Áder szerint állam-újraalapítók vagyunk 2012. augusztus 20. hétfő 10:22 | AN Forrás: MTI

  • Share/Bookmark
Áder szerint állam-újraalapítók vagyunk
Áder az archív felvételen is épp emel. Az árakat nem kell, azok mennek maguktól
Budapest – Áder János köztársasági elnök szerint a magyar állam XXI. századi sikeréért a nemzet tagjainak ma is úgy érdemes magukra tekinteniük, mint valódi alkotóira, újraalapítóira államunknak. Ezért nem elég büszkének lennünk elődeinkre, nem elég fejet hajtani az ő teljesítményük előtt, hanem „ismét bölcs kiegyezésre” kell jutnunk, hogy „újra felemeljük a lelkünk”, fogalmazott az államfő hétfőn, az augusztus 20-i tisztavatás hagyományos helyszínén, az Országház előtti Kossuth Lajos téren.
.
A köztársasági elnök a fiatal honvédtisztek előtt szólva hangsúlyozta, új kor kezdetén állunk, hiszen a régi világ válságba jutott és csak azok a nemzetek lesznek a XXI. század nyertesei, akik képesek „felemelni a lelkük”. „Mi magyarok pedig a vérünkben hordozzuk a tudást, hogy ha a lélek emelkedik, csakugyan vele emelkedik minden”, húzta alá Áder János aki szerint kezdetnek elég lesz, ha lelkünket „oda emeljük, ahová ez van írva: A haza minden előtt”.
.
Az államfő ünnepi beszédében a családalapításhoz hasonlította az államalapítást. Mint mondta, a család mindannyiunk számára az otthont jelenti, és az állam is ehhez hasonló: azt jelenti, nemcsak otthonunk, hazánk is van a nagyvilágban. Áder János szerint történelmi sikerünkként értékelhető, hogy „volt és mindig lesz a földnek egy szeglete, egy önálló európai állam, amelyre minden magyar a hazájaként gondol, aminek neve: Magyarország”.
.
Kiemelte: augusztus 20. államalapítónkról, és rólunk, magyarokról szól, mindarról, ami összeköt minket, s mindarról, amit egymással időről időre érdemes megbeszélnünk. A magyar történelem azt példázza, hogy „mindig csak akkor sikerült felemelnünk országunkat, ha a lelkünket is sikerült felemelnünk”, hangsúlyozta a köztársasági elnök, hozzátéve: élni kell lehetőségeinkkel, amelyek „kapuja csak azok előtt nyílik meg, akik előrelátó tervekkel, bátor és okos tettekkel maguk látnak hozzá álmaik valóra váltásához”.
.
Áder János szerint Szent Istvánt is ez tette naggyá, vagyis, hogy élni tudott a mások előtt is adott államalapítás lehetőségével. Kitért első királyunk fiának írt intelmeire is, amelyek szerinte egymás és mások iránti tiszteletről és türelemről szólnak. „Arról, hogy bár a magyar állam építménye követi az európai mintát, ugyanakkor tükröznie kell a benne élők akaratát, hagyományait, karakterét is”, fűzte hozzá.
.
Az államfő nem kis büszkeségnek nevezte, hogy a magyarok, a megmaradó, az államalkotó nemzetek közé tartoznak, aláhúzta ugyanakkor, hogy az államalapítás nem ért véget Szent István tettével. Mint mondta, a magunk mögött hagyott több mint ezer esztendő alatt nemzedékről nemzedékre megőriztük képességünket, hogy lelkünket felemelve akár a semmiből is újraalapítsuk államunkat. Tehát, amikor Szent István műve előtt fejet hajtunk, mindazokra is emlékezni kell, akik az elmúlt ezer esztendőben reménytelennek tűnő helyzetekben is újraalapították a magyar államot – hangsúlyozta Áder János.
.
A megpróbáltatásokra példaként említette a tatárjárást és a törökdúlást, ám szerinte a romokból sikerült „építő köveket” faragni. Az 1848-49-es szabadságharcra kitérve azt mondta, a világos fegyverletétel után „minden hazafi tudta, hogy előbb ismét a lelkünket kell felemelnünk, hogy vele a haza is emelkedhessen”. Ez a felismerés volt 1867-es kiegyezésünk alapja, a Deák nevével fémjelzett idők pedig “soha nem látott felvirágzást hoztak” – fejtette ki, megjegyezve, hogy 1896-ban, a honfoglalás ezredik évfordulóján a századfordulós Európa egyik legérdekesebb és legdinamikusabban fejlődő országa voltunk.
.
Áder János szerint a XX. században, Trianon és a II. világháború csapásai után is újjá kellett alapítani a magyar államot, majd azt követően is, amikor „azt láttuk, hogy akiket felszabadítóként érkeztek, megszállóinkká lettek”. Nyomatékosította továbbá, hogy 1956 októberében is „felemeltük lelkünket” és „világraszóló erővel” újra megfogalmaztuk a szabad és önálló európai magyar állam igényét, amivel a világ szemében is a szabadság nemzetévé váltunk. Az államfő szerint ez a közös teljesítményünk tette lehetővé, hogy 1990-ben ismét újraalkothassuk államunkat.
.
„Ám a történetnek itt koránt sincs vége”, mondta a köztársasági elnök, aláhúzva: „államalkotó nemzetünk tagjaiként ma is úgy érdemes magunkra tekintenünk, mint valódi alkotóira, újraalapítóira államunknak”. Áder János hangsúlyozta, rajtunk múlik, hogy a magyar állam XXI. századi építménye milyen otthonunk lesz.
.
Az államfő eddigi beszédeihez hasonlóan ezúttal is Kölcsey Ferenc egyik gondolatával zárta szavait: „A haza minden előtt”.
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.3/5 (6 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: -2 ( 10 szavazatból)
Áder szerint állam-újraalapítók vagyunk, 4.3 out of 5 based on 6 ratings

Címkék:,

  • Share/Bookmark

107 Reader’s Comments

  1. Marónátron
    Én meg a Tv-ben a sportolók ünneplését szerettem volna megnézne, ám amikor felértek a tribünre ott ov és Áder várta őket szó szerint felugrottam a Tv elől és nem néztem tovább. Félelmetesen nagy az utálatom állapítottam meg később.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  2. 120992:
    .
    “Konrád úr”
    .
    1, ???
    .
    2, Nem mondtam, hogy közéjük tartozol.
    .
    3, Hogy mikor megyek vissza? Ha lehet, soha, életvitelszerűen legalábbis nem. Miért?
    .
    a, mert ott fordulnék fel éhen, családdal együtt, nincs komolyabb ismeretségem, és nem vagyok senki kitartottja, rokona, bratyija, így munkám sem lenne,
    .
    b, mert undorodok az átlag
    .
    c, mert magyarsztán szerintem reménytelen, ezt is sokszor megírtuk többen, miért.
    .
    d, mert – ismétlem – TÖBBSÉGI SZÁNDÉK NÉLKÜL NEM LEHET SEMMIFÉLE FORRADALMAT, VÁLTOZÁST KIESZKÖZÖLNI.
    .
    Ezért.
    .
    De akkor nyugodtan fel lehet tenni ugyanezt a kérdést az összes, hosszabb- rövidebb ideje külföldön élő és boldoguló embernek is, akik itt kommentelnek.
    .
    Ahogy ismerem őket innen, hasonló válaszok jönnének.
    .
    Elég baj ez nekünk, de nem tudunk mit kezdeni a helyzettel. Hadd ne írjam le huszadjára, miért.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (15 szavazatból)
  3. Lemaradt:
    .
    b, mert undorodok az átlag magyar mentalitásától

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (15 szavazatból)
  4. Eldrad úr!
    Köszönöm a kimerítő és őszinte válaszát. Már nem magyarul szólítom meg, mivel feladta a magyarságát, és mint írta soha nem kíván közöttünk élni. Sajnálattal vettem tudomásul, hogy ezen okok miatt soha nem is láthatjuk soraink között!
    Pedig a diktatúra elleni harcban minden emberre szükség lenne. Minden emberre, aki vállalni tudja a nehézségeket, felvállalja az éhezést, a munkanélküliséget, és minden megpróbáltatást, ami ezzel együtt jár. Persze, az anyagi jólét fontos szempont, olykor fontosabb a származásnál. Már néhány ember esetében. Mielőtt összemosná megint ollózásos technikával a szavaimat azon emberekkel, akik mindössze átmeneti munkavállalók, tisztázzuk: ŐK nem tagadták, nem tagadják meg a hazájukat, a származásukat! Azon emberek, akik viszont undorodnak a magyarságtól, a magyar emberektől, kár még a nyelvet is használni. Minek egy megvetett nemzet nyelvén beszélni, mikor önként dobták el azt?
    Tisztában vagyok azzal, hogy nehéz feldolgozni a hontalanságot, de mivel önként vállalta, nem tudom sajnálni érte. A pillanatnyi anyagi jólléte fontosabb mint az identitás, akkor kérem ne járjon ide mocskolni a magyarságot, hanem felejtsen el végleg minket, és próbáljon beilleszkedni választott hazájába. Foglalkozzon az ottani gondokkal, problémákkal. Mi, és Magyarország, (nem magyarsztán ahogy írja, mivel eszerint még hazája nevét is gyűlöli) menthetetlenek vagyunk a véleménye szerint. Akkor hagyjon minket békén! Legalábbis az ilyenfajta megmentés, ahol mindennek lehordanak minket, nem kell!
    Látom, még meg is plusszolta a saját hozzászólását! Gratulálok!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (16 szavazatból)
  5. Kedves proaktiv 2012. augusztus 20. hétfő 23:05, ahogy A költő írta, “ne légy szeles”. Mert ezt is ő írta kis Balázsnak: “…csak hunyd le kis szemed…” Amint a vénülő kezű másik költő is írt egy verset “Őrizem a szemed” címmel. És legyen itt a harmadik zseni is, Karinthy, aki az alábbi sort volt bátor papírra vetni: “Nekem hideg nyállal kenik homlokom is.”
    De hagyjuk a zseniket, mert még azt hiszed, hogy közéjük sorolom a Fidesz szövegtervezőit, pedig nem. Nézzünk néhány példát a hétköznapi beszédből. Biztosan nem horgad föl benned a nyelvőri indulat, ha ilyesmiket hallasz: szedd a lábad; éld az életed; csukd be szemed, nyisd ki szád; add a kezed, és hasonlók. És biztosan emlékszel (talán) a Vámosi-dalra, ami így kezdődött: “Járom az utam macskaköves úton, lilíli-lala…”
    Csak azt akarom kihozni ebből, hogy a ragnélküli tárgyeseti forma bizony létező, eleven, többnyire egyes szám első és második személyben, és általában birtokos raggal ellátott főnév esetén. Tehát lehet azt mondani, hogy (én) szeretem a munkám, (te) szereted a munkád, de azt már nem lehet mondani, hogy (ő) szereti a munkája. Miért? Egy másik, szintén Karinthytól vett fordulattal, talán a “széphangzás mián”. Meg értelemzavaró is lenne, mint a Fidesz cakkumpakk.
    De szegény nyelvünk nem tehet arról, hogy ők is használják.
    Az viszont tökéletesen jogos, ha úgy érzed, bármihez nyúlnak (ha csak átvitt értelemben is), az attól fogva valami pállott romlottságot áraszt magából, ezért taszító. Még a szavak is, amiket kimondanak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  6. Csak azok a nemzetek lesznek a XXI. század nyertesei, akik képesek felemelni a lelkük sötétjét borító leplet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  7. Kedves 120992
    2012. augusztus 21. kedd
    13:50
    Gondolom a nickjét nem Auswitzben kapta, de ilyen elánnal az ide becsusszanó nácikat szoktuk elhajtani Eldrad pedig nem náci!!!!
    Sőt, ha lenne szeme-füle rá kiérezné a kétségbeesést a szavaiból kis hazánk szeretetét illetően?
    Talán mesélne nekünk Kertész Ákos távozásáról Kanadába?
    A kritikából annyi igaz, hogy a tudás alapú írások nem mindig nyuszi módon íródnak be, de a süni stílus sokszor lágyabb azoknál a szúrós marhaságoknál, amikre Eldrad reagál.
    Mellesleg a korom nem engedi, hogy amíg ilyen alja vezetése van az országnak elhagyjam a szülőhazám, pedig magyarnak éreztem és vallottam magam mindig – ez a vezetés teljesen megtörte ez irányú büszkeségem, sőt nagy része szégyenné alakult. Az ön utóbbi hozzászólása ezt erősíti. :(((((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (12 szavazatból)
  8. T. 120992!

    Eldrad ur tölem is kapott egy +, mert mindenben egyetertek vele. A forradalmat meg vivja meg a 2/3 amikor feebredt, ugyis olyan tökösek. A többieknek sok sikert a mielöbbi tavozashoz.

    Üdvözlettel: egy szemet hazaarulo, aki azt az orszagot vallja hazajanak, ahol biztonsagban es emberhez melton elhet…ja es lesz jövöje a gyermekeinek

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (11 szavazatból)
  9. gets
    2012. augusztus 21. kedd
    14:45
    Amennyiben elolvasta a vitámat Konrád (Eldrad) úrral, a vita a teljes magyarországi lakosság összemosása egy szélsőséges csoporttal témakörben, valamint ennek kapcsán az ő személyes utálatán az átlag, vagyis a magyarság 80-85 % nagyságrendjével szemben alakult ki. Ugyanis a tehetetlen, szervezetlen, de ugyanakkor elégedetlen TÖBBSÉG ennyit takar. Véleményem szerint. Amiatt, hogy ezen emberek nem állnak ki önmagukban egyszemélyes hadseregként, nem lehet, nem szabad olyan hangnemben leszólni. Két dolgot lehet tenni. Ostorozni azon embereket, szervezeteket, akiknek van apparátusuk a szervezéshez, koordináláshoz, vagy önmagunknak is beállni a szervezésbe. Ezen lehetőséget felajánlottam Eldrad úrnak, aki válaszában ennél fontosabbnak tartotta saját anyagi jólétét. Valamint kijelentette, undorodik az átlag magyar mentalitástól. 80-85% Ergo, utálja a magyarokat. Ha itt élne, tudná ő is, hogy mindössze komoly szervezésre lenne szükség. De tudja ezt a kormány is, így ezen lehetőségeket próbálja ellehetetleníteni, a sajtó, a média elnémításával, választókörzetek, választási törvény és itt napestig sorolható tettek, rendeletek útján. Ez már egy annyira kiépített diktatúra amit valószínűleg csak erőszakkal lehet majd megdönteni. Itt viszont nincsenek magánkézben fegyverek. Ahhoz hogy valós képet alkothasson a jelen helyzetről, itt kellene élnie. Öntől még nem olvastam, hogy undorodik a magyarok többségétől, tehát nem ismerem a volt hazája iránti érzelmeit. Amíg csak a helyzetet szeretné megoldani és nem degradálni a nemzetet, legyen, lehet büszke származására, azon magyarokra, akik nagyot alkottak. Abban az esetben amikor indulatai nem egy helyzet, egy csoport, hanem a nemzete ellen fordul, jobb ha búcsút intünk egymásnak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  10. je pense
    2012. augusztus 21. kedd
    14:57
    Ha azt az országot tartja hazájának, kívánok önnek boldog, eredményekben gazdag életet. Nekünk, akik próbálkozunk a lehetetlennel, annyi is elég ha nem döngölnek agyagba minket. Ha ön is csak megvetéssel tud gondolni az itthon maradókra, azokra akik itt akarnak majd valamivel tisztességesebb életet tegye.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  11. Sajnálom , hogy nem értelmezi az AN cikkeit és hozzászólásait, ha ezt a sok betűt, szót, mondatot értené akkor nem zagyválna ilyeneket ezen az oldalon..
    .
    Amíg a Haza a fityisz-kdnp tulajdont jelenti, és a nemzet pedig ovi bandáját, addig értelmetlen amiket összeirkál ebben a hangnemben Kedves 1209992.
    Korábban nem személyeskedő, hanem normális hsz-eket láttam öntől, vagy azt valaki olyan írta akinek a nickjét elbitorolta??? :(((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  12. Dolgom van, kiléptem.
    Majd később, vagy holnap visszajövök!
    Addig is a üdvözlöm önöket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  13. elolvastam a hsz-eket.

    Csak meg erösödött bennem, jol döntöttem 2010-ben
    amikor otthagytam az országot.
    Egyet értek azokkal akik ugy gondolják reménytelen hogy ez a
    nép, változtasson a sorsán.
    Valaki irja a liberális értelmiség kibekkelni akar.
    Hát nem.
    Ezt ugy hivják magyarul, hogy az értelmiség és a nép,
    gyáva.
    Gyáva, és a nagytöbbség borzasztoan buta, igénytelen.
    Igénytelen, mert leéli ugy az életét, hogy fogalma sincs a öt
    körülvevö országban éppen mi történik, nem olvas hir ujságot,
    nem informálodik, elvan.
    Ezt ugy neveztem magamban 2010 elött, ..seggem és környéke effektus..
    Mielött felhorgadnátok.
    Ha nem igy lenne, nem szavazta volna meg a 2/3 os maffiát.
    Ha mégis, már rég az utcán lenne.
    Ha volna egy csepp bátorsága, öntudata, egy hét alatt
    megdöntené Orbánc diktaturáját.
    De gyáva, beszari.
    Megjosolom elöre, ha netán 1x uj éra jön, kieggyezni akar majd,
    és nem lessz számon kérés, birosági eljárás, stb.
    Kiábrándult vagyok, és szomoru.
    Lett volna még egy másik lehetöség, az enyém.
    Otthagyni az országot, és vállalni az ismeretlent, az esetleges
    kemény megprobáltatásokat.
    Vállalni az egyedül létet, hogy csak magamra , a képességeimre,
    és Isten segitségére számithatok.
    Ehhez is bátorság kell.
    Ezt csak az tudja igazán, aki megprobálja.
    Összefoglalva.
    Ma azt kapja a nép , az ország, amit megérdemel.
    Diktaturát. Szegénységet.
    Hogy nem tesz ellene semmit, igazolja hogy neki erre van szüksége.
    Tunya, képzetlen, aki mindig mártol várta sorsának megjobbitását.
    Tudom fájo ilyet olvasni, fájo erre gondolni, de nincs más magyarázat.
    Már elfogadtam… Már nem reménykedek..
    A Magyar Köztársaság annak minden jellemzöjével eggyütt megszünt.
    Örökre.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (8 szavazatból)
  14. 120992

    Nem megvetessel gondolok az otthon maradtakra, hanem SAJNALATTAL! Föleg azokra, akik nem is erre a rablobandara szavaztak, de sajnos valami oknal fogva (hitelek, idös kor) nem tudjak elhagyni az orszagot.

    Akik a fideSS-re szavaztak illetve akik nem is szavaztak, azokat nem tudom sajnalni. Ök mindannyian a diktaturara szavaztak. Rajuk valoban megvetessel gondolok.

    Tovabba megvetessel gondolok a Magyar kivagyisagra is (a mi konyhank a legjobb, a mi nyelvünk a legszebb, mi vagyunk a legokosabbak stb…..)…ja es persze a “masok tehetnek minden rosszrol, mi nem tehetünk semmiröl” es a “mert nem segit senki?” mentalitasra is.
    ….
    Remenytelen…:((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  15. 120992
    Akkor tessék: Itthon élve undorodom a magyarok többségétől! Akik szó nélkül tűrik a teljes jogfosztásukat, benyelik a kormánypropagandát, akik mindig másokat tesznek felelőssé a gondjaikért, akik zsidóznak, cigányoznak, akiknek mindegy, csak ne a “komcsik legyenek, akik testek tájékozódni, akik bunkó primitív módon közlekednek….
    A jelenlevők, és az ez ellen a szavukat felemelő szánalmasan vékony réteg persze kivétel. Én sem örülök, hogy a fiatal, képzett, vállalkozó szellemű emberek távoznak az országból – de megértem őket. Ha fiatal lennék és fiatal gyerekeim lennének – én sem tenném ki őket az orbánjárás további káros hatásainak.
    Eldrad meg azt bizonyítja, hogy nem olyan könnyű elvágni a hazához fűződő köldökzsinórt, és sok külhonba szaladt hazánkfia figyelemmel kíséri a sorsunkat. Inkább köszönet illeti meg őket ezért.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  16. gets
    2012. augusztus 21. kedd
    15:46

    Nos, visszatértem, bár nem kívánom tovább mélyíteni a konfliktust, mindössze nem volt időm reagálni a hozzám intézett szavaira. Eldraddal úgy különösebb problémám nem volt, és nincs. Csak kicsit, vagy nem is kicsit túllőtt a célon, mint mindazok, akik bűnös nemzetet kiabálnak itt. Ez ellen emeltem szót. Sőt, Eldradnak felajánlottam, álljon közénk, vegyen részt a diktatúra elleni tevékenységben. A válasz azonnali elutasítás, anyagi, megélhetési gondokra történő hivatkozás, valamint a bűnös nemzet álláspont megerősítése. Ugyanazt a kérdést feltehetném ez ügyben is én is a nick-névvel kapcsolatban Eldradnak. Én sem ilyennek ismertem meg.
    Viszont továbbra is fenntartom azon véleményemet, hogy az elmenők 99,8% arányban nem a politika miatt mentek el, hanem gazdasági menekültek. Két ezrelék akinek valódi politikai oka volt. Ezzel nem azt mondom, hogy nincs politikai diszkrimináció,mivel igen erősen megnyilvánul. Viszont akinek tényleges oka lenne elmenekülni, mégis marad. Miért? Mert ezek az emberek úgy érzik, itt többet tehetnek, vagy esetleg valóban tehetnek is valamit. Vagy legalább próbálkoznak.
    Ugyanúgy fenntartom azon véleményemet, hogy aki lenézi, leszólja, avagy megvetéssel nyilatkozik az ország teljes lakosságáról, minek is szól egy megvetett nemzet nyelvén?
    Úgy érzem, zömében értem, és értékelem az itt leírtakat, elhangzó gondolatokat. Viszont engedtessék meg néhány gondolat.
    - Ha az itt önmagukat politikai menekültként beállító gazdasági menekültek fele marad, és elfutás helyett a cselekvést választja, már nem itt állna az ellentábor. Azt hiszem ez is tény.
    - Elfogadva a gazdasági indokot a távozásra, (hiszen ez is valódi, megfontolandó érv, de éppen ezért)nem értem a politikai megnyilvánulást. Illetve annak stílusát, mélységét. Hiszen akkor ezen embereknek sem a rendszerrel, mindössze az anyagiakkal volt gondja. A mindennapi megélhetéssel.
    - Ha ezen emberek tudnak valódi, tényleges alternatívákat amelyek nem világforradalom, és hasonlók, az viszont valóban megköszönnénk. Mint fentebb említettem, a forradalomhoz fegyver kell. Ha ebben gondolkoznak, meg kell állapodni a fegyverellátásról, utánpótlási vonalakról,..stb.
    - Amennyiben a demokratikus leváltáson, a másik oldal alkotmányozó többséghez való juttatásában gondolkoznak, amivel ugyanis semmissé tehető a jelenlegi diktatúra minden intézkedése, megintcsak nem értem a hangnemet. Nem értem az ország teljes lakosságának pocskondiázását. Az új hazához való hűséget szorgalmas munkával, kitartással, lojalitással lehet bizonyítani, nem a régi hon leszólásával. Ez téveszme, hogy ettől amerikaiabbak lesznek.
    - A régi honnal szembeni lojalitás inkább valós, megvalósítható alternatívák felvetése,és megint csak nem az itt elhangzó stílus. Ez adott alapot az összetűzésre, és amennyiben Eldrad revideálja az álláspontjának azon részét, amely a teljes lakosságra vonatkozik, az önnönmagában diktatúra ellenes megnyilvánulásokat csak üdvözölni tudom. Valamint tényleges alternatívákat, amennyiben valóban segíteni akar a régi hazán. (-ha viszont forradalom, fegyvereket-) Mert mint fentebb említettem azok nincsenek, és a kockakövek nem hatásosak a harckocsik ellen.
    Bár elolvasom majd a válaszokat, de nem kívánok további vitát a témában. Így a továbbiakban nem reagálok a kommentre adott válaszokra. Mindössze konstatálom azokat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  17. “Viszont továbbra is fenntartom azon véleményemet, hogy az elmenők 99,8% arányban nem a politika miatt mentek el, hanem gazdasági menekültek”
    .
    No ez itt a probléma – védjem ki közhellyel? Tessék :
    A politika az a sűrített gazdaság – ha egy embernek, családnak, rétegnek, csoportnak, … ellehetetlenítik a normális életét, az mivel válaszolhat????
    Ne mondja nekem senki, hogy az ő életénél egy rosszul működő (fasiszta eszmén alapozott) rendszer fontosabb, ha “nemzeti” köntösbe bújtatják, mint a szeretteinek az élete!!! Ezzel a vitát befejeztem!
    Ps. : Nem ismerek magyar kormányt, amelyik többet ártott volna a fasizmusával a nemzetnek és Magyarországnak, mint ovi rendszere, amit a horti-mussolini bandák politikájáról másol – némileg modernizálva, de az “internetizé” kihagyásával. Éljen az újjászülető magyar feudális állam! Pfuj. :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  18. Mi a különbség Áder és schmit között? Ádernek,jobb a helyesírása!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  19. “Ádernek jobb a helyesírása”
    Azt hiszem, e személyek esetében helytelen írásról kellene beszélni. És az sem jobb. Talán rosszabb, ha ez még lehetséges.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  20. útjára bocsátom újabb agymenésemet.
    Egyben várom a tippeket, kit-mit vegyek be még kis gúnyversembe.

    Egy kagán keserve (esetleg: Vityu kán keserve)
    bétaverzió :)

    Orbán kagán én vagyok,
    Egy országot uralok,
    Jóságos és bölcs vagyok,
    Mondják mind a haverok,

    Akiket én pártolok,
    Zsíros állásba tolok.
    Egykulcsos az adójuk;
    Legyen tejrevalójuk.

    Nyerges meg a Simicska;
    A két közpénz-talicska.
    BKV-t a Vitézy
    Orrát túrva intézi.

    Tömjén Zsolti helyettem
    Vadászik a berekben.
    Pusztítja a szalonkát,
    Misebort meg szalonnát.

    Morcos Bajusz házelnök,
    Úgy néz rád, hogy majd fellök,
    Ha a suttyóság fájna,
    Egész nap ordibálna.

    Ökörkörös köcsög pöcs,
    Úgy is hívják, Navracsöcs,
    Ő a Vezér jobbkeze,
    Seggét törli ki vele.

    Pintér Sándor kétdekás,
    Emellett még nagy dumás:
    Az hantázta első nap,
    két hét alatt rendet rak.

    KÁder János Brüsszelbe
    Lett száműzve pár évre.
    Hogy Plagi bá’ megbukott,
    Elnöki széket kapott.

    A Szarjártó Petike
    Nem tudja, hogy eszik-e,
    Vagy épp csak hogy kajálják
    Népbutító dumáját.

    Lézer Janó nagymenő,
    Audival dönget ő,
    Nagypofájú kis gyökér,
    Nagy kalap szar, annyit ér.

    A Selmeczi Gabika
    Édes, buta pofika:
    Kiflicsücskös bájmosoly,
    Pedig a helyzet komoly.

    Deutsch Tompikát Twitteren
    Üti ki ez értelem:
    Mocskos szájjal alázza
    Meliát a parázna.

    A Budai Gyuszika
    Rábaszott a tutira:
    Rágalmazott, megvádolt,
    A bíró meg bírságolt.

    Földmutyi megy ezerrel,
    Ángyán nem jöhet perrel.
    Titkosítva tíz évre,
    Fene tudja, mivégre.

    Az IMF segélye
    A kutyának se kéne.
    Az én szabadságharcom’
    Kötvényekből megoldom.

    Gyakran múltba révedek,
    Fasisztákat éltetek.
    Horthy, Duce, s a Nyírő:
    Nekem a múlt a jövő.

    Így hát csak azt nem értem,
    Mért nem szeret a népem.
    Mért van az, hogy utálják
    Minden magyarok cárját?

    Pedig olyan jól kezdtem!
    Kétharmaddal megnyertem,
    Aztán sorban elcsesztem:
    Jól el-TEK-etlenkedtem.

    Adtam nektek nem tisztelt
    Gazdasági minisztert,
    Lángelmét – nem parázslót! -,
    Unorthodox varázslót,

    Akinek az a dóga,
    Hogy az adót kirója.
    Nem is tesz ám kivételt;
    Így hozza a bevételt.

    …Sajtótörvény-cenzúrát,
    Segély helyett közmunkát,
    Alkotmányból Tákolmányt,
    Munkatörvény-elkúrmányt.

    Nyugdíjpénztárt elloptam,
    MOL-részvényen elbuktam,
    Kínában pénzt koldultam,
    Kelet felé nyitottam.

    Ellenzékem megosztott,
    Boldogságra még sincs ok:
    Recesszív a gazdaság;
    Nem mehet ez így tovább.

    Egymillió munkahely
    Nincs sehol és nincs kivel:
    Sok százezer jó munkás
    Gazdasági emigráns.

    Morognak az emberek,
    Aktívak a bloggerek,
    Folyton kifiguráznak,
    Mocskolnak és anyáznak.

    Sokszor az az érzésem,
    Nincs már hátra két évem,
    Hiába őriz a TEK:
    Életemért reszketek.

    Mindenki jobban járna,
    Ha visszamennék Grazba,
    Megnyugtatólag hatna
    Gumiszobám unalma.

    Csak egy ott a bökkenő:
    Az áhított fejfedő.
    Magyar korona helyett
    Csörgősipkát viselek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  21. 120992:
    .
    - Papám, neked mi bajod van?
    .
    És mi az hogy megélhetésre hivatkozás. b….ssza meg? Ha egyszer tényleg felfordulnánk, ha még ott lennénk… nehéz ezt elhinni, vagy mi?
    .
    Meg hogy anyagi jólét? Igen, lehetne.
    .
    De nincs, és nem is lesz, úgy elintézett minket a “haza”, hiába az északnyugat- európai munka. Arra elég, hogy emberhez méltóan tudjunk itt élni, egy amúgy remek országban, de ennyi.
    .
    Meg hogy összemosom az összes magyart a nyilas söpredékkel? Nem olvasod a kommentjeim, vagy mi van?
    .
    Azt meg elő ne írd már nekem, hogy mit, meg hol kommenteljek, amíg a témához szólok hozzá… a többit rendezd le a kommentelőtársakkal.
    .
    Na, hát ennyit erről.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  22. Még ez:
    .
    “…Ha az itt önmagukat politikai menekültként beállító gazdasági menekültek fele marad, és elfutás helyett a cselekvést választja…”
    .
    - Nem érted, mi?
    .
    Ha nem “futok el”, már nem élnénk. Nem volna mit ennünk, utcán lennénk, ilyenek.
    .
    Ami a “politikai megnyilvánulásaim” illeti, mindent fenntartok, amit eddig írtam.
    .
    És nem értem, mit nem értesz azon, hogy eszeveszetten gyűlölöm azt a szemét, immár fekete- afrikai szinten korrupt népvezéri réteget és ezek kitartottjait, azt a mocsok bratyi- rendszert, ami egyébként mindig is jellemző volt a magyarokra, de az utóbbi jó pár évben fokozottan, és megvetem azt a többségi társadalmat, amelyik ezt nem hogy elvetné, de még menőnek is tartja.
    .
    És még vagy ezer dolgot, de ez ügyben olvasd Bartus úr cikkeit.
    .
    OK, itt a vége, nem írok ehhez a topikhoz semmit már, ne is válaszolj nekem itt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  23. Két dolog jutott eszembe a Jókai Anna kitüntetésekor, amit orbán müvelt a nyelvével az bizonyos pornó filmre emlékeztetett,a másik hogy ez NORMÁLIS?Tulajdonképpen még az is eszembe jutott hogy a pataky attilával együtt itta meg a 68-liter pálinkát amiről ő énekel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  24. Nos, nekem semmi bajom azon dologgal, hogy ön és a családja a jobb megélhetés reményében távozott. Ez egyéni döntés, az itteni és a külföldi munkalehetőségek, bérek, és nem utolsósorban távozási lehetőségek összehasonlítása. Ezzel semmi bajom. Természetesen mindig és mindenütt a szélsőségesek a hangoskodók, de ez akkor sem fedi le a társadalom egészét. Ez nem 8 millió, ahogyan írta.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  25. Úgy látom, levágja a teljes szöveget, részletekben teszem fel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  26. Eldrad
    2012. augusztus 21. kedd
    23:49
    120992:
    .
    - Papám, neked mi bajod van?
    .Meg hogy összemosom az összes magyart a nyilas söpredékkel? Nem olvasod a kommentjeim, vagy mi van?

    -
    Nos, nekem semmi bajom azon dologgal, hogy ön és a családja a jobb megélhetés reményében távozott. Ez egyéni döntés, az itteni és a külföldi munkalehetőségek, bérek, és nem utolsósorban távozási lehetőségek összehasonlítása. Ezzel semmi bajom. Természetesen mindig és mindenütt a szélsőségesek a hangoskodók, de ez akkor sem fedi le a társadalom egészét. Ez nem 8 millió, ahogyan írta.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (3 szavazatból)
  27. Eldrad
    2012. augusztus 20. hétfő
    11:13
    -Akiket a hasonló lelkületű többségi társadalom emel hatalomra.-
    Eldrad
    2012. augusztus 20. hétfő
    13:57
    A teljes komment.
    Eldrad
    2012. augusztus 20. hétfő
    14:01
    -Egyszerű: mert a többség jól érzi magát abban a nagy magyar posványban.
    Eldrad
    2012. augusztus 21. kedd
    09:13
    Nincs pár ezer, de még ha lenne is, a többi 8 millióval szemben mit tehetnének?
    Egy forradalomhoz, egy drasztikus társadalmi váltáshoz többségi akarat kell. Magyarsztánban ez nincs meg, azaz, megvan: még hülyébbek akarnak lenni.
    “Ebsorsot akarnak? Hát akarják!”
    Eldrad
    2012. augusztus 21. kedd
    09:30
    ITT A CSÜRHÉVEL TELJES EGÉSZÉBEN AZONOSÍTJA A TELJES TÁRSADALMAT, AZ ITT ÉLŐK ÖSSZESSÉGÉT.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  28. Eldrad
    2012. augusztus 21. kedd
    10:39
    Az előző két beírónak:
    .
    “…sokak lelkületének ( tehàt a kérdés : csakugyan a többségnek ?!! ) megfelel ez az àllapot …”
    . – Megfelel.
    Ha mégsem, akkor meg az a közös idea, hogy mindenről a Zidegenek, meg a zsidók tehetnek, és a nyugat, ami szintén zsidó bankok kezében van, de ha nem lenne, akkor is; annyira jó magyarsztán, hogy irigy rá mindenki, és el akarja pusztítani. …ezeknek elég ha a zseb zsarnok hangzatosan beszól az Eu-nak …”
    .
    - Így van, az átlagmagyar szemében ez valamiféle végtelenül bátor tökösségnek számít, ugyanis. Még ha a legvadabb baromságokat mondja, akkor is, sőt, akkor csak igazán!
    Eldrad
    2012. augusztus 21. kedd
    13:04
    Lemaradt:
    b, mert undorodok az átlag magyar mentalitásától

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  29. Úgy gondolom, nem egy félreértett mondat, egy rosszul sikerült, nem megfelelő szóhasználatból eredő elírás van, hanem csöpög a gyűlölettől a teljes magyarországi magyarság iránt. Lehet, ez a megkeseredés következménye, nem tudom. A magyarság megítéléséhez mindenesetre meg kell várni a következő ciklust. Előfeltételezés nélkül, mert csak akkor vagyunk korrektek. Az emberek többsége, és nem csak Magyarországon, nem gyilkos, és nem romboló típus. A nagy tüntetésekhez erős szervezetek, vagy pártok szükségesek. Mint tudjuk, ezek szétverve, ellehetetlenítve. Mégis, szerintem erről az oldalról kellene indulni. A becsapott, csalódott, ellehetetlenített embereknek valós alternatívákat kellene felajánlani. Mik a választási lehetőségek ma, és mit tesz az ellenzék azon kívül, hogy talán van? Egy ország nem mehet külföldre. Túl az elméleten, ez amúgy is nonszensz. A diktatúra erőszakos megdöntése soha nem spontán cselekedet, ahogy az országot már elhagyók megálmodják, hanem ugyanúgy komoly szervezést, felszerelést, utánpótlást igényel. Ebbe úgy ez elméleten túl, ami az hogy az emberek kimennek az utcára spontán, és elszalad a diktatúra, a gyakorlati megvalósításba nem gondoltak bele a nép egészét szidalmazók.
    Úgy nagy vonalakban csak ennyi a problémám. Önnel személy szerint semmi, csak a kommentsorozatában csúcsosodott ki a mondjuk ki az összemosás, vagy fogalmazhatok úgy is, ön gyűjtötte csokorba. Támadásom nem az ön személyének, hanem a szemléletnek szólt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  30. Eldrad
    Ez talán felér egy bocsánatkéréssel, kár lenne folytatni.
    Sajnos a diktatúra leváltása nem mindig “bársonyos” forradalommal történhet.
    :(((((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  31. 120992! Kezdjük! Mikor, hol, ki?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  32. talalom
    2012. augusztus 22. szerda
    09:07
    Kezdje ott, hogy csatlakozik az egyik, önnek legszimpatikusabb ellenzéki párthoz, és lehet folytatni ott, hogy aktivizálja magát a párton belül. Mondjuk úgy, hogy a változás, szervezés, mozgósítás igényét folyamatosan hangoztatja. Hamarosan meg fogja kapni a szervezői pozíciót, ahol a gyakorlatba lehet átültetni az elméletet. Így még háttere is lesz a munkájának. Természetesen találkozni fog nagyon sok napi problémával. De már itt elméletben meg van oldva, mi az átültetni a gyakorlatba. Amire viszont fel kell készülnie.
    A konkurens, ráadásul ugyancsak ellenzékinek mondható pártokkal több baja lesz, mint az emberekkel. Párton belül nagyobb lesz a pozícióharc, mint az emberekkel, problémákkal való törődés. Maguk az emberek, ha valós megoldási lehetőségeket kínál, csatlakozni fognak. Valójában az emberek nem azért döntenek rosszul, mivel azonosulnak a teljes programmal, hanem annak mindössze egy részletével. (És ez sem kizárólagos magyar jelenség, csak mivel ide tartozunk, ezt látjuk hamarabb.) Ha például egy településen a “cserediákok” okozzák a fő problémát, arra szavaznak, aki rendet ígér. Nem gondolnak bele, hogy a “rendteremtés” túlmegy majd a kérdéses problémán.
    Vagyis lehet még folytatni egy felvilágosító munkával. Sokat beszélgetni az emberekkel. Megtanítani az embereket, hogy ne valami ellen, hanem valamire szavazzanak. Időigényes feladat, és sok az itteni vitákhoz hasonló összetűzése lesz.
    -
    Végezetül, menjen el szavazni, és ne csak egyesül, valamint ne csak egy embert vigyen. Vagy hozzon fegyvereket a harchoz. Ez is megoldás.
    Mivel a valós ténykedéshez nem tartom komolynak a beírást, így csak arra biztatom, aktivizálja magát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  33. 120992
    A hazaszeretet személyes ügy.
    Van, aki Magyarországot mostani állapotában is szereti. Tegye. De aki “a haza minden előtt” jelszavát erkölcsi parancsként állítja társai elé, és megveti azt, aki nem ezt tartja elsőként szeme előtt, attól félek.
    A következőket csak azért írom, mert kis hazánkban a kereszténység változatai dominálnak. A kereszténység (eretnek zsidó szekta eredetét levetkőzve) elsőnek katolikusként, vagyis egyetemesként azonosította önmagát. Terjedésében lényeges szerepet játszott, hogy a széteső Római Birodalomban az egység ideológiáját hordozta. Nemzetek felettinek vallotta magát. (Eredetileg is ez tette lehetővé, hogy ne csak zsidóknak prédikáljanak.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  34. girbegurba
    2012. augusztus 22. szerda
    10:23
    A hazaszeretet akkor személyes ügy, ha nem állok ki fennen hirdetve annak az ellenkezőjét. Abban a pillanatban amikor szónokolni kezdek, elveszíti személyes jellegét. Akkor viszont már nem hazaszeretetről, hanem ideológiáról beszélünk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  35. Kiegészítés!
    Teológiai vitába nem kívánok belemenni, mivel nem vagyok templomjáró. Nem vetem el, és megerősíteni sem tudom. A vallási kérdéseket is személyes ügynek tartom, ameddig csak a hit kérdését feszegetjük. Vagyis ameddig nem fordul a hívő egy másik vallás híve ellen. Ha megteszi, az sem személyes ügy már, ugyanúgy mint a hazaszeretet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  36. http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=578731

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  37. 120992! Megtettem, megteszem. 1989 novemberében sztem én voltam az első, aki az MSZP színeiben időközi választáson tanácstagi (akkor még az volt) tisztségért indultam, nyíltan. Tíz évig dolgoztam, természetesen ingyen. Azt vettem észre, hogy egyre kevésbé számítanak rám, pedig nem tisztségért ácsingóztam, világosan kifejtettem, hogy nekem fontos, hogy ne a pártmunkából éljek. Három évvel ezelőtt beszéltem arról, hogy ne engedjék a politikusok ennek a nehéz szolgálatnak a becsületét megkérdőjelezni, pl. szüntessék meg azt, hogy miközben nekem egy szegről is számlát kell adnom, a képviselők az én havi fizetésem kétszeresét kapják mindenféle elszámoltatás nélkül. 2009 őszén azt merészeltem javasolni, hogy a helyi vezető pozíciókra jelöltek adjanak világos programot: mit akarnak tenni, hogyan, kire számítanak. A tagság hurrogott le, hogy ez túl hosszú idő lenne, pedig szinte mindenki nyugdíjas. Ugyanekkor feltettem a kérdést az ogy képviselőjelöltnek – aki egyébként 1994 óta minden választáson egyéniben ment be -, hogy nem érintett-e a korrupciós ügyekben. Mire ő: ezek országos dolgok voltak, ő erre nem látott rá. Mire én: az isten áldjon meg, hát budapesti elnök voltál! Hogy-hogy nem láttad? Az egész taggyűlés kussolt. 2010-ben már szavazatszámlálónak sem kértek fel, pedig jeleztem, hogy vállalom, ahogyan addig is.
    Szerveztem egy találkozót Csernok Attilával, akinek igen vitatható nézetei vannak (vele vitatkozom is e-mailben), végre sikerült megvalósítani, hogy ne elnöki asztal, meg hallgatóság legyen, hanem körülültünk néhány hosszú asztalt, sütit vittünk, még a piacról is bejöttek érdeklődők. A következő találkozóra nyugdíjügyben Kórozs Lajost hívtuk meg, persze annak a szervezését már átvette a (női klubnak neveztük) fiatalabb elnöke. Megcsináltam a szórólapot, a meghívót. Megyek be: elnöki asztal, elnökség, az a néhány civil is eltűnt, aki még Csernoknál érdeklődött, feszes kérdések. Azóta rájöttem, hogy az volt a bűnöm, hogy Csernoknál nem volt elnöki asztal, így a képviselőjelölt se feszíthetett ott.
    Orientálódtam a DK felé. AZt kell, hogy mondjam, ugyanaz, kékben. Szervezést két okból nem vállaltam: a párom időközben mozgásképtelen lett, magam súlyos betegségen estem át, féltem, hogy nem tudom maradéktalanul ellátni a tisztséget, ráadásul akkor még volt két (más területen) fizetős munkám is, amik közül az egyiket az egészségem miatt leadtam. És úgy gondoltam, hogy fiatalabb kellene (én már ingyen utazom). DK taggyűlés: elnöki asztal, feszes légkör, előadó, levezető elnök, szörnyű. Próbáltam mondani, hogy először egymással kellene megismerkednünk, egymás között tisztázni, hogy mit és hogyan akarunk, az egyetlen, aki megértette, a meghívott Vadai Ágnes volt. Elment ugye 30-40 perc az előadással (ami semmi új információt nem tartalmazott), aztán még háromnegyed óra az olyan hozzászólásokkal, hogy “ilyen zseniális előadást még nem hallottunk”. Aztán mindenki szedelőzködni kezdett, majd kinn szidta a szervezőt, hogy milyen hatékonytalan. Mondom, segítenünk kell őt, nélkülünk nem megy.
    Tavaly minden tüntetésen ott voltam (a párom, aki viszont fideszes, jókat röhögött, hogy ott fagyoskodom a Klubrádióért, meg a sajtószabadságért). AZ idén sajnos már kórházban töltöttem a tavaszt, és később sem mertem a többórás álldogálást vállalni. Minden lehető helyen hallatom a hangom: vitába szállok jobbikosokkal a villamoson, az aluljáróban, számlát kérek a piacon a zöldségért.
    Nem azért soroltam fel mindezeket, hogy dicséretet kapjak: én magamért teszem mindezeket. De nem látok szövetségeseket. Mindkét párt tagsága passzív, néha az az érzésem, hogy azért jönnek el, hátha valaki bejelenti, hogy vegyenek cukrot, mert felemelik az árát…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  38. talalom
    2012. augusztus 22. szerda
    13:47
    Nem vagy egyedül a tiszteletre méltó tapasztalataiddal!
    Sajnos a vidéki szervezetekben is hasonló hülyeség dívik!
    “Kapitalista” alapállásból nem lehet mozgalmat létrehozni és működtetni, de ez keveseknek esik le – mindjárt politikusnak képzelik magukat, akik egy kis szerepet kapnak, aztán az már nem is lesz fontos, hogy mivel jár, csak a címke. Sajnos a DK-t is meg kell tisztítani az ilyen alibi-politikusoktól, mert nagy részük az mszpben szocializálódott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  39. Gets! És akkor ki marad? A harmincasok (beleértve a saját fiamat is) reménytelenek. A megmaradt munkám miatt elég széleskörű a kapcsolatom, néha szívem szerint igazat adnék Eldradnak, de aztán mégsem. Sajnos nagy részük nem is az mszp-ben, hanem még az mszmp-ben szocializálódott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  40. Ott a pont! :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  41. talalom: én ennek a tizedéről tudok beszámolni a pártokat illetően, mivel fiatal vagyok, és nem léptem be sehova. Ellenben dolgoztam két minisztériumnak, és beléptem egy ifjúsági szervezetbe, amely később feloszlatta magát. Nem a Fidelitas volt, és nem is a jobbik ifjú náci tagozata. Az állami pénzt viszont ugyanarra a projectre háromszor nyúlta le a vezetőség (és a project nem készült el soha).
    .
    Az SZDSZ-ben sok jómodorú, művelt ember volt. Ez keveset segített abban, hogy mások legyenek a többieknél. Az elmúlt húsz év valóban zavaros volt, bár a fő zavar épp a zavar megállapítója.
    .
    15 éve járok tüntetni, így utólag azt kell mondjam, értelme egyiknek sem volt. Értelme annak a kettőnek volt, amikor szétverték a tévé székházat és ráterelték a fideszre a fradi bűnözőket. Lehet gondolkodni, hogy ez kinek állt érdekében. A végeredményt naponta láthatjuk.
    .
    Na jó, még a Kohányi szobor koszorúzásának volt annyi értelme, hogy akkora sűrűségben ritkán látsz annyi értelmes embert. Úgy értem, négyzetméterre leosztva, mert voltunk vagy 20-an, a szoborral és a titkosszolgálattal együtt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  42. talalom
    2012. augusztus 22. szerda
    13:47
    Minden tiszteletem az öné! És ez őszinte csodálat, mivel ugyanabban a cipőben járunk, vagy úgy is mondhatnám, ugyanabban a hajóban evezünk. Vagyis pontosan tudom, miről beszél.
    Ennek ellenére irritál, ahogy a teljes nemzetet leszólják, nem annak vezetőit.
    Persze, az más kérdés, hogy mik az alternatívák, és hogyan lehetne valódi, az ország érdekeit képviselő vezetést összehozni. Gets hozzászólását is maximálisan értékelem, mivel a valódi problémáinkat feszegeti.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  43. 120992, 2012. augusztus 22. szerda, 10:43
    .
    Kedves 120992,
    “Abban a pillanatban amikor szónokolni kezdek, elveszíti személyes jellegét. Akkor viszont már nem hazaszeretetről, hanem ideológiáról beszélünk.” Ebben egyetértünk. Viszont az ezt megelőző (bevezető) állítás csak félig igaz:
    “A hazaszeretet akkor személyes ügy, ha nem állok ki fennen hirdetve annak az ellenkezőjét.”, mert akkor sem személyes ügy, ha nem az ellenkezőjét hirdetem fennen kiállva, hanem őt magát.
    Amúgy azért sem szeretem az ilyen kiállásokat, mert az itt posztolók nem hirdetik a hazaszeretet ellenkezőjét. (Én sem.) Éppen azért vannak elkeseredve, és azért ragadtatják magukat szidalmakra vagy keserűen lemondó nyilatkozatokra, mert szeretik hazájukat. Ha nem így lenne, nem posztolnának itt. Az ilyen jelzéseket a hazaszeretet ellenkezőjének beállítani legalábbis téves hozzáállás. Kertész Ákos is szerette hazáját, és emiatt ostorozta.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  44. girbegurba
    2012. augusztus 22. szerda
    15:40
    Valóban rosszul fogalmaztam.
    Ha pocskondiázzuk egy ország lakóit, az ön szerint hazaszeretet? Nem a rossz embereket, a szélsőségeket, 8 millió emberről volt szó, amikor felkaptam a fejem, és kezdett ellenérzésem lenni, aminek további megnyilvánulások után az a vita, kirohanás létrejött, amelyet most szeretne újraindítani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  45. Maeldron! Ne add fel! És miért nem szóltál, hogy ez így nincs jól? Jó, tudom, onnan kaptad a fizetésed. És nekem szerencsém volt, mert olyan korban éltem, amikor a KISZ fegyelmi után megránthattam a vállam, és másnap már máshol dolgoztam, jobb helyen, jobb fizetésért. Később pártfegyelmi nézett ki nekem, de az agitprop titkár nagy bánatára akkor még nem voltam párttag. Igaz, sose lettem vezető, és azt hiszem egyetlen vagyok a környéken, akinek 42 év alatt egy árva Kiváló dolgozó sem esett le, de a szakmai díjaimmal kitapétázhatnék egy falat. Talán többre vihettem volna, nem tudom, és nem is érdekel. Jól éreztem magam minden munkában, minden munkahelyen, igaz, ha kezdtem nem jól érezni magam, odébbálltam. Ezt a Ti korosztályotok nem teheti, tudom, látom. De talán mégis van az a “korpás haj”, amit már nem lehet megfizetni…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  46. Én Magyarországon élek mint magyar ember , s mégis hontalannak érzem magam.

    Egyrészt azért , mert úgy hiszem és úgy látom , hogy az egész emberiséget olyan globális katasztrófák fenyegetik , amelyekkel szemben egy nagyon komoly , nemzetközi technikai és katonai erőre volna szükség. Ennek fényében pedig rendkívül kiábrándító és elkeserítő a magyar nemzeti bezárkózás gondolata, valamint Magyarország szánalmasan jelentéktelen és gyakorlatilag a nullával egyenlő katonai ereje és jelentősége.

    Másrészt pedig meggyőződéses és szenvedélyes ateistaként is nagyon rosszul érzem magam egy képmutató és álszent módon vallásoskodó országban.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  47. csiszár istván
    2012. augusztus 22. szerda
    16:58
    Nem igazán lehet mit hozzátenni a frappánsan megfogalmazott ténymegállapításhoz. Viszont a vallás amikor az éppen megtűrt kategóriából átkerült a szabad kategóriába, nagyon sokan emiatt újították meg a vallásukat. Nem a meggyőződésükből, neveltetésükből adódóan, hanem kíváncsiságból. Vagy az ősök tisztelete végett. Ne felejtsük el a vallási közösségek közösségi erejét, a valahová tartozás érzését. A vallás jelenlegi kormányszintű privilegizálása viszont már komoly hosszútávú politika. A privilegizáláson az egyes egyházak előnybe helyezését értem. Gondolom, ón is olvasta ebben a témában az elemző cikkeket, például Bartus Lászlótól. Így nem kell újra ecsetelni azt, milyen eszmék mentén használható fel kiválóan az egyházi dogmaszöveg. Vagyis a reménytelenség a vallások felé sodorja az emberek egy jelentős részét, és ezt a hitet ki lehet használni az oszd meg és uralkodj politikához.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  48. 120992 2012. augusztus 22. szerda 16:03
    “Ha pocskondiázzuk egy ország lakóit, az ön szerint hazaszeretet? Nem a rossz embereket, a szélsőségeket, 8 millió emberről volt szó, amikor felkaptam a fejem, és”
    Most már kíváncsi vagyok, minek minősül Kertész Ákos sokat idézett mondata ami kiváltotta azt a nagy felhördülést.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  49. girbegurba
    2012. augusztus 22. szerda
    18:59
    Nos. Egy sértett ember fröcsögése. Még akkor is, ha viszont élete munkásságát tisztelem. No és Kertész Imre is magyar, vagyis önnönmagáról is véleményt mondott, hiszen genetikáról beszélt. Nem így látja?
    Viszont most én kérdezek öntől.
    Mi a véleménye arról, hogy egyetlen nemzet leszármazottjai sem köpködnek vissza az óhazára, távozzanak onnan bármilyen körülmények között, csak egyedül a magyarok. Sok menekülttel dolgoztam, beszéltem velük. Mind a legnagyobb tisztelettel, szeretettel beszélt, beszél a hazájáról, és mindössze a körülményeket okolta amiért távoznia kellet. Lehet,hogy ez is genetika? Hogy is van ez?
    Most elvárom én is hogy részletesen kifejtse a nézeteit.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  50. girbegurba
    Visszaléptem, mivel vártam a nézeteit, közben eszembe jutott, hogy Kertész Imre nem csak az óhazáról, hanem önről is véleményt mondott. Ez független attól, hogy esetleg nem itt él, hiszen pont az ő szavaival élve, ez genetika. Tehát az ő mondatai egyben az ön jellemrajza is. Ne feledje: GENETIKA, ami örökletes.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Ádert kitüntették a gyarmatosítók New Yorkban 2012. szeptember 28. péntek | AN

Ma szólal fel Áder New Yorkban 2012. szeptember 25. kedd | AN

Csatárynak még az útlevelét se vonták be 2012. július 18. szerda | AN

Netanjahu aggódik az antiszemitizmus miatt 2012. július 17. kedd | AN


KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szavazzon!
Loading ... Loading ...
RSS evitae
RSS rasputyn
RSS nagydiofa
RSS torokmonika
RSS leharblog
RSS szendamondja
Videók