Orbán újra fazonigazít az alkotmányán 2012. szeptember 20. csütörtök 0:29 | AN Forrás: MTI

  • Share/Bookmark
Orbán újra fazonigazít az alkotmányán
Sorállás a kékcédulás választásokon. Az Orbán-kormány választásokkal kapcsolatos folyamatos kavarása sötét célokat szolgál
Budapest – Civil jogvédők szerint a kormány a választási törvény mellett az alaptörvény módosítását is tervezi. A Magyar Helsinki Bizottság (MHB) és a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) úgy véli, mindezek célja megakadályozni, hogy az Alkotmánybíróság érdemi vizsgálat tárgyává tegye az előzetes választói regisztráció intézményét.
.
A két szervezet közleményben tiltakozik az önkéntes előzetes regisztráció bevezetése ellen, amely álláspontjuk szerint alkotmányellenes és sérti a nemzetközi emberi jogi egyezményben biztosított jogokat is.
.
A választási eljárásról szóló sarkalatos törvényt Lázár János (Fidesz) egyéni képviselői indítványként terjesztette az Országgyűlés elé, ezzel ismét „megkerülte a kormányt terhelő szakmai és társadalmi egyeztetési kötelezettséget”, áll az MHB és a TASZ közös közleményében.
.
A jogvédők szerint előzetes normakontrollra volna szükség, hiszen az önkéntes előzetes regisztráció az eddiginél nagyobb terheket róna a szavazni kívánó polgárokra.
.
Az MHB és a TASZ szerint a kormányzat nem hajlandó vállalni az előzetes normakontroll kockázatát, hiszen Lázár János az alaptörvény „átmeneti rendelkezéseit is kiegészítené egy felhatalmazással, amely alkotmányos szinten teszi lehetővé a regisztráció bevezetését”.
.
A jogvédők szerint ha a kormánytöbbség meg lenne győződve a javaslat alkotmányosságáról, akkor szembenéznének az alkotmánybírósági vizsgálattal. Álláspontjuk szerint azonban a törvényjavaslat beterjesztője is tudja, a választásokon való részvétel lehetőségét szűkítő szabályok alkotmányellenesek.
.
A két szervezet ezért felszólítja az országgyűlési képviselőket, ha „egy sokak szerint alkotmányellenes törvényt fogadnak el, akkor annyi tisztesség legyen bennük, hogy nem futamodnak meg az alkotmánybírósági vizsgálat elől, és az alaptörvény módosítását nem szavazzák meg”, olvasható a közleményben.
.
A Fidesz-KDNP kedden nyújtotta be a parlamentnek a választási eljárásra vonatkozó törvényjavaslatát. Eszerint csak az szavazhat majd, aki kéri felvételét a névjegyzékbe. A választási feliratkozás bevezetése érdekében az alkotmányt is módosíthatják.
.
Előzőleg a Fidesz több politikusa is jelezte, hogy az új választási eljárási törvényről előzetes normakontrollt kérnek majd az Alkotmánybíróságtól, vagyis a jogszabályt a parlamenti elfogadása után – még az államfői kihirdetés előtt – várhatóan megküldik a testületnek.
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.8/5 (18 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +22 ( 24 szavazatból)
Orbán újra fazonigazít az alkotmányán, 4.8 out of 5 based on 18 ratings

Címkék:,

  • Share/Bookmark

123 Reader’s Comments

  1. Nem szabad bemenni a Fidesz utcájába: jogászkodni a végtelenségig. A Fideszt nem a szavazásra jogosultak, de még csak a szavazáson megjelentek kétharmada választotta meg – mégis kifejezetten ERŐBŐL kormányoznak. Az ERŐ ellen semmit sem lehet tenni finomkodással. ERŐVEL szemben ERŐT kell állítani, meg kell dönteni a Fidesz kormányázását.
    .
    Majd meglátjuk, mit szól a Fidesz az unorthodox demokratikus eljáráshoz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +49 (51 szavazatból)
  2. Ha a demokratikus szavazásból adminisztratív módon kiszorított emberek nem választhatnak békés úton, tudomásul véve, hogy még ha tévedésből is de ők maguk hozták a saját nyakukra azt a kormányt amely kizsigereli őket – amely tény ismerete egyben féken tartja őket és így tétlenül csendben maradnak – akkor majd választani fognak a saját békétlen módjukon.
    .
    A lépés kockázatos, ha megfelelően nagy tömeget zárnak ki a választásból akkor egyben megfelelően nagy tömegről veszik le azt a féket amely kordában tartja őket. Nem érzik majd a kormányt magukénak, már a saját országukat sem és akár fegyveres lázadással akár polgári engedetlenséggel, szabotázzsal, de valamilyen módon biztosan rombolásba kezdenek.
    .
    Lehet, hogy más országokban a regisztrációs rendszer beválik, de ilyen kis országban mint Magyarország, a társadalmi állapotokat figyelembe véve, a maradék társadalmi konszenzust is fel fogja emészteni és további belső ellenségeskedés és gyűlölethullám forrásává válhat.
    -
    Készen áll a Fidesz arra, hogy eredményesen és biztonságosan kezelje azt a társadalmi megosztottságot, gyűlölethullámot és ellenségeskedést amelyet ő maga előidéz?????? Kétlem. Eddig az EU-ban akart lavinát elindítani, de az a belső lavina amit az országon belül elindít pusztító hatású és kezelhetetlen.

    Orbán és a Fidesz sakk példával élve tipikusan olyan felkészületlen buta sakkozó, aki kellő ész és tudás hiányában azt képzeli, azzal nyerheti meg a mérkőzést, ha sorban leüti az ellenfele összes bábuját. A sakk nem erről szól.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +38 (38 szavazatból)
  3. fide(SSöpredék) Nem vagytok ti a MINDENHATÓ kormánya, egyszer csak el köl hogy számoljatok MINDEN disznóságról, bocsánat a sertésektől.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +29 (29 szavazatból)
  4. A keplet primitiven egyszeru: minden EU allampolgarnak joga van a valasztashoz es valaszthatosaghoz. A Magyar Koztarsasag Alkotmanya is ezt mondja es a fidesz sopredek hulladek szar alaptorvenye vagy mi a franca is. Nem regisztralni van joga a polgarnak sorbanallas utan, hanem valasztani, ha a valasztas napjan az urnazaras elott fel oraval epp ahhoz van kedve is.
    Nem vitakerdes, nem talalgatni valo.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +39 (39 szavazatból)
  5. Magyarországon már nincs kormánypárt, nincs kormánypárti frakció és nincs kormány sem. Orbán van, meg néhány mamelukja, akik annyira ráégtek már a vezérre, hogy a bőrük is szakadna, ha leválnának róla. De amíg lehet, a joggal kell élni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +27 (27 szavazatból)
  6. Felmérések szerint vidéken regisztrálna 20 %, vidéki városokban 40 %, a fővárosban 70 %. Azaz akit Isten el akar veszejteni, annak előbb az eszét veszi el. Mert hol volt erős a Fidesz? és hol él a viszonylag tájékozottabb tömeg?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (22 szavazatból)
  7. Forradalom, régen mondom. Pusztuljon még az írmagja is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (28 szavazatból)
  8. Megy náluk a “fazonigazítás”, mert a “vadbarmok össze-vissza szavaznának”, hát nem ebből lett a 2/3?!
    Még éjjel kettőkor is szavaztak, át meg össze-vissza!
    Amit művelnek a törvényeinkkel az már csúcs!
    Visszamenőleg, Lex-törvények, másnap már módosíthatnak….milyen kiszámíthatóság ez az itt élő embereknek, hogy lehet ilyen kormányzás mellett a fiataloknak bármit is tervezniük, de még az idősebbeknek sem?!
    Sajnos a fiatalok nem állnak ki a jogaikért, az ország stabilitásáért, hanem elmennek, ki merre lát, nem foglalkoznak ezzel a sunyi kormánnyal – valahol igazuk van, de mi lesz ezzel az országgal?!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (22 szavazatból)
  9. Vejkey Imre fidesz képviselő a drágabolgárúrnál azt fejtegette, hogy 2014-ig megduplázódik a külföldön élő magyarok száma, ezért kell a regisztráció.
    Ezek tudnak valamit, amitől 1-1,5 év alatt annyian fognak menekülni, mint az előző évtizedben összesen. Márpedig aki a “lábával szavazott” a rendszer ellen, az nem valószínű, hogy mellette lesz hajlandó szavazni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +25 (25 szavazatból)
  10. FSP:
    http://kanadaihirlap.com/2012/09/19/gyoztes-kerestetik/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  11. Ennyi erővel állampolgári kötelességgé is lehetne tenni a választáson való részvételt. Aki mégsem voksolna, jól megbüntethetnék, így a büdzsé is jól járna.
    Ebben az egyetlen esetben lehetne hivatkozni kétharmados felhatalmazásra. De mert a Fidesz arra kapott megbízást, hogy azt tegyen, amit akar, teljességgel természetes, hogy az emberi kor legvégéig ingyenélőkként hízzanak, gyarapodjanak. Nincs ebben semmi meglepő.
    … Vagy láttatok már olyan vérszívót, amelyik önként áttért volna más táplálék fogyasztására, vagy esetleg agyoncsapta volna önmagát?
    Tudomásul kell venni, hogy a Fidesz elemi érdeke ellenfeleinek széttagolása, passzivitásba süllyesztése. Ehhez kellene alkalmazkodnunk, mert feltalálták már ennek az ellenszerét is, úgy nevezik: összefogás. Nem ártana szólni pártvezéreknek, hogy nem kísérletezgetniük kell, hanem alkalmazni azt, ami mindig mindenütt bevált már.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +25 (25 szavazatból)
  12. Orbán ül a dakota lován, üti vágja,azt hiszi a nemzeti vágtán van, de közben dehogy, csak megbokrosodott a ló, és mindjárt ott a fal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (20 szavazatból)
  13. Most így, holnap úgy fogják átbarkácsolni az alaptörvénynek nevezett fidesz-hitvallást. Már az elmúlt hónapokban is teljesen ellentmondásosan nyilatkoztak a vezető kormánypárti politikusok, ezért senkinek ne legyenek kétségei, ha az érdekük azt kívánja, akár a regisztrációs időszak lezárultával, egy héttel a választások előtt is belenyúlnak majd az alkotmányba. Addig fogják pofozgatni , amíg el nem érik a céljukat, amely az, hogy a fidesz leválthatatlan legyen a hatalomból, akármennyivel több szavazatot kapnak az ellenzéki pártok. Értelmetlen dolog demokratikus választásokról beszélni akkor, amikor a választások tisztaságát felügyelő új szervezet vezetőjét, és tagjait orbán nevezheti ki 9 évre, vagy inkább az örökkévalóságig. Ismerve a fidesz kinevezettjeinek, szalay annamáriának, polt péternek, stb…, a tevékenységét, nem lehet kétséges, hogy milyen szerepet szánnak a hivatalnak. A külföldi megfigyelőknek pedig már most, a választási törvényben megszabják, hogy csak a Nemzeti Választási Központtal tárgyalhatnak. Gyakorlatilag teljesen elzárják őket az ellenzékkel való kommunikációtól, teljesen nyilvánvaló, hogy ebben a formában a választási visszaélésekről nem is szerezhetnek tudomást. Majd pont orbán hivatala fog saját maguk ellen vallani. 100 szónak is egy a vége, ezzel az új törvénnyel egy időre elbúcsúzhatunk Magyarországon a teljes körű választójogtól, és szabadon lefolytatott, demokratikus választások korától. 2014 tavaszán a választás inkább temetés lesz, ahol egyszerre búcsúzhatunk a demokráciától, és a nyugati demokráciákhoz tartozás sok évtizedes illúziójától!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +24 (24 szavazatból)
  14. Csacsicska++++++++++++++++++
    Helyes, unortodox demokrácia – ez kell a Fidesz ellen!
    Évek óta röhögnek a demokrácia fogjain!
    Nekik nincs demokrácia gát, azt tettek és tesznek, amit akarnak, csűrik-csavarják az alkotmányt, a 2/3 birtokában pedig már egyenesen magasról, nagyívben tesznek is rá, a demokrácia a hülyékre tartozik – szerintük!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (18 szavazatból)
  15. commandante
    BÁRMILYEN a választási rendszer, ha a többség kormányváltó hangulatba kerül, nem lehet megakadályozni a vereséget. Éppen ezért valós veszély a “rendkívüli állapot” bevezetése, amely alkalmat adna a választás sohanapjára történő halasztására, a pártok törvényen kívül helyezésére, stb. stb. Nem véletlen adják be viharos gyorsasággal ennek részletes szabályait törvényjavaslatként mostanában. Pávatáncosunk már elköpte, hogy fontolóra vette a “demokráciától eltérő” rendszer bevezetését is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (20 szavazatból)
  16. csakén
    Nem kellene annyira örömködni Csacsicska szövegén. A rendkívüli állapot bevezetéséhez mindig kell egy ürügy, és csak megkönnyítenénk Orbán dolgát, ha adnánk neki ilyet. Akkor nem lenne kénytelen “felgyújtani a Reichstagot”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  17. Rághatjuk itt a gittet,az én véleményem azonban az,hogy itt nem lesz változás, ha azonnal nem lépünk!
    Nem szabad megvárni az önkény teljes kibontakozását! El fog durvulni a helyzet így is,úgy is.
    Láthatóan a parlamenti pártok abban érdekeltek, hogy húzzák az időt. Ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy egy igazi változás után,ők maradnak ott, ahol most nagyon jól el lébocolnak.
    Minden demokrataként gondolkodónak ki kellene vonulni a parlamentből, mert amit a fidesz művel az ő segédletükkel, az a demokrácia megcsúfolása.
    Kérdésem… Lát ezek között valaki hazájáért aggódó ” magyar embert”???
    Gereblyézik egytől egyig a vizet, Orbán meg közben kiépíti az elnyomó rendszerét!
    Lehet hogy szélsőségesen gondolkodom, de ez így nem mehet (ne) tovább!
    Már nem tudjuk megspórolni az áldozatokat.
    Bartus Lászlónak igaza volt, van,és sajnos lesz,mert előre látta.
    Szégyenlem magam, hogy nem tudunk összefogni a saját hazánk érdekében, ehelyett megmagyarázzuk, hogy mikor ki, kivel, és esetleg nem fog összefogni.
    Egy célnak kellene lenni,amit mindenkinek látnia kéne. A HAZÁNAK!!!!
    Korrupt beszari pártokkal azonban nem megyünk semmire.
    Ideje lenne lépnünk! MOST!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (21 szavazatból)
  18. Ez a demokráciától eltérő berendezkedés miért nem mozgatja meg az újságírók fantáziáját?!
    Miért nem teszik fel ott a Parlamentben ezt a kérdést a cövekbóvlinak?!
    A Vegyiparisok kérdéseket intéznek levélben a fideszeseknek, ezt okvetlenül bele kellett volna tenniük!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  19. NATO tagok vagyunk, EU tagállama, meddig lenne rendkívüli állapot?!
    Öt percig?
    Ez itt nem Dél-Amerika és főleg nem Argentína!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  20. kekec
    2012. szeptember 20. csütörtök
    07:44
    Aki a lábával szavaz 2014-ig, az nagy valószínűséggel nem fog szavazni 2014-ben. Szóval a határon túli magyaraok szavazati joga a revizionista, nacionalista magyaroknak szól, még véletlenül sem azoknak, akik távoznak önakaratból az országból. Megvannak a listák, így azt is tudják, hogy ki távozik rendszerellenes meggondolásból, ezért a regisztrációs kérelme az ilyeneknek nem is fog megfelelni valamilyen formai hiba miatt – ezt a Nemzeti Választási Bizottság fogja felügyelni, és igazolni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (14 szavazatból)
  21. kekec,

    Teljesen igazad van, A regisztráció vissza fog ütni a Fideszre.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  22. csatt
    2012. szeptember 20. csütörtök
    07:57
    A Kádár-rendszerben az MSzMP-nek milyen felhatalmazása volt? A választásokon 99,2% jelent meg (?), és leszámítva a néhány érvénytelen szavazatot a Hazafias Népfront jelöltjeire adta le voksát. A választások másnapján harsogott: a Hazafias Népfront jelöltjei 98,6% támogatottsággal nyerték meg választást.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  23. commandante
    2012. szeptember 20. csütörtök
    08:03
    100%-ban igazat adok neked. 2 éve ugyanezt mondom, minden lépésükkel az ellenőrizhetetlen, választási csalásokkal segített, fidesz hatalmat biztosító választást készítik elő.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (15 szavazatból)
  24. Ezek kezében van az ország!?
    Most kaptam, bocs, hogy ide másolom, de nincs más ötletem, hogy hova!

    EZ BOTRÁNY!!!!!!!!
    “..Orbán Viktor miniszterelnök – az idén február 24-én – előadást tartott a német-magyar kereskedelmi kapcsolatokról a német kereskedelmi és iparkamara (IHK) frankfurti székházában. A kormányfő 200-300 fős hallgatóságának soraiban hazai és németországi nagyvállalkozók, a magyar iparkamara elnöke és a kormány több tagja mellett külhoni magyar üzletemberek, így Csukás Istvánék is helyet foglaltak. Csukás úr a következőket mondta: “Miniszterelnök úr! Az elmúlt hónapokban sok kritika érte, de a lakosság részéről több támogatás is érkezett. Jogos, vagy jogosnak látszó kritikák mellett több rosszindulatú destruktív kritika is elhangzott. Sajnos azonban egyik sem használt a szegényeknek, akik ma Magyarországon saját hibájukon kívül, mások kapzsisága és felelőtlensége miatt kilátástalan helyzetbe kerültek.

    Sok nyugdíjas, vagy munkanélküli a villanyszámláját sem képes kifizetni. Több család kénytelen fűtetlen lakásban, villany és víz nélkül élni. Miniszterelnök úr! Ez a helyzet különösen a mi számunkra, akik Magyarországon születtünk, felnőttünk és már hosszabb ideje Németországban szabadon és jólétben élünk, alig elviselhető. Feleségemmel együtt elhatároztuk, hogy száz szegény családnak, családonként 100-100 ezer forint támogatást nyújtunk. A támogatást növelni lehetne, ha a jelenlévők közül többen segítenének. Miniszterelnök úr segítségét pedig abban kérjük, hogy eljuttasson hozzánk egy névsort a száz család címével. Az átutalásokat az egyszerűség végett magunkra vállaljuk. Tisztában vagyunk azzal, hogy a problémák ezzel nem megoldhatók, csupán szolidaritásunkat szeretnénk támogatásunkkal kifejezni.”

    A rövid, ám hatásos felszólalás érdemi reakció nélkül maradt, bár csak a kormányfő részéről. A Nagycsaládosok Országos Egyesületétől ugyanis valakik, akik jelen voltak a frankfurti előadáson – lapunk a hivatalos vendéglistán nem találta a szervezet képviselőit – felkeresték a felajánlót, s jelentkeztek a 10 millió forintra. Csakhogy az adományozóknak – mint Csukás István fogalmazott – rendkívül rossz tapasztalatai vannak a különböző szervezetek, illetve alapítványokon keresztül nyújtott támogatások célba érésével kapcsolatban. Épp ezért r agaszkodtak, s ragaszkodnak ma is ahhoz, hogy közvetlenül segíthessenek a rászorulókon. Ebben azonban Németországból mindenképpen segítségre lett volna szükségük, épp ezért az általuk legkompetensebbnek vélt személyhez, a kormányfőhöz fordultak. Ismét.

    Május 7-én egy elektronikus levet küldtek Orbán Viktornak, megerősítve a februári felajánlást, illetve azt: szándékuk továbbra is adott, ám támogatásukat valóban közvetlenül a szegény családoknak szánják, épp ezért várják, hogy a kormányfő, vagy stábja segítsen felkeresni a rászorulókat. “Amennyiben Miniszterelnök úrnak számos elfoglaltsága mellett nem áll módjában segítségünkre lenni, úgy kérjük, közölje velünk, hogy más úton juttathassuk el támogatásunkat az arra rászorulóknak” – fogalmaztak. Hamarosan válasz is érkezett, hiszen május 10-én “köszönet és” tárgymegjelöléssel a kormányfő személyi titkára, Nagy János valóban köszönetét fejezte ki Csukásék leveléért. Mint azonban írta: “A megtisztelő felajánlás ügyében tisztelettel kérjük, hogy fogadja bizalommal Nagy István országgyűlési képviselő urat, aki valószínűleg a napokban fel fogja venni a kapcsolatot Önnel a nagykövetség által megadott elérhetőségei valamelyikén.”

    Nem kellett sokat várni és – feltételezhetően a kormányfő személyes közbenjárására – Nagy István, aki nemcsak a kormánypártok parlamenti képviselője, hanem fővárosi, IV. kerületi politikusa is, sőt, korábban Újpest alpolgármestereként tevékenykedett, telefonon felkereste Csukásékat. A május 11-én zajlott beszélgetés azonban igen rövidre sikeredett, az Orbán által megbízott képviselő ugyanis mindössze arról kívánta meggyőzni a felajánlókat, hogy a rászorulóknak szánt összeget – ünnepélyes keretek között – bocsássák az Újpest FC, az egykori Dózsa futballcsapata rendelkezésére. “Csodálkozásunkat leplezve egy határozott nem volt a válaszunk, s ezzel be is fejeződött rövid beszélgetésünk” – fogalmazott a döbbenetes fejleményekről Csukás István, akit azóta semmilyen formában nem keresett sem a miniszterelnök stábja, sem pedig az ügyben megbízott képviselő.

    “Felajánlásunk óta eltelt fél év, ezek után úgy gondoljuk, nem várathatjuk tovább a rászorulókat. Már korábban is feloszthattuk volna ezt az összeget, de bíztunk abban, hogy a magyar kormány segít ebben, hiszen mégiscsak ismeri a legszegényebb magyarországi vidékeket. Vagyis ismernie kellene. Ezután azonban magunk fogjuk megkeresni a szegény magyar családokat, s meg is találjuk őket. Ezt meg tudom ígérni” – fogalmazott Csukás István.
    Az ügyben természetesen kikértük Nagy István, a Fidesz újpesti képviselőjének álláspontját is.

    A kormánypárti politikust külföldi útján értük utol, s mikor ismertettük vele, milyen témában keressük, mindössze annyit közölt: “nem történt félreértés, dolgozunk az ügyön, de beszéljünk jövő kedden”, magyarán későbbre ígért tájékoztatást. A kormányfő személyi titkárát is igyekeztünk elérni, ám hivatali telefonszámán nem értük utol.

    A felajánláskor jelen voltak:

    - Orbán Viktor kormányfő
    - Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter
    - Szijjártó Péter, a miniszterelnök akkori szóvivője, ma államtitkára
    - Gottfried Péter, a miniszterelnök külpolitikai főtanácsadója
    - Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +27 (27 szavazatból)
  25. olnaBocsánat, de ismét le kell írnom egy másik cikkhez adott idézetemet, amelyet Orbán Viktor és Kövér László már 1987-ben közösen publikált, mint a jogról vallott azonos nézetüket. Az idézet ehhez a témához illik csak igazán. Tisztelthölgyeimésuraim, nem csalás nem ámítás, ezt akár Adolf Hitler is fogalmazhatta volna a Mein Kampfban:
    *
    “…A JOG PUSZTÁN ÖNKÉNYESEN MEGÁLLAPÍTOTT ÉS VÁLTOZTATHATÓ PARANCSHALMAZ…”
    *

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  26. Visszakézből:
    Talán nem is a nagycsaládosokra vonatkozna ez az ajánlás, mert azok többféle segítségben részesülnek, de vannak családok ahol 1, esetleg 2 gyerek van, na ők sokmindenből kiszorulnak.
    A minimálbéres jövedelemből és a csp-ból ki kell fizetniük a könyveket, füzeteket, amelyek fizetése alól mentességet kapnak a 3 gyerekesek, sőt a 3 gyerekeseknek menzát sem kell fizetniük.
    Az előbb említett 1-2 gyerekes családok mehetnek az önkormányzathoz segélyért, de ha nincs pénz: járni jár, csak nem jut…akkor marad a nyomor!
    Szóval nem árt ezeket a dolgokat észben tartani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  27. Kedves Tibor, a Kádár rendszernek a világ legagresszívabb hadseregének ideiglenes Magyarországon állomásozása biztosította a felhatalmazást.
    Az akkori választásokon való részvétel nem volt kötelező ugyan – mint a kommunista szombaton való részvétel, a brigádverseny, különböző felajánlások, tiltakozástáviratok elküldése például Nicaraguába az emberi jogok megsértéséért, stb – csak aki nem vett részt, az megnézhette magát. Persze nem manapság divatos vegzálást kell érteni, mert akkor közveszélyes munkakerülésért nem járt segély, de képesek voltak nagyon megkeseríteni a “zember” életét. Akkor remény se volt változtatni, hát inkább elmentek, mert ha megjelentek, a fene se piszkálta őket a továbbiakban.
    Így mesélték felmenőim.
    De azért ha a HNF hármat jelölt volna (merthogy ezt is megtehette volna) akkor három fele oszlottak volna a szavazatok.
    Nos, ha majd a Fidesz esetleg minden körzetben jelöl négyet (Orbán majd kiválasztja őket, de a népre bízza, kit akarnak) és rajtuk kívül senki más nem indulhat (mert vagy letartóztatják őket, vagy közúti baleset éri az ellenjelölteket) akkor majd megvilágosodik, hogy mi a különbség a demokrácia és a látszata között.
    A Kádár rendszerben történtek összehasonlítása a jelennel, amikor több párt jelöl, tévútra vezet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  28. Kedves Visszakézből!
    *
    Sajnos nem elég köztudott, hogy az úgynevezett Nagycsaládosok egyesülete (röviden: NAGY-CSAL) egy jobboldali, úgy is mondhatnánk Fidesz-közeli szervezet. Csak meg kell nézni van e közöttük csak egyetlen egy cigány család is a város széli gettókból. Pedig ott vannak aztán az igazi “nagyacsaládosok”. Szóval, társadalmi életünk egyik hamis gyöngye ez a hangzatos nevű, elit bagázs…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  29. Még annyit, hogy nem volt véletletlen, hogy orbánék éppen őket küldték a zsozsóért…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  30. Erőszakkal, most ősszel elkkell kergetni Őket. A Honvédség, a NÁTÓ melletünk van. Szemét banda takarodj!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  31. Kedves csatt,
    Én nem a jelen rendszer, és a kádári egypártrendszer között látok párhuzamot, hanem az eljövendő fidesz egypártrendszert vizionálom. Jelenlegi rendszert még az 1946. és 1953. közötti időszakhoz hasonlítanám. Ebbe az időszakba esik az 1949-es választás, amit szerintem párhuzamba lehet állítani a 2014-es választással, ha minden azon az úton megy tovább, ahogy a szeretett vezető elgondolta.
    (a minuszt nem tőlem kaptad)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  32. “Forradalom, régen mondom. Pusztuljon még az írmagja is.”
    .
    Szép gondolat, mondhatnám nemes gondolat. Egy baj van vele. A Fidesz már régen felkészült erre, sőt kifejezett célja előidézni a háborús helyzetet (akár bel- akár nemzetközi viszonylatban). Nem elég, hogy Orbán elmebeteg, de még ehhez rosszindulatú is.
    .
    A (fegyveres) forradalomban nem szívesen lennék benne, viszont amiben benne lennék, az egy egész országot átfogó polgári engedetlenség. Ez azt jelentené, hogy SENKI nem veszi fel a munkát semmilyen munkahelyen. Legyen ez tömegközlekedés, állami hivatalok, magánszektor, mobilszolgáltatók, bankok, posta, fuvarozás, reptér, egyszóval minden.
    .
    Ezzel egyidőben szépen ki lehet vonulni minden nap az utcára, mindent eltorlaszolni, közlekedést megállítani. És persze behívni a külföldi médiát, hírtudósítókat, újságokat, tv-t.
    .
    Természetesen gyorsan kikiáltanák a szükségállapotot. És akkor mi van? Semmi. Egészen addig állna az ország, amíg ez a tetves rohadt csürhe eltakarodik a jó büdös francba.
    .
    Lehet szórakozni az emberekkel, de már tele van a tököm ezzel a bunkóval. Igen Orbán. Nem igaz, hogy 10 millió ember nem tud egyet félreállítani, és a sleppjét besz@ratni, hogy félelmükben addig fussanak, amíg elkopik a lábuk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  33. Bojkott !!! Vagy vér fog folyni. Az LMP meg menjen a sunyiba.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  34. Bocs, Tibor, én abban a “tévedésben” vagyok, hogy ha valaki a Kádár rendszer felhatalmazottságának a témáját és a Kádár rendszerre jellemző választási eredményeket, meg a Kádár rendszerre jellemző HNF jelölést emlegeti a fidesz választási stratégiájával kapcsolatban úgy, hogy közben Rákosi időszakát meg sem említi, az a Kádár rendszert hasonlítja a mai korhoz.
    De biztosan bennem van a hiba, amiért nem vagyok gondolatolvasó…
    Én sem adok vitatársaimnak minuszt, inkább megszólítom őket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  35. bmk
    2012. szeptember 20. csütörtök
    12:51

    “Nem igaz, hogy 10 millió ember nem tud egyet félreállítani,…”
    -
    Sajnos nem olyan egyszerű mert nem csak egy embert kell félreállítani, még csak nem is egy bandát, hanem ennek érdekében először szembe kellene fordulni azzal a mechanizmussal ami egyben a törvényességet és az ország működőképességét garantálja és ami egyben őket védi.
    .
    Amíg az országirányítási törvényes mechanizmus – amit ők hatalmi mechanizmusba fordítottak – működik, az őket védi. Így használták fel a demokráciát a demokrácia megsemmisítésére.

    Az általad javasolt megoldás egyben az ország működésképtelenné váló degradálódását is jelenti.
    ———-
    Orbán nagyon beteg és feltehetőleg tisztában van betegsége progrediáló és visszafordíthatatlan természetével, ezen felül az elmebetegségen kívül egyéb súlyos szervi bajt (urológiai) is gyanítok.

    Esetleg, bár ez tudom hihetetlen, de a saját végét látja, ezért gyűlöletében, dühében, magával ránt mindenkit, neki senki pusztulása nem drága.
    ———-
    Orbánt és sleppjét “besz@ratni” ahogyan írtad lehetséges, de természetesen jobb lenne valami kifinomultabb módszer, amelyért a magyar népnek és az országnak nem kell olyan horribilis árat fizetni, mint amibe egy teljes bojkott vagy lázadás kerülne.
    .
    Jelenleg két módszert látok erre:

    A.//// Orbánt állandó, dinamikus és brutális stressznek kitenni.

    Bár a stressz megöli a beteg embert, Orbánt nem a stressz fogja megöli, hanem ő maga azzal, ahogy a stresszhatást kezeli, amit stresszhatás alatt tesz.
    .
    B/// Az utóbbi hetek eseményei nyilvánvalóvá tették, , hogy mind Orbán, mind a Fidesz sleppje annyi szennyes, törvénytelen, és veszélyes hatalmi játékba kezdett, olyan sok vasat tart a tűzben és olyan szennyes és elbizakodott módon rabolt, hamisított, hogy zsarolhatóvá és kiszolgáltatottá vált.

    Gyakorlatilag, ha valamelyik ország adott hatalmi személye kellő adattal és információval rendelkezik, megzsarolhatja és bármire ráveheti. Olyasmire is ami logikátlan, értelmetlen sőt kockázatos a számára. Szerintem erre számíthat is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (12 szavazatból)
  36. Én úgy látom, hogy oktober 23-án fog kiderülni, hogyan s merre tovább!
    Ha rengetegen leszünk és összetartunk és addig nem megyünk haza , míg OV és kis csapata le nem mond, vagy este 8-kor mindenki hazamegy és akkor elmondhatjuk, hogy 2014-ig tuti hogy kihúzza OV és majd nevetni fog megint a dolgozószobájában! Ez a nap, mérföldkők lesz az életünkben! De sajna addig még idestova 1 hónap van és addig vagy megjön a kedvünk , vagy úgyanúgy passzív ellenállásban leszünk , mint eddig! De én nem fogok egyedül pattogni a Parlament előtt, ezt már most leszögezem! Jó volna ha az MSzP és a DK is összeszedné magát és végre csinálnának ők is valamit ! – Mondjuk pogácsát és teát biztosítsanak, arra az esetre, ha nem lenne vége a “demonstrációnak” !!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  37. A drága begboldogult Ranschburg Jenő megmondta, hogy 2014 ben nem lesz szabad választás Magyarországon. Kár taktikázni. Bojkottálni kell, vagy forradalmat csinálni, de mindenképp összefogni a változást akarókkal a fidesz és a jobbik ellen. Itt a pont.
    “Sanyibácsi”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  38. Tisztelt Sanyibácsi!
    Tisztelettel kérdezem, hogy melyik a jobb , bojkott vagy nem menjünk el szavazni? Sokan kérdezik ezeket a kérdéseket , hogy melyik lenne a legjobb a célratörőbb? Mert valjuk be, az MSZP még mindig nem állt elő semmilyen programmal, most hasra ütésszerűen nem igazán fognak szavazni az emberek! A forradalommal kapcsolatban pedig, oktober 23-án, minden kiderül! Nagyon sok – rengeteg – elkeseredett ember van de nagyon – nagyon félnek OV-tól! Akárhol is járok, mindenhol tartanak tőle , reszketnek , már – már meg vannak félemlítve , nem mernek semmi rosszat sem mondani róla, mert féltik az állásukat! Ezt kellene valahogy leküzdeni és utána már minden könnyebb lenne! Most is több ezer tanárt fognak elbocsátani , de az is benne van a pakliban hogy ők sem merik felemelni a hangjukat, mert a munkahely nagy úr még mindig ! Ahogy a mondás is tartja, “”Befogjuk a szánkat, ne szólj szám, nem fáj fejem!” Ugye tetszik emlékezni , amikor a közmédiától is elküldtek jó pár embert , ők sem csináltak semmit sem !!! Jó lenne egy nagyszabású megmozdulás, de az elmúlt időszakok azt bizonyítják, hogy idáig nagyobb volt a füstje mint a lángja és valahogy Egy-Isteni szikra sem akar lángra kapnii!!! Ezért vagyok még mindig szomorú!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  39. Kedves sedona!

    Én már egy ideje nem kapok munkát, mert ahogy elhelyezkedek, valhogy váratlanul kirugnak. Erről mesélhetne Török Mónika is, kérdezd meg őt.
    Mégis nincs más út, mint az egyenesség, az igazságosság, és bátorság.
    A sunyiság, a taktikázás mind a hatalombitorlóinak kedvez. Elvették a szabadságunkat, ellopják a maradék vagyonát az országunknak, közben “bagoly mondja verébnek” alapon ők akik a Vatikán érdekei szerint és a sajátjukkal kibővitve idegen és a saját önzö érdekek mentén hazaárulva, rabolva haladnak a demokrácia a fékek ellensúlyok elpusztitása felé, a honfitársaikat vádolják ugyanezzel.
    Vagy, ha van más ötleted, állj vele elő!
    Üdv: “Sanyibácsi”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  40. Kedves admin és sedona!

    A magyarországi helyzet megértéséhez, tankönyvként mindenkinek el kellene olvasnia Thomas Mann: Vigyázz Európa! című könyvét sűrgősen.
    “Sanyibácsi”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  41. Kedves Eagle !
    Rossz hírem van. a magyarok még ezt sem tudják megtenni: állandó stresszre tenni a vezírt. Ezt is az örmények tették meg helyettünk.
    Remélem elérik céljukat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  42. Tisztelt Sanyibácsi!
    Nincs egyedül e problémával, nálam is hasonló a szitu a munkahely kereséssel kapcsolatban! Közszférában próbálok elhelyezkedni, mert adatbázis – kezelő vagy információtechnológia a szakterületem de nem és nem sikerül! Észak-Kelet Magyarországon élek , gondolhatja itt is milyenek a lehetőségek, borzalmasak! Egyre többen kelnek útra és mennek Budapestre vagy a Dunántúlra dolgozni, vagy külföldre! Most pedig egy mezei polcszervízes munkában dolgozom, de gőzerővel keresem a lehetőséget is hogy külföldre mehessek! Svájc, Ausztria , NÉmetország, és nem utolsósorban az USA! Amit én mondok, itt már csak egy hosszantartó demonstrációval lehetne célt érni! Elmenni a Parlament elé és tüntetni és tüntetni és ordítani ahogy a torkunkon kifér! Közben szürcsölni a jó forró teát , és enni a finom pogácsát és kitartás és kitartás ez lenne a szlogen !!! De lássuk be, hogy pár száz vagy pár ezer emberrel lehetetlen ezeket megoldani , több százezer vagy millilók kellenének hogy felfigyeljenek ránk, hogy valami nem stimmel kis hazánkban! Egy ominózus személyiség is jó volna már, aki a NÉP élére áll és bíztatna és lelkesítene minket , hogy igen van jövőnk itt e országban! De sajna most még ez sincs!! Ennyi , röviden és tömören az ötletem!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  43. kekec
    2012. szeptember 20. csütörtök
    08:29
    csakén
    Nem kellene annyira örömködni Csacsicska szövegén. A rendkívüli állapot bevezetéséhez mindig kell egy ürügy, és csak megkönnyítenénk Orbán dolgát, ha adnánk neki ilyet. Akkor nem lenne kénytelen “felgyújtani a Reichstagot”
    .
    .
    Nem vár az OVis arra, hogy megkönnyítsük a dolgát, hisz könnyedén előállíthatja a rendkívüli állapothoz vezető utat. Elég, ha az utcára küldi a 2006-ban már bizonyított újnyilasait, ismét szétvereti fél Pestet, aztán bejelenteti Áderrel a rendkívüli állapotot. Vannak akik azt hiszik Áder műveltebb ennél, nos nagyon téved aki ebben hisz. Áder ugyanúgy végrehajt mindent az OVisnak, mert neki is nagy úr a havi több millió, meg az életük végéig tartó kánaán. No meg tudják, ha buknak, akkor könnyen börtön, vagy száműzetés jön.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  44. sedona
    2012. szeptember 20. csütörtök
    16:52

    Kedves sedona, az már kevés, hogy odamenni a parlament elé! Oda kell menni, de nem elé, hanem be és kidobálni a szemeteket a Dunába. Mit gondolsz , mi a célja a Pintérnek azzal, hogy lecserélte/réli a rendőrség teljes felső és most a középvezetését? Olyan rendőrségi vezetőket tesznek minden szintre, akik szemrebbenés nélkül nekiviszik a rendőröket, kommandósokat a “lázongóknak”, akár éles lőszerrel is. Pintér már 2010-ben megmondta, hogy az országban lázadások várhatóak, ezek kezelésére fel kell készíteni a rendőrséget. Most folyik ez. Az OVis a saját védelmére már megcsinálta a TEK-et, annyira magához kötötte a vezetését, hogy azok , ha kell, még atombombát is bevetnének – ha a Szeretett Kedves Vezetőjük azt kívánná.
    Igaza van
    Csacsicskának, mikor azt írta:

    “……. ERŐBŐL kormányoznak. Az ERŐ ellen semmit sem lehet tenni finomkodással. ERŐVEL szemben ERŐT kell állítani,….”
    .
    Bizony, ide ERŐ kell, nem is akármilyen ERŐ. Nos ezt ma nem látom az országban. Itt csak a saját pecsenyéjét sütögető pártvezérecskéket, ugyanezt csináló úgynevezett civil szervezetek vezetőcskéit (Milla, Szolidaritás, stb.), a detto ugyanezt űző szakszervezeti megélhetési vezetőket látom, meg a demokratát játszó DK-sokat . Nos ez nem erő, és egyhamar nem is lesz itt ERŐ!.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  45. Befejezhetné már az országgal, a néppel, az alkotmánnyal való fajtalankodását ez a gonosz perverz bolond.
    Szórakozzon a jó durva anyjával, a megélhetési kommunista Sipos Erzsébettel!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  46. Amíg egy szerveződés (párt, egyesület, vagy akár Facebook csoport) elő nem áll egy átgondolt és hihető programmal, addig az emberek jelentős hányada nem érdeklődik sem egy tüntetés, sem egy szavazás iránt. Ennek a hányadnak a nemszavazása a fidesz malmára hajtja a vizet.
    Vegyük észre, hogy a megosztott népet öt különböző irányból rángatni nem sok eredménnyel kecsegtet, főleg, ha egyik formáció sem áll elő egy programmal.
    .
    Miért nem kezdünk el mi egy programot megfogalmazni itt? Együtt, nyilvánosan.
    Akkor a sok apró ellenzéki csoportosulásnak irányt mutathatnánk, ami elősegíthetné az összefogást. Sok munkanélküli ráérne együttgondolkodni.
    Mellesleg a bizonytalanok számára is kiderülne, hogy kik azok, akik csak mínuszolgatnak, de nincs egy fél koncepciójuk sem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  47. Még hogy “fazonigazít”!
    Baltával hasogatja!
    Hogy az örmények faragjanak embert belőle!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  48. csakén
    És ugyan mit tehetne – de főleg mit tenne az Unió? Mondom: ÜRÜGY kell – és majd produkálnak olyat, hogy csak helyeslően bólogassanak. Mondjuk felrobbantják a biatorbágyi viaduktot vonatostól – hogy csak az általuk annyira kultivált Horthy rendszer emlékeire utaljak. )igen, tudom hogy az már forgalmon kívül áll, de majd kitalálnak valamit. Eszement ötletekkel tele vannak. Miért? Az azeri baltás kiadására sem gondolt NORMÁLIS ember korábban!
    Egyébként meg eléggé visszhang nélkül maradt, hogy az azeri ügy tárgyalásánál csak 70 Eu-s képviselő volt jelen – közte a teljes fidesz frakvció,
    és úgy fogadták el az “azeri kormány a hunyó” állásfoglalást – és ezt Azerbajdzsán azonnal meghazudtolta? Miszerint semmiféle garanciát nem adtak, kizárólag egy “tájékoztatást”?!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  49. Tibor
    fidesz_magyarán: Neválasz Bizottság? Úgy mint NEMERD (Nemzeti Együttműködési Rendszer) Ami egyébként állítólag Hitler találmánya volt?
    maxwal
    Vissza fog ütni – ha lesz valós kormányváltó hangulat. Addig viszont feléjük lejt a pálya. És még elsöprő választási többség esetén is az átadás ELŐTT bevezetheti a rendkívüli állapotot.
    Visszakézből
    De most őszintén: téged ez még képes meglepni? Amikor a vörösiszap katasztrófa károsultjainak szánt adományokat is lenyúlták és csak töredéke jutott el a címzettekhez? NEM arra adták, hogy az önkormányzatok elherdálják.
    És mégis!
    kormorán
    Ab ovo – azaz a kezdetektől – rohadt az a narancs, amikor az előzetes ellenzéki megegyezés ellenére Orbán mégis beszédet mondott a Nagy Imre újratemetésnél, a már nagyjában kivonult orosz hadsereg tudatában:
    Nem árt felidézni (a Varánuszról – kihagyásokkal)
    dr. Balta$ár 2012.09.19. 11:06:06
    előre temette a következő 20 vagy több évünket… ő ásta el/ki…

    “Nem pusztán ezért érezzük magunkénak a hatodik koporsót. Mind a mai napig, 1956 volt nemzetünk utolsó esélye, hogy a NYUGATI FEJLŐDÉS ÚTJÁRA lépve, gazdasági jólétet teremtsen. A ma vállunkra nehezedő csődtömeg egyenes következménye annak, hogy vérbe fojtották forradalmunkat és visszakényszerítettek bennünket abba AZ ÁZSIAI ZSÁKUTCÁBA, amelyből most újra megpróbálunk kiutat találni. Valójában akkor, 1956-ban vette el tőlünk, mai fiataloktól jövőnket a Magyar Szocialista Munkáspárt. Ezért a hatodik koporsóban, nem csupán egy legyilkolt fiatal, hanem a MI ELKÖVETKEZENDŐ 20 VAGY KI TUDJA, hány évünk is ott fekszik.”

    http://www.youtube.com/watch?v=4YybjROUMu0&feature=player_detailpage#t=107s

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  50. http://www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=162044:itt-az-id-felhivas-polgari-engedetlensegre&catid=71:a-napi-apro&Itemid=109
    Itt az idő! Felhívás polgári engedetlenségre

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
Kapcsolódó cikkek

Alkotmányos lett a választási csalás 2012. október 29. hétfő | AN

Módosíthatnak a feliratkozási szabályon 2012. október 7. vasárnap | AN

Október 23: a rendszert végképp elsöpörni 2012. október 4. csütörtök | AN


KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szavazzon!
Loading ... Loading ...
RSS lyency
RSS evitae
RSS valakiblogja
RSS rasputyn
RSS nagydiofa
RSS torokmonika
RSS leharblog
Videók

Blogok