Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bartus László: Egy tüntetés margójára 2013. február 23. szombat 23:27

  • Hozzászólások(295)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bartus László: Egy tüntetés margójára

Miután egyéb elfoglaltságaim miatt nem én töltöm az Amerikai Népszava online híreit, felhívtam kedves munkatársunk figyelmét, hogy a Klubrádió vasárnapi tüntetéséről ne adjon semmi hírt. Mi nem tapsolunk ennek. Partikuláris érdekeket nem támogatunk. Tüntetni nem a Klubrádió mellett, hanem ellene kellene. Már ha egyáltalán érdemes egy magánrádió miatt tüntetni, mert egy magánrádió olyan, amilyen akar lenni. Abba nem szólhat bele senki. Nem a magánrádiózást tiltották be. Tüntetni a közszolgálati rádió és a közszolgálati televízió miatt kellene, mert abban valóban sérülnek a polgárok jogai, és sérül a sajtószabadság. A polgárnak a közszolgálati rádióhoz van köze, nem a magánrádiókhoz. Ahhoz is lenne köze, ha betiltanák a magánrádiózást. De egyelőre még a Klubrádiót sem tiltották be, és nem is fogják. Nem dől a pénz Puch elvtárstól, ez igaz, de az élet nem habos torta, elvtársak. Ha már mindenáron tüntetni akarnak az arra ráérők, akkor tüntessenek a közszolgálati rádióért, és követeljék vissza a közszolgálat, valamint az információ szabadságát. Ehhez van közük a polgároknak. Már az is jellemző, hogy a Klubrádió nem a közszolgálati rádiózás és televíziózás felszámolása miatt szervez tüntetést, hanem maga miatt. Ez egyébként mindent kifejez.

De ha a magát ellenzéknek nevező értelmiség veszni hagyja a közszolgálati médiát, ha a köz pénzén folytatott párt- és kormánypropaganda ellen nem tüntet, akkor tüntessen a Klubrádió ellen, amely jelenlegi formájában az Orbán-rendszer egyik erős támasza. Az Orbán-rendszer legnagyobb hazugsága az, hogy Magyarországon demokrácia van, és az Orbán-rendszer addig él, amíg ezt a hazugságát képes elhitetni, és ez erre vonatkozó hazug közmegegyezést, a hamis látszatot fenntartja. A Klubrádió éllovasa ennek, amennyiben pontosan úgy viselkedik, ahogyan egy demokráciában kell. A csalás az, hogy nincs demokrácia, a sajtó feladata egészen más lenne, de ők ezt a szerepet nem vállalják. Nem azért, mert egy percig is azt hinnék, hogy Magyarországon demokrácia van, hanem azért, mert abban érdekeltek, hogy az a korrupt párt- és sajtófinanszírozási rendszer jöjjön vissza, amelyben ők nagyon jól érezték magukat, és amely mellesleg a jelenlegi önkényuralomhoz vezetett. Miközben állandóan leszóljuk a magyar népet, annyit azért a javára írhatunk, hogy kifejezte méltó undorát mindazzal szemben, amelyben a Klubrádió és társai nagyon jól érezték magukat, és amelynek emblematikus szereplői voltak.

Beszéljünk világosan. Arató András azt a pénzt, amiből a Klubrádiót létrehozta, nem kamionsofőrként gyűjtötte össze. Ha valaki egyszer megírja a magyar rendszerváltás bukásának okát, akkor az ilyen vagyonok eredetét kell pontosan bemutatnia. Ebből aztán létrehozott egy rádiót, amelyet a közpénzek megcsapolására találtak ki. Ha még támogatott is belőle egy pártot, vagy annak egyes képviselőit, amelyet nem tudhatunk, akkor pénzmosásra hozták létre. De az nem titok, hogy az a sajtó, amelynek részeként a Klubrádiót létrehozták, úgy működött, hogy a pártpénztáros kiadta a megfelelő állami cégeknek, hogy havonta mennyit kell fizetni hirdetés formájában. Vagy a cégek maguktól is tudták, hogy hirdetniük kell, ha máshol pénzhez akarnak jutni. Amíg dőlt a pénz a Klubrádióba, addig Arató András úgy viselkedett, mint egy tulajdonos. Amikor a két nagy párt közül az egyik felmondta az egymás közötti alkukat, mert felbomlott a pártpénztárnokok közötti kölcsönös zsarolhatóság egyensúlya, és elzárták az egyik oldal felé a pénzcsapokat, akkor Arató András már nem úgy viselkedik, mint egy tulajdonos. Elfelejti, hogy ez az ő rádiója, ezt neki kellene eltartania. És ha a napi ennivalója felett még egy fillér tartaléka van, akkor azt neki kellene a rádiójába visszaforgatnia, de gyanítom, hogy erre nincs szíve. Most úgy viselkedik, mintha nem ő lenne a tulajdonos, hanem a rádiója a közé lenne, és tartsák el a hallgatók. Úgy gyűjti a pénzeket a hallgatóktól, ahogyan Amerikában a közszolgálati csatornák szokták. Aki magánrádióként a piacon nem él meg, az megszűnik. Ez a normális helyzet. Igaz, hogy a Klubrádió korábban sem a piacon élt meg, mert a magyarországi piac erősen deformált, és a politika által leosztott szerepek miatt nem piaci viszonyok között működött. A mi kedves kollégáink pedig, akik barom jól megéltek addig, amíg a pártpénztárnoki rendszer nyomta a rádióba a közpénzt, abban érdekeltek, hogy a korábbi status quo helyreálljon. Jöjjön egy választás, bukjon meg Orbán, jöjjenek vissza az elvtársak, és „hadd szóljon”. Dőljön újra a pénz. Nem akarnak ők igazi “rendszerváltást” már ami a fasiszta diktatúrához vezető eltorzult korrupt “rendszer” megváltozását illeti. Azt szeretnék, ha minden maradna a régiben. De hála a magasságos Istennek, ez nem fog megtörténni, mert a magyar nép úgy megundorodott ettől a rendszertől, amelyben ők úgy éltek, mint hal a vízben, hogy inkább fasisztákra és nácikra szavazott, csak ez a képmutató álnokság szűnjön meg. Ha valaki megvizsgálja annak a struktúráját, hogy a magyar értelmiség, a magyar médiaelit, honnan és hogyan kapta a pénzét, azok honnan származtak, és ennek révén egzisztenciálisan ki mitől vált függővé, valamint ez hogyan számolta fel a civil szférát, a függetlenséget és szabadságot, akkor választ kap arra a kérdésre, hogy miért nem lép fel a magyar értelmiség nyíltan és egyenesen a felcsúti focicsapat gondnokának diktatúrája ellen. Miért nincs egy jellemes ember sehol, hova lett a gerinc. Gerinc az már régen nincs, azt kiárusították. Ez a fent vázolt rendszer korrumpálta. Ez jelent meg kicsiben a balatoni halasbódénál, ahol a magyar kisember utánozta a nagyokat.

Mondhatjuk, hogy rendben van, ez volt, de most új helyzet van. Csakhogy ebben az új helyzetben a mi kedves barátaink nem hajlandóak tudomásul venni, hogy új helyzet van, és a régi rendszert már nem lehet többé visszahozni. Ők még ebben reménykednek. Pedig olyan új rendszerben kellene gondolkodni, amelyben a gazdasági élet szereplői, a médiumok, a civil társadalom szabadok, és nem a pártok hűbérbirtokaiként kerülnek felosztásra. Nem a pártok etetik őket, és nem a pártokat kell cserébe kiszolgálniuk, hogy megkapják a pénzüket, hanem igazi piac, szabad piac dönti el az értékrendet, a tehetséget, a sikert, az eredményt és a megélhetést. A civil társadalom civil marad, a média valóban szabad és független, és nem a pártpénztárnokok és a pártok szolgálóleányai. De ettől a mi elvtársaink félnek, mert nem látják benne a biztonságos jövőt, és megkérdőjeleződnek az előjogaik. Nem az dönti el, hogy mi lesz, hogy ki hívja fel a Pistát vagy a Lacit. Ezért abban reménykednek, hogy az Orbán-rendszert úgy leválthatják demokratikusan, mintha az nem is lett volna, és minden mehet a maga módján, mint régen. Itt van ugyanaz a párt, az ellenzék legnagyobb ereje, mögötte ugyanaz a pártpénztáros, aki falusi tanácselnök módjára igazgatja a háttérből az ügyeket. Visszaáll minden, nem kell túl nagy felfordulást csinálni, nem kell „túlmozogni”, elvtársak. Addig kell valahogyan túlélni, ezért kell a hallgatónak fizetni, kimenni tüntetésre, mert akik ott tüntetnek, azok többsége mind ugyanebben érdekeltek, mert ha nem a Klubrádióban, vagy a sajtóban, akkor máshol kapták ugyanígy a pénzüket. Ezért van a nagy véd- és dacszövetség, a nagy kiállás amellett, hogy itt demokrácia van, fogjunk össze, és váltsuk le Orbánékat a választásokon. Ehhez kell a tüntető tömeg, vattának a nyugdíjasok, akik szegények nem adták fel, és az unokáikért aggódnak. Elvek, igazság megint semmit nem számítanak, csak az egzisztencia, az előjogok, a kiváltságok, a magamutogatás és a pénz. Emellett tetszenek tüntetni mindahányan, akik kimennek a Klubrádió mellett tüntetni.

Megbízható forrásból tudom, hogy Arató András hatalmas pénzeket kaszált be a Klubrádiót támogató CD-én, a mártíromságáról kiadott röhejes könyvén, de még sehol nem láttam, hogy nagy betűkkel elszámolt volna bármivel. A világ börtönei tele vannak újságírókkal, sokan az életüket áldozzák, meghalnak azért, mert nem hajlandóak megalkudni, és szolgálják a közt, az igazságot, a szakmát. A Klubrádió „mártíromsága” nemcsak paródiája ennek, hanem meg is gyalázza ezeknek az újságíróknak az emlékét, és a börtönéveiket. Szerencsétlen nyugdíjas öregemberek utolsó fillérjeit képesek kiénekelni a zsebükből, egyébként milliomos emberek, akik a saját millióikat sajnálják betenni ebbe. Azért nem beszélnek egyenesen a Klubrádióban a diktatúráról, és nem viselkednek úgy, ahogyan egy diktatúrával szemben kellene, mert nem jutottak el arra a felismerésre, hogy a diktatúra miattuk jött létre, mert belesimultak abba a rendszerbe, amely a demokráciát kikezdte, és amelyben ők jól éltek. A pénz, a látszólagos hatalom, a fontossági érzés, a kivételezettség, a nyugati életmód, a szereplés, az ismertség, a jó élet elhomályosította az elveket. És nem jutottak el addig a döntésig, hogy ezt a rendszert akkor is felszámolják, ha megbukik a diktatúra, és őket erre senki nem kötelezi. Emiatt nem áll melléjük a nép, emiatt nincs kit követni. Emiatt kénytelen mindenki egyéni túlélési stratégiákat választani, mert a diktatúra ellenzéke hazug, korrupt, és úgy rohadt, ahogy van. És nem indít harcot vagy programot ez ellen senki. Emiatt ezek mellé nem lehet odaállni. Ezért ha az ellenzék nem változik meg, akkor soha nem fogja leváltani a diktatúrát, és ez így van rendjén, mert hiányzik hozzá az erkölcsi ereje, a tisztasága, az igazsága, és mert ő maga volt a diktatúra létrejöttének előidézője. Ezért amikor elkezdenek beszélni az összefogásról, az zengő érc és pengő cimbalom, a kutya le nem vizeli. Erre nem mozdulnak meg milliók és tömegek, és ez csak a milliókat és a tömegeket dicséri. Azok vannak jelen az ellenzékinek mondott tüntetéseken, akik ennek az előző korrupt rendszernek a haszonélvezői voltak. Kívülről nézik azok, akik kívül voltak ezen, és undorodtak tőlük. A demokrácia lényegét az a rendszer éppen úgy kibelezte, csak többpárti keretek között, és elviselhetőbb volt, mert voltak valódi demokratikus elemei a rendszernek. De a látható végeredmény azt mutatja, hogy nem lehet büntetlenül a társadalom spontán mozgásait, érdekviszonyait két párt pénztárnokának kontrollja és szeszélye, pénzéhsége és intelligenciája alá rendelni. Ez szétrohasztotta a jogállamot és a demokráciát. Ezt nem érdemes visszaállítani, márpedig az ellenzék vezető ereje e pillanatban az a párt, amely e tekintetben belül semmit nem változott. Akik pedig az ellenzék meghatározó támogatói, azok e rendszer haszonélvezői voltak, és e rendszer visszaállításában érdekeltek. Ennek egyik reprezentánsa és képviselője a Klubrádió, amelynek viselkedésén pontosan ez látszik. Ezért ha valaki az ország jövőjéért felelősséget érez, az a Klubrádió ellen tüntet, amely megtestesít mindent, amitől megundorodtak az emberek, és amely miatt inkább fasisztákra és nácikra szavazott az ország. A tragédia az, hogy ez a réteg még most sem képes váltani, feladni önző érdekeit, hanem megmarad egy belterjes értelmiségi kör önkielégítő klubjának, amely csorgó nyállal lesi, hogy visszajöjjön az, ami volt. De hála Istennek nem fog.

Belülről nagyon nehéz felismerni a simlisséget és tisztán látni. A Klubrádió sunyisága és gyalázatois történelmi szerepe csak akkor fog kiderülni, ha egyszer lesz egy rendes rádió, amelyben az újságírók úgy viselkednek, és úgy beszélnek, ahogyan egy önkényuralomban újságíróknak kell. Akik nem gyávák, nem beszélnek mellé, nem hazudoznak azért, nehogy bántódásuk legyen. A sajtónak nemcsak tájékoztatási funkciója van. Negyedik hatalmi ágként őrködnie kell a jogállamiság felett, és védeni a szabadságot. Egy önkényuralom ellen lázadnia kell, és az embereket az önkénnyel szembeni ellenállásra kell felszólítania. Nem eljátszani hülyén a demokráciát egy diktatúrában.  A diktatúrákat mindig az elvtelen kompromiszumok és a gyávaság hozza létre. Később pedig már az erőszak győz. Ma a Klubrádió, az ATV és a demokrácia hazugságát hitelesítő ellenzék az Orbán-rendszer legfőbb támasza, Orbán Viktort ők tartják hatalomban a hazugságaikkal, az elvtelenségükkel és a gyávaságukkal.

Ami a legmegdöbbentőbb, hogy az a Demokratikus Koalíció, amely az ellenzékben még mindig a legtisztábban látja a helyzetet, és a lehetőségek közepette a legtisztességesebben viselkedik, sem látja át, hogy miről van szó. Össze akar fogni azokkal, akik ezt képviselik, beáll ebbe a pesti értelmiségi kórusba, amely egymás vállát veregeti, egymást tünteti ki, és amely már régen eladta a lelkét. Aki az MSZP-re és a pártpénztárnoki rendszerre, amely a Fidesz lényegét is jelenti, nemet mond, az hogyan mondhat igent egy hamis és hazug választási komédiára? Nem az MSZP zsigeri elutasításáról van szó, ez Schiffer András betegsége, de azt a pártot ki kell szabadítani a „babiloni fogságából”, mert addig abból megváltás nem várható. Simicska Lajost nem lehet Puch Lászlóval eltüntetni, mert a kettő feltételezi egymást. Ha Gyurcsány Ferenc azt mondja, hogy nincs demokrácia, hanem önkényuralom van, akkor hogyan tüntethet együtt azzal a Klubrádióval, amely a mai napig makacsul ragaszkodik Orbán hazugságához, hogy demokrácia van? Egy önkényuralom által kiírt választáson hogyan vehet részt olyan párt, amely egyébként azt gondolja, hogy az alkotmányos rend elleni államcsínyt hajtottak végre, puccs történt? Aki egy ilyen választáson részt vesz, az legitimálja ezt az államcsínyt és puccsot. Aki elfogadja ebből a pártból Debreczeni József alelnök kiváló és pontos helyzetértékelését, az miért nem vonja le ebből a tanulságot? Aki A-t mondott, miért nem mond B-t is? Mindezt súlyosbítja, hogy Gyurcsány Ferenc és a Demokratikus Koalíció elfogadta azt a hazug propagandát, hogy Gyurcsány szalonképtelen és vállalhatatlan ember. Gyurcsány semmilyen szerepet nem vállal. Miért is? Miközben a Fidesz által sulykolt rágalmak mindegyike hazugság. Egy szavuk nem igaz. Gyurcsány Ferenc rossz miniszterelnök volt, de amit róla, a tisztességéről mondanak, az mind hazugság és rágalom. Ma is a legtisztábban látó politikus, tele gyerekes hülyeségekkel, de van esze, legalább különbséget tud tenni az igaz és a hamis között, amire Bajnai Gordon például nem képes. Bajnai Gordon amúgy a világ legrendesebb embere, csak tőle vennék használt autót, de olyan baromságokat beszél, hogy Bibó István és Mindszenty bíboros 1956-ban ugyanazt akarta. Ezt ki mondta neki? Ehhez képest Gyurcsány egy fénylő csillag, aki világosan látja, hogy ezzel a jobboldallal nem lehet kiegyezni, mert az a nácikhoz vezet (ebből a szempontból viszont logikátlan, hogy a Fidesz nem náci párt, mert szögezzük le, hogy a Fidesz náci párt, annak legszebb hagyományaival), és a többiekről már nem is beszélek. Miközben Bajnai egy nagyon rendes ember, és még embereket vezetni is tud, amire pedig Gyurcsány alkalmatlan. De ettől Gyurcsány Ferencet még nem kellene szégyellni, és elfogadni azt a képet, amit az ördög fest róla. Gyurcsányhoz képest Orbán egy tahó paraszt, egy populista ripacs, egy hazug disznó, egy közönséges antiszemita, náci uszító és egy tolvaj gazember. Tisztességes ember akkor is kiáll Gyurcsány mellett, ha nem ért vele mindenben egyet, vagy nem bízná rá egy iroda vezetését sem, nemhogy egy országét. Én igazán sokat kritizáltam őt, de ha vele akarnának lejáratni, akkor büszkén mellé állnék, megtiszteltetésnek tartanám, és nem letagadnám őt. Mert akik őt gyalázzák, azok gazemberek, és gonosz szándékaik vannak. Bajnai Gordon áldozatul esik annak a fajta technokráciának is, amelyet beképzelt majmok, magukat politikai szakértőnek és zseninek kikiáltó senkiházi szerencselovagok folytatnak, akik gyártanak mindenféle kilúgozott elméleteket, és szervezik a „választási győzelmet”. Ezek a politikai tanácsadó zsenik, a szigetvárik, gátlástalan haszonlesők, mindig ott vannak, aki fizet. Csak az érdekli őket, hogy valaki fizessen, ők pedig szolgáltatnak. Undorító az egész. Ezek szervezik az ellenzéki összefogást. Ez az “Együtt 2014″ azért van, mert valamelyik hülye kitalálta, miközben egy nemlétező valami. Ki áll emögött? A Milla nem létező dolog, Bajnai Gordon hívei száma lassan megegyzik a tanácsadói számával, ha így folytatja, a legnagyobb erő benne húsz katona, és akik Kónya Pétert követik. Ezzel vitték zsákutcába az egész ellenzéket, hogy részt kell venni egy hazug választási színjátékban. És ebben a kutyakomédiában részt vesz még a DK is, amely abból született, hogy szakított a hamissággal. Elutasította egyebek mellett azt a párt- és sajtófinanszírozási (folytathatnánk: tudomány– és művészetfinanszírozási stb.) rendszert, amelyet egyebek mellett a Klubrádió és tulajdonosa minden ízében megtestesített, és amelynek a Klubrádió is édesgyermeke. Ez a szellemiség és ez a belterjes impotens értelmiségi attitűd, ez a haszonleső társaság áll a “választási szövetség” önáltató, hazug mozgalma mögött is, a naiv és megvezetett Bajnai Gordonnal, és még jó szándékú emberek is bedőlnek ennek. Látszik a jellege abból, mennyien támogatják. Csattogó üres frázisok a “fogjunk össze” jelszavak. Nem érzik? Persze, fogjunk össze. De nem az Orbán-rendszer buta legalizálására egy hazug választásban való részvétellel, hanem Orbán totális elutasítására, elszigetelésére, és rendszere megbénítására, bojkottálására és elzavarására, majd pedig nem a régi visszaállítására, hanem egy igazi megalkotására, amelyben a pártpénztárnoki rendszer a Terror Háza múzeum egyik kis termébe kerül, mint a demokrácia horrorisztikus kinövése.

Mindenki csak az orráig lát, nem értik meg, hogy nem számít, ma hányan támogatják őket. Az igazságot kell megalkuvás és kompromisszumok nélkül képviselni. Akkor is, ha nem támogatja őket ma senki. Nem számít. Úgyis az fogja leváltani Orbán Viktort, aki ezt teszi. Ha valaki az igazságot mondja, az fog győzni, mert a végén mindenki azt fogja mondani, amit ők. A világ utoléri majd az igazságot, vagy az igazság a világot. De aki az igazságot vallja, az nem tüntethet a jelenlegi Klubrádió mellett, csak ellene, mert a Klubrádió nem az igazságot mondja, csak nagyjából a valódit. Aki az igazságot képviseli, annak az elnyomó rendszer, az önkényuralom által kiírt választások bojkottjára kell mindenkit felszólítani, nem a választási részvétellel történő megalázásra és erkölcsi összeomlásra bíztatni. A 2014-es választási vereség ezt az ellenzéket kollektíven halálra ítéli. Morálisan lehetetlenülnek el. Az Amerikai Népszava innen is mindenkit a hazug választások bojkottjára, elutasítására szólít fel, és annak az ellenzéknek az elutasítására, amely ebben részt kíván venni.

Demokráciában a hatalom leváltásának eszköze a választás. De ez nem demokrácia. Egyszer majd végére jut mindenki a kerülőutaknak, csődöt mondanak az egyéni túlélési stratégiák, és leomlik ennek a rendszernek a hazugsága. Ott áll majd pőrén, a maga diktatúra mivoltában, letagadhatatlanul az Orbán rendszer a maga undorító förtelmességében. Akkor mindenki előtt világos lesz azok szerepe, akik ebben a kollaborációban, választásokban, hazug parlamenti színjátékban részt vettek. Hiteltelen lesz mindenki, aki ehhez asszisztált. Csak olyan politikai erő juthat hatalomra, amely a diktatúrával együtt ezt a levitézlett társaságot is elsöpri. A ma kérdése az, hogy holnap ki hova akar tartozni. Ez a mostani Klubrádió és mindaz a borzalmas szellemiség és érdekszövetség, amely körülveszi, undor tárgyát fogja képezni, ha valaki nem tudná. Legyintenek majd dühösen, ha a nevét hallják, és a rendszert életben tartó felelősök között fogják emlegetni őket. Ezt ma azért nem látják sokan, mert nem fogták fel, hogy ez tényleg egy diktatúra, ez egy határvonal, ez tűzkeresztség. Majd amikor nem lesz mit tenni, amikor a tehetetlen düh elborítja az agyakat, amikor felfogják az emberek, hogy mibe sétáltak bele, akkor azt javaslom a Klubrádió kedves munkatársainak, hogy ne menjenek az utcára, mert őket ugyanolyan utálat fogja körülvenni, mint az Orbán-rendszert. Hacsak meg nem változnak, de erre egy árva centet nem adnék. Ahhoz már nincs gerinc, azt már régestelen régen eladták egy tál lencséért.

Tegnap Tétényi Évával vacsoráztam New Yorkban. Arra biztattam, hogy alapítson egy pártot, amely következetesen képviseli ezeket az elveket, a szabadság és a demokrácia, a jogállam tiszta normáit, és ehhez képest nemcsak szavakban, hanem tettekben sem köt semmiféle elvtelen kompromisszumot, megalkuvást. Ezt még 2014 előtt tegye meg, mert Orbán 2014-ben nemcsak simán győzni fog, hanem meg is alázza a veszteseket, és mindenki utálni fogja magát azért, hogy ebben a megalázó cirkuszban részt vett. A tisztessége védjegye lesz az, hogy nem várja meg a 2014 utáni helyzetet, hanem már előtte megmutatja, hogy egy igaz ember. Nem számít, hogy aki ezt képviseli, azt ma kiröhögik, gyalázzák, őrültnek, szélsőségesnek és elmebetegnek mondják, mert ez az egyetlen tisztességes magatartás. A vakokkal nem kell törődni. Azokkal a hangadókkal sem, akiknek az érdekei mások, de ők el fognak tűnni a süllyesztőben, ember nem emlegeti őket tíz év múlva. Ahogy szállóigévé lett, hogy mindenki esztergomi, eljön az idő, amikor mindenki ugyanezt mondja. Ma hülyéznek minket, de eljön az idő, amikor mindenki ugyanezt fogja mondani. Még a Klubrádió is ezt mondja majd, mintha ők találták volna ki. Csak én fogok akkor már megint valami mást mondani, mert ezek mindig késésben vannak. De az lesz Magyarország Orbán utáni első miniszterelnöke és köztársasági elnöke, aki először képviseli ezt az attitűdöt. Az igaz, hogy néhányszor megverik majd ezért, és pár évet el kell töltenie a börtönben, de ez szintén őt hitelesíti (míg a Klubrádió munkatársaira ez a veszély soha nem leselkedik, természetesen, mert erre ők jól vigyáznak, és a kifizetőhelyek megmondó emberei valójában operett-figurák). Orbán diktatúrája megmutatja majd a természetét, ha lesz igazi ellenzéke. Ez üldöztetést jelent majd, de ez általában ezzel jár. Megalapítanék én is egy ilyen pártot, de akkor miniszterelnöknek kellene lennem húsz év múlva, én viszont Miami és Key West között félúton egy halászfaluban szeretném tölteni a nyugdíjas éveimet, ezért rám ne számítsanak. De a diákok megmozdulásából is tanulhatna az, akinek van egy kis szeme. Ezek a gyerekek egy hónap alatt megbuktathatták volna Orbánt, ha akarják. Tehetetlen volt velük szemben, mert nem tisztelték, se őt, se a hazug rendszerét, se a primitív tákolmányát, nem függtek tőle, egyszerűen kiröhögték. A maga szintjén kezelték. Nem akartak vele kiegyezni, nem reméltek tőle semmit, és ezért legyőzhetetlenek voltak. Szerencsétlenek találtak megint néhány olyan diákvezetőt, akiket vagy megvettek, vagy megijesztettek, vagy akik elkezdtek kombinálni, feladták a teljes elutasítást, a konfrontációt, és máris átverték őket, veszítettek. Ez vár mindenkire, aki feladja a legtisztább elveket, és nem utasítja el gyökeresen ezt a rendszert.

A Klubrádió (az ATV-vel együtt, természetesen, de az egy másik történet, noha a haszonélvezők ugyanazok, és a motívumaik is azonosak, ahol egy kollaboráns vallási maffiózót szolgálnak ki egy kis baksisért) nem erősíti az ellenállásra a hallgatóit, hanem a korruptságra neveli őket, amelyet ő maga képvisel. A Klubrádió ugyanolyan hamis és hazug színjáték, mint maga az Orbán-rendszer, amelynek ez a rádió szerves része. Szerencse, hogy az Orbán-rendszert nem lehet leváltani választáson, és nem kell végignézni ennek a csapatnak a visszatérését sem, amely ugyanolyan megalázó lenne. Nem teljesülnek azok az álmok, amelyeket a Puch-Simicska rendszer haszonélvezői remélnek. Ez megnyugtató, ennek örülök, és örülni is fogok. Az igazságra várunk mi, úgy tízmilliónyian, és mivel nincs, aki azt képviselje, ezért egyik fele ennek a hazug bandának dől be, a másik pedig annak hisz, a legtöbben pedig – igen helyesen – egyiknek sem. Aki pedig azzal a hamis és álságos szöveggel jön, hogy a semminél a Klubrádió is jobb, azt csendesen tájékoztatom, hogy ez hazugság. A semmi jobb lenne ennél a Klubrádiónál, mert akkor az emberek tudnák, hogy hol élnek, és előbb eljutnának oda, ahova majd csak húsz év múlva fognak. Egy generáció megy rá erre. Egyébként pedig ugyanezzel a szöveggel fog védekezni Lázár János és Szijjártó Péter a főtárgyaláson, hogy rosszabb lett volna, ha ők nincsenek, vagy ha nem ők vannak ott. Ezt a szöveget néhányszor már hallhattuk. Vagy a klubrádiózás, barátaim, a komfortosított diktatúrában való lét, a diktatúra által megengedett kerítésen belüli morgolódás, vagy a szabadság. Lehet választani.

Tisztességes ember nem vesz részt olyan választási koalícióban sem, amely egy diktatúra választási komédiájában való részvételre buzdít. Ha csak annyi lenne, hogy a választási bizottságot Orbán nevezi ki, és csupa fideszesből áll, már akkor sem lenne szabad ebben részt venni. Ez az egész egy vicc. A legjobb az lenne, ha Orbán egyedül menne be a parlamentbe, hogy ország-világ lássa a rendszerének a lényegét. Mivel minden intézmény, jog, törvény, pénz az ő kezében van, akik részt vesznek ebben, tőle kapják a fizetésüket, ő fizeti őket, hogy a demokrácia hazug látszatát fenntartsák. Ebben részt venni legalább olyan hazaárulás, mint amit Orbán csinál.

Javaslom, hogy a vasárnapi tüntetésre „Gyáva és képmutató Klubrádió”, „Kollaboránsok”, „Ne falazzatok Orbán önkényuralmának!”, „Egyre kevesebb hullámhosszon hazudhattok demokráciát!”, és hasonló táblákkal vonuljanak ki a tüntetők. Ha én otthon lennék, biztos, hogy ilyen táblákkal tüntetnék. „Betereltek bennünket a diktatúra karámjába.” Főleg pedig ezzel: „Szabad közmédiát!” Mert a közmédiához van nekünk közünk, barátaim, a Klubrádió magánrádió, amely azoknak a magánérdekeit szolgálja, akik ebből eddig – ugyancsak közpénzen – jól éltek. Mi közünk nekünk ehhez? Ha őket a köz ügye érdekelné, akkor mindenkit a közrádió szabadsága érdekében küldenének tüntetni. De nem ezt teszik, ez önmagában leleplező, és mindent elárul a motívumokról. Ami pedig ezeket a segélykoncerteket és morálisan bűzlő, megjátszós tüntetéseket illeti, a legszebb az volt, amikor egy körleveles emailben valami divatos ellenzéki nő azt kérte valakitől, hogy a PR páholyba kapjon jegyet. Ezek páholyból nézik a diktatúrát, és még mindig az érdekli őket, hogy mutogassák magukat. Beöltöznek hozzá, és a sminkjüket igazgatják.

Végezetül: nem érdekel senki véleménye, tisztában vagyok azzal, miket mondanak rólam. Régen elmúlt az az idő, amikor bárkinek a véleménye érdekelt. Különösen abban az országban, amely ezt a produkciót állította ország és világ elé. Ebből az álságos és korrupt rendszerből, amelyhez ragaszkodnak egyesek, és amelyért tüntetnek mások, én már 2003-ban kiléptem. Már akkor is undorodtam tőle, és inkább pizzát szállítottam és maltert kevertem, minthogy részt vegyek abban, amiért egyesek most még tüntetnek is. És kész vagyok holnap ugyanezt megtenni, és nem fogok semmi hazug engedményt tenni azért, hogy ebből megéljek, keressek egy kis pénzt, vagy a nyilvánosságban fürösszem arcomat. Kívánom a kedves kollégáknak ugyanezt a szabadságot, amely mögött nem pénz, és nem hatalom áll, csak a szabadság és az igazság szeretete. Akik ezért nem hajlandóak lemondani mindenről, azoknak a véleménye nem érdekel, mert az érdek beszél belőlük. És kívánom, hogy egyszer olyan tiszta körülmények között tehessék a dolgukat, amelyekben nem eszközeik és beszélő szerszámaik lesznek az Arató-féle politikai nagyvállalkozóknak, hanem a kontrolljai lesznek ezeknek. Kár, hogy nem marad addigra gerinc hozzá. Teszem hozzá, mindezt rendkívül finoman közlöm. Keresztelő János mérgeskígyók fajzatainak nevezte az ilyen álságos képmutatókat, akik haszonlesésből elferdítik az igazságot, és még mártírkodnak is. Mint azt már többször kifejtettem: Magyarország első számú problémája nem Orbán Viktor, hanem ez az ellenzék, és különösen a médiája, amely az ország nyakán tartja Orbánt, miközben első számú felelőse annak is, hogy a nyakunkra hozta. Azt pedig még fel sem fogta, hogy mivel tette ezt, és mekkora emiatt a felelőssége. Úgy tesznek, mintha mi sem történt volna. Még azt sem veszik észre, hogy őket utasította el a többség, és ma is miattuk nincs valódi ellenzék, mert a nyugdíjas munkásőrökön kívül senki nem kíváncsi rájuk. Ezt kellene, hogy valaki megmondja nekik, mert maguktól nem veszik észre magukat. Fogják a pénzüket, és menjenek. Köszönjük, viszontlátásra.

Akinek pedig esze van, az nem tüntet ezért a mentalitásért, hanem tiltakozik ellene, hogy a mutyizós rendszer résztvevőit és haszonélvezőit rászorítsa a változtatásra, vagy a távozásra. Mert a nácik és ezek feltételezik egymást. Amíg az egyik van, addig van a másik. Ahol van lószar, ott mindig van veréb is.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.4/5 (67 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +64 ( 124 szavazatból)
Bartus László: Egy tüntetés margójára, 4.4 out of 5 based on 67 ratings

  • Hozzászólások(295)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

295 Reader’s Comments

  1. bumburi
    2013. február 24. vasárnap
    12:02
    A próféta beszéljen belőled!:)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  2. bubu64
    Miért is?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  3. bubu64: Helyénvaló a megállapítás. Nekem ilyenkor a Muppet Show egyik jelenete jut eszembe, amikor ketten párbajoznak, és a fegyvernem a sértegetés.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  4. emigrant
    Na még egyszer, ha nem lett volna világos: Tétényi ereje, hogy jobbtól-balig elfogadják és támogatják (igen, még a Jobbik és a Kdnp. is, legalábbis helyben). Ráadásul a Fidesz-ellenességhez is hiteles arc.
    Ha bármilyen pártot alapít, ilyen széles spektrumot nem jelölhet meg irányzatként, a bal-jobb koordináta rendszerben valahova be kellene lőnie magát. Azzal már eleve tömegeket zárna ki a dolog természetéből adódóan a támogatásából.
    No persze ott az origó és a “közép”. No de hát mindenki ott tülekedik, és elveszne az esélye a felülemelkedésre, ha beleszállna az ottani adok-kapokba.
    Tétényit éppen a jobbtól-balig tartó támogatói éveken át történő összetartása hitelesíthetné – de csakis kívül maradóként (sportnyelven: bíróként”) Ha beszállna a küzdelembe: egy lenne a többi között a “futottak még kategóriában”
    Annyi esélye neki is lenne, mint Fodornak – és azt hiszem, ezzel elmondtam, hogy erről mit tartok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  5. Kedves “csat”!
    Már ketten vagyunk>
    Ami a Bartus L.Ur cikkét illeti remek jellemrajznak tartom a mai magyarországi helyzetről.Minden demokráciát akaró ellenzéki pártnak és választó polgárnak meg kellene szivlelni a leirtakat.Magát az irást pedig röpirat formájában szét kellene szórni az országban,hogy mindenki elolvashassa.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (13 szavazatból)
  6. kekec,
    A választás bojkottjáról:
    Igaz, Vásárhelyi Máriának jó érvei vannak a bojkott ellen, és neked is.
    De attól, hogy egy következetes erkölcsi döntés tudhatóan nem fogja elérni a célját, mégis az egyedüli helyes döntés. Nem 2014-ben érne be, hanem utána. Amikor számítani fog, hogy ki hogyan viszonyult a jogállam telljes romba döntése után megrendezett és már előre tudhatóan elcsalt 2014-es választáshoz. Amikor számítani fog, hogy ki állt ki következetesen a diktatúra ellen, ahelyett, hogy részvételével legitimálta volna.
    A Fidesz támogathatja új pártocskák tömegének indulását, és a “választások” után mutogathat rájunk, hogy lám-lám, volt itt verseny, de ezzel magán kívül nem győzne meg senkit. Az ellenzék részvételével viszont meggyőzően mutathatja befelé is, kifelé is, hogy itt demokrácia van. Nem kéne ehhez asszisztálni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  7. Kedves Laci!
    Köszönjük, már vártuk véleményed, örülünk, hogy nem hiába.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  8. Ego
    +++

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  9. kekec: Én értelek téged, csak más játéktérben gondolkodunk. Te választásról beszélsz, hiszen ennek az egész konszenzusosdinak csak egy választás, ráadásul egy olyan választás esetében van létjogosultsága, ahol az ellenzék esélyesként indul. Ilyen meg nem lesz. Politizálni meg kell. Ha Tétényi pártot alapít, az onnantól maga a centrum, és nincs szüksége arra, hogy elhelyezze magát abban a koordinátarendszerben, amit legjobb lenne elfelejteni. Ahol a jobboldaliság idegengyűlöletet és a Kádár-kori sérelmek felhánytorgatását, a baloldal pedig az emeszpét jelenti.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  10. Észrevett e valaki: Bolgár György, a 2010-es választások idején, a rádiójában megszólaltatott, összes Fideszes, és jobboldali politikusnak, engedte végig mondani riport alanyainak hazug, pártpolitikai szövegét, ezt olyan bosszantóan tette, hogy ezeknél a részeknél, teljesen elhallgatott.
    Annak nagy valószínűsége, hogy Orbán nyer, mert miden csalási lehetőséget gátlás nélkül ki fog használni, ezért a vesztes ellenzékbe hívő emberek még nagyobb apátiába, és reménytelenségbe kerülnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  11. Ego
    Elvileg igazad van. Talán nem vetted észre: én NEM elvi érveket hoztam, hanem nagyon is földhöz ragadtakat. A TÉNYEK makacs dolgok. Egy ÁLTALÁNOS bojkott nagyon is hasznos lehet, nekem azonban kételyeim vannak a kivitelezhetősége felől. Mit gondolsz, mi a fenének gründolta Orbán az LMP-t?
    LEHET majd (ha lesz, merthogy most éppen nincs) tüntetni a választási törvény ellen, lehet előre tiltakozni a manipulációk ellen, világbotrányt csinálni a csalások miatt: HA részt vesz az ellenzék. De ha távol marad, azt elég nehéz kommunikálni. Pont a részvétellel és csalásokkal igazolhatják, hogy NEM szabad a választás, és NEM demokrácia ami itt van. ADDIG demokráciának tekintik, akkor is ha az ellenzék összes pártja napjában tucatszor minősíti fasisztának, nácinak és diktatúrának, ami itt van.
    A manipulált választás után lehet illegitim-illegális kormány ellen a teljes ellenállási arzenált bevetni. Nem HELYETTE. Márpedig manipulálni fognak. Mert “ilyen a természetük”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  12. Nem bízom benne, hogy a 2014-es szavazásokon (parlamenti csalásokon) a DK vagy egy hasonló radikálisabb tömörülés bizonyíthatná népszerűségét. Épp a csalások miatt nem hiszek benne.
    A DK összefogásra szólít fel, és úgy is viselkedik, mint aki ezt komolyan gondolja. (A többiek nem is viselkednek úgy.) De kétlem, hogy pl. Debreczeni vagy Gyurcsány ebben komolyan hinne. Ez a felhívás formálisan a vezetőket szólítja meg, de azokról ők is tudják mindazt, amit Bartus itt elmondott. Viszont e felhívások eljutnak azokhoz is, akik jobb híján szavaznának valamelyik álellenzéki pártra, vagy rájuk haragudva szavaztak a fideSSre (esetleg a joBBikra), vagy még inkább otthon maradtak.
    Ha az a cél, hogy a szavazáskor minél többen legyenek, az nem fog sikerülni, mert a nácik elcsalják, kicenzúrázzák, és papagájkórussal elnyomják. De ha az a cél, hogy minél több szimpatzánst találjanak a jobb időkre, és terjesszék az igazságot, az sikerülni fog. Övék a jövő.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  13. kekec
    összes hozzászólásod
    nálad a pont, kis kiegészítéssel :
    „Azaz Bartusnak teljesen igaza van – csak éppen megint idejekorán mondja ki.” írod, pedig ma még korán van ehhez, és ezt úgy mondják, még nincs itt az ideje, túl korán stb.
    A cikkhez :
    Klubrádió és ATV ügyben is – de még ide lehet sorolni pár papír alapú hír?lap és azok elektronikus változatait is – egyetértek a levezetéssel, sőt még az ellenzék jellemvonásainak igen plasztikus ábrázolását is telitalálatnak tartom. A levont végkövetkeztetéssel és a 2014-es választások bojkottálásával azonban nem értek egyet és azt még jobban elhibázott lépésnek tartom, mint az állítólagos „rokonszenv?tüntetésen” való részvételt.
    Ezért ( klasszikusokat csak szószerint ):
    @kekec
    2013. február 24. vasárnap
    12:57
    „Egyrészt mi a biztosíték, hogy a 3 parlamenti párt közül a Jobbik és az LMP nem indulna? Mivel akarnák rávenni az Mszp-t a távolmaradásra? Akik csak örülnének, ha nem kellene a baloldali szavazókon mindenféle kispárttal osztozni.
    Egyébként lenne választék, még az Mszp távolmaradása esetén is: Schiffer éppen erre játszik. Ez hatásosan tudná a Népfrontos vagy Észak-koreai 98-99 %-os szavazati arányt mérsékelni egy még tolerálható szintűre.
    És akkor mit ért el a részleges bojkott?”
    A legitimációt ( jelentése: Megerősítés, elismerés, igazolás, törvényesítés. ) pontosan ez a részleges távolmaradás mutatná ki, mert a részvételi arány ( pártok száma, szavazók száma ) nem mutatna döntő változást a 2010 – es, kétharmadot eredményezettől – kíváló hivatkozás a következőkben bevezetendő gazságoknak. Viszont ezek megtapasztalása után már lehetőség nyílna ( ha a birka nép végre rájön, hogy az ellenzék szétforgácsolása mit eredményezett, mert a magyar birka csak a saját kárán tanul ) a cikkben kívánt egységes, kemény fellépésre.
    Addig azonban az országnak viszont az kellene, amit már az unalomig ismételgetek, de ezúton is ajánlom az ellenzékiek, főleg vezetőik figyelmébe plagizált mottóm többszörösen javított változatát:
    Ceterum censeo: Történelem szemléleten alapuló ÖSSZEFOGÁS azonnal ! !
    A külső segítségre várás önáltatás és ha kapunk is ilyet, annak mindig rossz vége lesz és nagyobb árat fizetünk érte, mintha saját erőből oldottuk volna meg.
    És nem megalkuvás ! És már teljesen mindegy, milyen az alkalmazott módszer,segédeszköz, a feltartott zászló és annak színe, csak legyen valami végre !
    Ezek nélkül nem megy.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  14. emigrant
    Biztosan lesznek néhányan, akik ugyanígy gondolkodnak. Mondom, hogy annyi esélye neki is lenne így, mint Fodornak. Ami nagy szó, mert Fodor mégiscsak profi a 20 éves gyakorlatával, míg Tétényi a 3 éves városi önkormányzati vezetőségével a nagypolitikában elégé amatőrnek minősül. Egy lenne a futottak még Sörös Máriák mellett. Pártpolitikailag meg nem tudom értelmezni a “közepet” mivel az ő erőssége a széles spektrumú ÖSSZEFOGÁS, és annak nyomás alatt is fenntartása. Középen meg balra és jobbra is zárnia kellene, hogy egyensúlyban maradjon. Ami már eleve behatárolja a lehetőségeket.
    És már ne is haragudj: mire adnál neki bianco csekket pl gazdaságpolitikában, oktatásban, egészségügyben, külkapcsolatokban?
    Ezekben a kérdésekben bármit mond, ígér, azzal egyben kizár más variációkat – az azokkal szimpatizáló szavazókkal együtt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  15. ptg
    No látod, ez a baj! “történelemszemléleten alapuló”???
    Ahány párt, vezető, szavazó, annyi “történelemszemlélet” És ha azt próbáljuk egy platformra hozni, akkor megette a fene az egészet!
    Elég történelemszemléletnek, hogy Orbán hozzá nem értő, sőt kártékony, és a haza, a nemzet és az ország érdeke tőle és oligarcha élősködő sleppjétől megszabadulni. És ehhez elég a rendszer VESZTESEIT ennek szükségességéről
    1. TÁJÉKOZTATNI
    2. MEGGYŐZNI
    3. Ráébreszteni őket arra, hogy TÖBBEN vannak, és a többség érdeke a változtatás.
    De ennek egyetlen lépésénél sem csiszolgatnám össze a történelemszemléleteket! Már ha valóban változást akarok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  16. Bumburi
    Az általam bemásolt hozzászólásodban, a próféta beszéljen belőled.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  17. Teljesen fölösleges vitatkozni a bojkott és választási lehetőségekről. Bartus úrnak igaza van és Vásárhelyi Máriának is korrekt az elemzése. Itt egy putyini, maffiaállam épült ki. A választások demokratikusak lesznek a nyugat szerint, mint putyinisztánban és véletlenül 70% orbánt akarja majd.
    Bumburi
    Neked esélyed sem lesz választási bizottságba kerülni. Talán, ha megtért Orbán hívőnek vallod magad.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  18. Egy ország magas szintű vezetőjének lenni jó. A vezetőket kiszolgálók helyzete is jó. Az adó forintokból lehet dúskálni. Mire kell vigyázni, hát arra , h a választó a haza szolgálatát, leforditva , a politikai, gazdasági vezetők jólétét alkalmanként választásokon megerősitsék. Na erre jók a csavarintos eszű tanácsadók, akik ugye rövid , velős üzenetekkel elterelik a nép figyelmét a lényegről. Mert a lényeg, a történelem ezt igazolja, egyesek luxus élete, mások verejtéke árán. Kezdve Nérótól, a francia királyokon át Hitlerig, ja és még tovább is. Talán Kádár volt szerény életével a kivétel. Nézzük mi minden vagyont harácsoltak össze a mostani vezetők . Orbán és más vezetők fizetése hányszorosa egy átlagfizetésnek? Hol laknak? Biztositott gyerekeik jövője. Őrzik őket. Repkednek a világban, furigáznak jobbnál jobb kocsikkal. Degeszre tömik a gyomrukat mindenféle kolbásszal, öblögetik majd pálinkával. Kitüntetéseket osztogatnak egymásnak. S a nép, hát a nép , a zemberek , hát azok dolgozzanak, termeljék meg a javakat, s ha jól szavaznak a kenyér, a tej, kicsit olcsóbb is lesz. Sajnos nyugaton és keleten úgy tűnik ez a politikus életkép, tisztelet a kivételnek. Ja és persze , majdnem mindegyik doktor, meg Phd, meg a tudományok doktora. S ha kiderül a csalás, hát annak a kideritette még baja is lehet. Hitlert az adóhivatal dolgozója felszólitotta fizesse meg adóját. Nemsokára szegény pára eltűnt s azóta sem került elő. A pénzügyminiszter meg mentesitette a Führert az adózás alól. Szerencsére Hitlert elérte végzete. Talán a franciák voltak az igazságosak, amikor is elő vették a királyt , meg annak kedveseit s felelniük kellett, a nép elitélte őket, s bűnhödtek bűneikért. A mai politikai korrupt vezetőket ki fogja elszámoltatni? mi lesz a sorsuk? Meddig tudják a népet a maguk oldalán tartani. Kedves választó, jó ez neked?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  19. bubu64
    Én nem azt írtam, hogy ezek után akarok ott lenni!
    Azt írtam, hogy többször VOLT alkalmam!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  20. Kedves László!

    Véleményem szerint egyetlen normális, értelmes cikk van az AN-ban, amit maga ír. A többi mocskolódó, undorító.
    A mögött a realitás mögött, hogy annyi érdekember van Magyarországon jobb- és baloldalon egyaránt, én látok egy másik okot is, amit ön nem írt le.
    A múlt rendszer kiszolgálói között volt és ma is tevékenykedik néhány olyan magas rangú személy ( egyet sajnos én is ismerek), akik arra kaptak kiképzést (valószínűleg erre való mentális adottságaiknál fogva), hogy különböző nyomásgyakorlással beállítsanak egyébként kevésbé hajlítható embereket is a sorba. Én fiatal koromban dolgoztam elhárító szerveknél és munkakapcsolatba kerültem ilyen emberekkel. Ezek közül az egyik a mai napig rengeteg kárt okoz az életemben, annak ellenére, hogy húsz éve megszűnt ez a munkakapcsolat. Ezek az öreg elvtársak mint hűséges, agresszív és sunyi juhászkutyák terelgetnek be mindenkit a nyájba vagy éppen tépik szét az általuk “nem megfelelő viselkedésű” személyeket. Erre jól kipróbált és bevált módszereik vannak. Információgyűjtés után (amiről gondolom említenem sem kell, hogy jogellenesek) megkeresik az emberek sebezhető pontját és a kompromittálástól a lelki terrorig különböző módszerekkel keserítik meg a célszemélyek életét vagy lehetetlenítik el őket morálisan és egzisztenciálisan. Miután ők ma is a legfelsőbb vezetés kiszolgálói, mindenhová elér a kezük és ahogy ön leírta a rendszer korruptságát, abból következően nincs előttük semmilyen akadály, hiszen mindenki megvehető vagy zsarolható. A jelenlegi morális válságnak véleményem szerint az ilyen, pártállam idején kiképzett, egyébként szerintem pszichopata, aberrált személyek is a kimunkálói egyebek mellett. Amit művelnek, ahhoz képest a horrorfilmek főszereplői – ahogy erre felé mondják – Kismiskák mellettük.
    A fentieket csak azért írtam le, hogy ezek figyelembe vételével egy kicsit lejjebb ássunk az ok-okozat összefüggésében vizsgálódva.
    Tisztelettel kívánok önnek további jó munkát!
    Érdeklődve olvasom írásait.

    Zsuzsa

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (11 szavazatból)
  21. kekec: Ne hasonlítsd össze ezt a két embert, ezzel megalázod Tétényit, magadat és engem is. Fodor profi politikus, de egy nyikhaj, akinek semmiféle gyakorlati élettapasztalata és egyéb teljesítménye sincsen. Volt párszor miniszter is, ezen a téren mutatott eredményeit nem szabad elfelejteni, hiszen nincs is mit. Jó beszédkészsége, az van, de ez talán kicsit kevés az üdvösséghez. Ha Tétényi konszenzusos miniszterelnök-jelölt lenne, pont akkor találkozik az általad jelzett problémával: bizonyos kérdésekre azonnal konkrét válaszokat kell adnia. Én a pártjába szeretnék belépni. Többpártrendszerben a te kérdéseidre hosszas tárgyalások, egyeztetések után szokás konszenzusos válaszokat adni, és senki nem állít ki “bianco csekket”. A demokrácia egy módszer. Ha párt nélkül lesz miniszterelnök, a derék pártpénztárnokok összefognak a háta mögött, és kezdődhet minden elölről. Most nem arról van szó, hogy kinek mennyi esélye van a következő választási komédiában, hanem arról, hogy ki érti meg a jövő üzenetét, és ki képes megfogalmazni a kiutat. Teljesen mindegy, hogy hány százalék lesz egy párt 2014-es támogatottsága. Nem a szavazatszerzés a lényeg, hanem végre világosságot gyújtani a fejekben. Az igazi változás ott fog végbemenni. Anélkül minden próbálkozás reménytelen, sőt merő hiábavalóság.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  22. Miért olyan nehéz elfogadni, hogy a Fidesz-rezsimet nem lehet egy szimpla parlamenti választást követően csak úgy lebontani? Az alól csak kimászni lehet, miután ránk omlik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (15 szavazatból)
  23. kekec
    ez is egyfajta történelemszemlélet, ez a saját közelmúlt, az elmúlt 15 év történelme – hogy etimologizáljak. De ettől még igazad lehet, módosítom a közelmúlt történelmének ( utolsó 15 év ) szemléletére.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  24. Csabai Tamás: 10 pont a Griffendélnek!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  25. Értettem, de ezek után nem lesz. Néha kész vagyok Tőled. Na szia.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  26. kekec (2013. február 24. vasárnap 13:26)
    Ezt írtad: “Egy ÁLTALÁNOS bojkott nagyon is hasznos lehet, nekem azonban kételyeim vannak a kivitelezhetősége felől.”
    Nekem is, de én nem általános bojkottról beszélek. Bár azt tartanám az igazán jónak, tisztában vagyok vele, hogy 2014-ben nemigen megvalósítható. Én csak annyit szeretnék, hogy aki mindenestől elutasítja ezt a kiépülőben lévő diktatúrát, az ne vegyen részt a tetszés szerint dönthető pályán megrendezendő kamuversenyen, amelynek kimenete már ma tudható. Ne vegyen részt akkor sem, ha ezzel egyedül marad. Aki holnap vélt kényszerből lefekszik az ellenséggel, az holnapután nem mondhatja majd hitelesen, hogy meg akarja dönteni.
    Orbán világképe, felfogása, módszere szöges ellentétben áll mindennel, ami demokratikus, emberi, őszinte, tisztességes. Megdönteni csak az fogja tudni, aki egy morzsányit sem fogad el belőle. A jelen és még tákolmány-módosításokkal elfogadandó többi feltétel pedig nem egy morzsa, hanem a mérgezett teljes kenyér elfogadása.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  27. Íme az Egyenlítő TV válasza a facebookon egy hozzászólónak:
    “János: Nagyon elegáns a jogerősen megkapott frekvenciájától megfosztott rádión számonkérni, hogy a díj egy részét nem tudja fizetni, miközben a jobboldali Lánchídrádiónak nem kell semmi frekvencia-díjat fizetnie és több újabb ingyenes frekvenciát nyert. Ott miért számítanak közszolgálatinak az ugyanolyan jellegű műsorok?
    Az pedig miért van, hogy a jobboldali médiacégek és Simicska plakátcége tömve van állami hirdetéssel, de a Klubrádióban egyetlen kormányzati cég sem hirdethet?”

    Kell-e ehhez kommentár? Igazolva van Bartus minden szava.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  28. Bartuslaci egy új társadalomtudomány megalapítója:
    Az ” Előtörténelem ” tudományág professzora Ő.
    ( Nem tévesztendő össze a hasonlónevű hagyományos őstörténeti tudományággal.)
    Az Előtörténelem szakavatott szakértője előre felvázolja azt , ami utólag fog bekövetkezni. Így aztán ezt a történelmet hamisítani sem nagyon lehet , ellentétben a hagyományossal , melynek művelői -hogyhogynem- csupa náciból állanak a mai Magyarországon.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  29. Múltkoriban volt egy beszélgetés, azt hiszem Csatt-tal, hogy Orbán tehetséges politikus-e? Azt írtam, hogy régen nekem is az volt a véleményem, hogy az. De rájöttem, hogy nem ő tehetséges, hanem a háttérben dolgozók tudják a hatalom megszerzésének és megtartásnak a módját. Akkor két teamre gondoltam, de Zsuzsa írása rádöbbentett, hogy a náci(maffia) birodalom kiépítéséhez valóban három láb kell. Egy a gazdasági hatalom, kettő, a propaganda, a harmadik a megfélemlítés megtámogatva rohamosztagokkal(Jobbik, B-közép)és ehhez a titkosszolgálatok adatai is kellenek. Kövér titok miniszter volt, segítők is mindig vannak. Valóban készen van a náci birodalom, ahogy Bartus úr megjósolta, és senki nem kiabál.:(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  30. Traianus
    2013. február 24. vasárnap
    12:35

    ++++++++++++++++++++

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  31. Szabad választás nem lesz, ezt tudjuk.
    Mi a megoldás?
    A szocik lepaktáltak Orbánnal, ők bekerülnek a parlamentbe, de győzni nem fognak, hisz nem ez a szerepük. Viszont nem halnak éhen.

    Jó ez így?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  32. Bartusnak igaza van most is. Az elemzésben. És ennyi nekünk elég is.
    Igaz, hogy sokkal inkább kéne felháborodni és tüntetni az M1 és M2-ért mint az ATV-ért4 Igaz!
    De ez nem működik! Nem működik. És akkor szarjuk le az ATV-t is?!
    Én érdektelen vagyok a Klub rádióban, sajnos az ATV-ben is megtalálom a kivetnivalót, néha Olgára olyan mérges leszek, hogy átkapcsolok a Muzsika tévére. Gyakran olvasom a Hír tévé szalagjána híreket – hang nélkül. Mert kell az információ! Mindig olvasom az AN-t, szeretem a kommenteket. Mert kell az info!
    Hát ez az! Orbánnak hatalom kell. Orbán megtanulta Hitlertől, Mussolinitól, Berlusconitól, hogy a hatalom azé, akié a média. A média pedig azé, akinek erre pénze van. És ha a média döntően megvan, akkor mindenkinek tudtára adható, hogy “mi az igazság”! Ettől kezdve bele lehet ordítani a diktátor pofájába, hogy “menj a …-ba te mocskos diktátor!”, attól ő még diktátor marad. Az aki ordított pedig megnyugodhat, hogy ő aztán megmondta – az igazat.

    Ez a helyzet csak akkor fog megváltozni, ha az ordító mögött áll 2Mega dühös ember, aki alig várja, hogy valaki már elordítsa magát. Még ketten hozzáordítanak, és a 2M megindul.
    Dehát nincs az a 2M tömeg! Még nincs. Talán lesz. Ezért járják – mert járják – a magyar vidéket az ellenzéki politikusok. Szinte mind! És majd látjuk.
    De addig is kell az info!(?) és kell TUDNI VÁLOGATNI belőle! És nem zárhatjuk ki a választás lehetőségét sem, bár kicsi rá az esély. Már csak azért sem zárhatjuk ki, mert annyira egységes úgy sem lesz a bojkott, hogy abból a fidesz ne húzhatna hasznot. Ezt már mások is megírták. De erről is csak a választás közeli hetekben szabad dönteni.
    Ego 09:47. Azért az egy írónia volt! Ugye azért nevettél?!
    Záraynak egy icipicit igazat adok. Ahogy Barry1 mondaná: puha… módon. Igen Záray, azért gondolkodj el azon, amit itt rádírtak, de méginkább ajánlom, hogy a Bartust olvasd el mégegyszer!
    Üdv.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  33. Ebéd előtt olvastam a cikket. Soknak tünt éhhomra. Most ebéd után desszertként emésztgetem a hozzászólásokkal együtt. Leszámítva néhány szélsőséges véleményt, nagyon izgalmasnak találom az érveket-ellenérveket;
    Többségében a szerzővel azonosan ítélem meg a helyzetet. Ambivalens a véleményem a teendőkről szóló következtetéseit illetően. Mi változik, ha nem tüntetek a Klubrádióért. Megszűnik. Honnan értesülök a valós történésekről – még akkor is onnan, ha, mint azt BL írja, korábban részesültek állami hírdetésekből. Abban persze mélységesen igaza van, hogy a pártatlan tájékoztatást a Köztévének kellene KÖZ-VETÍTENIE, ám ez jelenleg nem így van. Szívesen néznék én egy tisztességes köztévét, nem beszélve a közrádió hallgatásról, ha lenne manapság ilyen. Az “egy csipet bal, egy csipet liberális, egy csipet szélsőjobb vélemény, végezetül két evőkanál populista szósszal felöntve” jelenlegi gyakorlata nem azonos a kiegyensúlyozott tájékoztatással.
    Az Országgyűlési Választás, ami csak alakilag azonos az O.V. rövidítéssel, további dilemák elé állít.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  34. Gyurcsány Ferenc javasolta,hogy bojkottálják a választást,de ebben magára maradt.Vannak akik nem tudnak lemondani a biztos és jó megélhetésről számukra csak az a fontos bekerüljenek a parlamentbe.Sokan nem értették meg a bojkott lényegét sem,nem értik ha valaki egyedül indul akkor nincs verseny,nem lehet dicsekedni,hogy demokratikusan megtartott választással kerültek hatalomra. Hiába alakít a 2014 pártot,amikor az emberek úgy gondolkoznak, hogy ők bizony nem szavaznak Bajnaira,nem értik az ellenzék csak egy jelöltet állíthat és csak arra szavazhatnak,vagy a mostaniakra.Sokszor hallottam már Bolgár Györgytől és más újságíróktől,hogy a baloldal nem jól kommunikál,amikor éppen az ő feladatuk lenne hitelesen tájékoztatni az embereket,nem pedig naponta többször elmondani mit tartalmaznak a hamis közvélemény kutatási adatok.Csak egyszer próbálnák meg bátran kimondani a véleményüket és arra buzdítani az embereket,hogy ne hagyják nyomorba dönteni az országot.Állandóan csak azt hallani félnek az emberek és ezzel csak a rablóbandát támogatják.A klubrádióról csak annyit,hogy nem hallottam hogy a műsorvezetők,vagy akárki lemondott volna akár egy órai javadalmazásról,hogy tovább működhessen a rádió.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  35. Beszéljünk nyíltan. Magyarországon nem kormányváltásra van szükség. A kormányváltást meg lehet csinálni demokratikus választásokkal. Nálunk másról van szó. Mindenestől el kell söpörni Orbán rendszerét! Ezt csak forradalommal lehet elérni. Mi kell a forradalomhoz? Bocsánat, de most “óbaloldali” tézist fogok idézni, aki nem fogadja el, cáfolja meg, de lehetőleg TÉNYEKKEL, és ne blablával. Tehát: “forradalmi helyzet akkor van, amikor az uralkodó osztályok nem tudnak a régi módon kormányozni, politikájuk válságba jutott, az elnyomott tömegek nem akarnak már a régi módon élni, s aktivitásuk rendkívül felfokozódik, készek a forradalmi fellépésre. Ahhoz azonban, hogy a forradalmi helyzet forradalomhoz vezessen, szükség van a forradalmi párt vezetésére, olyan politikára, amely kifejezi a néptömegek érdekeit.” Most pedig itt az idő elgondolkodni azon, hogy vajon jelenleg forradalmi helyzet van-e Magyarországon. Szerintem (még) nincs. Miért is? Egyrészt, ma (még) az uralkodó rezsim szemlátomást képes “régi” módon kormányozni, sőt, jelentős támogatottsággal rendelkezik. A tömegek mintegy 65-70 %-a (a KSH adatait alapul véve) nem akar a “régi” módon (értsd: teljes, vagy részleges nyomorban) élni, ám aktivitása csekély. Ezért hát nincs forradalmi helyzet. De lesz. Hogy mikor? Én pontosan nem tudom megmondani. De – ha minden így folytatódik – törvényszerűen lesz. És mi lesz addig? Diktatúra. Méghozzá egyre keményebb. Az összes többi dolog (választás, többpártrendszer, ellenzék, stb) nem más, mint komédia, üres szócséplés, blabla..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (18 szavazatból)
  36. emigrant
    Szíved joga, ha kiállítod azt a bianco csekket, hiszen SEMMIT sem tudsz arról, hogy mit tenne Tétényi a nagypolitikában. Jelenleg ő egy konszenzusképes HELYI politikus, és nem sértésként mondom: az országos politikában egy tehetséges, de csak potenciális (amatőr). Én éppen akkor bíznék benne, ha nem lenne mögötte SAJÁT pártja, viszont az EGÉSZ ellenzék. Azok majd szépen kiegyensúlyozzák (lásd még: közömbösítik) egymást, és kiharcolják a szakmailag elfogadható kompromisszumokat.
    Jót tenne ugyanis az országnak, ha a jövőben a szavazások nem bekiabálásra adott automatikus szavazatok alapján alakulna. Arra egy csapat majom is betanítható lenne. És mennyivel olcsóbbak lennének: néhány banán, stb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  37. Observer. Én is így tudom.Nincs forradalmi helyzet. Hogy mikor lesz? Hm.
    Azért ezt a folyamatot lehet gyorsítani:
    -Ehhez igyekeznie kell Orbánnak. Ő igyekszik. tesz érte.
    -Elébe kell menni a baloldali pártoknak. A felvilágosítással. Teszik. Tehetségük szerint. Hát nem csak a pénzben, hanem a tehetségben is szűkölködnek. Ezért türelmesnek kell lennünk. Ez meg elég nehéz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  38. Csabai Tamás
    Ez egy sztálinista elv: “Az osztályharc fokozódik” Nem veszed figyelembe a “győzteshez húzás” törvényét, az “én belülről bomlasztottam” ellenállók melldöngetési hajlandóságát: egyáltalán az ember többséghez igazodó konformitását.
    Ezzel együtt alkalmazni kell a fidesz “találmányát” át kell nevezni az intézményeket, és azok élére máris lehet új embereket kinevezni. Esetleg összevonni őket, és a beépített narancsostól megszabadulni…
    Ha ez diktatúra (márpedig az) akkor a “vívmányaitól” is nyugodtan meg lehet szabadulni nem egészen kóser eszközökkel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  39. Szolid 2o13.o2.24.
    Bartus Lászlónak igaza van. A “romlott demokraták” vették el a nép hitét és tették tönkre gátlástalan harácsolásukkal az országot, Szélesek, Demjánok stb hú, hogy szenvedtek az átkosban! Sajnos nem történt elszámoltatás , nem véresre gondolok, csak amit elvettek azt vissza kellett volna tenni a közösbe! Na de a mutyi!!!! Az Atv riporterei oly hősiesen “megmondják”,igen ami meg van engedve . Atv -Bolgár úr kitünő profizmussal zavarja össze a nyilvánossághoz amúgy sem szokott egyszerű betelefonálót!!!Amikor az első fasiszta szólamok elhengzottak a parlamentben kik is tiltakoztak? A pénzek megszerzéséhez most egy új divat hullám, az Állatvédelem. Tisztelem a valódiakat,de akik az 1 %-ra ott ácsingóznak, mert a húsosfazékból kiszorultak, hát undirító és sok ilyen, csak figyelni kell. Hát nem tudom , hogyan tudunk ebből kimászni és lerázni a minden tisztességes eszmét lejáratóktól megszabadulni. Bizony a Kunigunga utca felé többünknek kellene elmenni.Sajnos nem vagyok közgazdász, politplógus , csak amit érzek.Üdvözlet és köszönet Bartus Lászlónak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  40. Ego
    2010-ben alig valamivel többen szavaztak a fideszre, mint 2006-ban. A választást és azon belül a 2/3-ot Orbánnak az az 1 millió ember nyerte meg, aki otthon maradt. Meg akarod neki nyerni a következő 4 évet is? Maradj otthon. Csak utána ne reklamálj!
    Vagy ÁLTALÁNOS a bojkott, vagy az otthonmaradást Orbán a rá szavazókhoz számítja (mint most is) És tudod mit? Kevés dologban értek vele egyet – de ebben igen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  41. Szolid 2o13.o2.24
    Jaj, elfelejtettem a “szeret” követeit katlikus, református egyház pld. Ugye nekik sincs semmi felelősségük a gyűlölet terjedésében?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  42. Geyza
    Ezt Asimov már korábban feltalálta, és el is nevezte pszichohistóriának. És ő is megpróbálta jó irányba alakítani a jövőt.
    A másik magyarázat a Prekognició Precognition (szószerint) Előismeret. A képesség birtokosa egy bizonyos transzban le tudja festeni a jövőt.
    szerintem meg egy Kasszandrosz. Ő is meg van átkozva/áldva, hogy látja a jövőt, el is tudja mondani, de (akkor) nem hisznek neki. Utólag persze bebizonyosodik, hogy igaza van, de akkor már sózzák Trója romjait.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  43. végre valaki “el”olvasta az Alapítványt – ésszel és talán hasznosítja is a nem mesekörítésnek szánt részeit.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  44. bubu64
    He-he. Bocsi, de röhögnöm kell. Kezd átmenni a stílus a NOL kommentek adok-kapok szintjére.
    Sajnos.
    Bartus Lászlónak ezzel az írásával teljesen egyet tudok érteni, és szomorúan olvasom az AN hozzászólásait. Ettől a csapattól többet vártam.
    A lényegre koncentrálok. Ceterum censeo – mondja Bartus is, én is –, a 2014-es választási komédiát bojkottálni kell, az ellenérvek harmatgyöngék. „Ha csak annyi lenne, hogy a választási bizottságot Orbán nevezi ki, és csupa fideszesből áll, már akkor sem lenne szabad ebben részt venni. Ez az egész egy vicc” – írja Bartus többek között, de ennél súlyosabb érv nincs is! Mit beszélnek itt egyesek a „szavazófülke magányáról”?! Hát debil idióták ezek?! Akármit striguláz be a megvezetett választó, az Orbán maffia számol, és a választás eredménye az lesz, amit ők előre eldöntenek.
    Természetes, hogy a választások bojkottja az aranyalap, a minimum. Az egész rendszert kell bojkottálni. A diktatúra és a morális mocsár ellenfelei győzelemre csak akkor számíthatnak, ha egy totális passzív rezisztenciával megbénítják az ország egész működését.
    Ez bizony veszélyes. Ez nagy kockázattal jár, de rizikó nélkül semmi sincs! Legkevésbé győzelem.
    Akik Kertész Ákos elkergették az országból leginkább arra a mondatára hivatkoztak, hogy „a magyar genetikusan alattvaló”. Pedig leírt ő abban a nyílt levélben fontosabbat is. Íme:
    „De közben az egész baloldali elit és tisztikar, beállt a harácsolók, a korruptak, a tolvajok közé, elárulva nemcsak az eszmét, de konkréten a baloldal közkatonáit is, mert sebesülten és haldokolva hátrahagyta őket a vesztett ütközetek után a harcmezőn, és sorsára hagyta a védelmére szoruló civil lakosságot is. És ahelyett, hogy az utolsó töltényig harcolna a diktatúra ellen, a kiskapukon át menti a rablott vagyonát és az irháját. (…) Magyarországot vajon nem határozza-e meg a Simicska & Puch Co. működése?”
    Nem lehet a baloldalra számítani, a baloldal fölszámolta önmagát. Itt a felelőssége Gyurcsánynak, ezt is jól látja Bartus. Ha egyszer ki tudott lépni abból a csapatból, amely minden morális tartású ember előtt lejáratta önmagát, hogy erősítheti azt a hamis illúziót, hogy itt 2014-ben bármiféle demokratikus választás lehetséges? Kicsit demokratikus választás pedig az abszurd körébe tartozik. Mint a másodosztályú frissességű hal. (Bulgakov: Mester és Margarita)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  45. oldberg
    Ha csak az ellenzék kis része bojkottál – az szerinted bojkott?
    Meg tudod határozni, hogy mi a különbség a “kicsitbojkott” és az otthonmaradás között?
    Persze, jó lenne egy általános bojkott, hatásos is lenne: de ez itten Hungarisztán!
    Nem kellene a vágyainkat a valósággal összekeverni. MOST nincs esélye egy általános bojkott-felhívásnak. Nincs hozzá tömegtámogatás, kormányváltó hangulat….
    De bízzunk Orbánban: még összehozhatja.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  46. ptg
    fantazyban mostanában az Isteni balhét csípem:
    Az igaz út rögös és nehéz, de legalább biztos lehetsz benne, hogy nincs rajta tömeg. (J.Goldenlane)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  47. kekec
    Természetesen el lehet menni 2014-ben SZAVAZNI, de ettől még a dolog nem lesz demokratikus VÁLASZTÁS, hanem csupán annak karikatúrája, cirkusz. Az eredmény előre borítékolható. Persze, ez más lesz, mint az “átkosbeli” választási paródia. Az “eredmény” nem lesz “négykilences” (99,99 %, vagy azt közelítő), de a győzelmük biztos.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  48. Nem kell tüntetni. Tessék szépen hátradőlni és kiélvezni az orbáni diktatúrát. Hiszen egyrészt arra van igény, másrészt nincsen felelős ellenzék sem. Orbánék fölényesen fognak nyerni 14-ben, ha lesz Klubrádió ha nem lesz. A hazai “ellenzék” jelentős része már lefeküdt az orbáni hatalomnak (Puch, Schiffer) a másik része pedig lejárt szavatosságú, bukott politikusokból áll. (Gyurcsány, Kuncze, Kóka, Schmuck és társaik.) Véleményem szerint Orbánékat majd szélsőjobbról győzik le először, azoknak a demokratáknak pedig, akik talán 2020 körül győzhetnek majd, még a nevüket sem tudjuk. Szóval tessék szépen hátradőlni és kiélvezni a diktatúra minden “örömét”. Ez az “ellenzék” pedig éppen alkalmas a történelmi szerepére. Azaz Orbánék ámokfutásának az impotens, tehetségtelen és gyáva végigasszisztálásához. Az ATV-vel és a Klubrádióval egyetemben…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (19 szavazatból)
  49. Andor Mihály
    2013. február 24. vasárnap
    09:36


    2013. február 24. vasárnap
    10:57

    “EGYETLEN demokratikus pártnak sem szabad részt vennie a 14-es választásokon!!!!”
    Ezzel egyet értek, de azok a szavazók akik ezzel egyet értenek azok is azzal tiltakozzanak, hogy nem mennek el a választásokra. Ha ez országos az elsők között vagyok. Ez igazi nagy összefogás lehetne. De nem lesz, mint ahogy többünk által várt nagy tiltakozás sem. Mert Bajnai és az MSZP a tőlük messze jobb Gyurcsány miatt ilyet nem tesznek. Pedig ennek megtörténte bizonyíthatná az ország /Benne az emberek/ miatt aggodnak. Cáfolhatná Az MSZP vezetősége amit sokukról többen mondunk: megélhetési politikusok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  50. Observer’
    “Beszéljünk nyíltan. Magyarországon nem kormányváltásra van szükség. A kormányváltást meg lehet csinálni demokratikus választásokkal. Nálunk másról van szó. Mindenestől el kell söpörni Orbán rendszerét! Ezt csak forradalommal lehet elérni….”
    Tévedésben vagy: nálunk népváltásra van szükség. Amíg ez a nép van az országban addíg nem is lesz itt demokrácia. Megint utalnék Kertész Ákos elhíresült írására!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (14 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos