Ronai and Ronai
AMERIKAI

Brüsszelben vizsgálják az ezermilliárdos adócsalást 2013. december 1. vasárnap 11:20 Forrás: AN, MTI

  • Hozzászólások(86)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Brüsszelben vizsgálják az ezermilliárdos adócsalást

Budapest, Brüsszel – A Fideszt nem érdekli az ezermilliárdos adócsalás, nem hajlandó vizsgálóbizottságot felállítani az ügyben, és cinikus módon a Polt Péter által vezetett ügyészségre bízná az ügy felderítését. Polt Péter hivatalának módszereit már ismerjük, a Fidesz-közeli fantomcégek ügyének eltussolása óta számos helyzetben segítette Orbán Viktort és barátait. A Demokratikus Koalíció a NAV-ügyben az Európai Unió illetékeseihez fordul, mert a magyar szervek nem tudnak független és ellenőrizhető vizsgálatot biztosítani.

Varju László, a DK pártigazgatója szombaton azt mondta, a több ezermilliárdos áfacsalási ügy “az elmúlt 20 év legnagyobb botránya”, amellyel foglalkozni kell. Az esetleges vizsgálatot lefolytatni jogosult szervek – így az Állami Számvevőszék, az ügyészség és a bíróság – vezetői ugyanakkor mind volt fideszes vagy Fideszhez köthető személyek, miközben a nagyobbik kormánypárt több mint egy éve tud az adócsalásokról.

A DK szerint ezért kétséges a magyarországi vizsgálatok hitelessége, így az Európai Unióhoz fordulnak: a jövő héten Olli Rehnnél, az Európai Bizottság pénzügyi biztosánál, az Európai Számvevőszéknél és az Európai Csalás Elleni Hivatalnál (OLAF) is az áfacsalások kivizsgálását kezdeményezik.

Horváth András, a NAV volt munkatársa november elején tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy nagyobb hazai cégek és multik évente több mint ezermilliárd forint értékben csalnak adót, amihez kormányzati körök támogatásával az adóhatóság is asszisztál.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.9/5 (50 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +70 ( 76 szavazatból)
Brüsszelben vizsgálják az ezermilliárdos adócsalást, 4.9 out of 5 based on 50 ratings

Címkék:, , , , , , , ,

  • Hozzászólások(86)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

86 Reader’s Comments

  1. Erre csak annyit tudok, mondani hogy ha itt valami is bizonyosságot nyer akkor mindenki bukik….legalábbis egy idealista világban, de nem nálunk ahol a birkál majd azt fogják bégetni, hogy a ballibek csinálták meg a multik és kivelük meg blablabla….
    Egyenlőre legyen belőle valami…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +26 (30 szavazatból)
  2. Matolcsi már gondoskodott róla hogy kiélezze a helyzetet Olli Rehnnel, ami valószínűleg serkentően fog hatni, és talán nem mulaszt el egy ilyen lehetőséget, hogy törlesszen akár személyesen Matolcsinak, ha tud, de legalábbis Magyarországnak ahonnan jön a zaj.
    .
    Van úgy, hogy képtelenség egy nagyszájú kellemetlen pojácától megszabadulni, hacsak amíg le nem teperi az egész kormányzatot. Néha az a keresztülvihetőbb megoldás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +27 (29 szavazatból)
  3. Dybukk623
    Itt? Hogy bukna mindenki? Nem itt élsz?
    A főügyész majd bemutatja megint a sunyi képével a színházi előadást, mondván, nincs itt kérem semmi látnivaló, tessék tovább menni!
    A Gripen ügynél volt benne mákszemnyi kíváncsiság?
    Dehogyis! Hiszen a gazda jól tartja, és ez nála mindent felülír.
    .
    Majd a legközelebbi vadászaton megbeszélik,hogy miként csináljanak hülyét az ellenzékből, és a nyilvánvaló sem lesz igaz. hallgatni fognak, mint aki beszart!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +29 (39 szavazatból)
  4. Ez egy ragyogó ötlet, és miután ez az országhatárokon átnyúló ügyletek tömege lehet, még indokolt is az UNIO-s kivizsgálás felvetése. Az csak hab a tortán, hogy a FIDESZnek valamiért nem akaródzik a csókosait bántani.
    .
    Ebből lehetne választást érdemben befolyásoló dolog, főleg ha a választás előtt elindul a kivizsgálás érdemi része. Lehet hogy Kuszaszem előre támadással védekezett?
    Kíváncsi lennék hány stratégiai partner érintett ebben a ÁFA nevezetű társasjátékban.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +32 (34 szavazatból)
  5. A DK azt teszi amit tenni kell.
    Ez az egyetlen ut ami eredmenyre vezethet, mert ne felejtsuk, itt az Unio penzerol is szo van.
    Az, hogy itthon ez hazaarulasnak lesz titulalva azt mindenki tudja.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +39 (41 szavazatból)
  6. Már megint fáziskésésben van a DK. Ha ezekután Olli Rehn vizsgálatot indít, a újabb birkamenetet szerveznek, és azt bégetik, hogy ez Olli Rehn személyes bosszúja, amiért az éleseszű kuszaszem rámutatott az Unió pénzügyi rendszerének a hibáira, és felvetette az Ő felelősségét.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (21 szavazatból)
  7. Én úgy gondolom, hogy ez olyan belügy, amibe az Únió addig nem fog beleszólni, amíg az közvetlenül közösségi érdeket nem érint. Minden ország úgy hagyja elúszni az adóbefizetéseket, ahogy akarja. Ha valaki ezt másképp látja, megköszönném, ha elmondaná a véleményét.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (16 szavazatból)
  8. Öreg pg
    2013. december 1. vasárnap
    12:32

    Miért van fáziskésésben a DK?
    Kirobbant az ügy! Nyilvánosságra került.
    És mindjárt lép!
    Szervezzenek birkamenetet.Annál jobb! Legalább lehet róla beszélni.
    Beszélni! Beszélni! Beszélni!
    Hogy az emberek agyában tudatosodjon, a vérükön gazdagodnak!
    Hogy nincsenek egyenlő esélyek.
    Hogy a tisztességével éhen pusztulhat – bár a törvények erre vannak – míg mások a pofájukba röhögve, bátran kirabolhatják!
    Tudják meg, hogy azok akik őket meztelenre vetkőztetik az adóelvonásokkal, azok azokat védik, akik szemérmetlenül a közös kasszából rabolnak!
    Nem értem?
    Mi a gond?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (30 szavazatból)
  9. Üdvözlöm a Demokratikus Koalíció lépését.
    Mert, ahogy elnézem a dolgokat …
    … ezekből a fiatal demokratákból soha nem lesz demokratikus szallona :))
    Pedig én szeretem a szallonát, abálva is, zabálva is :))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (19 szavazatból)
  10. emigrant
    2013. december 1. vasárnap
    12:52

    Ez bizony, közösségi érdekeket sért, méghozzá nem is akárhogyan!
    Vagy közvetlenül, vagy közvetetten!
    Ez vizsgálat kérdése. A nélkül, ez nem megállapítható, és mivel az EU tagjai vagyunk és ez egyben gazdasági összefonódás, pont az ÁFA révén, ez már nem belügy!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +26 (26 szavazatból)
  11. De hát Olli Monnyonle Rehn hiteltelen – legalábbis Matolcsi szerint. Tán épp ezért mondta ezt a hülyeséget, hogy a pénzügyi biztosnak távoznia kéne hivatalából, hogy megalapozza a jövő heti felépítményt, mármint azt, hogy mi ősmagyarok Olli Rehn vizsgálatát nem fogadjuk el, mert ki a f@ az az Olli Rehn (by Tomkika).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  12. emigrant-tal értek egyet
    nem vagyok jogász, de a józan ész azt mondja az EU-nak nincs jogosítványa magyarországi bűnügyeket vizsgálni,
    meghallgatásokat elrendelni, adatokat bekérni, stb
    de még ha valami csoda folytán folytatna is vizsgálatot, és be is bizonyítaná az adócsalást, szankciókat foganatosítani végképp nem tud/nem akar.
    ébredjünk már fel!
    sem a demokrácia felszámolásában, sem antiszemitizmusban, sem a maffia lenyúlásokban NEM VÁRHATJUK az EU segítségét!!
    nem fogják elvégezni helyettünk, azt ami a MI DOLGUNK!!
    és abban se reménykedjünk, hogy majd legális eszközökkel, országgyűlési választásokon fogjuk elvégezni amit el kell, vagy épp annak a bojkottjával.
    bojkottálunk? a fasiszta magyar diktatúrát akkor sem fogják kigolyózni az EU klubból, meg a világ más klubjaiból sem!
    ébresztő! kapára, kaszára!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (22 szavazatból)
  13. Hölgyem és uraim !
    Polt Pétertől orbán üllepének nyalásátol mi várható? Ne legyünk naivak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (17 szavazatból)
  14. ja, és még annyit:
    megemelem kalapomat Horváth András ex-NAV dolgozó előtt
    Ő az, aki tudja, mi a kötelessége!
    bátor hazafi!!
    ha valami mégis megmozdul ebben a reménytelen mocsárban, azt neki köszönhetjük majd

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +32 (32 szavazatból)
  15. Ez nem hazai ügy, hanem UNIO-s határokon átnyúló játék.
    UNIO által szerintem vizsgálható.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (20 szavazatból)
  16. gret49
    2013. december 1. vasárnap
    13:22

    Nem bűnügyeket vizsgál, hanem ellenőriz!
    Ugyanúgy ellenőriz, mint az EU tagállamokban, a tagállamok belső Adóhivatalai saját országain belül!
    Az EU-nak ez bizony nem csupán joga, hanem a joghoz tartozó kötelessége.
    Ez az a bizonyos banánhéj, ami miatt az EU végre léphet!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +27 (27 szavazatból)
  17. Én is megemelem a kalapom Horváth András előtt!
    Rés a pajzson!
    Ez a rés, az emberi tisztesség!
    Épp ideje, hogy az emberek cselekedjenek!
    Lerombolták az államrendünket, kirabolták a pénztárcáinkat, de nem vehetik el a tisztességünket!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (28 szavazatból)
  18. @Gyöngyi Péter 2013. december 1. vasárnap 13:40
    megintcsak laikusként, nem jogászként:
    mindegy, akár bűnügyet vizsgál, akár ellenőriz, de nyilván azt csak a szolgálati utat betartva, a magyar kormányszerveken keresztül teheti, nem nyúlhat át a fejük felett
    ezek meg hazudni, csalni, akár visszamenőleg dokumentumokat hamisítani nagyon tudnak!!
    szerintem esélytelen bármi kézzelfogható eredményt várni

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (13 szavazatból)
  19. szerintem mindnyájan tudjuk lelkünk agyunk mélyén ránk vár a feladat rám is csinálni a semmiből egy baloldali pártot pl. a hallgatói hálózatot a város mindenkiét az egységfront mozgalmat a taszt az éhségsztrájk a tisztességes közmédiáért mozgalmat bevonva és szemtől szembe legyőzni őket mint dávid góliátot és közben meg kell szervezni a betegek idősek gyerekek evakuálását mert pl. mi lesz ha nem lesz gyógyszer nem lesz inzulin pl. nem lesz étel egy átlalános sztrájk-bojkott esetén szükségünk van a nyugati segítségre a védtelenek számára tehát minden felelősség a miénk mert ők -a hatalom -beszámíthatatlan állapotban van sajnos mi érzünk és gondolkodunk hatalmas munka vár ránk rám rád?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  20. Orbanisztan 2013.
    Dk helyesen tesz, a többi part pedig halgat.
    Ilyen municioval meg kellene buktatni a rezsimet, minden nap beszelni kell rola, minden nap szembesiteni kell a rezsimet a tenyekkel, vilagga kürtölni papagaj kommandoval.
    Az UNIO nem fog nyomozni, nincs ra jogköre, ellenörizni es remelhetöleg szancionalni fog a szabad piacgazdasagba valo beavatkozas miatt. UNIO tilt minden jogtalan elönyhöz juttatast a konkurenia es a többi gazdasag resztvevöivel szemben ado kedvezmenyt, stb. az csak hab a tortan, hogy hagyjak elcsalni, es nem közvetlenül adjak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  21. szerintem hazánkat már a politikai szakemberek bukott államként értékelik ilyen szomália és zimbabwe és ezért esetleg fertőtlenített gumikesztyűben sem szívesen nyúlnak hozzánk be kell vallanunk a totális csődünket tehát hogy az egész országunk összes rendszere fertőzött hogy semmi sem működik normálisan és senki sem fogja a helyreállítás hatalmas munkáját helyettünk elvégezni mentálisan súlyosan beteg ellenfeleink pedig életveszélyesek ha valaki hát én tudom mi az a sültgalambvárás mióta várjuk a nemjövőt ? én is tipikus sültgalambváró vagyok .be kell vallani mi (moderálva) el az egészet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  22. Ja: és még pofáznak a sovány államháztartásról, és a szegény államról, mindeközben azon törik a fejüket, hogyan tudnák még jobban kizsigerelni az embereket, és a nyugdíjakat megterhelni. Mindeközben a kormány, és a gazdasági lobbi összeröhög. Azért ne felejtsük el azt, hogy azok sikkasztó, adócsaló tolvajok mindannyiunktól lopnak. Persze,az is igaz, hogy a gazdaság “szürkül”. Egyre jobban. Sajnos, közben mi is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (15 szavazatból)
  23. nem értem hogy nem értjük ha horthy rendszer volt és van akkor volt van lesz : zsidó- törvény munkaszolgálat háború nyomor életveszély eljátszunk újra egy ismert színdarabot és csodálkozunk hogy pontosan az történik benne ami a szövegkönyvben van

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  24. csak egyetlenegy dologról feledkeztek meg mindannyian a DK-val és Gyurcsánnyal együtt. mégpedig arról, hogy az érintett nagy multicégek többsége külföldi uniós cég, amelyeknek nyilván van némi érdekérvényesítési képessége az EU-ban. ezért aztán igencsak kétesélyes ez a történet, hogy mekkora lendülettel fogja az EU a Mo.-n tevékenykedő nem magyar cégek csalásait leleplezni. kérdés, hogy egy ilyen leleplezés kinek okozna nagyobb politikai kárt. sajnos, még az is lehetséges, hogy Orbán üdvözölné az eredményt, mert bizonyítottnak látná, hogy a külföldi cégek hogyan fosztják ki a magyarokat. még akár azt is eredményezhetné ez az ügy, hogy a CBA hálózat még jelenleginél is jobban megerősödne.

    tanulság: semmi sem olyan egyszerű, amilyennek látszik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  25. van ennek az áfacsalás ügynek még egy nagyon fontos vetülete, amely szintén Orbánnak kedvez. mégpedig az, amivel eddig még senki sem foglalkozott, hogy akkor matematikailag hogyan is állunk?

    tételezzük fel, hogy mondjuk 1000 milliárd forint az elcsalt áfa. mondjuk nem ártana tudni, hogy ez mekkora időintervallumra értendő, de most ez mindegy.

    mit is mondott az ügyet kiterítő NAV-os? azt, hogy a kereskedők az elcsalt (hamis számla alapján illetéktelenül visszaigényelt) áfát a saját VERSENYELŐNYÜK, vagy versenyben maradásuk érdekében használták fel, ugyanis annyival olcsóbban adták a termékeket. akkor kit ért itt kár? a fogyasztót ezek szerint nem érte kár. ők akkor miért is berzenkednének? a költségvetést is csupán egy virtuális kár érte, mert ha ezt az 1000 milliárdot a cégek befizették volna, akkor pont ennyivel drágábban jutottak volna hozzá a vevők a termékekhez. vagyis a vevők szempontjából nézve a csalás nélküli kereskedés eleve +20% árszintet jelentene. emiatt természetesen a forgalom is visszaesne, sokan külföldről szereznének be sok terméket ahelyett, hogy itthon vegyék meg. ahhoz, hogy a vásárlók pozíciói a csalás megszüntetése után ne változzanak, elvben a költségvetésnek kellene a zsebébe nyúlnia, és a vásárlóknak támogatásképpen a tisztességesen befizetett 1000 milliárdot visszaosztania. az persze nyilvánvaló, hogy a költségvetés nem ezt tenné, hanem tovább hízlalná belőle az Orbán-Simicska maffiabirodalmat.

    akkor most feltehetjük a kérdést emberek, végső soron ki is járt jól ezzel a csalással? szerintem nem vitás: ez egy szociális csalás, a vevőknek nyújtott bújtatott szociális támogatás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (11 szavazatból)
  26. gret49
    2013. december 1. vasárnap
    13:55

    Az UNIO adóellenőrei, pont az egymásba átívelő ÁFA ügyletek miatt – a visszaélés legkisebb gyanúja esetén is – ellenőriznek!
    Ilyen bejelentés esetén hivatalból kötelességük kiszállni!
    A dokumentumokat, azért nem tudják eltüntetni, mert Horváth András letétbe helyezte!
    Nem gondolom, hogy húzni fogják az időt, mert nem érdekük!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  27. "tisztelthölgyeimésuraim"

    /a kép alávaló/
    .
    Führerem, igaz amit hallok ? Ne aggódj, én majd elkenem, mint minden eddigi sz@odat…
    .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  28. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a hárombetűs bákamenetes élelmiszer kereskedelmi lánc lehet nagyon sáros.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  29. Öreg Titán
    2013. december 1. vasárnap
    16:10

    A csalás az csalás!
    Érdekérvényesítésről ebben az esetben nem lehet szó! Pont azért, mert ma én, holnap te!
    Gondolkodásod ez esetben, nagyon magyar!
    Ez ügyben – mint nemzetközi egyezmények – nincs helye mutyinak! Márpedig, amit mondasz, az maga a csalás! Nem érdek érvényesítés, hanem csalás! Azon kívül, nem hiszem, hogy külföldi cégekről lenne szó, mert azok fölött az Orbán kurzus, nem hunyt volna szemet!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  30. "tisztelthölgyeimésuraim"

    .
    .
    Emigrant !
    .
    Tévedés azt hinni, hogy egy ilyen milliárdos adócsalás csupán belügy lenne. Abból az aspektusból közelíts rá, hogy akkor, amikor gyakorlatilag milliárdos segélyeket kapunk kohéziós alapok címén az Uniótól, akkor megengedheti e magának a segélyezett, hogy csak úgy nagvonalúan eltekintsen milliárdos bevételektől, tulajdonképp az “önrésznek” is nevezhető állami bevételek egy jelentős részétől…
    .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  31. Öreg Titán
    2013. december 1. vasárnap
    16:25

    ” az elcsalt (hamis számla alapján illetéktelenül visszaigényelt) áfát a saját VERSENYELŐNYÜK, vagy versenyben maradásuk érdekében használták fel, ugyanis annyival olcsóbban adták a termékeket. akkor kit ért itt kár? ”
    Tévedsz:
    – A hamis számla teljes forint összege, a tulajdonosok és vezetőik
    zsebébe vándorolt, az ÁFA a számla összegével együtt kifizetésre
    került, az adóhivatal meg az ÁFA visszaigénylés alapján kiutalta az
    az ÁFÁT így feketén, adómentesen tudtak kivenni pénzeket.
    A versenyelőnyhöz ennek csak annyi köze lehetett, ha az így kivett
    pénzt, mint saját befektetés visszaforgatták a vállalkozásba.

    - És ne légy olyan naiv, hogy ennyivel kevesebbért jutottak hozzá a
    vásárlók, mert ez nem igaz!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (16 szavazatból)
  32. ha ez igaz, ujra érdemes lesz bizni!
    látni, hallani, olvasni akarok azokról a nyereségorientált sz@rházikról, akiknek engedi ez a tolvaj bünpártoló bagázs, hogy pofátlanul nyerészkedjen az ország testén és a nyereségét kivigye külföldre.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  33. Én ugyan nem értek a gazdasági ügyekhez, de szerintem
    itt jókora UNIOS támogatásról is szó van! Ennek lenyúlása pedig nagyon
    csipí az EU szemét!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  34. Amig a nyugat európai egyszerű adófizetők pénzét (is) költi ez a kormány , már hogy ne szólhatnának bele az eu részéről, és mivel vám ügyről van szó ,más európai államokat is érinthet. lásd szlovák cukor. Szerintem KÖTELESSÉGÜK
    vizsgálni. Bármilyen szankció meg csak elhatározás kérdése, eszköz is van ,nem is kevés. Ezek meg mit tudnak csinálni? Rájuk küldik a 43 milliós békemenetet.
    ugyan, addig fogják rángatni a tigris bajszát , amig rá nem qurnak. Egyszerűen nem férnek a bőrükbe. Ilyenek és kész.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  35. a fentiekből következően nagy tévedés az, hogy az elcsalt 1000 milliárdot, ha nem történt volna meg a csalás, akkor az egészségügyre, vagy bármely egyéb szociális szférára lehetett volna fordítani. mert, mint mondtam, ehhez a bolti forgalom változatlan szintjére lett volna szükség. ha ugyanis a bolti forgalom ebből a termékkörből 20%-kal visszaesne, akkor már egyetlen plusz fillér sem jutna a költségvetésbe áfából.
    ugyanakkor azt is naivitás lenne feltételeznünk, hogy az elcsalt 1000 milliárd áfa egésze a termékek árcsökkentésére lett fordítva. nyilván jutott belőle a zsebekbe is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  36. Gyöngyi. Nem tudom ezt honnan veszed. Egyrészt maga a NAV-os mondta el, hogy az összes nagy élelmiszerlánc érintett. Máskülönben nem is tudott volna a piacon maradni. Így nyilván a Tesco, a Cora, az Auchan, Aldi, Lidl, Penny meg még mittudomén. A CBA ebből a tortából csak egy szelet. Számomra az a kép áll össze, hogy ezek a cégek az árleszorítási versenyükben egymást kergették bele ebbe a csalásmechanizmusba. Nem állítottam, hogy van az EU-ban egy ilen ügyben befolyásolási képességük, de nem is zárom ki.
    Tévedsz az ügy matematikáját illetően is. Azt is maga a NAV-os tette közzé, a cukros példával, hogy hogyan történik a csalás. Abból az derül ki, hogy a hamis számlával visszaigényelt áfát főképpen a versenyben maradásra, az ár lenyomására használták fel. Ha nem így lett volna, akkor nem kényszerült volna az összes kereskedő arra, hogy részt vegyen a rendszerben.
    Engem nem zavar, ha nem érted, hogy miről van szó, de legalább ne próbálj másokat is meggyőzni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  37. “A Tesco, a CBA és a Coop áll a leg­na­gyobb for­gal­mú élel­mi­szer-ke­res­ke­del­mi lán­cok 2010. évi rang­lis­tá­já­nak élén, aho­gyan egy évvel ko­ráb­ban is. A Tesco for­gal­ma 666,5 mil­li­árd fo­rint volt, szem­ben a 2009-es 638,4 mil­li­árd­dal.

    Töb­bek kö­zött ezt ál­la­pít­ja meg a Ni­el­sen pi­ac­ku­ta­tó vál­la­lat 2010. évi top­lis­tá­ja, amit a vál­la­la­tok saját köz­lé­se, il­let­vea ku­ta­tók becs­lé­sek alap­ján ál­lí­tot­tak össze.

    Az ezüst­ér­mes CBA né­mi­leg nö­vel­ni tudta for­gal­mát 2009-hez ké­pest, 555 mil­li­ár­dot köny­vel­he­tett el. A har­ma­dik he­lye­zett COOP 510 mil­li­árd­ja sta­bil piaci ré­sze­se­dést mutat. Őket kö­ve­ti, szin­tén az előző évi­hez ha­son­ló sor­rend­ben a Spar 381,3, Reál 360 és az Au­chan 224,8 mil­li­árd fo­rin­tos for­ga­lom­mal.”

    http://m70.hu/hu/cikk/aruhazlanci_toplista/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  38. Na most én nem értek valamit. Több ,mint 30 évig voltam felső vezető nagy nemzetközi multinál ( összesen kettőnél). Soha egyetlen egy tétel se mozgott (korrekt) számla nélkül.
    mint ahogy nem dolgozott nálunk egy dolgozó sem bejelentés nélkül. Az összes adó és járulék be lett fizetve. Ha csak felvetettem volna a legkisebb szabálytalanság ötletét , úgy rugtak volna valagba, hogy elszállok ,mint a győzelmi zászló. És ez SZEMÉLYES tapasztalat!!!!
    Egy ilyen szituáció elképzelhetetlen lett volna. És ez a két cég még most is masszivan jelen van Magyarországon.
    A lányom egy komoly magyar cégnél volt jó beosztásban, és a fizetése felét zsebbe kapta. Milyen érdekes.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  39. Na, erre most miért kaptam minuszt. ? Mekkora az isten állatkertje.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  40. Számlagyárak már régóta működnek. Annak idején tíz egyforma számozású tömbből számláztak, ami tízszeres ÁFA visszaigénylést jelentett, és általában olyan cégek nevében, akiknél a tétel könnyen elveszett. Ennek elkerülésére akkor is, és most is csak egy általános iskolás szintű informatikai rendszer bevezetésére lett volna szükség, mely a számlaszámok paritását ellenőrízné. Nincs, és nem volt rá igény. Szégyen. A csalókat egyébként neves könyvelőirodák ajánlották – ÁFÁ-ért számlát címen. Sosem hallottam, hogy egyet is elkaptak volna. A könyvelőirodák, akik tudták, és befogadták a számlákat, szintén cinkosok.

    Ha már az elmúlt 20 év csalásinál tartunk. Emlékszünk még a Postabankra? Három nemzetközi könyvvizsgáló cég – három eredmény. Ha jól emlékszem 40-80-120 millirárd hiány. Az első értehetően alacsony eredmény Princ megrendelésére született. A második a Horn kormányé volt – nem látom okát miért mondtak volna kevesebbet, nekik mindegy volt – sokak szerint ez volt a reális. Az utolsó, később állami zsebből kifizetett összeget megállapító cég az auditálás előtt kirúgta az összes magyar alkalmazottat. Végül a kifizetett összeg 140 milliárd lett. A 60 milliárdos különbség adósság portfóliókat felvásárló cégek és magánszemélyek zsebében landolt. Utána nézett már valaki, kik voltak ezek? Mennyivel több pénzt hajtottak be, mint amennyit a fedezet felmérés prognosztizált?

    Lesz valaha egy olyan becsületes kormánya ennek a szerncsétlen országnak, amely legalább megpróbálja kideríteni az igazat? Költői kérdés volt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  41. vikmeki
    Ne tudd már! Azért van a mínusz, mert leírtál egy íratlan szabályt,ami a törvénnyel össze nem egyeztethető.
    Mi ilyen ország vagyunk. Sumákba mindent amit lehet, de ha nyilvánosságra hozod, azt nem szeretik.
    Vagy csak a nevedre ugrik az illető.A másik komolyabb volt….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  42. De én még csak nem is minősitettem , nem véleményt mondtam ,hanem tényt közöltem. Ez olyan mintha leirnám ,hogy ma december elseje van , és durr egy minusz. Normális?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  43. Za’Kant
    E-manual
    A kínai számlák is ilyenek. Kiló számra láttam egyforma számlákat,még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább a dátumot megváltoztassák.
    Az APEH-ot nem érdekelte. Előző nap jött az értesítés, hogy másnap ellenőrzés.És jöttek a különböző trükkök…Lebukás veszély abszolút nem volt.
    Gyanítom most is így van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  44. Al Capone esete jut eszembe: ott először cowboytempóban gondolkodott a Kongresszus; kihirdetik rendkívüli állapotot és a hadsereg meg a Nemzeti Gárda bevetésével vetnek véget a gengszterek uralmának Chicagóban.
    Aztán valamelyik okosnak eszébe jutott, hogy bele kéne nézni a könyvelésbe, így Chicago cárja és önkényura végül nem a kurvák, a szerencsejáték, meg a szeszcsempészet miatt került sittre, hanem szimpla adócsalás miatt. :D

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  45. bonhomme
    Itt ezt már rég meg lehetett volna csinálni, ha IGÉNY lett volna rá.Csak sima adóellenőrzéseket kellene csinálni, persze nem korrupt emberek részvételével.
    Írtam már máskor is, ha engem, vagy bárki mást fillérre elszámoltathat a NAV, akkor nagy gazemberekhez miért nem mernek hozzányúlni egy átfogó ellenőrzést foganatosítva?
    .
    Kiderülhetne végre, hogy Pintér, Orbán, meg a többi maffiózó mi által tudtak annyi vagyont összerabolni!
    Ja meg az is, hogy Tasnádit miért kell zár alatt tartani! Az igazi OKÁT, és nem amit hazudnak! Meg hogyan halt meg Láposi (őrnagy?) a sógora.
    De hát ez egy következmények nélküli ország!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  46. Csak ennyi történt: .pártmunkatárs bekapcsolta a gépet, gyorsan végigminuszolt ennyit….
    csak ennyi történt.
    ezért fizetik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  47. Miért van az az érzésem hogy MAtolcsy nem véletlenül ütötte meg ezt az európainak egyáltalán nem nevezhető hangot ?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  48. Öreg Titán!

    Nem tudom mit nem értesz, pedig elég érthető voltam! Hamis számlák tömkelege volt az ellenőrzött és jogtalanul visszaigényelt anyagokban benne! Ez árcsökkentésre, nem ad lehetőséget, ebben biztos vagyok! Jogtalan ÁFA visszaigénylésből – önmagában – nem lehet árat csökkenteni, viszont lehet jogtalanul pénzeket felvenni, adózatlanul borítékba, mint ahogy vikmeki írta! Ha e mellé informatikusok is belenyúlnak a rendszerbe – szegény cégek nem tudnak talpon maradni címmel – az más dolog. Ahhoz én nem értek, mert olyan információk kerülnek kitörlésre a rendszerből, amely már több mint bűntény, de ne fogjuk már úgy fel, hogy senki sem járt rosszul, mert ettől rosszul leszek!
    Kérlek, ne oktass ki! Nem azt mondom, hogy olyan szinten értek a témához, mint Horváth András, mert abban biztos vagyok, hogy nem, de azt a következtetést leszűrni, hogy a jogtalanul visszaigényelt ÁFA árcsökkentő tényező, az hülyeség, és Horváth András ezt nem is mondta!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  49. Öreg Titán
    2013. december 1. vasárnap
    16:25
    annyival olcsóbban adták a termékeket. akkor kit ért itt kár?
    Mindenkit kar ert,föleg a korhazakat, iskolakat akik mar nem tudjak
    kifizetni a hatvan napos szamlajukat es mindent amire nincs penz a költsegvetesben. Mindenkit aki adot fizet, tisztessegtelen es törvenytelen, ado törvenyek mindenkire vonatkoznak, akkor nekem miert kell fizetni ha nekik nem, vagy forditva. A szabad versenyt, konkurenciat akik tisztesegesen adot fizettek es ezert versenyhatranyt szenvedtek, esetleg csödbe mentek, dolgozokat bocsatottak el, csaladok maradtak jövedelem nelkül. Meg nem ismerjük a listat, de magyar cegeket is emlegetnek. Mindenki rosszul jart, csak
    nehany ember hatalmas extra jövedelemre tett szert, az orszag karara. Ugy gondolom abbol a penzböl a Maffiozo politikusoknak kellet visszaosztani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  50. A NAV-os Horváth többször is és több változatban is elmagyarázta, hogy hogyan történt a csalás.
    a példája 1 kg cukor szlovákiai termelőnél történt vásárlásáról szólt, 100 forintos bruttó áron
    így a vevőnek volt egy számlája a gyártótól
    egy számlagyártól szintén beszereztek egy második számlát, amelynek az áfa-tartalma egyezett az elsőével
    a modell lényege tehát az, hogy a termék bruttó árából kétszer volt visszaigényelve az áfa.
    Horváth a példájában maga mondta el, hogy erre azért volt szükségük a kereskedőknek, hogy tartani tudják az árversenyt. emiatt aki az 1 kg cukrot versenyképesen akarta adni, annak be kellett szállnia a trükközésbe
    ezek tények. kár rajtuk vitatkozni, itt van minden a neten, csak el kell egy kicsit gondolkodni.
    ehhez annyit tettem hozzá, hogy nyilván nem a teljes áfával csökkentették a termék árát, hanem valamennyit zsebre tettek belőle. amennyit a verseny még elbírt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (5 szavazatból)
Kapcsolódó cikkek

Gyurcsány a gyülekezési jogot sértette volna 2014. december 30. kedd | Bartus László

Az AN üdvözli McCain szenátor kijelentését 2014. december 4. csütörtök | Bartus László

A DK nem bojkottálja a Fideszt 2014. április 29. kedd | AN

Orbán Viktor szabadsága 2014. április 15. kedd

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos