobb. Sőt. Tudjuk, tudom, persze, persze, persze. Szóba sem jönnek. Ez azonban semmiben nem érinti azt, hogy Önök mit művelnek sokszor. Nem az számít, hogy van-e rosszabb, hanem az, hogy maga a vizsgált párt milyen vonalvezetésű.

Tehát nem ígérhetek semmit. (Amúgy sem én vagyok kampányban, úgyhogy nem is nekem kell ígérgetnem. Meg különben is.) Ahogy figyelemmel követtem a történéseket, nagyon valószínű, hogy nem óhajtok részt venni az alternatíva nélküli, sőt, igazából tét nélküli voksolgatásban, a teljesen kilátástalan anyaországi politikai pártvetélkedésben. Egy ideje már az itthoniban sem szoktam a szavazatommal egyik szekértábort sem megtámogatni, hiszen teljesen hiteltelen maffiák harca ez csupán, úgyhogy az otthoni dolgokba való belevoksolásom még kevésbé sanszos.

Mellékelten küldök egyébként egy székely zászlót. De nem azért, hogy Magyarországon tűzögessék ki és lobogtassák összevissza, a korteshadjárat részeként. Ehelyett szeretném látni, ahogy a kampány után – mondom: utána – eljönnek majd ide vele, s itt állnak ki a „zászlójogért”, meg miegymásért. Minden olyasmiért, amik a kampányokban olyan jól csengenek.

Egyébként köszönöm a beígért további „tájékoztató leveleket”, de mentálhigiénés megfontolásokból úgy határoztam, hogy az ilyen jellegű küldeményeket csak a választások után fogom megtekinteni. (Már ha egyáltalán.)

Tisztelettel, Szeghalmi Örs

Ui.: Nagyon vagány viszont a borítékon és a levélpapíron is a címer. Jó volt látni. Kicsit kár, hogy kampányanyagon szerepel. Á, de mindegy végül is. ”

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.9/5 (44 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +78 ( 82 szavazatból)
Már Erdélyben sem rajonganak a Fideszért, 4.9 out of 5 based on 44 ratings

Címkék:

  • Hozzászólások(74)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

74 Reader’s Comments

  1. Tisztelt Szenzor!
    (2013. február 17. vasárnap
    11:58 )
    Jaj, ne legyünk már ennyire szigorúak! Szép gesztus törődést mutatni Székelyföld iránt a zászló kihelyezésével. Mint ahogyan más elcsatolt területek iránt is szükséges lenne. Vagy Székelyföld képviseli őket is? Fogjuk fel úgy!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (9 szavazatból)
  2. K. József
    2013. február 17. vasárnap 12:06
    Létezik olyan fogalom, hogy diplomácia.
    Egy másik ország, nemzet zászlaja akkor van felhúzva, kirakva (szabadon választható) ha látogatóban van, a fogadó ország tűzi ki!
    Ha állandóan van kint, akkor (ismét szabadon válaszható)
    hódító vagy meghódított. Melyik tetszik jobban?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  3. Kedves K.József, beretvaéles logikád mentén araszolgatva Konstantinápolyban minden további nélkül kitűzendő lehetne a magyar zászló, hiszen szolidaritást bárki érezhet az egykori területük mostani lakosaival…
    Nem is értem, Ausztria miért nem lobogtatja városházáin egykori birodalmuk mostani zászlóit, a rómaiakról nem is téve említést, hiszen a sajátjuk mellé annyit rakhatnának ki, hogy sajátjuk nem is látszana a zászlóerdőtől…
    Amondó vagyok azonban, hogy ha valóban felelősséget érzünk külhoni honfitársaink iránt, nem hozzuk olyan megalázott helyzetbe őket, amit azért kell elszenvedniük, hogy a mi zászlólobogtatásaink miatt helyettünk ütlegelik majd az ő hátukat.
    Meg sem fordul abban a már két alkalommal is világégést kirobbantó hovatartozásodat eldicsekvő agyadban, hogy provokációnak fogja fel a a román kormány ezt a területi igényünket ilyen módon felmutatott agyalágyult gesztust?
    Oszt mi a fészkes fenét fogtok majd akkor tenni, ha esetleg válaszul megvonják a dupla állampolgárságúaktól a hazai állampolgárságukat?!
    Orbánmódra vállat vontok, oszt rákenitek Tököslacira a kifarolást?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (13 szavazatból)
  4. Tisztelt Szenzor!
    2013. február 17. vasárnap
    13:47
    Erre nem tudok újabbat írni mint amit már írtam, sőt az előző lapra szorult hozzászólásomra is vissza tudok mutatni. (Jelezzék a székelyek, ha a magyarok intézkedéseit hátrányosnak érzik!) Én nem tekintem más nemzetnek a székelyeket, én magyaroknak tekintem őket, tehát nem tartom bűnnek a székely zászló kihelyezését a Parlamentre.

    Kedves Csatt!
    Nem tudom mi lenne, ha Törökországban és Ausztriában is kihelyeznék az említett zászlókat. A székelyföldi autonómia szerintem nem területi igény, hanem a világon sok helyen működő – hogy is mondjam? – intézmény. Létezett is még a ‘60-as években aztán Ceausescu megszüntette. A dupla állampolgárságúak közül már Szlovákiában nem egy ember megtapasztalta az állam szankcióját. Egyénileg ki-ki eldönti, hogy felveszi-e a második állampolgárságot-e vagy sem, mindezek figyelembevételével. Mindenesetre a lehetőség adott.
    “helyettünk ütlegelik majd az ő hátukat.” Erről jut eszembe! a trianoni békeszerződés előírta, hogy az utódállamok minden jogot kötelesek megadni a hozzájuk került nemzetiségeknek, ami igencsak hézagosan valósult meg. Talán…, mintha…javulna a helyzet… A kettős állampolgárság szavazati joggal is számos helyen létezik, pl a románok esetében is. Arról ugyan nem tudok, hogy magyarországi románok szavazhatnak-e a romániai választásokra. Szerintem nem. Nem hallottam még román nemzetiségű ismerőseimtől.
    Magyarverések is vannak nem is egy helyen, szobor- emlékműgyalázások és senki, de senki nem tiltakozik, emeli fel szavát az ilyesmi ellen! Ezt így kell csinálni?? Nálunk meg mindenki fontosabb a magyarok előtt! Jól van ez így? A teljes kushadás a megoldás? (Persze én sem tudok sajnos bölcs tanácsot adni…)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (9 szavazatból)
  5. csatt
    2013. február 17. vasárnap
    14:11
    Később a törökök gyakoroltak barátságos gesztust a magyarok felé: Rákóczi Ferenc, Mikes Kelemen. Most pedig testvérnépnek tekintenek bennünket. “Magyar barát.” Érdeke dolgok ezek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (5 szavazatból)
  6. commandante
    “Kövér kitűzette a Parlament homlokzatára a székely zászlót.”
    .
    Egy zászló kitűzése felségjel, ami az adott területet mindenkor a zászló birtoklójának a felségterületévé tette, vagyis a zászló kitűzése egy terület más nép általi birtokba vételét jelenti.
    .
    Kövér ezek szerint Székelyföld területévé nyilvánította a Parlamentet – szimbolikusan pedig -, néhány polgármester aktív közremûködésével az önkormányzati épületeiken keresztül – cikk-cakkban – az országot is.
    .
    Ilyen sebességgel még senkinek nem sikerült harc nélkül, az állítólag felelős politikusok önkéntes megadásával magyarhont külföldi – román – birtokba adni, és egy kis közösségnek, a távoli székelyeknek pedig birtokba venni.
    .
    Most küzdhetnek a hazai magyarok a határokon belüli területi autonómiájukért, de nem biztos, hogy Románia tárgyalásokba fog bocsátkozni a magyar autonómiáról…
    .
    Tulajdonképpen logikus, ha Székelyföld Románia része, akkor a székely felségjel területe másutt is azzá válik – Kövérék akciójaként hivatalos, magyar állami közreműködéssel – amit akár a román zászló kitűzése követhet. (Hogy mutatna a román zászló a magyar parlamenten, a korábbi vörös csillag helyén?)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  7. Őrjöngő Zsebdiktátor

    Íme az új magyar címer:

    orbán vikkancs pálinkagőzős fejjel lovagol egy turulmadár hátán, seggében pávatollal ,baljában az alaptörvényt tartja, jobbjával egy árpádsávos székelyzászlót tűz ki a Hargitára és fogaival ürgebőrbe varrt IMF ügynököket tép szét

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  8. Szeghalmi Őrs köszönöm a leveledet.
    Úgy vélem pont a magyar politika, a Nagy-Magyarország autós felségjel használata, a Trianon emlegetése, a Horthy-korszak restaurálása és a többi szerencsétlen intézkedés eredménye az, ami miatt napjainkban a hazánk határain kívül élő magyarokat bántják környező országok többségi állampolgárai. Miért kell mindenkivel, mindennel szemben állandóan harcolni. Békében szeretnék élni.
    Ez éppúgy áll a a külpolitikára,mint a belpolitikai eseményekre.
    A mai vezetés alkalmatlan Magyarország képviseletére, alkalmatlan a magyarság képviseletére.
    Egyébként mint Magyarországon született és két hatost megélt örökös pártonkívüli magyar csak akkor értek egyet a székelyzászló Parlamenten való kitűzésével, ha az diplomáciai ok alapján történik.
    Meg különben is későn csatlakoztam be és én akkor szoktam írni, ha van új mondanivalóm. “csatt” és többek! Elmondtátok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  9. Kedves K.József, szerinted ugyanazon kategória a mostani visszacsatolási pávatánc és a törökök rólunk való testvéri megemlékezése?
    Mikor kínáltak nekünk török állampolgárságot azért, hogy segítsük szavazatainkkal hatalomra azt a pártot, amelyik megadja szavazatainkért cserében az összes török állampolgároknak járó juttatást? Kirakják a török településeken a magyar zászlót? Kétségbe vonják azt a nemzetközi békeszerződést, amely megfosztotta őket magyar területeiktől?
    Azért nem annyira érdekesek ezek a dolgok, hogy elérjék az agyalágyultság fokozatot…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  10. Kezdjük a végén: “Azért nem annyira érdekesek ezek a dolgok, hogy elérjék az agyalágyultság fokozatot…” Szerintem se lihegjük túl! :) Csak leírom, de szerintem már ne fokozzuk: Székelyföldön magyarok élnek, amely terület “Trianon előtt” Magyarország része volt (meg egész Erdély) és jelenleg is majdhogynem színmagyar terület. A színmagyarságot az erőltetett román lakosság betelepítése hígítja sajnos. Nem értem, még mindig attól tartanak, hogy Magyarország területi igényekkel lép fel Romániával szemben és ezt akarják kivédeni arra hivatkozva, hogy kérem már mindenütt Román többség van?! Hiszen, ha a nagyhatalmak nem akarják, akkor mi úgysem tudunk területeket visszaszerezni! (Sajnos.) Félnek a székely zászlótól? Számomra ez nevetséges (vagy siralmas…) Összehasonlítva Törökországgal, a valamikori Török birodalomban már nem élnek törökök, kivéve egy cukrászmester, egy közeli településen, illetve osztrákok sem élnek a valamikori Osztrák-Magyar Monarchia területén. (Svábok vannak, de nem tudok róla, hogy Németországhoz akarnának csatlakozni, de vannak hagyományörző tevékenységek, amihez sok sikert kívánok nekik!) Írta valaki, hogy a Parlamentre kitűzött székely zászló azt jelenti, hogy meghódítottak bennünket. Gondolom, ez inkább vicc mint komoly. :D
    Na, majd lesz valahogy. Szép estét kívánok!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (8 szavazatból)
  11. Kedves Csatt
    2013. február 17. vasárnap
    18:43
    Jaj, ne felejtsem el! A szavazat kérdése fontos dolog. Erről én nem is írtam. Nem vitás, aki a határon túlról szavaz, az nem érzi úgy bőrén a következményeket mint aki a határon belül él. Bár én sem érzek qrva nagy változást, kb azt, hogy mindig-mindig rosszabb lesz, kormánytól függetleül. Elvileg a határon túliaknak sem mindegy, hogy ki van kormányon. a baloldali kormányok egy az egyben meg akarnak feledkezni a határon túliakról, persze Mesterházy Attila bocsánatkérése ennek ellentmondani látszik. (De Szanyi elszólása…. :( A jobboldali kormányok viszont legalábbis nyilatkozatok szerint tenni kívánnak. (Vagy szavazatot remélnek…) Baloldali ismerőseim mind sajnálják a kinti magyaroktól a magyar kormány támogatását…
    Ami a szavazást illeti,nekem az volt a javaslatom, hogy saját maguk közül válasszanak képviselőket akik beülnek a magyar Parlamentbe. Kétségtelen, hogy egy magyar baloldali kormány alatt nehezebb dolguk lenne, de sajnos én jobb ötletet nem tudok. De most már másképpen alakult, én ettől sem félek. Kérdés, mennyien fognak is mire, “kintről” szavazni. (Most már tényleg be kívánom fejezni.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (5 szavazatból)
  12. Őrjöngő Zs.Diktátot.
    TE láthatólag megőrültél :)))
    Ezzel a misztikus látomásoddal heheheheeheheeheheheeh
    heheheeheheheheeheheheheeehehhh….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  13. Valamikor, vagy 40 éve hallottam: “Aki egy mondat helyet tízet ír, egyéb aljasságra képes”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  14. Kedves K.József, én is fájlalom a magyar területek elcsatolását. De mert a világ úgy működik, hogy az agresszorokat akár területi elcsatolással (is) igyekszenek meggyengíteni, ha megátalkodottságot tapasztalnak esetükben – márpedig a mi jogelőd országunk kettő esetben is háborút kirobbantó ország volt mindkét alkalommal jobboldali kormányzás időszakában -, tudomásul veszem a győztesek ránk nézve kedvezőtlen döntését.
    A magyar lakta területek eredetileg magyar lakosságát is sajnálom, de mert nem fizetnek ide adót, zokon veszem, hogy ők döntsék el, mi történjen abban az országban, amely a döntéseiket kénytelen elviselni, de felelősségük nincs a döntéseikért.
    Bár lehet, hogy nehezen hiszed el rólam, azokat az eredetileg magyar lakosokat is sajnálom, akik éppen a jelenlegi jobboldali kormány népnyúzása miatt külföldön kell hogy menedéket találjanak. Lassan-lassan London zászlaját is fellobogózhatnánk az önkormányzataink homlokzataira.
    Az, hogy melyik ország hogyan költözteti lakosságát, már csak azért sem mérvadó, mert jogelőd országvezetéseink legalább olyan mértékben tojtak a nemzetiségiek fejére – természetesen saját hatáskörükben és más módszerekkel, mint ahogyan a románok teszik -, tehát nem lenne etikus nekünk méltatlankodni, rémlik, ezt sem a románok kezdték, hanem a mi (magyar) elődeink.
    Ami a parlamentben történik inkább tragédia, mint vicc. A fene nagy zászlólobogtatásunk pedig éppen azokat hozza lehetetlen helyzetbe, akikre most hivatkoztok irántuk érzett szolidaritásra címkézéssel, valójában azonban annyi szolidaritás sincs Orbánék részéről, mint amennyi egy fogpiszkálóban, kizárólag a szavazatuk megszerzése a cél.
    El ne hidd már, hogy az az Orbán és sleppje, aki mindazokat a haza ellenségének tekinti (idegenszívűeknek) – itt, a határainkon belül élők közül! – akik nem őt támogatják, az egyetlen pillanatig is őszinte szeretetet érez azok iránt, akik a határon túl vannak, de esetleg ő iránta közömbösek. A szavazatuk kell, de egyébként Orbántól felfordulhatnak, Ennyit a mai jobboldal szolidaritás -lózungjáról.
    Szeretet, megértés, szolidaritás a mai Orbánban és sleppjében nincs. Hataloméhség, mindenkit eltaposni vágy oly mértékben eluralkodtak rajtuk, hogy más nem fér el a jellemükben.
    Jó éjt!
    Álmodj igazat is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  15. LS
    2013. február 17. vasárnap
    18:30
    “Úgy vélem pont a magyar politika, a Nagy-Magyarország autós felségjel használata, a Trianon emlegetése, a Horthy-korszak restaurálása és a többi szerencsétlen intézkedés eredménye az, ami miatt napjainkban a hazánk határain kívül élő magyarokat bántják környező országok többségi állampolgárai.”
    Lehet, hogy ez igaz, de hadd mondjam el, hogy a magyarokat mindig is bántották! Én a Kádár rendszerben voltam kint előszőr Romániában és akkor mély csend volt a magyar politikusok részéről. Azt nem vitatom, hogy akkor is voltak “balhézó” magyarok, de ettől függetlenül minden magyarnak értésére adták, hol a helye. Vitás ügyekben automatikusan a románoknak adtak igazat, magyarokat büntettek akár ártatlanul. Mostani példa a temerini fiúk illetve a Malina Hedvig ügy. (természetesen nem csak Romániáról beszélgetünk.) Azt még csak-csak értem, bár el nem fogadom, hogy erős fiatalemberek, netán futballhuligánok megverik a magyarokat, de azt már nem fogadom el, hogy a hivatalos közegek is a magyarok ellen foglalnak állást, ha kell, ha nem. Vagy a vereczkei emlékmű állandó újboli megrongálása Kárpátalján…
    Egyetértek a békevággyal, de mit kell ehhez tenni? Meghunyászkodni? Biztosan ez is segít sokszor, de nem mindig. Magam nem hordok Nagy-Magyarország matricát, meg illedelmes vagyok a románokkal (szlovákokkkal stb), nem is volt még bajom. De nem mindenki ilyen szerencsés. A hivatalos közegeknek kellene megértemiük azt, hogy ma is sok embernek fáj Trianon, talán az előbb leírtak miatt is és elnézően kezelni bizonyos megnyilvánulásokat. Megint a kérdés: Félnek? Mitől??

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (6 szavazatból)
  16. Kedves Csatt
    2013. február 17. vasárnap
    22:07
    Igen, a régi közmondás: Jaj a legyőzötteknek. Értem én ezt, csak az ártatlan embereket sajnálom és mindazokat a hátrányokat emiről írtam az előbb LS számára. Ezek nem kis dolgok! Szerencsére (lehet, hogy csak én látom így) mintha a kinti magyarok is magukra találnának. Magam sem vetettem el annak feltételezését, hogy OV kizárólag a szavazatokért teszi azt amit tesz ugyanakkor az eredeti témát az autonómia kérdését nem kívánom feladni. Ami részemről súlytalan, mert nem politikus vagyok, hanem csak egy jelentéktelen hozzászóló. Jó éjt kívánok! :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  17. Ez már volt?
    “Beindult a székelyzászló-ipar
    .
    Egyre többen látnak neki a zászlókészítésnek. A Magyarország és Románia közötti zászlóháború felpörgette a keresletet.
    .
    Rendkívüli módon megnőtt a székely zászló iránti kereslet a Székelyföldön, miután hetek óta dúl a zászlóháború Magyarország és Románia között – írja a Krónika című erdélyi napilap.
    .
    A zászlót általában az erdélyi magyar politikai szervezetek székházában lehet megvásárolni, de a legtöbb helyen a megnövekedett kereslet miatt elfogyott. A székely zászlókat a szervezetek egy gyergyócsomafalvi kézműves műhelytől és a csíkszeredai Csibész Alapítványtól rendelik meg, de az utóbbi időszakban egyre többen láttak neki a zászlókészítésnek, és nem megfelelő minőségű vagy színű zászlók is megjelentek.” (…)
    .
    Komment-idézetek:
    “Valószínűleg nem véletlen a fellendülés. Lehet, hogy ez is csak manipuláció…
    Valakik tán jó üzletet láttak benne, nem feltétlenül jó szándékra gondolok itt….
    .
    Csángóknak nincs zászlaja gyerekek?
    .
    Itt miért nem ìrnak ki “pàlyàzatokat”? Akkor tisztességesen tudna valamiFideszes csòka nyerni. Mert ez a Fidesz àltal szerzett üzlet.
    .
    Akit ennyire foglalkoztat a székely ügy, az miért nem csomagol és költözik oda? Biztosan nyugodtabban élhetne.”
    http://www.origo.hu/nagyvilag/20130215-beindult-a-szekelyzaszloipar.html

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  18. Az történelmi tény,hogy a székely emberek nem tűrik a diktátorokat.Orbánék abban bíztak,hogy a határon túli magyarok egy emberként sorakoznak fel a fidesz zászlaja alá és évtizedekre bebetonozzák őket a hatalomba.Ehhez képest az ő általuk támogatott erélyi pártok sehol sincsenek,a magyarok csak az RMDSZ-t támogatják.Markó Béla meg már visszaszólt orbánnak,hogy ha egy mód van rá ne ugasson már bele az ottani politikába.Az orbánék által futtatott Tőkés László botrányai után a fidesz is hiteltelenné vállt Erdélyben.Az biztos,hogy sírva fogok röhögni,ha majd a választások után kiderül,hogy éppen a külhoniak szavazatai billentették át a mérleg nyelvét a baloldal felé:)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  19. Stofi
    2013. február 17. vasárnap 23:19
    A boríték belsejét kicserélni nem nagy ügy, és megírni más nevében sem nagy ügy.
    A nagy ügy az, hogy a lebonyolítás, annak számítógépes háttere, a reklamációk vizsgálata, minden a kezükben van. Valamint bíróság, ügyészség stb.
    A székely emberek meg mondhatnak amit akarnak. Nem ők kellenek, csak a létszámuk, névvel címmel, és az is csak a választásokig.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  20. Csak a megszólítás miatt ragadtam klaviatúrát, de
    - Erdélyben először 1971-ben jártam, azóta többször, de az utolsó két utamon magyarként román családtól kaptam sok, sok kedvességet,mert nem a zemberek, hanem a politika miatt van amit írtam.
    - Csehszlovákiában közvetlen ‘69 után sak halkan mertem megszólalni Prágában, de aztán kedvesen beszélgettem el egy cseh étteremvezetővel, és kaptam minőségi kiszolgálást más boltokban.
    -Az utóbbi években viszont nemcsak a környező országokban kezdem szégyellni, hogy magyar vagyok. Lassan elegendő a személyi ahhoz, hogy “Nagy-Magyarország” területeit szabadon bejárhassuk, akkor minek ez a nagy magyarkodás.
    Meggyőződésem, hogy a mai kormány politikája többet árt a magyarság érdekeinek, mint használ. Ez érvényes ránk belföldi magyarokra és minden külföldön élő magyarra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  21. K. József
    2013. február 17. vasárnap
    22:27
    történelmi tanulmányaimból úgy tudom, hogy a legutóbbi jobboldali – és most ismét nagyon utánzott – kormányzót éppen az általad szidott románok hadseregének segítségével helyezték hatalomba.Aazok a katonák, akiket holmi „bitang, nemzetvesztő baloldaliak” által vezetett hadsereg űzött ki az általuk elfoglalt majdnem teljes országból. Majd ugyanez a “vezető” által megbízott küldöttség írta alá azt az egyezményt, aminek a végeredménye a “Nagy-Magyarország” utáni soviniszta sóvárgás. Talán nem kellett volna sem akkor, sem máskor lebecsülni a szomszédos népek önrendelkezés utáni vágyakozását ( Kossuth ) és/vagy nem kellene most ugyanezt nekünk tenni. Van ez az un. Európai “status quo”, amit nem a baloldal teremtett, hanem a szűklátókörű magyar uralkodó osztály harcolt ki magának, amit a szintén szűklátókörű, és hasonló észbeli qualitásokkal sem rendelkező mai epigonjaik próbálnak valós erejük túlbecsülésével feszegetni. Ha úgy gondolod, állj mellettük, szavazz rájuk. De akkor ne csodálkozz, ha legközelebb olyan román felségjelű címkével találkozol a pesti utcán, melyen a határ a Duna vonala.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  22. Tisztelt ptg!
    2013. február 18. hétfő
    19:00
    Nem is gondoltam, hogy még kapok választ. Köszönöm! Nem tagadom, történelemből volna mit pótolnom, de attól tartok, ez már elmarad… Persze kevés a hely, hogy teljes képet adjak meglátásaimról, mégha korlátaim, nem is oly tágasak. :D Nem akarom én szidni a románokat, meg senkit sem, egyszerűen arról írtam, hogy a kint élő magyarok második helyen vannak (vagy voltak? Hátha…) Az egyszerű emberekkel nekem sincsenek rossz tapasztalataim. Ők tényleg kedvesek, barátságosak, aranyosak. Ma is gondolkoztam a székely zászló problémáján. Biztosan egyszerű lélek vagyok, de semmi kivetnivalót nem látok a kihelyezésében. Területi autonómia létezik más országokban is, miért pont magyar emberek (itt) vannak ezért felháborodva? Ez a politika árt a kinti magyaroknak. – mondják. Hát igen. A román politika ellenáll, ami mondhatni természetes. Ez egy kűzdelem, ami láthatólag nem síma, de ez sehol sem az. Az is egy vélemény, hogy a Fidesz csak a szavazatokért próbál kedvezni. Ezen is gondolkoztam és arra jutottam, hogy bár necces, de ha a szavazatokért tesz valaki valakinek jót, akkor az mégsem baj. A demokrácia szavazatgyűjtésről szól, elsősorban arról szól! Nem is vagyok elájulva tőle, de nem tudok jobbat. Ki, hogyan tudja átverni az embereket. Vagy nem így van? Fogok valamire szavazni, de arra kérem a Jóistent, hogyha tévedek, ne az én egyetlen szavazatomon múljon a győztes! Ha tévedünk, legyünk sokan! A cimke: Felőlem mindenki olyan cimkét hordhat, amilyet akar.
    Kifelejtettem és nyomatékosítom: Kérem, jelezzék a kinti magyarok, ha szerintük a magyar kormány rosszul politizál! (Gondolom, ilyen téren ők is megosztottak.) Én Csonkaországi, nem akarok helyettük nyilatkozni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  23. Érdekes, hogy csak a székelyeket tartja magyarnak a kormány..
    Erdély nemcsak Székelyföldből áll., mert az mindössze a Marosvásárhely-Borszék-Kovászna háromszöget foglalja magában…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  24. Az Burgenlandi zászlót miért nem lehet kitenni, hiszen Burgenland magyar terület volt? Aztán van még egy pár ilyen, akiket meg kellene hódítani. Miközben 4 millió ember a létminimum alatt él.
    Tisztelettel, elnök úr!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
Kapcsolódó cikkek
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos