Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bartus László: Silabusz kezdőknek 2012. szeptember 23. vasárnap 19:32

  • Hozzászólások(74)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bartus László: Silabusz kezdőknek

Ceglédi Zoltánt nem ismerem, nem sok írását olvastam, a tájékozatlanság biztosan az én hibám, de nagy feltűnést innen nézve még nem keltett. Annyit látok, hogy talán olyan közszereplőről van szó, aki Magyarországon több helyen is szerepel a nyilvánosságban, és vélhetően sokan ismerik. Ezt nem tudom eldönteni, életemben nem láttam és nem hallottam őt. De azt hiszem, nem egy névtelen senkiről van szó. Véletlenül láttam meg egy cikkét, amely a HVG-ben jelent meg A “demokraták” kéksisakban érkeznek címmel. Az írás az Elég volt! című írásomra reflektál. A szövegkörnyezetből kiragadva ezt az idézetet kritizálja:  „Orbán Viktort már ma sem lehet vérfürdő nélkül leváltani. A vérfürdőt nem mi okozzuk, demokraták, hanem a mi vérünkben fürdenek azok, akik nem engedik, hogy ezt az elmebeteg, szentkoronás, papos, turulos, pogány, rovásírásos, horthysta, fasiszta hatalmat bárki demokratikusan leváltsa. Ha ez az ámokfutás minél tovább tart, annál nagyobb lesz az ára. A nemzeti együttműködés rendszerének békefenntartó csapatok vetnek majd véget, és ez a banda Hágában végzi, ez nem vitás. Nem lehet más a vége. Nincs kivezető út, mert egy elmebeteg minden kivezető utat felszámolt. (…) Arra kell stratégiákat kialakítani, hogy minél kevesebb legyen a halálos áldozat.”

Természetesen egy ilyen kiragadott idézet nem alkalmas arra, hogy a szerző mondanivalóját tükrözze, hiszen éppen az hiányzik belőle, amely elvezet ehhez a konklúzióhoz: a logikai levezetés. Ceglédi tehát azt a bevált módszert alkalmazza, hogy engem megfoszt attól, hogy a szövegkörnyezetből kiragadott idézetet megvédjem, akár a cikkben található okfejtésemmel is. A premisszákat nem ismerteti, majd vitába száll a konklúzióval. Ha Ceglédi tisztességes, akkor vitába száll azzal a logikai levezetéssel, amely az idézett következtetéshez vezet, és saját logikája alapján levonja a saját következtetéseit, és azt állítja szembe az enyémmel. De Magyarországon a magát mértékadónak tartó sajtó képviselőinek sem kell semmiféle szabályt betartaniuk. Az olvasóközönség talán észre sem veszi, milyen csúsztatás áldozata. Megnéztem saját cikkemet, és miután elolvastam a Ceglédi által idézett szövegrész előzményeit, elég nagy hiányérzetem támadt: illett volna legalább két mondattal összefoglalni azt, hogy mire alapozom azt, amit ő tőlem idéz. Mondok egy banális példát. Ez olyan, mintha Ceglédi idézne egy amerikai cikkből, amely így hangzik: “Sokan örömmel fogadták, hogy megölték John Smith-t.” És lefelejti azt az előzményt a cikkből, hogy “John Smith legyilkolta az anyját, kibelezte az apját, vadászott a környékbeli gyerekekre, közülük hetvenet lemészárolt, ezért halálra ítélték, és az ítéletet végrehajtották. Sokan örömmel fogadták, hogy megölték John Smith-t”.

A példa nevetséges, de kifejező, miután elég világos levezetés található a cikkemben, mire elérünk ahhoz a következtetéshez, amit Ceglédi kiragadott. Ceglédi nem a cikkem mondanivalójával és érvelésével vitatkozik, hanem kiragad egy radikálisnak tűnő szövegrészt, és azzal próbál lejáratni engem. A revolver újságírásnak is vannak szép hagyományai, de Ceglédi még annak klasszikus szabályait sem tartja be. Annyira gyenge lábakon áll a tisztességtelen szándék, hogy még ezt a kiragadott idézetet is kénytelen meghamisítani és csúsztatni. Annak reményében, hogy olvasói nem veszik a fáradságot, hogy az eredeti szöveget megnézzék, egyszerűen meghamisítja az általam írottak jelentését. Úgy állítja be, mintha én kívánnám azt, hogy az egyre jobban kiépülő önkényuralom vérfürdőt rendezzen, és halálos áldozatai legyenek Orbán diktatúrájának. A cikk éppen arról szól, hogy ezt kellene elkerülni. Ceglédi azt sugallja, mintha én kéksisakos békefenntartóktól várnám azt, hogy eldöntsék Magyarország sorsát, és helyreállítsák a demokráciát. Ezzel szemben attól óvok mindenkit, hogy olyan helyzetre kerüljön sor, amikor az emberi életeket már csak külföldi békefenntartókkal lehet megvédeni. Azt állítja, hogy a szabad választást kívánom felcserélni a kéksisakosok bevetésével.

Még elemezni sem érdemes, annyira tisztességtelen az egész szöveg. Két éve semmi mást nem teszek, csak bemutatom az Orbán-rendszer lényegét, veszélyeit, és arra figyelmeztetek, hogy ha nem állítják meg Orbánt időben, akkor később már nem lehet. És ha így lesz, akkor annak súlyos áldozatai lehetnek, mert ez a rendszer lényegéből következik, és a történelmi tapasztalatok is ezt mutatják. Erre figyelmeztetek, nem feledkezve meg az “írástudók”, a sajtó felelősségéről. De akiknek kellemetlen tükör vagyok, mert megmutatom, hogy mi lenne a dolguk, azok hazugságokkal, csúsztatásokkal igyekeznek lejáratni és hiteltelenné tenni. Lelkük rajta, aztán meglátjuk, kinek lett igaza. Csak azt szeretném kérni, hogy emlékezzünk majd arra, hogy mit mondtam, és mit műveltek velem Ceglédi és társai. Nem szeretném, ha miután bekövetkezik mindaz, amiről én beszélek, és amitől óva intek mindenkit, hogy bekövetkezzék, utána is ezek a nagyokosok osszák majd az észt. Annál is inkább, hogy az ilyen doktriner liberálisok nagymértékben felelősök mindazért, ami eddig is történt. Ha nem lesz igazuk, tegyenek meg annyit, hogy erről a pályáról távoznak.

Csupán még egy mondatra hadd hívjam fel a figyelmet a Ceglédi-cikkből. Ezt írja a szerző cikke lead-jében: “Nem biztos, hogy bárkit meg kéne ölni azért, mert Orbán Viktor rossz miniszterelnök, Bartus László pedig rosszul érzi magát.” Elemezzük. Először: én nem azt mondtam, hogy bárkit meg kéne ölni, hanem azt, hogy el kellene kerülni, hogy majd bárkit is megöljenek. Ceglédi és társai munkássága nem éppen ezt segíti. Másodszor: Orbán Viktorral nem az a baj, hogy rossz miniszterelnök, mert sok rossz miniszterelnök van a demokráciákban. Orbán Viktorral az a baj, hogy nem demokrata, és felszámolta a demokráciát és a jogállamot. Megpuccsolta a demokratikus alkotmányt, és még saját alaptörvényét sem tartja be. Ha egy törvénye alkotmányellenes, akkor az alkotmányt hozzáigazítják a törvényhez. Ahol ez megtörténhet, az életveszélyes hely. Aki visszamenőleg törvénytelenné tesz bármit, amely az elkövetéskor törvényes volt, azzal nem az a baj, hogy rossz miniszterelnök, hanem az, hogy diktátor. Harmadszor: azt írja Ceglédi, hogy én rosszul érzem magam. Nagyon téved Ceglédi úr, én baromi jól érzem magam, azt hiszem, szívesen cserélne velem, akár egyetlen napra is. Megtehetném, hogy a távolból röhögök azon a produkción, amelyet voltak kedvesek közös erővel összehozni. Ehelyett felelősséget érzek azért, ami a honfitársaimmal történik, a külvilág szemével láttassam saját helyzetüket, és felhívjam a sínen bóklászó vakok figyelmét, hogy ami szembejön, az a gyorsvonat.

Kénytelen vagyok saját cikkemből is idézni, mert azt gondolom, hogy az én szisztematikus és eléggé rossz színvonalon folytatott lejárati kísérletem egyik oka az, hogy a hazai sajtót elég gyakran bírálom amiatt, hogy nem azt teszi, ami a dolga lenne, nem riadóztatja a közvéleményt, belesimul a rendszerbe, és kollaborál a diktatúrával. Ezt írtam a kritizált cikkemben: “Eközben az ország népe és megmaradt demokratikus sajtója úgy tesz, mintha nem történt volna semmi. Bizonygatják, hogy ez demokrácia, kicsit hiányos, de az. Senki nem nevezi nevén sem az embert, sem a rendszert, amelyet felépített. Civilizált ország abban a pillanatban kergette volna el, amikor a demokratikus választás után bejelentette, hogy új rendszert épít.” Ezt nem idézi Ceglédi, pedig ez is ebben a cikkben olvasható, és szerintem sokkal fontosabb, mint az, amit a fülénél fogva előrángatott.

Természetesen ezt nem azért írom, mert túlságosan érdekelne, hogy ezek az emberek mit gondolnak, és miket firkálgatnak össze rólam. Mégcsak nem is azért, hogy felhívjam a figyelmet egy jelenségre, mennyire tisztességtelen újságírást folytatnak a magát mértékadónak tartó sajtóban is. Még a morális kivégzési kísérleteket is gyenge színvonalon hajtják végre. Ennél fontosabb dologra szeretném felhívni a figyelmet. Ezek az urak nem elégszenek meg azzal, hogy a maguk részéről tisztességtelenek, vakok, buták és gyávák, akik egy kritikus helyzetben megmérettetnek, és könnyűnek találtatnak. Nem elég nekik, hogy falaznak, kollaborálnak, hanem még azok lejáratására is van gondjuk, akik nem futnak velük együtt a veszedelembe, hanem teszik a dolgukat, amelyet ők nem tesznek. Ennek a propagandahadjáratnak az eredménye az, hogy a magam részéről arra kényszerülök, hogy egyre erősebb ingerekkel próbáljam felhívni az emberek figyelmét a várható veszélyekre, miután ők eltompítják az olvasók érzékszerveit. Mindezzel nagy szolgálatot tesznek az Orbán-rendszernbek, és osztoznak a felelősségben azokért a borzalmakért, amelyek bekövetkezhetnek. Másrészt, ezekkel az alpári módszerekkel, cikknek álcázott főbelövésekkel, suttogó propagandával sikerült elérniük azt, hogy ne legyen hitele azok szavának, akik figyelmeztetnek a várható veszélyekre. Ezért itt nem az én érzékenységemről van szó, mert elképzelheti Ceglédi milyen nagy ívben teszek én arra a Lexington Avenue-n, hogy ő miket írkál nyomorában Budapesten rólam. Nem függök a véleményüktől, és a firkálmányaik nem okoznak nekem identitásproblémákat. Pontosan tudom, hogy mi ez. Inkább nevetségesnek tartom, hogy a világ másik részéről mozgásban tartom őket, és tényezővé tesznek. A nagyobb baj az, hogy még azok félelemérzetét is eltompítják, akik figyelnének az általuk “bérretegőknek” nevezett emberek felelősségteljes szavára. Bért, persze, Ceglédi kap, nem én, és ha valakinek lenne mitől rettegni, az ő, és nem én. De ilyen apróságokat már észre sem veszünk.

Hanem ezeknek a cikkeknek köszönhető, hogy ha valaki úgy érzékeli: a körülötte zajló világ sokkal inkább emlékeztet arra, amit én mondok, mint arra, amit Ceglédiék próbálnak mutatni róla, akkor úgy érzi, hogy a mondatait kötelező jelleggel úgy kell kezdenie, hogy “a Bartust én nem szeretem”, még jobb, ha azt írja, hogy “ki nem állhatom, vagy “utálom”. És ezután jön a “de”… Mivel nem teóriákról vitatkozunk, és az élet sajnálatos módon igazolja a szavaimat a rosszindulatú kritikusaimmal szemben (akik nemcsak a maguk, hanem mások fejét is a homokba szeretnék dugni), kénytelenek elismerni, hogy igazam van. Az Orbán diktatúra halad a maga útján, és eljut majd a végkifejletig, ezért egyre dühösebb és aljasabb cikkeket kell majd írni azokról, akik ezt reálisan ítélik meg, egyebek között rólam. Ez engem nem zavar, mert nincsenek semmiféle ambícióim, nem függök senkitől, ma írok, holnap nem, ma újságíró vagyok, holnap nem leszek az. Bármilyen munkát elvégzek, a boldogságom nem ettől függ. Megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy szabad legyek, csak a lelkiismeretemnek kell megfelelnem, azt írok, amit akarok, őszinte lehetek, és elmondhatom az igazat, nem kell aggódnom, hogy annak mi lesz a következménye, és kinek az érdekét sérti. Ceglédi akkor kezdjen velem párbeszédbe, ha magáról ugyanezt elmondhatja.

A szóban forgó írást a HVG “Nyüzsi” nevű rovatának (már ez a Hírszerzőtől átvett elnevezés is milyen infantilis a régi tekintélyes HVG-hez képest) Facebook oldalán lehet kommentelni. Ceglédi nem aratott nagy sikert, például egy Baksa György nevű kommentelő azt írja: “Hát Zoli, a’sszem most rendesen mellényúltál (kíváncsi is voltam, hányan fogják kommentelni ezt a kis szösszenetet) és az a szomorú, hogy szándékosan csúsztattál egy erőset. Bartus nem a kedvenc publicistám – a Te írásaid jobban szórakoztatnak -, viszont most szándékosan félreértelmezed a sorait. (Mert olyat nem tudok feltételezni, hogy félreértetted volna, annál okosabbnak ismerlek.)” Azt most nézzük el, hogy a kommentelő ezúttal is fontosnak tartja leszögezni, “Bartus nem a kedvenc publicistám”, mert enélkül nem érezné hitelesnek az ellenvéleményét. Ezt illik hozzátenni, hogy valakit ezekben a “liberális” körökben komolyan vegyenek: Bartust azt nem szíveljük, de… Ám ez nem számít. Viszont világosan látható, hogy értelmes ember azonnal észreveszi, mekkora hazugság és csúsztatás az egész cikk. Csupán az a kérdés, hogy akkor miért nem gondolja tovább ez az okos ember, hogy ha Ceglédi – akit ő jó újságírónak és intelligens embernek ismer – ekkorát hazudik és csúsztat, mi a szándéka vele. Mi az, amit én mondok, és ő hiteltelenné próbál tenni. Nem tűnik fel, hogy mi ellen harcol ez a HVG-s derék ember?

Vagy nagyon érdekes és szemléletes Bárdi Zsuzsanna nevű olvasó hozzászólása, aki a Facebook oldalán csak annyit jelez magáról, hogy “Közgáz”, tehát nyilván szintén értelmes és felkészült ember. “Egyetértek György Baksa! Az általam egyébként nagyon kedvelt C.Z.-nek vagy szövegértelmezési nehézségei vannak, vagy szándékosan csúsztat. Bartust nem kell (nem is lehet) kedvelni — én spec. ki nem állhatom –, de ebben az írásában egyáltalán nem azt, és nem úgy írja, ahogy azt a posztíró állítja. Nem mellesleg, rengeteg igazság van abban, amit ír. A Nyüzsi szerzői előszeretettel nevezik bérrettegőnek az ilyen írások szerzőit, de érdemi cáfolatot még nem olvashattunk tőlük. Lassan azt kell hinnem, azért a csúsztatás, mert Bartus a tyúkszemükre taposott azzal, hogy gyávának vagy idiótának nevezte azokat, akik nem látják vagy nem merik kimondani, mi folyik Mo-on és az milyen irányba tart.” Bárdi Zsuzsanna szövege zseniális, kiválóan látja. Az pedig rendkívül vicces, hogy miközben teljes joggal lehülyézi Ceglédit és a HVG személyi állományát, világosan elmondja, mennyire tisztességtelenek, és még az okokat is jól látja, mégis szükségét érzi megjegyezni, Ceglédit mennyire kedveli, engem pedig ki nem állhat. Ez engem azért nem frusztrál, mert semmit nem teszek azért, hogy kedveljenek, ellenkezőleg: nagyon kellemetlen stílusban szembesítem a zembereket a helyzetükkel, és az elfogadhatatlan magatartásukkal. Miért is szeretnének? Nem is akarom, hogy mindenki szeressen, nekem elég az is, ha egy ilyen okos nő felfogja a helyzetet, és a maga részéről mindent megtesz annak érdekében, hogy ne legyenek ennek az ámokfutásnak felesleges áldozatai. Esetleg még arra is ráébred, hogy elveszik a szabadságát, és azt nem kellene tűrnie. Nekem az elég. Kizárólag azért írok, hogy ez megtörténjen. Ha Bárdi Zsuzsanna hozzászólását olvasom, aki ki nem állhat engem, végtelen elégedettség tölt el. Már nem éltem hiába, egy ember már megértett valamit abból, amit mondani szeretnék. Aztán emellett szeresse a Ceglédit, ha akarja.

De a karaktergyilkosság azért nem hatástalan. Itt van például ugyanonnan Hegedűs Judith véleménye, aki vélhetően szinten tanult ember, miután a neve mellett az áll, hogy “Bessenyei Gy. Tanárképző Főiskola”. Ez a kedves olvasó már úgy reagál, hogy “amerikai népszava=kuruc.info (még aljasabb)”. Ez azért is érdekes, mert szeretik azt terjeszteni, hogy az Amerikai Népszava a baloldali kuruc.info. Aki ezt állítja, az nem tudja, mit beszél. A kuruc.info náci eszméket hirdet, tagadja a holokausztot, rasszista, faji, származási és vallási alapon nemcsak megkülönböztet, hanem elpusztításra méltónak tart embereket. Szálasit és Hitlert élteti, tömeggyilkosok ideológiáját terjeszti. Ezt hasonlítja bárki az Amerikai Népszavához, amely radikálisan antifasiszta, náciellenes, demokratikus értékeket, jogállami normákat képvisel és követel, a köztársaság és a szabadság híve, a vallásszabadság, a felekezeti egyenlőség szószólója, az egyház és állam szétválasztásának következetes hangoztatója? Az Amerikai Népszava nem fajgyűlölő, nem elnyomó rendszerek híve, nem buzdít senkit mások elleni erőszakra, nem közli senki adatait, hogy bárkit zaklassanak. Aki ahhoz az alvilági mocsokhoz hasonlítja az Amerikai Népszavát, amit a kuruc.info képvisel, annak elment a józan esze. Az Amerikai Népszava radikálisan kiáll a demokratikus értékek, a hatalmi ágak szétválasztása és a jogállamiság mellett. Ezeket az elveket következetesen képviseli és számonkéri, nem tehet róla, hogy Magyarországon egy klerikális fasiszta diktatúra alakult ki, és azzal szemben kénytelen minden megalkuvás nélkül képviselni a demokrácia értékeit. Arról sem tehetünk, hogy ebben csak kevesen követnek bennünket, sokan igyekeznek a fasiszta diktatúra farvizén evezni. Meg az sem zavarja őket, hogy egyelőre Ceglédi és társai bele vannak tervezve a rendszerbe. Úgy kellenek Orbánnak, mint egy falat kenyér. Neki pontosan ilyen “ellenzéki” sajtóra van szüksége. Azt külön megköszöni, hogy még azokat is támadják, akik viszont valódi és igazi ellenzéke a fasiszta diktatúrának. Igen, a fasiszta diktatúrának. Ez ugyanis az Orbán-rendszer tisztességes neve.

Ezért van az, hogy ha valaki nem akarja, hogy az ilyen nagyokosok lehülyézzék, kénytelen azt mondani, hogy “a Bartust utálom, ki nem állhatom, megvetem, undorodok tőle, de – amint az a következő mondataimból kiderül – minden szavával egyetértek, amit mond, az igaz, nem emlékszem olyanra, hogy a figyelmeztetései közül bármi ne igazolódott volna eddig, és a logikai levezetése kikezdhetetlen. Ezzel szemben szeretem a Ceglédit, a barátait, a magyar baloldali liberális sajtó mellébeszélő, buta, hazug és gyáva képviselőit, akik viccelődéssel töltik az időt, és nem figyelmeztetnek a tényleges veszélyre, hanem elaltatnak bennünket, és a vesztünket készítik elő”. Ezt akár silabuszként is használhatják. Ceglédiék bűnét csak tetézi, hogy a baj mértékét olyan gyenge képességű emberek is látják, mint én, ők mégis elfedezik.

Engem nem zavar, ha hülyéznek. Soha nem akartam többnek látszani, mint ami vagyok. Én ettől még kiválóan érzem magam. Engem nem kell szeretni. Soha nem írtam még egyetlen szót sem azért, hogy szeressenek. Vannak, akik engem szeressenek, nem hiányolom senki szeretetét. Szeressék a Ceglédit, utáljanak engem, neki biztos nagyobb szüksége van rá. Nekem elég, ha kijózanodnak az emberek, és időben kezükbe veszik a sorsuk irányítását, hogy ne legyen az a tragédia és pusztulás a vége, amely ma elkerülhetetlennek látszik. Mert ma úgy látszik, hogy a sírt, hol a nemzet süllyed el, népek veszik körül, de gyászkönny senki szemében nem ül.

És lesznek ennek felelősei, Ceglédi barátom. Nemcsak jogi, hanem erkölcsi felelősei is. És ezt a felelősséget nem egyedül Orbán Viktor viseli. Közéjük tartoznak a magad fajta sunyi és hazudozós újságírók is, akik védik a rendszerét, és a kialakuló magyar fasizmusból eddig annyit vettek észre, hogy “Orbán Viktor nem jó miniszterelnök”. Ezek a szövegek megmaradnak az utókornak. Majd szép csokrot teszek belőle arra a sírra, amit ti ástok.


VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.8/5 (57 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +80 ( 96 szavazatból)
Bartus László: Silabusz kezdőknek, 4.8 out of 5 based on 57 ratings

  • Hozzászólások(74)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

74 Reader’s Comments

  1. Helyes.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (23 szavazatból)
  2. Pedig nem hülye – viszont nem is újságíró, hanem “elemző”
    http://atv.hu/cikk/video-20120918_cegledi_zoltan

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (14 szavazatból)
  3. Kedves Kekec,
    belehallgattam, Ceglédi jobban járt volna, ha nem teszem. Ez a pulóveres gyerek irkálta ezt a cikket rólam? Ha előbb látom ezt a felvételt, és hallom ezt a fickót, még a számítógép elé se ülök le, hogy erre a figurára reagáljak. Ilyen embereket hívnak stúdiókba? Még szerencse, hogy az Olga sokat beszélt és elvitte ezt a műsort, tekernem kellett, mert hallgathatatlan volt. Már sajnálom, hogy erre a pasasra reagáltam. De a jelenségre fontos volt felhívni a figyelmet. Megyek ebéd után New York államba kirándulni a hegyekbe a családdal, igyekszem rosszul érezni magam. :))
    Üdv., BL

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (40 szavazatból)
  4. Minden sor igaz, pedig a Ceglédi nem fideszfan egy csöppet sem. Sőt.
    Eddig szimpatikus volt, de most változott a véleményem.
    Tényleg érthetetlen, hogy miért támadják az AN-t azok, akik tulajdonképpen ugyan azt akarják. Ekkora barmok a magyarok, hogy még azok sem képesek összefogni, akiknek elemi érdekük lenne.
    A végén még orsósnak lesz igaza, és csak erővel lehet összefogást csinálni.És tényleg félázsiai gyökerek vagyunk…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +35 (43 szavazatból)
  5. Ceglédi Zoltán idióta. Mondok egy példát.
    .
    Cikket írt, és a Civil a pályánban magyarázott arról, hogy az a bíró, aki kilépett Szegeden, és arról nyilatkozott, hogy a magyar igazságszolgáltatás korrupt és felülről irányított:
    - árt az országnak
    - árt az igazságszolgáltatásba vetett bizalomnak
    - hazudik
    - nem hiteles, mert hogy miért nem belülről reformált
    .
    Havas műsorában azt is elmondta, hogy az exbíró nyilatkozata annyira hiteltelen, mintha Havas kilépne az ATV-ről, majd minden rosszat mondana a csatornáról. És ez mennyire szánalmas volna és hazug.
    .
    Ennyire nincs agya szegénynek.
    .
    Kezdjük a végéről. Az ATV kereskedelmi televízió, a bíróság állami intézmény. Talán nem egyforma szempontok alapján lehet és kell kritizálni a kettőt.
    .
    Attól, hogy Havas kilépne az ATV-ről, még lehetne igaza a kritikában. A kettő között, a kritika igazsága és a kilépés között vagy nincs logikai összefüggés, vagy pont egymást erősítik. Ha ő lép ki, és nem kirúgják. Édes Jóistenem.
    .
    Mekkora idiótának kell lenni ahhoz, hogy valaki szerint egy ember meg tud reformálni egy több tízezer fős intézményt?
    .
    Ha tényleg korrupt az igazságszolgáltatás – nem bizonyítottuk be, hogy nem az -, miért ne lehetne erről szólni, miért ne lehetne csökkenteni a tekintélyét? Ki szóljon róla, ha nem egy exbíró? A zöldséges?
    .
    Szájer felesége főbíróként mi a f.sz?
    .
    Az alkotmánybíróférgekről nem hallott még?
    .
    Aznap, hogy szerencsétlen Ceglédi cikke megjelent, a rádióban hallottam, hogy a nem tudom én melyik vezető bíró szerint nagyon rossz ötlet, hogy az ügyeket az új szabályozás alapján át lehet tenni másik bíróságra. ** Mert ez sokba kerül. ** Mert sokkal jobb és olcsóbb volna, ha a bírókat költöztetnék át. ** Ezt javasolja ő a kormány számára. **
    .
    Esküszöm, ezt hallottam.
    .
    Ennyit Ceglédiről. Ő giliszta, úgy is néz ki, úgy is ír.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +24 (36 szavazatból)
  6. Maeldron
    Nem kel esküdöznöd. Az általad emlitett süket dumát velünk együtt mások
    is hallhatták.
    Különben is nem ez az egy a fékek és ellensúlyok közül, amit a fidesz
    HATALMÁBA VETT!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  7. ceglédi engem sólyomra emlékeztet, ahogy beszél. Bár eltérőnek tűnhet a gesztikuláció, mivel ceglédi állandóan tekereg, mindkettő azt a benyomást kelti, hogy egy megfelelési kényszeres, szorgalmas, rengeteget magoló diák vizsgázik, aki bármennyit tud beszélni, de a lelke mélyén érzi, hogy folyamatosan hülyeséget mond. (Mi meg nem csak a lelkünk mélyén érezzük így).
    .
    Ettől a tudattól egyszerre neurotikus és egyszerre arrogáns lesz az kisugárzásuk. Ez a kettő viselkedési forma együtt nagyon idegesítő keveréket képez. Külön-külön még elmennének, de együtt rettenetesek.
    .
    És ceglédi tényleg úgy tekereg közben, mint a giliszta, bár szegény giliszták erről nem tehetnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (23 szavazatból)
  8. admin: nem kell rajta csodálkozni, mert a fidesz egyedül nem tudta volna szétb…. armolni az országot, még a sötét szavazóikkal együtt sem. Ehhez kellettek a ceglédik, babarczyk, tgm-ek. Hogy Bauer az ÉS-ben védje sólymot.
    .
    (Azért az ő nevét nagyyal írom, de hát az itt egész “értelmiség” szemétdomb.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (25 szavazatból)
  9. admin
    Ezért küldtem a videót. Aquila non captat muscas! A sas nem kapkod legyek után! De a szöveg megírása nem volt felesleges.A többi sunnyogó újságírónak talán még használ.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (26 szavazatból)
  10. Kedves Bartus László!
    Sajnos, a jelenlegi magyarországi állapotok előidézésében és mentegetésében az ú.n. liberális – vagy magát annak mondó? – sajtó (hvg.hu, hirszerzo.hu, index.hu és társai) jelentős szerepet vállalt. Három “főbűnük”: beszálltak Gyurcsány karakterének legyilkolásába, folyamatosan fanyalgó lesajnálással írnak és beszélnek minden olyan demokrata személyiségről vagy mozgalomról, amely az ő kényes(?) ízlésüknek nem felel meg, és időről-időre mentegetik vagy elhallgatják az Orbán-banda antidemokratikus mivoltát. Ceglédit és társait legkevésbé sem a magyarországi demokrácia tragikus sorsa érdekli. Sokkal inkább azzal vannak elfoglalva, hogy “forogjon a nevük”. És persze igyekeznek néha-néha (újabban ez egyre gyakrabban fordul elő) “odamondogatni” az általuk nem kedvelt baloldalnak, ezzel is bizonyítva, hogy ők bizony nagyon tárgyilagosak. Közben nem veszik észre – nem is akarják észrevenni – hogy a jelenlegi helyzetben ez ál-tárgyilagosság csupán, amellyel csakis a diktátor rendszerének kiteljesítését és fennmaradását segítik elő.

    Nem lehet, nem is érdemes velük vitába bocsátkozni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +36 (42 szavazatból)
  11. Igen Bartus Ur,Cegédi Zoltánok mondják hogy Ön nem jo,mert kinyitja a szemünket és ébresztget minket.Csak az a baj,hogy annyira ellett kábitva a nép,hogy az ébredés nagyon lassu.Elvesztettük önálloságunkat,nekünk gyám kell,már nem nagyon beszélnek az emberek egymással,félelem is van hogy kinek mit mondhatunk,ujságra nincs pénz,internet sincs mindenkinek,marad a TV,ott is a Megasztár,az X-factor,meg Magyarország szeretlek,igy azt sulykolják belénk hogyha éhen döglünk,akkor is azt kell mondani hogy itt szép és jo minden,az emberek elfelejtették hogy volt egy szép boldog országunk, ahol nem közmunka volt,nem minimálbér,minden ember tanulhatott,orvosi ellátásban részesülhetett,és nem volt gazdag és szegény.1989ben nagyott fordult a Magyarország helyzete,elkeztek zsákmányolni,gazdagodni a politikusi gárda,mi meg szegényedni,amit akkor még a balga nép nem sejtette hogy mi lesz a vége.Nem megy az ébredés,hogy kinek a hibájábol lettek a tönkrement és fizetésképtelen családok,nem merik mondani az emberek hogy nem kérnek közmunkát,meg minimálbért és nem veszik észre,hogy az uraknak több millio jut és luxus élet,söt olyan megalázkodásra kényszeritenek és jogainkat akarják elvenni hogy ne szavazhassunk a hatalom megtartás érdekében.Tudják az urak,hogy az elkeseredett emberek nem rájuk szavaznak,ezért azt akarják hogy helyettünk Chicágobol meg a román magyarok mondják meg hogy itt mi legyen.És ha nem mondjuk meg hogy mit akarunk akkor a következö kormánytol is ugyanezt kapjuk.Ez megy 23 éve mert minket irányitani kell,tavaly amikor mondták hogy elveszik a Manyup pénzt,akkor sem szoltunk semmit,pedig a pénz nem az adosság csökkentésre ment hanem magukra költötték,velünk mindent megcsinálhat ez a kormány.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (29 szavazatból)
  12. Liberálisként, leszarom, hogy mit tartanak felőlem -ezekben a “liberális” körökben- , de B.L. évek óta fején találja a szöget. Radikális? Igen, mert a harangzúgás jobban hallik, mint a csengettyűszó. De sajnos túl sok a Vazul. A magyarországi tollnokok a kerítésen belül vannak, B.L. kívülről látja az egészet. Kicsit olyan ez, hogy akik a szarban taposnak sok éve, azoknak megszokott, és föl sem tűnik, ha egy kicsit büdösebb lesz. Messziről, már csak a szart látni is kérdéseket vet fel. No, és amikor már a szag is terjeng. Ajjaj!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (34 szavazatból)
  13. És , hogy én milyen jókat mosolygok, ugye kedves Admin? :-)
    Már ideje lesz megnézni az árkatalógust.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  14. “Orbán Viktorral az a baj, hogy nem demokrata, és felszámolta a demokráciát és a jogállamot.”
    .

    Meg kellene fejteni, hogy kerülhetett Orbán tegnap a Demokrata Centrumpártok Internacionáléja (CDI) vatikáni rendezvényére és a pápa közvetlen közelébe?
    “A Kereszténydemokrata Internacionáléként is ismert szervezet vezetőségének kétnapos római találkozóján résztvevőket az egyházfő a castelgandolfói nyári rezidenciáján fogadta.”
    Lásd:
    http://nepszava.com/2012/09/magyarorszag/orban-viktor-reszt-vett-a-papai-audiencian/comment-page-1#comment-216335
    .
    Mindenki vak internacionalista szinten is a kereszténydemokratáknál? Vajon Semjén ilyenkor milyen vadászmezőkre kívánja Orbánt küldeni? (Természetesen pápai áldás nélkül.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  15. proaktív: hogyan került Orbán közel a klérushoz? Nos, egyszerű: ismered a magyar közmondást a zsákról és a foltról? Hát úgy…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (24 szavazatból)
  16. admin 2012. szeptember 23. vasárnap 20:42
    “Már sajnálom, hogy erre a pasasra reagáltam.” Egyetértek.
    Sajnos az ATV-nek és a Klubrádiónak is vannak ilyen “szakértő félrevezetői”.
    .
    Ilyen Fidesz ellenes szakértők felhasználásával akarja a HIT TV segiteni az
    ellenzéket megnyerni a választást a Fidesz ellen? Itt az egyik kilógó lóláb.
    Az a gyanúm a tv vezetése fokozatosan áttér a “semleges” irányra.
    Egyre inkább előtérbe kerülnek a kétfenekű politikai műsorok. Valószinűen
    a Ceglédi által irt cikk miatt veszik igénybe “szakértelmét”. ugyanis azóta
    gyakrabban kikéri Olga is a véleményét. Eddig nem tudtam miért gyanakodtam
    mellébeszélései miatt. Az emlitett cikket nem olvastam, de azt hiszem olvasása
    nélkül is látható az összefüggés.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (15 szavazatból)
  17. Kedves Laci, kevésbé kedves, de még mindig kedves, néhány héttel ezelőtt a hatalom által bizonyára valahogy ocsmányul megzsarolt Zoli, aki az értő fül számára már másképp beszélsz, mint azelőtt,

    Nem veszitek észre, kinek a malmára hajtjátok a vizet, ha egymásnak estek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (12 szavazatból)
  18. proaktiv
    2012. szeptember 23. vasárnap
    21:50

    Egyszerű – már nem hívják sehová, nemkívánatos lett. A pápa meg – ha már ő ment el Semjén helyett – fogadta. Az udvari fényképészének lassan alig lesz munkája, és hát valamit mutatni kell a népnek…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (16 szavazatból)
  19. Kecskeméti Károly vontolla

    A helyzet tragikus és abszurd egyszerre! Idegnyugtató felhőjátékként ajánlom elalvás előtt az itthoniaknak Megyesi Gusztáv: Szép arcú ifjak című, a témához kapcsolódó opusát. (Népszabadság)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  20. Laci, ilyenkor gyönyörűek a hegyek, milyen volt a kirándulás?
    Egyébként fogadok, hogy egyszer még legalább Pulitzert kapsz, ha nem valami állami kitüntetést a 4. Magyar Köztársaságtól.
    Megéljük még mi azt!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (23 szavazatból)
  21. Ibserver
    Lehet és kell is vitatkozni, azok miatt, akik hallgatnak rájuk, és nem rendelkeznek elegendő ismerettel (pl érdeklődés hiányában) hogy a csúsztatásokat és tereléseket felismerjék. Ahhoz, hogy legyen esélyünk a jövőben – meg kell küzdenünk a múltért is! Azaz a szemükre kell vetni, hogy a “bérrettegőknek” minősítetteknek volt igaza, és ők tévedtek, és ha ezt nem ismerik be, vagy tovább folytatják, akkor Orbán szekértolói. És az eddigi magatartásért el kell érni, hogy bocsánatot kérjenek, állandó nyomással rá kell kényszeríteni őket. Ennek meg nem az a módja, hogy rájuk hagyjuk, és reakció nélkül eltűrjük, amit művelnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (12 szavazatból)
  22. bocs Observer

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  23. Én nemtom kijeza Keglédi , mit akar ez a Keglédi , nem is hallottam eddig tőle semmit.
    ( Lehet hogy hallottam dehát annyi mindent hall az ember. A villamoscsengetést sem jegyzem meg , hogy elmondhassam jövőre : jé milyen szépen szólt tavaly is a villamos , félnégykor.)
    Mindenesetre , ha a nevét hallom , ambivalens érzeteim támadnak. És valahogy kerülöm a tévét meg rádiót ha előre tudom hogy ő fog mekegni benne.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  24. Miért? Az ilyen Ceglédi félék ,fáklyás felvonulásokkal akarják ezt a mocsok társaságot ,távozásra bírni?! Hiszen ezek már 10 éve azon spekiznek, hogy hogyan lehet hatalomban maradni.Persze, Ceglédi nem 47 ezerért robizik, és fidesztánban él, ezért mindig próbál tompítani. Ez baromság, és megalkuvás, itt nincs középút. Vagy nem szeretem,utálom. Vagy nyalok. Aki középre áll, azt mind a két oldalról lövik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  25. Kedves b,
    remek volt, gyönyörűek itt a hegyek, hatalmas sziklák, tele forrásokkal, tavakkal. Hatalmas utakat lehet tenni, lehet választani a nehézségi fokokban. Ezekre a súlytalan pojácákra visszatérve: iszonyatos pusztítást végeznek a fejekben és a lelkekben. De azok a hibásak, akik ilyen ötkilós fajsúlyú embereket kineveznek elemzőnek, mert elvégezték az egyetemet. Tanultak politologiát, és azt hiszik, hogy ők szakértők. Egy nyolcvanéves embert meghallgatok, az életművét látva, és az életútja ismeretében, de ez a gyerek, aki még egy tévéműsorba sem tud felöltözni, aki pulóverben tiszteli meg a nézőit, milyen élettapasztalat alapján beszél? Ha bemenne egy amerikai stúdióba így, kezébe nyomnák a felmosófát. Egy ilyen gyereknek harminc évet el kellene töltenie neves intézményekben, végigjárni a szakmai hierarchiát, fajsúlyos szakértők csicskásaként dolgozni, tanulni, utána írhatna le egy saját mondatot. Látszik, hogy üres a feje, a szíve, semmi nincs belül, amire támaszkodhatna, helyben rögtönöz, súlytalan minden szava, nincs aranyfedezte semminek. Egy nagy nulla, mi is lenne más? És ezt nem azért mondom, mert rólam és a cikkemről hazudozott. Persze, ez is sokat elárul, hogy ezt megengedi magának. Miféle alpári módszerek ezek? És ezeknek helyt adnak egykor tekintélyes lapok, amelyeket most hozzá hasonló széllel bélelt hülyegyerekek vezetnek, ahova egykor rang volt tartozni. A HVG egykor minőséget és szakmai mércét jelentett. Ha valaki bekerült, az már önmagában jelentett egy nívót. Ma pedig gyalázat, amit megengednek maguknak. Amerikában Henry Kissingert nevezik szakértőnek, és olyanokat kérdeznek meg, akik minimum két elnöki ciklusban nemzetbiztonsági tanácsadók voltak a Fehér Házban, vagy lehúztak harminc évet a Pentagonban. Nem olyanokat, akik nemrég jöttek ki az egyetemről, és ha le tud írni két szellemesnek látszó mondatot, akkor szakértő újságíró. Ez a gyerek mit csinált eddig? Ezek azt hiszik, hogy azt beszélhetnek, amit akarnak. Nincsenek tisztában a médai jelentőségével és a felelősségükkel. Akik odaengedik őket, azok sem. Az Index, a Hírszerző, a HVG és más lapok neoliberális, súlytalan szócsavaróit súlyos felelősség terheli, hogy szétverték a demokráciát, és utat nyitottak egy fasiszta diktatúrának. És amikor ez bekövetkezett, akkor is ők osztják az észt. Mindegy, hogy ki szereti Kuncze Gábort, vagy ki nem. Én kedvelem. De lehúzott pártelnökként tíz évet, a parlamentben húsz évet, volt miniszter. Ha az ő véleményét megkérdezik valamiről, akkor azt meghallgatom, mert van egy életút mögötte, sok személyes tapasztalat, ismeret. De ez a Ceglédi mit mutatott fel eddig? Hol ment át olyan helyzeteken, amelyek éretté és bölccsé tesznek egy embert? S ha már Kuncze Gáborról van szó, csak megemlítem, hogy sokkal jobb lenne, ha nem riporter lenne, hanem elemző, szakértő és interjúalany, mert riporterként nem olyan jó, mint interjúalanyként, és akiket kérdez, az esetek többségében nála gyengébbek. Ő jobbakat mondana, ha az asztal másik oldalán ülne. De ez csak egy megjegyzés. Ezek a súlytalan paprikajancsik, velem foglalkoznak, mert nem tudják elviselni, hogy én egy szabad ember vagyok, ők pedig nem. De ezt a szabadságot én nem úgy kaptam, hanem vállaltam érte azt, amire ők soha nem lennének képesek. Kifizettem az árát, és kész vagyok minden percben mindent újra kezdeni a semmiből, vagy mindent veszni hagyni inkább, de a szabadság mindennél fontosabb nekem. Ezek a tejfeles szájú hülyegyerekek pedig szégyenszemre már fiatalon eladják a lelküket, üveggolyókért kiszolgálnak mindent, és elveszítik a szabadságukat. Nekem tehetnek egy szívességet, és nem is szépítem róluk a véleményemet. A helyükben szégyellném magamat, hogy már ilyen fiatalon prostinak adják el magukat.
    A feleségem mesélte a mai kiránduláson, hogy a Zeneakadémián kik jártak zenetudomány szakra. Zeneszerzésből fél év alatt kellett komponálni egy fúgát, és a saját gyermekded szerzeményüket nem tudták lejátszani. Közülük kerültek ki némely zenekritikusok, akik nagy művészekről mondtak “mértékadó” véleményt. Nevetséges. Hogy a példánál maradjunk: olyan idős professzorok, akik mögött áll egy életmű, rengeteg nagy koncerttel, sikerrel és bukással, sok tapasztalattal, azok a legjobb tanárok, és ha ők mondanak valamiről két szót, annak súlya van. Arra oda kell figyelni.
    Ceglédi barátunk úgy lett ítész – a zenei hasonlattal élve -, hogy még nem adta elő egy karaterem közönségének a Boci, boci tarkát. Azt még gyakorolnia kell, de már kritikákat ír.
    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +37 (41 szavazatból)
  26. Kedves Laci, kösz az újabb őszinte szavakat.
    Az alapprobléma az, hogy gőzük sincs, mi a demokrácia. Innen fúj a szél.
    Mi tudjuk, itt az USA-ban. Ezért látjuk azt, amit otthon csak kevesen.
    Te csak folytasd, amit elkezdtél! Ezek a majmok csak reklámozzák az AN-t.
    .
    Az kétségtelen, hogy egy év alatt az AN népszerűsége megnőtt.
    De kíváncsi vagyok mennyivel, látogatók száma, stb.
    Egyébként hogy áll a tagdíj befizetés?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (14 szavazatból)
  27. Mondjuk nekem nem az a bajom vele, hogy hány éves, és hány szakértőnél nem dolgozott, és az iskolarendszerben sem hiszek. Van, akinek harminc éves korára már van esze. Söt, huszonöt éves korára is. Laci, szerintem neked is volt. Erre tippelek.
    .
    Az más kérdés, hogy akinek esze van, az folyamatosan fejlődik, és mindig azt látja, hogy 5-10 évvel korábban mennyivel hátrébb tartott.
    .
    25 évesen is lehet valaki értelmes, 30 évesen már némi bölcsesség is tapad rá.
    .
    Az a baj vele, hogy igénytelen, idióta, miközben megfelelési kényszere van. Nézd, hogy beszél. Kikérem magamnak a 30 évesek nevében, hogy ez az életkorral függ össze. Tudom, nem úgy értetted, hanem úgy, hogy mindig gyerek marad. Nos, én három éves gyerekben is láttam már nála okosabbat és bölcsebbet. És nem Buddhának hívták.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  28. Lassan már nagyon kínos lesz bármelyik magyar közszereplő számára, ha még nem próbált meg beszólni Bartus Lászlónak. Egymásnak adják kézről-kézre ezt a bóvli pávatollat.
    .
    Az Erik, a viking jut eszembe a Monty Pythontól.
    .
    “Nem süllyedünk, nem süllyedünk!” – énekelték. Aztán Erik mondta, hogy bizony, öcsém, süllyedtek, nem is olyan lassan. Erre kiutálták. Már amennyire ki tudták, mert elég hamar elsüllyedtek, Erik meg hajózott tovább új világok felé.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (15 szavazatból)
  29. Szinte az egész magyar értelmiség egy csoport Ceglédi. Mi meg ha igaz szót akarunk hallani, meg olvasni, akkor az AN-t kell olvasni. Ilyen értelmiséggel hogyan lehet a demokráciát kikaparni? Nekik Gyurcsány hazaáruló és hazug volt és még most is fintorognak, ha a neve szóba kerül. Kérdem én miért nem fintorognak, ha Orbán mindennapi orbitális hazudozását hallják?
    Ceglédi meg szerintem egy senki, aki megvehető és meg is vették. Csak az a kérdés meddig lehet ebből megélni és meddig hagyjuk Őket, hogy félrevezessenek bennünket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  30. Azért a Hvg/vélemény/nyüzsi rovatában (igaz, hogy álnéven) de ilyen cikk is megjelenik, ami (legalábbis az én szememben) enyhítő körülmény:
    http://hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20120923_Teljesen_hulye_vagy_Bayer#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2012_9_24
    “Jól mondod Zsolti, gyáva népnek nincs hazája.

    Zsolti írja: “Aki eddig nem értette, mit is jelentett januárban az a mondat, hogy NEM LESZÜNK GYARMAT, az most már igazán észbe kaphatna.” Kapjunk észbe: kergessük el ezt az ostoba, folyamatosan hazudozó és a magyar nemzetet totálisan hülyének néző, hazaáruló oligarchát a hatalomból!”

    és a HVG címlap szerkesztője egyszerűen zseni! Hogy csak két feledhetetlen képre utaljak: A narancs és már nem emlékszem színű gumisárkányt pumpáló két figura a “Mindenki fújja a magáét”szöveggel, amely a két oldal egymás melletti elbeszélését és párbeszéd képtelenségét fejezte ki, a másik meg a két légtornász figurája, ahol a uniós fogóember hiába nyújtja ki segítőkészen a kezét, a magyar ugró inkább “beint”.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  31. kastanka
    Természetesen pénzért szerepel, de ettől még nem “vették meg”. Tipikus liberális értelmiségi, aki azt hiszi, hogy attól lesz a véleménye kiegyensúlyozott, hogy rúg nagyokat a baloldal felé is.
    Egyébként rendszeresen szerepel az ATV-n a TÉT-ben, és ott nem annyira feltűnő ez, főleg mert a vitapartnerei gyorsan reagálnak rá, tehát valamennyire kordában tartják, és hát a Gerővel történő összehasonlításból még mindig jól jön ki. Azaz van nála lejjebb is! Ami azért minősíti az ATV-t is, hogy kiket enged képernyőre.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (12 szavazatból)
  32. A szocialista semmittevéshez és fékezhetetlen megalkuvással borított szellemi tunyasághoz szokott magyar értelmiség (értsd: bérmunkás-tudatú segédmunkás) nem szereti a “radikális” kifejezéseket és magatartást. Ami nekik radikalizmus, az persze másutt egyszerűen józanság, a szavak és tettek egysége. Minden nap beteg vagyok ezektől a pisis politológusoktól, akik se pártot, se politikát nem láttak belülről, és ahogy Bartus László precízen írja, felelősségérzet nélkül, mert FOGALMUK nincs, mi a tét. Rengeteg elemet számításba sem vesznek, mert nem tudnak róla, nem veszik észre. (pl. a TEK létrejöttének, a páriszi békeszerződést negligáló módon a házinácik szabadonengendesének – pátyolgatásának valódi oka – a FIDESZ készül a választásokra…). A tehetetlenségérzet a legszörnyűbb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  33. ,Bartus úr, én aki rajongója vok az elmentett írásainak, azt mondom, adjuk meg a fiataloknak a felnőtté váláshoz való jogát. senki nem Kissingerként kezdte, talán sosem lesz az. de joga van handabandázni, álmokat kergetni, talán még hülyének lenni is. majd mindenki a saját kárán tapasztal és ha esze is lesz idővel, megfogadja az idősebbek véleményét., ha nem, akkor a szakma veti ki. ez itt egy fiatal demokrácia, ami ráadásul elindult az idővonalon visszafelé, ilyet még fiatal politológus nem látott, most emésztik a rendszer működésének visszásságait. időt kérünk nekik. ezek legalább mondanak valamit, a társadalom ugyanis mély kómában van. ha őket is lenézzük, elriasztjuk, még ennyit sem fognak tenni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -5 (9 szavazatból)
  34. Bartus úr, én aki rajongója vok az elmentett írásainak, azt mondom, adjuk meg a fiataloknak a felnőtté váláshoz való jogát. senki nem Kissingerként kezdte, talán sosem lesz az. de joga van handabandázni, álmokat kergetni, talán még hülyének lenni is. majd mindenki a saját kárán tapasztal és ha esze is lesz idővel, megfogadja az idősebbek véleményét., ha nem, akkor a szakma veti ki. ez itt egy fiatal demokrácia, ami ráadásul elindult az idővonalon visszafelé, ilyet még fiatal politológus nem látott, most emésztik a rendszer működésének visszásságait. időt kérünk nekik. ezek legalább mondanak valamit, a társadalom ugyanis mély kómában van. ha őket is lenézzük, elriasztjuk, még ennyit sem fognak tenni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  35. Tisztelt Bartus úr, van igazság az írásaiban, de bunkósbottal nem lehet hittéríteni, nevelni nem nagykéssel kell, kicsit finomíthatná a szövegét.
    Kicsit, de nem használhatatlanná tompítani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -5 (13 szavazatból)
  36. … Ceglédi nem hülye … viszont esetében tisztességről beszélni, valóban az ismeretének hiánya esetén fordulhat elő … ez, tipikus példája a képességeit, morális gátak nélkül áruba bocsátó sajtómunkásnak, aki a Puch-Simicska paktum szolgálatába szegődött … már a környezetének megválasztása árulkodó, Horn Gábor a munkáltatója … amikor az aljasság kumulálódik :(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  37. Kecskeméti Károly vontolla

    Egy friss illusztráció a sajnos ezúttal is pontos diagnózishoz:

    Heti kérdés – válaszol: Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet vezető elemzője
    Megroppant-e Orbán tekintélye mellett a hatalma is az azeri ügy miatt?
    2012. szeptember 19., 05:30 Népszava [A+ A-] [Nyomtatás] [Küldés e-mailben] Ossza meg!

    Nem. Már a kérdésfeltevés is rossz. Legfeljebb kellemetlen pillanatok voltak, amíg a kormány nem szolgált magyarázattal az ügyben, miszerint csak az elmúlt 20 év tradícióját követte ebben a kérdésben. Humanitárius kötelezettsége az volt, hogy a tőle elvárható alapossággal vizsgálja meg az ügyet, és garanciák esetén biztosítsa, hogy Ramil Safarov hazájában töltse le a büntetését.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  38. Sokan írnak olyan cikkeket mint Ceglédi Zoltánt. Mind azonosak, egy kaptafára érvelnek, azonos módon támadnak, kompromittálják a célba vett személyt, személyeskednek, rágalmaznak, szavakat adnak a másik szájába, kiragadják a mondottakat az összefüggéseikből, elferdítik amit más mondott, fölényeskednek.
    .
    Mind ugyanaz a lejárató technika azonos elvekre építve, mintha mind egy központi műhelyből kerülne ki azonos vezérelvekre építve, azonos vita és érvelési technikákat, mondhatnám trükköket használva.
    .
    De hát nem ezzel módszerrel került a Fidesz és Orbán hatalomra?? Mikor volt programjuk, tervük, mondanivalójuk???
    .
    Persze, hogy aggódnak ha bárki olyasmit mond vagy ír ami felnyithatja a hipnotizált áldozataik szemét pusztán azzal, hogy vagy reálisan bemutatja a helyzetet más szemszögből nézve, (leveri róluk a szemellenzőt) vagy leleplezi bemutatja a bűvész trükkjeit és bűvészkellékeit.
    .
    Ez a legnagyobb ellenségük, ami szembemegy a szektás alaptörvénnyeikkel amely így szól:

    - ” Te ne hallgass másra a vesztedbe rohansz a veszted akarják. Csak ránk hallgass, csak azt tedd amit mi mondunk és nem lesz bajod.

    Mégis lett???? Látod, milyen jó, hogy ránk hallgattál, ha nem így tettél volna nagyobb baj is ért volna, de mivel ránk hallgattál ennyivel megúsztad.

    Légy hálás nekünk ”
    .
    Csak mondja tovább, írjon tovább Bartus úr. Egyre többen olvassák.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  39. Ceglédi Zoltán egyike azoknak akikeket Debreczeni József nagyon találóan “bakelit politológusoknak” nevez. Ezek az emberek képesek lennének elemezni még azt is, hogy a “náci haláltáborok miért ronthatják a Náci Párt újra választási esélyeit.” Szóval annyira abszurd amit csinálnak, hogy az ember esze megáll.
    Mindig és minden helyzetben relativizálnak és bizony ezzel akár tudják akár nem kollaboránsok lesznek. No persze az is lesz a sorsuk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (16 szavazatból)
  40. Kecskeméti Károly vontolla
    Mit vársz a Nézőponttól havi 200 millióért? Harcos szembeállást és kritikát?
    A Népszava viszont legalább egy No commenttel, vagy némi magyarázattal elláthatta volna ezt a szöveget!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  41. Kedves B Laci,
    Sajnos mi Magyaroszágon nem tudjuk, hogy mi a demokrácia, mitől működik a gazdaság, és nem tételezzük fel a legrosszabbakat a hatalomtól. Mindenben igazad van, sajnos orbánék 20 évre rendezkednek be, hosszú távra foglalják el a politikai és gazdasági hatalmat, és nem fogják átengedni. Polgárháború és vérontás csak azért nem lesz, mert a vérontáshoz 2 fél kell. Az egyik oldal a mindenre elszánt hatalom adott, de a másik oldal aki a vérontás áldozata lehetne hiányzik. Ha nem tiltakozik senki, akkor nem is kell vérontás. Az emberek pedig nem tudják, hogy diktatúra van. Az utolsó szabad TV az ATV azt a hamis illúziót kelti, mintha még demokrácia lenne. Kíváncsi vagyok, hogy a választások előtt hogyan fog átalakulni,mert a háttérben biztosan történt valamilyen alku a hit gyülekezete és a fidesz között, különben nem kaptak volna egyházi jogokat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  42. Traianus: >> Ceglédi Zoltán egyike azoknak akikeket Debreczeni József nagyon találóan “bakelit politológusoknak” nevez. Ezek az emberek képesek lennének elemezni még azt is, hogy a “náci haláltáborok miért ronthatják a Náci Párt újra választási esélyeit.” <<
    .
    Magyar Kornéliának is ez az összes skillje, annyival jobb, hogy beszéd közben nem ugrál, és cikket nem ír. Viszont lazán olyan mond élő adásban, hogy lézer jános mennyire sikeres a romák integrációjában, tőle kéne talnulni. És Olga nem szól rá. lézeréknél volt az önkormányzaton a "cigány szégyenfal".
    .
    Szóval Magyar "azért egy fagyiért nem mennék el gyurcsány ferenccel, annál többet érek" Kornéliát is tegyük a helyére szépen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  43. Az ATV-ben az Újságíró klub állandó szereplőit hallgatva érzem a folyamatos hülyítést, Avar J. Orbán politikai zsenijét dícséri, ami a szenilitás jele is lehet. A TÉT műsorát nem tudom végignézni, ha Mráz Á. S. szerepel benne, mert olyan gusztuststalanúl nyalja a Döglött Ló seggét. Ez a “mindenáron kiegyensúlyozottságra törekvés” tönkreteszi a műsorokat. Havas H. Gyurcsány fóbiája már elviselhetetlen. Ebbe a sorba csak egy jelentéktelen porszem Ceglédi.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (20 szavazatból)
  44. Kecskeméti Károly vontolla

    Kedves Kekec, “vontolla” kommentálta. Nem éreztem elegánsnak áttenni ide. Néhányan igyekszünk tenni a dolgunkat az itthoniban, egyelőre nem látványos eredménnyel persze…..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  45. Öreg pg!
    Gratulálok, mert ilyen röviden és velősen nyilvánít véleményt az igazságról. Tökéletesen látja az egész bagázs simlis, mindenkinek megfelelési kényszerét. Havast meg már régen ki kellett volna paterolni az ATV-ből, de úgy látom az ATV is meg akar felelni mindenkinek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  46. Öreg pg: Havast azért tudom elviselni, mert 1. én se szeretem Ferit, 2. a civil a pályán visszatérő vendégeinek nagy részét kedvelem, főleg Róna Pétert és Heller Ágnest. A többi műsorát nem nézem.
    .
    Olgánál is Rónát nézem meg a GKI-s embert és még Zitát, aztán ennyi.
    .
    Különben is mindegy, Széchenyi megmondta, hogy minden népnek olyan ellenzéki tévéje és rádiója van, amilyet érdemel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  47. admin
    2012. szeptember 24. hétfő
    02:23 +++++++++++++++++++++++++++++++++
    Bartus Úr! Önnek nagyon jól áll, ha indulatból ír! :)
    minden szavával egyet értek, mert az ilyen súlytalan “ceglédik” megmondó emberek teszik olcsó kurvává a világot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  48. Kecskeméti Károly vontolla
    Nem, adunk az eleganciára, inkább az értelemre, Ha jó a komment, tedd csak fel ide is. De én nem a kommentelők kommentjét, hanem a szerkesztőség kommentjét hiányoltam – méghozzá in szitu, azaz rögtön a szöveg elkövetése mellett.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  49. Kecskeméti Károly vontolla

    Jó kekec és AN Baráti Kör!
    Mielőtt ide másolom Mráz vezető elemző válaszát és helyzetelemzésként az összes kommentet, hadd javasoljam, hogy olykor látogassanak el az itthonira is. Külsős vagyok, tehát én mondhatom, van figyelemre méltó anyag itt is, a förtelmes körülmények ellenére. “A lehetetlen megvalósításának ragyogó kudarcai alapján rangsorolom magunkat,”- válaszolta Faulkner arra a kérdésre, hol van a tökéletes regény, amit évekkel azelőtt ígért a barátai nevében. “-Nincs tökéletes…..”

    Heti kérdés – válaszol: Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet vezető elemzője
    Megroppant-e Orbán tekintélye mellett a hatalma is az azeri ügy miatt?
    2012. szeptember 19., 05:30 [A+ A-] [Nyomtatás] [Küldés e-mailben] Ossza meg!

    Nem. Már a kérdésfeltevés is rossz. Legfeljebb kellemetlen pillanatok voltak, amíg a kormány nem szolgált magyarázattal az ügyben, miszerint csak az elmúlt 20 év tradícióját követte ebben a kérdésben. Humanitárius kötelezettsége az volt, hogy a tőle elvárható alapossággal vizsgálja meg az ügyet, és garanciák esetén biztosítsa, hogy Ramil Safarov hazájában töltse le a büntetését.

    Kommentek: 20
    [1][2]…[következő]

    [baldem] [2012.szept.21. 06:45]
    Így beszél az, aki a hazugságokból átlag feletti szinten tud megélni.

    [poncius] [2012.szept.20. 18:29]
    Egyáltalán: miért fontos ennek az undorító megélhetési nyaloncnak a “véleménye”, ami megjósolható!
    A látványától is kiMráz a hideg.

    [poncius] [2012.szept.20. 18:25]
    Hogy mije roppant volna meg? Ami roppantul nincs neki.
    Az örmények faragjanak embert Csúti Baltazárból, azeri módon!

    [krotak] [2012.szept.19. 23:28]
    Tendenciózus kérdésre autentikus válasz.

    [eremate] [2012.szept.19. 22:15]
    Mráz úr, ha a Safarov-ügy csupán business as usual, akkor mind a 70 évente kiadott elítélt ügyéről teljes körű kormányzati egyeztetés után a miniszterelnök dönt? Na ne vicceljünk.

    [hohoohooo] [2012.szept.19. 21:38]
    Sajnos van benne nagyon sok igazság,ne azt fogalmazzuk meg amit szeretnénk,hanem a legközelebb áll a valósághoz.
    A valóság szerintem az,még mindig sok támogatója van a diktátornak.
    Van”hűbéres”réteg amelynek érdeke Zorbánc támogatás,létük,vagyonuk függ a orbáni rendszertől,életelemükké vált ez a létezés.
    Nekünk az a dolgunk,hogy felvilágosítva az elnyomott népet,Zorbánc kifejezésével:leverjük őket mint a cöveket..

    [szittya] [2012.szept.19. 20:27]
    Megroppant bizony. Környezetemben az emberek zöme Orbánt felcsúti baltásnak hívja.

    [grandM] [2012.szept.19. 14:29]
    A roppanás már megtörtént….. most már csak mélyül….és mélyül.

    [Becsi_Szelet] [2012.szept.19. 14:10]
    A magyar nép humanitárius kötelezettsége, hogy ezeket a gerinctelen parazitákat eltávolítsa a közéletből.

    [vontolla] [2012.szept.19. 13:34]
    Kedves Tourist, dehogy az asztal alatt! Fölötte, szemtől szembe tegyék nevetségessé, cáfolhatatlan érvekkel!

    [Tourist] [2012.szept.19. 13:09]
    [vontolla] [2012.szept.19. 13:04]

    Mit csináljanak vele, rúgják bokán az asztal alatt, vagy csavarjanak le neki egy fülest? Esetleg Orbán módra egypár koki és saller is szóbajöhetne?

    Bármelyikkel egyetértek.

    [vontolla] [2012.szept.19. 13:04]
    A válasz több sebből vérzik:
    1. Pontról pontra cáfolható, ÉS MEG IS TETTÉK AZ UTÓBBI NAPOKBAN itthon és külföldön.
    2. Ez a pasas az egyik nagy, politika minősítő intézetünk vezető elemzője.
    3. Amikor meghívják ellenzéki médiumokba vitatkozni, folyamatosan megússza totális vereség nélkül. Ez utóbbi a legnagyobb baj.

    [zugloioreg] [2012.szept.19. 12:44]
    Kedves Mráz Ágoston Sámuel! Az “azeri ügy” az elmult 20 év utolsó 8 évében volt “ügy”. A hagyomány ebben az esetben az, hogy nem adtuk ki a gyilkost 8 évig. Akkor most mit folytatott a miniszterelnök?

    [gumicumi] [2012.szept.19. 12:35]
    Idegesítő egy ürge, ezekre kár a tintát és a műsoridőt pazarolni, maradjanak a jobboldali médiában, minket ne hülyítsen a süketelésével!

    [barguzin] [2012.szept.19. 10:54]
    Hogy megroppant volna, az azért túlzás. De a gránit mintha porlani kezdene.

    [KovacsAndras] [2012.szept.19. 10:30]
    Ez az ember teljesen elvakult,megmagyarázza,hogy itt minden a legnagyobb rendben van.Idegesítő az elemzései mert egytől-egyig hamis.Ennyire nem szabadna tolni egy párt szekerét mer undorító és saját hitelessége is elveszik.Egy diplomás elemzőnek ezt tudni kellene.Egyszer még szégyelni fogja magát,hogy szakmiai tudás helyett pártkatona lett.

    [Tourist] [2012.szept.19. 08:24]
    A szokásos nesze semmi fogd meg jól válasz, ami egy ilyen gerinctelen senkitől normális.

    [Billy] [2012.szept.19. 08:11]
    Ide süllyedt már a Népszava is? Ejnye.
    Meglátjuk persze hány nyilas fogja olvasni. :)

    [gubaba] [2012.szept.19. 08:00]
    Ez így jó, akinek ilyen barátai vannak, mint Orbánbasi Baltazárnak Mráz Ágoston Sámuel (kinek szülei méltatlan bosszút álltak, amiért a gyerekük nem lett kislány…), szóval annak ellenségre már egyáltalán nincs is szüksége!

    [wizes] [2012.szept.19. 05:42]
    Samu!
    Egyre jobban hülyülsz ahogy egyre mélyebben vagy egy fenékben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  50. Bartus úr gratulálok a cikkhez. Igen így kell kiosztani ezeket a bértollnokokat. Ezeket én csak firkászoknak hivom. Ezeknek a firkászoknak a tényt ferditő hazugságaikra nem vagyok kíváncsi. Remélem eljön még az idő, hogy nagyon elfogják szégyellni magukat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos