Ronai and Ronai
AMERIKAI

Jótett-ellenes az alabamai törvény? 2011. augusztus 14. vasárnap 16:53 | RR Forrás: AN

  • Hozzászólások(6)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Jótett-ellenes az alabamai törvény?

Cullman – Robert Bentley republikánus kormányzó júniusban írta alá az Államok legkeményebb, illegális bevándorlást szankcionáló törvényét, amelyet össztűz alá vettek a liberális társadalmi szervezetek, a szövetségi állam pedig keresetet adott be ellene. De perel három püspök is: egy episzkopális, egy metodista és egy római katolikus.

Egyházi vezetők más államokban is szólaltak fel helyi illegális bevándorlás elleni törvény kapcsán, ám sehol sem olyan magas szinten és szervezetten, mint Alabamában. Keresetük szerint az új törvény megsérti a szabad vallásgyakorláshoz való jogot, mivel nem teszi lehetővé, hogy „irgalmas szamaritánusok” legyünk. Miként kell ezt érteni?

A jogszabály törvénysértésnek minősíti azt, ha valaki törvényellenesen az Egyesült Államokban tartózkodó személyt szállít, rejteget vagy neki szállást pénzért kiad, és semmissé nyilvánít minden olyan munkaszerződést, amit illegálissal kötöttek.

Ez az egyházak számára azt jelenti, hogy a nyilvánvalóan segítségre szoruló embereknek nem adhatnak szállást, étkezést, sőt jogszerűtlennek minősül, ha számukra a keresztség vagy a házasság szentségét kiszolgáltatják. Ez, állítják a püspökök, teljes mértékben a kereszténység alapelveinek elvetését jelenti.

Bryan Taylor republikánus állami szenátor szerint mindez nem olyan egyértelmű, amint azt az egyházak állítják, és nem hiszi azt, hogy bármely papot vagy lelkipásztort felelősségre vonnának azért, mert küldetését gyakorolja. Ám a törvény értelmében bűncselekmény, ha valaki illegálist szállít, és tisztában van az illető jogállásával; úgyszintén bűncselekmény, ha az illetőt „rejtegeti”, amennyiben kimondottan az a cél, hogy megóvja a lebukástól.

Az egyházak szerint gumiparagrafusról van szó, ami nagyon is alkalmas a félreértelmezésre. Az alabamai igazságügyi miniszteer ezért az állam Legfelsőbb Bíróságát kérte fel annak megállapítására, jogosak-e a püspökök aggodalmai.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 0.0/5 (0 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 0 ( 0 szavazatból)

Címkék:, , ,

  • Hozzászólások(6)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

6 Reader’s Comments

  1. Hátpedig valamit tenni kell , mert Amerika elárasztódik a latin bűnnel.Meg egyébb nációk bűnözőivel is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  2. Igen, valamit tenni kell, de ez biztosan nem a jó megoldás. Ne felejtsd el, hogy nem minden illegális bűnöző, vagyis nem kéne velük úgy bánni, mintha azok lennének. A latin bűn általi elárasztás is meglehetősen leegyszerűsített szemlélet. A bűnüldözés és az illegális bevándorlás problémája nem azonos, mégha – természetes módon- vannak is átfedések. A magam részéről sokkal szimpatikusabbnak találom az alabamai helyzetkezelésnél pl. az oregonit. “No law enforcement agency of the State of Oregon or of any political subdivision of the state shall use agency moneys, equipment or personnel for the purpose of detecting or apprehending persons whose only violation of law is that they are persons of foreign citizenship present in the United States in violation of federal immigration laws.”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  3. Könnyen meglehet hogty igazad van ebben.
    De már mostanában kissé kezd nagy lenni a tét.
    Lassan lassan öszeomlani látszik a mi világunk amiatt hogy egyes országok , egyes kormányok , egyes népek -a rendelkezésre álló óriási nyersanyagforrások ellenére- sem képesek normális társadalomban élni.
    Ezek a népek aztán úgy gondolják hogy lakhatatlanná tett saját világukból átpattannak egy másik , egyelőre még működő világba és azt is lerombolják.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  4. Igazad van abban, hogy a multikulti társadalmaknak meg van a maguk baja. És persze, hogy kéne valamit tenni.
    De pont az USA-ban ez egy érdekes helyzet.
    Egyrészt az ország bizonyos részein a hispan lakosság nagy része eleve ott volt. A kultúra nem is okoz problémát. Főleg, hogy Mexiko egy régen és erősen katolizált ország.
    Állítólag úgy 12 millió illegális van az USA-ban. Akik nagy része nem bűnöző, hanem rendesen és keményen dolgozó ember. Akik nagyon jó, hogy itt voltak, mert megcsinálhattak minden olyan munkát, amit amerikai dolgozó annyiért nem csinált meg. Most viszont a munkanélküliség nagy, és vannak ám sokan, akik szívesen megcsinálnák azt most, amit eddig nem. Úgyhogy most erősödnek azok a hangok, amelyek hazaküldenék azokat az embereket, akik akár tizenéve itt élnek,mert most már nem jönnek jól. Talán Missouri-ban van az, hogy igen szigorúan veszik a törvényt, és nem lehet alkalmazni illegális munkást, és persze, ugyanúgy meg van csinálva minden. Erre nagyon büszkék. De ez akkor is úgy néz ki, hogy a “mór megtette kötelességét, a mór mehet”. Az USA-nak ezt előbb-utóbb rendezni kell.
    Érdekes átgondolni Vargas esetét (illegálisan az USA-ban felnövő újságíró), nem lehet egy “menjen haza”-val elintézni. Hova haza? Neki az USA a haza, mégha nem is állampolgára, mégha illegális is. Törvényt nem sértett egy ideig , mert gyerekként került ide, gyerek jogilag képtelen megséreni a bevándorlási törvényt. Ám most, felnőttként már megsérti, mióta tudja, hogy nem legális. Vegyék a fejét? Toloncolják ki?
    Hogy mi a megoldás, azt nem tudom. De nem szeretem a hálátlanságot és a köpönyegforgatást. Ez utóbbit arra értem, hogy ez a 12 millió ember nem most jött be. És mindenki tudta, hogy jönnek, hogy itt vannak. És élvezte mindenki az olcsó epret. De most – hirtelen- kiderül, hogy bűnözők, hogy sértik az USA törvényeit, hogy a gyerekeik amerikai iskolába járnak, hogy hú de nagy terhek a társadalmon…. folytathatnám. Az USA egyik nagy problémája az illegálisok nagy száma, de nem a legfőbb baja.
    Európa más. Azt hiszem, ott jóval nehezebb lesz megoldani a jelentkező problémákat. A jóég tudja, mi lenne a megoldás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  5. Korbban volt egy olyan tervexzet, hogy akik illegalisan tartozkodnak Amerikaban, jelentkezzenek, kapnanak igazolast, dolgozhatnanak – persze a feltetel: buntetlen eloelet, szakmai vegzettseg, igazolnia kell hogy dolgozik, adot fizet, stb es 8 ev utan megkaphatja a letelepedest. Ezt en jonak latnam, mert aki ezeknk nem tesz eleget, azt ki kell toloncolni, aki meg vallalja, az dolgozhatna. Igy a bunozoket ki lehetne szurni. Nem tudom miert nem valoiitottak meg, pedig ezzel mindenki jol jarna. Az biztos, hogy az illegalisan itt artozkodokat nagyon sok amerikai Hazafi kihasznalja meg most is. Egyebkent mar 18 millio felett vannak az illegalisok, es jelenlg sehol nincsenek nyilvantartva, valoban ellenorizhetetlenek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  6. Nos, az igaz, hogy az illegálisok több évtizede áramlanak az USA-ba. És igaz, hogy jól jött az olcsó munkaerő. A háttérben valóban ott kukucskál az a tény, hogy most, amikor nagyon kevés a munkalehetőség, az amerikaiak is levégeznének sok munkát, amit eddig a mexikóiak. Talán valóban szelektálni kellene és csak a bűnelkövetőket, vagy a viselkedésükkel a közösségi normát sértőket kellene kiutasítani. Aki marad, az viszont adózzon. Oregon csak azért utasítja el az illegálisok felkutatását és nyilvántartását, mert sok pénzbe kerülne a nyilvántartó rendszer, és időbe is. A legtöbb illegális amúgy is a déli és dél-nyugati államokban él, így Oregont nem aggasztja a helyzet. Természetes egyébként, hogy egy ország elsősorban a saját állampolgárainak szeretne munkát és szociális ellátást biztosítani, gazdasági válság esetén. A bevándorlók amikor illegálisan beléptek és munkát vállaltak az országban, tudták, hogy bármikor kitoloncolhatják őket. Meg is teszik, de visszaszöknek. A mexikóiak legalább is. Talán valóban különbséget kellene tenni az illegálisok azon gyermekeivel, akik az USA-ban nőttek fel, tanultak és dolgoznak. Ők azon a jogon, hogy legalább 10 évet az USA-ban töltöttek és sem ők, sem a szüleik nem követtek el bűncselekményt ( az illegalitáson kívül) megkaphassák az állampolgárságot. Egyébként európai országok is szigorítanak. Németország és Franciaország is kitoloncolja az illegálisokat. Olyan családokat akik 30 éve ott élnek, dolgoznak, a gyerekeik ott nőttek fel, ott alapítottak családot. A szülőket kitoloncolják, de ha a gyerekeik már házasságot kötöttek, és a házastárs az adott ország állampolgára, ők maradhatnak. Ezekben az országokban is az a cél, hogy felszabaduljanak a munkahelyek és a lakások, illetve az elöregedő, biztosítás nélküli illegálisok ne terheljék a szociális és a közegészségügyi rendszert. .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
Kapcsolódó cikkek

Arizona nyert a Legfelsőbb Bíróságon 2012. június 25. hétfő | AN

Rubio: „Én is beszöknék az Államokba” 2012. június 19. kedd | AN

Több az ázsiai bevándorló, mint a hispán 2012. június 19. kedd | AN

Obama feladta Romneynak a bevándorlási leckét 2012. június 18. hétfő | Rákócza Richárd

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos