A 100 éve született Kádár Jánosra emlékeztek 2012. május 26. szombat 18:40 Forrás: MTI

  • Share/Bookmark
A 100 éve született Kádár Jánosra emlékeztek

Budapest – Mellszobrának leleplezésével emlékeztek meg Kádár Jánosról az egykori kommunista pártfőtitkár születésének századik évfordulóján nyughelyénél, a Fiumei úti Nemzeti Sírkertben szombaton.

A Kádár János Baráti Kör, a Magyarországi Munkáspárt 2006 és a Magyar Ifjúság Közösségi Szervezete rendezvényén nagyjából háromszázan vettek részt. A korábbi állampárti politikusok közül ott volt az 1956-os forradalom utáni megtorlásokat belügyminiszterként irányító Biszku Béla, valamint Berecz János, aki a nyolcvanas években a Magyar Szocialista Munkáspárt (MSZMP) központi bizottságának ideológiai és propagandaügyekkel foglalkozó titkára volt.

Kádár János mellszobrát – amelyet várhatóan a Munkáspárt 2006 egyik irodájában helyeznek majd el – Moldova György leplezte le. Az író “proletárszentnek” nevezte Kádár Jánost, és úgy fogalmazott: az ország nem méltó az egykori pártfőtitkár emlékéhez, s megtagadva azt “rászolgál minden jelenlegi és eljövendő nyomorra és megaláztatásra”.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.2/5 (10 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +18 ( 22 szavazatból)
A 100 éve született Kádár Jánosra emlékeztek, 4.2 out of 5 based on 10 ratings

Címkék:, , , ,

  • Share/Bookmark

208 Reader’s Comments

  1. Én Niedermüller Péter értékelését elfogadom.
    A DK állásfoglalása csak egy szükséges kibeszélést – közmegegyezést kezdeményezett, hogy ne lehessen a történelmet meghamisítani semmilyen irányban, főleg nem aljas politikai célokkal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  2. Ami igaz az igaz. Kádár ezekhez a tolvaj rablóbanda maffiózókhoz egy puritán életvitelű ember volt. Annak ellenére, hogy Magyarország korlátlan ura volt több mint harminc évig. :-/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  3. Ami igaz az igaz. Kádár ezekhez a tolvaj rablóbanda maffiózókhoz képest egy puritán életvitelű ember volt. Annak ellenére, hogy Magyarország korlátlan ura volt több mint harminc évig. :-/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  4. Egy közönséges áruló volt, akit Moszkva akarata emelte a hatalomba, hogy megtorolja a magyarok ellenállását, majd pedig az újabb lázadás elkerülése végett nyugati kölcsönökből finanszírozott “jólétet” hozott.

    Számomra egy lapon van Szálasival, a XX. századi magyar történelem egyik legnagyobb hazaárulója, és zsarnoka. Aki ünnepelni merészeli őt, az a megszállást, a terrort és a nyomort kívánja vissza, és nem nevezheti magát demokratikus elkötelezettségűnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -14 (20 szavazatból)
  5. Na, na, puritan életü… a mult ugye mindent megszépit. A jobboldal Horthyzik, meg nacikat temet ujra, masok meg Kadart siratjak. Nem jol van ez igy.
    Hogy egy filozofust idézzek:
    «A szellem higiéniáját a felejtés szavatolja, mert a história, a művészetté és tudománnyá átváltozott történelem nyomasztó tömege rátelepül az ember emlékezetére, aki így elveszíti élet- és cselekvőképességét.» Nietzsche

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  6. engem nem bántott, ezek sem, de micsoda minőségi különbség a két rendszer között!
    Kádárnak érdeke lett volna megosztani a népet, hogy ne vele foglalkozzanak, hanem egymás gyülöljék, valamiért ez ennek a rendszernek fontosabb lett!
    és a birkák összefogás helyett egymásnak esnek, pedg a szomszéd, a barát, az ismerős mindenki aki fontos, azokkal továbbra is együtt kell élni, amikor ezek a politikusok már sehol sem lesznek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (12 szavazatból)
  7. bajao, az mas volt, ott voltak az oroszok, nem lehetett megosztani. Most nincsenek, most mesterséges pszichozist kell teremteni . Zsidok és mas kisebbségek jelennek meg ellenségképként, a részeg brokerek, az unio, Cohn-Bendit és igy tovabb. Ellenségre szükség van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  8. miaszösz
    Mesterséges ellenségre csak a pitiáner ostoba embereknek van szüksége.
    Van elegendő természetes ellensége az emberiségnek. :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  9. Animebj 2012. május 26. szombat 20:24

    Minden szavaddal egyetértek.
    A népességpolitikája kétségtelenül jobb volt. Szögesdtót, aknamezö,… és nem fogyott a magyar (hogy robbant volna fel egy taposóaknán a kedves mamája mielött teherbe esett vele).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (9 szavazatból)
  10. Animebj, milyen felétek az időjárás?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  11. gets, ez igy igaz. De milyen emberek azok, akik mindezt be is veszik??

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  12. cOLOMBUS
    Netán a mondataival is egyetértesz? :)
    Szerinted az aknamező Kádár találmánya volt?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  13. miaszösz + gets

    Elkövetitek azt a hibát, hogy itt és máskor is rossz oldalról közelitetetek. A mozsdó olyan, mint a törölközö. A szemét politikust csakúgy, mint a jót a nép választja. A magyar nép polgárosodása (polgári gondolkodása) még a sötét középkorban tart és a politikai igénytelensége ilyen torzszülötteket eredményez, mint a Viktor.
    De ezért ne a torzszülöttet hibáztassátok.
    A demokrácia adott de azzal élni is tudni kell.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  14. ??? cOLUMBUS a legnagyobb egyetértés van közôttünk e kérdésben. De az tény, hogy orban mivel pszichopata az ellenségképet gyartja a szalagon…Ha ezt beveszi az orszag kétharmada, lelke rajta!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  15. gets
    -
    Igen a mondataival is (most itt ezzel).
    Lehet csürni csavarni. Kádárt a ruszkik választották de nem azért ült a nyakunkon, évtizedekig, mert a ruszkik akarták, hanem mert voltak kiszolgálói.
    Ha nem eall mellé senki akkor lemegy a budin.
    Kádárt én egy lapra teszem Horthyval, Szálasival, Rákosival. Az európai polgári demokrácia kerékkötöi és persze gyilkosok.
    Nem csak ketrecet épitett nekünk a drága Jani bácsink de a rendszere még a gondolatint is megpróbálta ketrecbe zárni. Már akiét tudta… az enyémet nem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -5 (9 szavazatból)
  16. Tudom, hogy egyetértesz (ugyanúgy gets is). Lehet, hogy ez egy szakmai ártalom nálam de ha problémát kell megoldanom a laborban akkor a gyökereknél az eredendö oknál kezdem. Ezen logikát követve Orbánt mint egy büdös szarkupacot kezelem de hogy ilyen produktum az ország miniszterelnöke az a polgárok emésztésének következménye. Ilyet tudtak csak szarni. erre volt képes a büszke magyar ember. Má’ .. elnézést az irodalmi hasonlatért.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  17. cOLOMBUS
    Nem akarom menteni, de egy lapra sem tudom helyezni olyanokkal, akik több százszor nagyobb kapacitású “vágóhidat” üzemeltettek hozzá képest.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  18. Animebj
    2012. május 26. szombat
    20:24 Ma a közmunkások szinte aprópénzért rabszolgaként dolgoznak, rengeteg a munkanélküli és a hajléktalan, akiknek állásuk van azok is keveset keresnek. A Kádár János vezette országban volt ehhez képest jól , nagyon jól élt az átlag ember. Vette fel külföldi kölcsönöket , azonban a rendszerváltás utáni kormányok talán nem vettek fel? Igen a Szovjetunió nevezte ki 1956,-ban és igen a nevét adta a megtorlásokhoz. Azonban ha nem vállalja akkor Rákosit helyezték volna vissza a hatalomban! Kádár elutasította a személyi kultuszt és 60-as. 70-es. 80-as években egy jóléti társadalmat hozott létre a dolgozóknak. Iskolák, kórházak és rengeteg gyár épült. Ezeket a gyárakat pedig a rendszerváltás után bagóért eladták és ezzel tömeges munkanélküliséget hoztak létre. Kádár Jánosra lehet mondani, hogy diktátor volt,mert mert minden fontos döntés az Ő beleegyezésével jött létre. Azonban Orbán Viktor nem diktátor? Azonban most még munkájuk sincs az embereknek, vagy közmunka rabszolgaként dolgoznak! Orbán Viktor, Kövér László, Áder János és a többi nagy “hős” a Kádár rendszerbe jutottak diplomához, ingyen! Most az egyszerű emberek gyerekei hogyan jutnak diplomához? Vagy a Horthy rendszerben tudtak diplomát szerezni a munkások, parasztok gyerekei?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  19. Plágium Pali talán nem a Kádár rendszerben volt szálloda igazgatóhelyettes, MOB Főtitkár, Sportcsarnok Vezérigazgató, OTSH elnökhelyettes? Az a piszok elnyomó rendszer! Diplomához és zsíros állásokhoz jutatta későbbi rendszerváltó ” hősöket”!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  20. http://nepszava.com/2012/05/magyarorszag/a-dk-a-kadar-centenarium-alkalmabol.html
    Niedermüller Péter prof. írása.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  21. #
    gets
    2012. május 26. szombat
    21:20 Elolvastam a Demokratikus Koalíció közleményét! Gyurcsány Ferenc melyik rendszerben volt KISZ titkár és melyik rendszerben szerezte a diplomáit? Tudomásom szerint a Kádár rendszerben! Tehát nem áll jól Gyurcsánynak ez a Kádárral szembeni kardcsörtetés!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  22. gets
    -
    Az emberi élet nem számháború kérdése.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  23. gets, nem tudom, sokan azért szeretek K.J.-t, mert karizmatikus. Orbant is ezért szeretik egyesek (egyesek, akik többségben voltak, amikor meg kellett valasztani). Hogy hany emebert nyirt ki Kadar, azt nem tudom, de eleget ahhoz, hogy ne emlékezzek ra szivesen…Ha mi azt mondjuk, hogy Kadar nem volt Sztalin , akkor milyen alapon biraljuk a jobb oldalt, ahol azt mondjak, hogy Horthy meg nem volt Hitler? Egyik kutya, masik eb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  24. cOLOMBUS
    Ha kőrbe néztél a a világpolitikában – márpedig ebben biztos vagyok – akkor te is tudod, hogy a számoknak bizony soha nem lebecsülendő a hatása.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  25. cOLOMBUS!
    “Nem csak ketrecet épitett nekünk a drága Jani bácsink de a rendszere még a gondolatint is megpróbálta ketrecbe zárni”
    Nem igaz!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  26. Gonoszka
    Ez csak úgy nem igaz, hogy próbálkozott, de sikertelenül.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  27. Gedeon,
    Már bocs, hogy beledumálok (nem vagyok egy Gyurcsány fan,.. söt) de én is Kádár alatt szereztem diplomát.. De nem gondolod ugye, hogy ezt neki kell köszönjem. Vagy ezért hálásnak kell lennem. A kádári években Ausztriában és Hollandiában is szereztek diplomát emberek, munkások gyerekei. Még az USA-ban is a bides kapitalistáknál is volt ösztöndij szegény sorsú fiataloknak.
    Ma nem azért van Orbániában az ami, hanem, mert a nép egy ilyen vadbarmot kivánt magának. Ez meg erre a kevésre képes. Ja,.. nem marxizmust kellett volna mesélni, hanem megtanitani az embereket egy polgári társadalomban élni, felelösséggel választani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  28. Na végre te Gonosz! Végre egyszer nem értünk egyet.
    Nem emlékszel a szögesdrótra? Aknamezöre? Az egyetemen a marxista baromságokra? Te is tanultad? A szádba rágták, hogy mit szabad gondolni. Ha meg nem úgy gondoltad és kimondtad szétrugták a gericedet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  29. gets – más blogon már megírtam, de itt is tartom, pont akkora hülyeség volt a DK szövege, mint Hitlertől a második front megnyitása. Mert ez is az! És több választót fog elriasztani, mint amennyit nyerni lehet ezzel. Egy filozófustól meg elvárható egy némileg árnyaltabb fogalmazás, főleg, ha egy témát kibeszélni és megvitatni akar. Akkor nem ex cathedra tesz kijelentéseket, hanem vitaindítót tesz közzé.
    Az összes környező szocialista országban IS egypártrendszer és diktatúra volt, de EGYEDÜL Kádár tudta emberarcúvá és konszolidálttá tenni. Széles rétegeknek tette lehetővé a felemelkedést, az emberhez méltó életminőség elérését. ÁLLAMFÉRFI volt. Majd ha valaki szintén tud 20 év békés gyarapodást biztosítani az országnak, AKKOR AZT IS államférfinak(vagy nőnek) fogom hívni.
    De addig kéretik a teljesítményét megfelelően )történelmi keretbe) helyezve reálisan értékelni. Diktatúra volt? igen! Annak érezte a nép többsége? NEM!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  30. Nade kekec. Ma is ez van, lopakodo diktatura és a tôbbség nem is veszi észre!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  31. Pont ez volt a baj a diktatúrával való fenyegetőzéssel: a nép ezt a fogalmat – pont az ilyen megfontolatlan liberális szövegek miatt, amelyek nem szakaszolták az uralmával jellemezhető rendszert – a Kádár rendszer konszolidált szakaszával azonosította- és már alig várta, vagy legalábbis nem ellenezte.
    Mert már kevesen élnek, akik felnőtt fejjel élték át a korábbi – nem konszolidált diktatúrát (Rákosi rendszer, megtorlások) És most meg vannak lepődve!
    Ahogy nem lehet (legalábbis értelmes embernek nem illik) egybemosni az “elmúlt8évet” amikor az jól elkülöníthető szakaszokra oszlik – nem lehet a Kádár korszakot sem monolit egészként jellemezni. Mert az így nagyon fals. Többet vártam: a DK-tól, Niedermüllertől – és Gyurcsánytól is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  32. A Szovjetuniót Horthy bandája hozta Magyarország nyakára. A Szovjetunió teljesen megsemmisíthette volna Magyarországot ‘45-ben és ’56-ban is. Hogy a magyar nép ma nem Szibériában él és helyette nem 15 millió orosz népesíti be mára a Kárpát-medencét az annak is köszönhető, hogy nem csak idiótákból és vadbarmokból állt e nép.
    .
    Hogy mi történhetett volna ‘45-ben vagy ’56-ban azt röviden vázoltam a DK közleményével kapcsolatban:
    http://nepszava.com/2012/05/magyarorszag/a-dk-a-kadar-centenarium-alkalmabol.html/comment-page-2#comment-182645

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  33. gets: “Ha kőrbe néztél a a világpolitikában – márpedig ebben biztos vagyok – akkor te is tudod, hogy a számoknak bizony soha nem lebecsülendő a hatása.”
    -
    Az állitásod igaz. A mondat. De az élet más.
    Nehéz összehasonlitani néhány hónap Szálasi idöszakot egy 40 évig tartó kétségtelenül kevesebb gyilkossággal de egy teljes országot megnyomoritó Kádárral. Ez utóbbi sok embernek a teljes életét nyomoritotta meg.
    Én gyakran utaztam hajnali munkásvonatokon melósokkal. Úgy szidták Kádárt, mint a bokrot. És nekik az egész életük a napi 2×2 órás utazás + 8 munka a gyárban volt az életük és végül kenyérre is alig elég nyugdij.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  34. Én most nagyon is egyetértek Gyurcsannyal, persze a timing nem az erôssége, minek ezt a 100 éves évfordulon hangoztatni. De partpolitikai szempontbol értem az érvelését kekec, de elvi szempontbol értékelem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  35. cOLOMBUS – én semmiféle aknazárra nem emlékszem. ÚTLEVÉLLEL utazhattam, 3 évente nyugatra- akkor viszont maximálisan kihasználtam a lehetőséget (kellett is 3 év a rá való gyűjtögetéshez) közben meg a szoc. országokba, és idehaza. Ha meg azt hiszed, hogy most nem lesz ideológiai nyüstölés az iskolákban – akkor nagyon tévedsz! MINDEN diktatúra nyomatja a SAJÁT ideológiát kötelezően.
    Egyébként meg semmiféle gerincrugdosás nem volt- Helleréket is “csak” kirakták az országból.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  36. miaszösz – pont ez a baj! Többen fogják negatívan értékelni, mint pozitívan – és azok egyébként is a fidesz táborában vannak. Minek őket erősíteni és a saját tábort gyengíteni? Ez a “pártpolitika” meghaladja a felfoghatóságot!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  37. cOLOMBUS
    Igazad van, de hány számmal is érzékeltetted??? :)))
    Az idősebb jogán (ami nincs) és mivel én is ebben nőttem fel, mondom, hogy túl halovány árnyalatnyi a különbség a véleményünk között.
    A vicces az , hogy kekeccel is csak abban van vitánk, hogy NP írása jó-e vitaindítónak? Szerintem ki kell végre nyitni a lehető legtöbb magyar szemét és nem azzal, hogy Kádárt szentté avatjuk, mert az is szélsőség.
    NP írása akár provokatívabb is lehetne. :).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  38. igen, kekec, de ez az ugynevezett «bal-liberalis » politika (magyar talalmany) belsö ellentmodasossaga is. Gy F inkabb a liberalisabb iranyba mozdulna, mig szavazoi egy része a bal oldalrol kerülnek ki. Igy is -ugy is a probléma elkerülhetetlen. A felfoghatosaggal mar akkor baj volt, amikor ezt «balliberalisnak» nevezték.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  39. gets – elég provokatív így is. De legalább az eredményeit nem tagadták. Az Mszp (és a 4K!) kezet csókolhat Niedermüllernek. Jó sok választót “köszönhetnek” majd neki. Amit nem fog ellensúlyozni a liberálisoknak tett retorikai engedmény.
    Nem bűnnek, hanem HIBÁNAK tartom. De tudod mi a vélemény a kettő viszonyáról!?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  40. Nem emlékszem. Nagyon rossz az emlékezete, mint közismert. Olvastam TUDTAM könyveket venni, ma is az akkor beszerzett könyvek tömege adja az ismereteim alapját. Tudtam színházba járni. Nagy színészeket láttam, nagy darabokat. Amerikait, franciát, angolt, olaszt, spanyolt, skandinávot, még oroszt is.
    Tanulhattam. Amit akartam, ingyen, fillérekért a MSZT tanfolyamain, koncertekre járhattam, megfizethető áron.
    Érdekes, ezekre emlékszem.
    33 éve élek a szabad világban. Egyszer voltam Spanyolországban egy szar autóbusz úton, L’orett del Marban, egyszer Olaszországban, Riminiben, akciós úton, azt is Magyarországon fizettem. Ma a benzin és az ugyanannyi autópálya
    díj, a minimalis 50 €/éjszaka, na nem. Napi 150 € kicsit sok az utazásra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  41. gets 2012. május 26. szombat 19:30
    ++++++++++++++++++
    .
    Egyébként ha Kádárt vagy Wittnert választhatnám,
    százszor inkább Kádár. Mert úgy-e itt kb tizmilliónyian vagyunk,
    és a több,mint 23 év alatt már többen vizsgáztak “tudásukról”.
    Kivántuk és elfogadtuk, a változást. De hová jutottunk mára?
    Ugyan ki kivánta vissza a rendszerváltozáskor a Horthy rendszert.
    Volt erről eddig valamikor is választási lehetősége az országnak?
    A 2/3 nem erre adott felhatalmazást!
    Pedig arrafelé tartunk. Talán azt is lehetne kérdezni Kádár vagy Horthy?
    .
    Azt hiszem DEMOKRÁCIÁT választottunk akkor Kádár helyett, de nem Horthyt !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  42. miaszösz – volt egy vitánk (nem veled, hanem az olvtársakkal) amikor a DK megalakult, és közzé tette a vezetőség névsorát – már akkor lehetett látni, hogy a liberális irányba mozdulnak el – csakhogy arra Magyarországon csak egy vékonyka kis rétegpárt alakítható. Én Pupuval értettem egyet leginkább: Az embernek sikítozhatnéka támad, hogy látja a semmibe veszni egy baloldali tömegpárt reményét. Ez a DK döntése, de ezzel egyben be is határolta a lehetőségeit.
    És az indulási iránynak ez a “vitaindító” tökéletesen megfelel – de Orbán-váltó tömegpárt az tuti nem lesz így! Ha sem ők, sem az Mszp, akkor talán érdemes lenne fontolóra venni Nemsovány elvtárs/úr korábbi javaslatát a pince irányába
    tett kirándulásra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  43. Amíg a normális konzervatív értelmiség csak sunnyog, tisztelet a kevés kivételnek (Bokros, Kerékbárczy, …) addig GyF és a DK lehetőségei is korlátosak, mert a fityisz minden teret el akar foglalni és továbbra is szalámizik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  44. kekec
    2012. május 26. szombat
    22:20
    Becslésem szerint az MSZP tagok és szavazók közel fele (lehet, hogy nagyobbik fele) olyan startra vár, amikor a DK-ra szavazhat – a vezetőik kicsit eltájolódtak. :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  45. Kekec
    -
    Ha nem emlékszel az aknazárra akkor irigylésre méltóan fiatal vagy.
    Megkérdezhetem, hogy miért csak 3 évenként utazhattál a szögesdrót fényesebbik oldalára? Továbbá ki döntött és milyen jogon aról, hogy utazhass. Az én esetemben pl. egy tahónak is kevés személyzetis is beleszólhatott. És szólt is.
    -
    Ha gerincrugdosásra Te nem emlékszel, akkor szerencsés vagy. Speciel az enyémet 85-ben rugta szét Kádár rendörsége egy kihallgatáson. Csak mert kijuttattal néhány kellemetlen dokumentumot a SzER-nek. Ha gondolod mesélhetek róla, hogy hogy zajlott a “puhább” kádári években a kihallgatás a fogda falai között. Érdekel?
    Két mütéttel rakták rendbe (jóval késöbb) itt Amerikában a hátamat … amennyire lehetett. De reggelente, amikor fájdalmasan forogva kelek fel az ágyról, mindig megemlékezem a drága jó Janibáról.
    Úgy tünik kedves Kekec, bennünk különbözö kádári emlékek hagytak maradandó nyomot. Az enyém nem kellemes.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  46. Túlavasúti – a nép feje fölött kiegyező elit döntött a demokrácia mellett – a nép pedig belenyugodott, mert addig a liberálisabb vállalkozási politikával némi életszínvonal növekedést értek el – és abban reménykedtek, hogy ez a tendencia a rendszer (mint akadály) lebontásával csak javulni fog.
    Ehhez képest azóta már 4 millióan zuhantak a létminimum alá, és kezd visszajönni a diktatúra korábbi, erőszakos és nyomorral járó szakasza. Mivel az elitnek szemmel láthatóan csak az volt a rendszerrel a gondja, hogy nem ők ültek a kondér mellett, viszont eszük ágában sincs a népnek is némi morzsát juttatni. Éppen most, ebben a helyzetben fikázni Kádárt – aki viszont ezzel szemben arra képes és hajlandó is volt – csak egy szóval jellemezhető (azt viszont elég nehéz kiválasztani az adódóak közül): hülyeség, marhaság, politikai debilitás……

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  47. gets – Hja, ha a DK egy jobbközép párt akar lenni – a lelkük rajta. De ezt akkor tegyék teljesen világossá! Mert akkor baloldali ember keres magának mást.
    Na: ennek a “világossá tételnek” egészen jól megfelelt a DK közleménye.
    MONDOM, hogy több választót riaszt el, mint amennyi szerezhető vele – mert akik negatívan vélekednek Kádárról – azok a Fidesz és a Jobbik táborát gyarapítják. Tehát elveszítik a baloldali szimpatizánsokat – és nem nyernek helyette csak egy vékony rétegecskét. Erre az Szdsz a legjobb példa!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  48. Gonoszka 2012. május 26. szombat 22:23
    Onnan indultuk és sajnos ide jutottunk !
    Gondoltad volna, hogy ez lesz? Mert én nem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  49. cOLOMBUS – mondom: mert 3 év alatt tudtam a szükséges anyagi fedezetet összegyűjteni. Akkor viszont ki is használtam a 30 napot. Megnézném, hogy a mai fiatalok közül SAJÁT pénzből hányan tudnak 3 évente 30 napra kiutazni?! Nem apuci-anyuci jóvoltából!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  50. kekec, Gyurcsany mindig is a nyugatos politikarol beszélt, aztan , hogy ma erre van-e vevö az mas kérdés. A kadarizmusbol kilépve ugy tünt, hogy ennek sikere lesz, de épp az ellenkezôje jött be.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Kétgólos magyar győzelem Moldovában 2011. szeptember 6. kedd | AN


KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szavazzon!
Loading ... Loading ...
RSS lyency
RSS evitae
RSS rasputyn
RSS nagydiofa
RSS leharblog
RSS szendamondja
Videók