Bartus László: Néhány szó egy dolgozatról 2012. március 26. hétfő 14:00

  • Share/Bookmark
Bartus László: Néhány szó egy dolgozatról

Kislányom első osztályos Amerikában. Az osztálya kiadott egy bőrkötéses könyvet, amelyben a 7 éves gyerekek egyoldalas írásai olvashatók. Rajzokkal is kellett illusztrálni a témát. A téma ugyanaz volt mindenkinek: mi volt a legemlékezetesebb élményed?

A szülők az egészről csak utólag értesültek, a gyerekek maguk választottak az élményeik közül. Az én kislányom a Disneyland-ről írt.

Átlapoztam az összes történetet. A mexikói származású gyerek arról írt, amikor Mexikóban járt, a kínai arról, amikor Kínába látogattak, a Puerto Rico-i arról áradozott, amikor Puerto Rico földjére lépett, a lengyel anyuka kislánya lengyelországi látogatását találta élete legnagyobb élményének. Minden gyerek a családja származási helyéhez kötötte a lelkes beszámolóját.

Csak a magyar szülők magyar kislányának nem Magyarország jutott eszébe, mint a legkedvesebb hely a világon. Neki nem Magyarország, hanem Disneyland volt a legemlékezetesebb.

Nagyon szomorúvá tett a végeredmény. Mi rontottunk el valamit? De hát mindig megvédtük Magyarországot, amikor a kislányunkat lépten-nyomon kellemetlen élmények érték az emberek viselkedése, megnyilvánulása miatt. Túl okos kislány, mindent észrevett, és szégyenszemre még el is magyarázta. De találtunk indokot. Ám a dolgozatnál neki fel sem merült, hogy Magyarország a legvonzóbb hely a világon.

Úgy látszik, mégsem lehet a gyerekeket becsapni. És őszinték.

Ezen kellene elgondolkozni a mindenkinél okosabb, nagyszerűbb, mindenki mást lefitymáló magyaroknak. Ennyire vonzó országot teremtettek.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.7/5 (38 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +46 ( 52 szavazatból)
Bartus László: Néhány szó egy dolgozatról, 4.7 out of 5 based on 38 ratings

  • Share/Bookmark

45 Reader’s Comments

  1. Az en gyerekeim mar nagyok. (24 es 27 evesek( Beszelnek magyarul es amikor kicsik voltak…ugy 17-18 eves korukig minden evben jottek velem haza. Aztan elkezdodott a sajat nyaralas a baratokkal, az udvarlokkal. De csak egyetlen egy evre maradt ki Magyarorszag. Abban az evben “furcsan ereztek ” magukat. Valami hianyzott….Aztan kezdodott minden elorol. Mar nem velem hanem a baratokkal. Nagyon jo erzes.
    Az viszont kevesbe jo amikro avval jonnek haza (nincs ellentmondas ket hazajuk van) , hogy regi gyerekkori jatszopajtasuk rasszista kifejezeseket tett, vagy eppen zsidozott. Egyszeruen nem tudjak felfogni, hogyan is tortenhetett ez. De akkor is mennek haza…es vitatkoznak, magyaraznak, nem adjak fel es nem hajlandok lemondani a magyar tudatukrol. Es en ennek nagyon orulok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +36 (38 szavazatból)
  2. Szerintem marhaság ez a feltételezés. Gyerek az gyerek. Ha nem éri őket pozitív impulzus nincs jó vélemény, ugyan ez a fordítottja. Talán a szülőkben lehet a hiba, mielőtt Magyar földre lépett a gyerek, talán túl sok negatívumot hallott otthon, ellentétben a Mexikói, Lengyel gyerekekkel. Persze ez nem baj, de ne tessék a más készülékében keresni a hibát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -16 (34 szavazatból)
  3. Az én gyerekeim is szeretnek MO-ra menni. (Nem mondanám hogy haza)
    Nagyon jól érzik magukat. Naná turisták ! Ha azonban ott kellene iskolaba jarni az itteni után… rögtön nem volna akkora az öröm. Ha az ottani fizetesből kellene megelni, … ragozzam ?

    Azert jottunk el hogy nekik ne kelljen ott elniuk. Jobban beszelnek angolul mint magyarul, bar a magyarjuk sem rossz. En ennek orulok. En a magyarommal nem tudnek elhelyezkedni. Magyar az anyanyelvunk de a kovetkezo generacio mar nem fog magyarul beszelni. Kit erdekel. Soha sem akarom hogy barki a csaladombol MO-ra koltozzon.
    Hazaáruló vagyok? Nem. A haza árult el engem. Becsapott a rendszerváltáskor és azóta is folyamatosan hazudik. Eletem egyik legjobb dontese volt hogy elhagytuk magyarorszagot.
    Akinek van lehetösege addig lépjen amíg nem késő.
    1990 óta eltelt 22 év. Miben remenykedtek ? Azt mondják bátor voltam. Azt mondom azok a bátrak akik ebben a helyzetben otthon maradnak. (Vagy nem tudnak jönni vagy “ej ráérünk arra még..”)

    Ha valaki annyira magyar akar lenni, MO-n megteheti. Külföldön könnyű magyarkodni….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +34 (36 szavazatból)
  4. Kedves Sallai László, Ön téved, csupa jót hall otthon, neki e tekintetben hazudok, és szépítem a helyzetet. De egy gyereket nem lehet becsapni, se így, se úgy. Ha a személyes élményei, tapasztalatai mások lennének, akkor hiába mondanék neki bármit, és fordítva. Éppen erre utaltam, hogy a magyarok nem néznek szembe soha semmivel, hanem megtalálják a felmentést. Ha már így felhozza, hadd mondjam meg, hogy a kisgyerek a jelenlegi környezetében nincs hozzászokva ahhoz a durvasághoz, bunkósághoz és taplósághoz, amellyel Magyarországon – a jól válogatott barátok társaságát leszámítva – lépten-nyomon találkozik. Úgy próbálunk védekezni, hogy minél kevesebb negatív élmény, lelki sérülés és sokk érje, hogy igyekszünk kerülni nem ismert emberek társaságát, nem bemenni vele boltba, villamosra, taxiba, utcai forgalomba. Aki ott él, annak talán nem tűnik fel az a sötétség, rosszindulat és bunkóság, ami minden lépésben szembejön az utcán. Talán ennek is lehet némi szerepe, nem kellene azonnal hárítani, hanem érdemes lenne egyszer szembenézni az ilyen referenciákkal, amit csak egy kisgyermek benyomásai keltenek.
    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +30 (38 szavazatból)
  5. Gyerekeimnek ez az elso angliai taneve, lanyom szorong mar most, mert meg a nyari szunetben sem akar visszamenni Magyarorszagra… vajon miert???

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (22 szavazatból)
  6. A gyerekeknek különös szenzoruk van megérezni a sokszor leplezett – mert a szülőknek sem kellemes – érzéseket, hiába mosolygunk hozzá. Nem tudunk elég jól hazudni, bármennyire is kímélnénk őket. Később azért biztos árnyalódni fog a benne élő kép, a kamaszkorban inkább fel lesz már vértezve a mi kis hazánkhoz.
    És azt is mondják hogy a gyerek a szülő tünete. Nagy nevelők is ha észrevesszük egyáltalán…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (17 szavazatból)
  7. Kérdés a lengyel a mexikói a kínai miről írt, mit szeret annyira a hazájukban. Mind ugyanarról írtak, mind ugyanazt szerették, van Magyarországon olyan dolog?

    -
    Ha nincs, akkor nem csoda ha nem Magyarországot választotta. Ha van és mégis Disneylandet választotta akkor talán csak egyszerűen szereti Disneylandet.
    -

    Talán azért választott mást mert egyszerűen azt szereti és az Magyarországon nincs.

    Vagy talán azért mert Magyarországon van valami amit nem szeret és ami akkor sem kell neki, ha ezer más jó van mellette.

    -
    Nem biztos, hogy bármi hiba van, szerintem ez a normális, az igazi belső szabadság, hogy azt választ ami neki tetszik, és nem ami tetszeni illene. DD

    Én ebben nem azt látom, hogy Magyarországgal valami baj lenne, bár persze sajnos van, hanem azt hogy a kislánnyal minden a legnagyobb rendben van és sikeres ember lesz belőle, ha határozottan tudja, mi tetszik neki és mi nem, és nem hagyja magát befolyásolni.

    A magyar hazát és népet nem érdekli mi lesz a kislánnyal, kiveti vagy sem, megsérti vagy sem, és őt sem érdekli mi lesz a magyar hazával és azokkal az emberekkel a magyarokkal. Joga van választani milyen embereket szeret és becsül mert a nép a hazája, aki befogadja, szereti és megbecsüli a szeretetét és nem egy földrajzi terület. Hogyne érezné és venné észre. Sok sikert és boldog életet kívánok neki.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  8. Laci, Libsibolsi és mindenki, akinek kinn van a gyereke: örüljetek neki, hogy felelősen cselekedtetek, és a gyerek nem ebben a pokolban él. Akinek pedig még ott él a gyereke, az lassan szedelőzködjön, mert ma Magyarországon gyereket nevelni ifjúság elleni bűntett.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (26 szavazatból)
  9. Négy felnőtt gyermekem van. Ha nem sikerül elmenniük ebből az országból nem valószínű hogy nekik lesznek gyermekeik. Mert itt csak a kilátástalanság, a reménytelenség a nem tervezhető jövő vár rájuk. Sokan nem tehetjük meg hogy elinduljunk, leginkább az anyagiak hiánya miatt. Bartus László: az ön gyermekének legalább esélye van az élhető életre. Sok sikert kívánok önöknek. Szeretem olvasni az ön írásait. Szép napot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (15 szavazatból)
  10. Okos Kislany!:)En is Disneylandro”l irtam volna!
    De egyet hadd jegyezzek meg!
    Nem csodalom hogy a mexikoi gyermek mexikorol irt..Valszeg,o” meg nem jart Disneylandben!A lanyomnak volt egy mexikoi kis osztalytarsa,aki sokat idozott itt nalunk.A kislany szulei ejjel-nappal dolgoztak,gyakorlatilag kulcsos gyerek volt,tobbnyire a batyja nevelte.O” szamtalanszor mondta nekem,mennyire hianyzik neki mexiko(megjegyzem,korantsem volt ott annyi mindene mint itt,gyakorlatilag nagyon szegenyek voltak.)De a legszebb elmenyei azok voltak,mikor egyutt volt a csalad,gozolgott az ebed az asztalon mikor hazaert a sulibol,mindig volt otthon valaki,aki foglalkozott vele(nagymami,nagypapi stb.)Szal,ebbol most csak azt akarom kihozni,a gyerekeknek tok mindegy hogy hol vannak,a lenyeg,a szuleikkel legyenek,a szuleikkel szorakozzanak,mert azok felejthetetlen pillanatok es az egyutt toltott ido” emleke a legkedvesebb!DE!Van abban valami amirol a Bartus ur ir..Az en lanyom sem vagyodik kulonoskepp haza.Mikor megkerdeztem hogy miert nem?,(hiszen vannak otthon baratai,rokonai)azt felelte,ok hianyoznak,de otthon olyan “fura’k” az emberek.Tovabb nem faggattam…Megertettem!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  11. admin
    2012. március 26. hétfő
    15:14

    Tisztelt Bartus úr,

    Nem ez lehet a baj. Én bejártam a világot, negyven országban éltem, dolgoztam. Mindenütt vannak taplók. Nem sírom vissza az közel-keletet, a megkövező muzulmánokat, ahogy a nőkkel bánnak, irtózom az iszlámtól , a beduinokat sem sírom vissza, sem dél-Afrikát ahol csőre töltött ágyúval lehet csak kimenni az utcára, észak Korea, Kína és sorolhatnám még az országokat amikhez képest Magyarország mennyország. Azaz mennyország lehetne elvileg. Más országok is szörnyűek sőt milliószor rosszabbak mint Magyarország.
    -
    De akkor mi a baj Magyarországgal? Egy indiai kis falu egyszerű írástudatlan parasztja érdekesebben, értelmesebben, összefüggőbben de főleg kifejezőbben beszél mint a legmagasabb rangú és legműveltebb magyar állami vezetők. Valami csillog a szemükben, még a lopásért csonkoló afgán és mudzsahedineknek is ami a magyarban nincs.
    -
    Ezt a valami én úgy hívnám, hogy emberség. Az a hihetetlen erő amivel kivetnek maguk közül mindenkit aki csak egy kicsit is jobb sorsra érdemes, aki lát, aki hall, aki érez aki boldog aki él. Magyarország a lélek antianyaga. amit ön leírt az csak tüneti megjelenés, a mélyben van valami elborzasztó élet, boldogság, szépség ellenes mindennel szembeszegülő sötét erő amit én nem tudok jól megnevezni, ezért egyszerűen csak a antianyagnak érzékelek.
    Az élet, a lélek, a szépség a szeretet antianyagának. Tudom ez nem a megfelelő szó ha egyszer megtalálom ennek a nevét az jó lesz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (22 szavazatból)
  12. Hmm, amikor a lanyomnak kellett egy hasonlo fogalmazast irnia, o Magyarorszagrol irt, de az se ment le botrany nelkul. Keppel is illusztralta, egy fenykep fenymasolataval, amin o mosolygott a karjaban egy kakassal. Kerdeztek is tole miert van piros pantlika a kakas nyakan, jelkepez-e valamit. Itt valahogy az ilyen szalagokrol vagy mellrakra vagy a csapataink tamogatasara asszocialnak… O meg megmondta, hogy azert volt a szalag, hogy ne verezze ossze az inget, merthogy az elobb vagta el a nyakat, aztan a fenykepezes utan megfoztek ebedre.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  13. Eagle.-nak igaza van !
    Magamon veszem észre mikor mennek a chat.-es balhék pl. valami híresség körül aki csinált valami ostobaságot.
    És érzem hogy jön felfelé bennem a lealázós szöveg és már írnám és akkor eszembe jut Ákosbácsi Mr. Kertész írása.
    Ésakkor úgy elszégyenlem magam és nem írok semmitse.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (12 szavazatból)
  14. Volt valamikor a Horthy érában egy versike:
    Édesapa édesanya
    Mondjátok meg mi a haza…….
    Elnézést a folytatásra nem emlékszem. Ezt a háború alatt tanitották volna,
    mi gyermekként már akkor is röhögtünk (bocsi, erre nincs jobb fogalom),
    annyira blőd volt a “nemzeti” folytatás. különösen akkor, amikor osztálytársam
    három testvérével árván maradt. Ugyanis három-négy héttel azelőtt behivott
    apja a Donhoz érve hősi halottá vált. Néhány más osztálytársam úszott a
    boldogságtól, mivel nekik a háború csak jót hozott, mivel apjuk felmentett
    hadiszállitó volt.
    Felnőttként már sajnos hajlandók vagyunk azt hinni, hogy a gyermek csak
    az oktatásból szerzi miben él. Pedig néha ösztönösen megérezve mélyebb
    benyomást hagynak érzelmeiben a történtek, mint szüleiben. A kedvezőtlen
    emlékeinktől inkább szabadulni szeretnénk, nem felidézgetni. Azok inkább
    előtörnek. Kérdés, hogy az előéletünk milyen nyomot hagyott bennünk.
    A gyermeket szülein keresztűl ért benyomások sem hagyják érintetlenül,
    hiszen ösztönösen megérzi saját sorsa is alakul közben. Szavainkban
    lehet különféleként értékelni valamit, a mögöttük lévő érzelmi benyomások
    sem jelentéktelenek. Elképzelhető, hogy szüleit nem akarja bántó
    emlékeikkel zavarni. Lehet ez egy ösztönös tapintat jele is.
    Ha Bartus úr kislánya elégedett környezetével, szeretet veszi körül.
    Környezete elfogadja. Nincs beilleszkedési gondja. Miért hiányozna neki
    egy olyan ország, melyet csak szülei és ismerősei megnyilvánulásán
    keresztül ismer.
    Mi is sok sikert és boldogságot kivánunk neki családja körében.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  15. Ne haragudj, de már több alkalommal is szerettem volna felhívni a figyelmed valamire. A kislányod az Egyesült Államokban jár iskolába. Amerika egy földrész. Tudom, hogy szőrözésnek tűnik, de hidd el, nem az! :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -6 (12 szavazatból)
  16. Eagle (2012. március 26. hétfő 16:21)
    Kösz, ez szép volt, és főleg igaz.
    Érezni, hogy szívből jött.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  17. Túlavasúti (2012. március 26. hétfő 16:43)
    http://www.uniware.hu/ALBUM/EzAHaza/ezahaza.html
    Milyen érdekes, hogy a “haza csak ott van, hol jog is van” mennyire nem volt fontos a vers írójának.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  18. Berzsenyi Dániel: A Magyarokhoz
    .
    Romlásnak indult hajdan erős magyar!
    Nem látod, Árpád vére miként fajul?
    Nem látod a bosszús egeknek
    Ostorozó kezeit hazádon?…
    .
    [1796-1810 között. Végleges formája: 1810]

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (13 szavazatból)
  19. Ego 2012. március 26. hétfő 17:18
    Köszi erre gondoltam. Nem akartam kibőviteni a zsidó szomszédom
    és a másik osztálytársam – akkor egy éve munkaszolgálatos – apjukkal.
    Ők is másként érezték a haza fogalmát. Velünk – gyerekekkel – pedig
    hazafiasan énekeltette Barna Jenő tanitó úr:
    Amerre a magyar fiúk járnak
    sötét felhők boritják a tájat
    a felhőkből véres eső patakzik
    magyar fiú a muszkára haragszik.
    Igy énekelve kellett szeretni a hazát. Aki nem lelkesedett volt fülhúzás.
    Jogról csak annyit tudtunk, hogy osztálytársam apja szociáldemokrata
    volt azért lett munkaszolgálatos és nem becsületes baka. Többen kellően gyűlölték őket, mivel úgy gondolták, az a kötelességük. Azt a “hazafias”
    légkört nem kivánom senkinek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (15 szavazatból)
  20. Mi szeretni való van ezen az országon? Volt két reményteljes évünk a rendszerváltás környékén. Ezt a reményt az Antall kormány hamar összetörte. Ugyanazt az erőszakos, másokat semmibevevő politikát folytatta mint most Orbánék.Annyival visszafogottabban szüntette meg a sajtószabadságot és növelte az állam befolyását az életemre, amennyivel kevesebb képviselőjük volt a kétharmadnál. Eltékozolták az állami vagyont, tönkretették a gazdaságot és lefektették a mai gyűlölködés alapjait.Ma már a központosított (kommunista, fasiszta?) állam semmit sem ad.Elvették a szabadságot, ellopták a jövőmet és már az anyagi javaimat is kezdik ellopni.Itt nem érdemes elemezni, miként jutottunk ide, a lényeg idáig sűllyedt ez a jobb sorsa érdemes ország.Kérdés, van e kiút? Nekem most úgy tűnik nincs. Nincs mert az embereknek igényük sincs egy szabadabb, jobb életre. Itt csak a sültgalambot várja a nagy többség.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (14 szavazatból)
  21. Husz János Puszita

    Kedves Admin,
    aranyos amit mond, de a gyerekeket nem lehet szép szavakkal becsapni, alapból átveszik a szülők attitűdjét. Azt is megérzi, ha óvni akarja, csupa jóindulatból. Az ő szemszögéből, valami nem jó dolog lehet ott, ha apa meg akar védeni tőle.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  22. Husz János Puszita

    Nem az önzés és az irigység, az empátia hiánya, amit keresel, Eagle?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  23. Anonyme:
    Pontosan így van.
    Ahogy írod.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  24. A gyermeknek teljesen igaza van. Disneylandben vidámság, mosolygás van, ha pedig idejön, kétszeresen (háromszorosan) érzi a feszültséget. Saját maga is fel tudja fogni, és ösztönösen a szülei feszültségét is érzi. Ettől függetlenül, lehet, hogy egyszerűen valóban a Disneyland az eddigi legkellemesebb élménye. Ha nekem kellene fogalmazást írnom pontosan ugyanezzel a címmel, én is Disneylandet írnám, rajzolnám. Ahova egyelőre csak készülök eljutni. De ami késik……

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  25. Eagle
    - egy szóval nem lehet kifejezni, csak egy mondattal: Ez a “Dögöljön meg a másik tehene is” mentalitás!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  26. kedves kommentelők!
    nekem úgy tűnik, a hozzászólók fele nyugaton él, és nem is tervezi, hogy visszaköltözik. ha viszont így van, akkor ne írogassanak már ilyeneket, hogy nincs szeretnivaló ebben az országban. vagyunk még itt páran, akik másképp gondoljuk, és nincs szükségünk ezekre a demoralizáló közhelyekre. ha kimentél, légy boldog, és ne nézz vissza többet!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (6 szavazatból)
  27. kekec@ Ez már idejét múlt dolog, ma már a “dögöljön meg a szomszéd tehene a gazdájával, s egész családjával” mentalitás van érvényben. :((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  28. első elemi befejezése ünnepsége alkalmán álltam a pódiumon magyar juhásznak öltözve Tuci, a pártával magyar lánnyá változott osztálytársammal és büszkén szavaltuk:
    “Minden madár azt dalolja
    a virágos ágon -
    legszebb ország Magyarország
    ezen a világon…”
    Mentségemre szolgáljon, hogy csak hét éves voltam. Aztán megjött az eszem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  29. Kiegészités. ez 193o-ban volt….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  30. A fiam 15,5 éves volt, amikor eljöttünk Magyarországról. kilenc évig, hallani sem akart arról, hogy oda menjen, akár csak látogatóba is. Napra pontosan az érkezésünktől számított kilenc év múlva nősült meg. A keleti származású, de már az országban született felesége vette rá, hogy nászútra Magyarországra menjenek. Látni akarta, hogy hol született, és gyerekeskedett a férje.
    Akkor csak négy napot töltöttek ott, mert nem volt több szabijuk.
    Egy év múlva hosszabb időre három hétre mentek. Találkoztak a rokonokkal, az én barátaimmal, és a fiam volt osztálytársaival is, mert akkor volt az osztálytalálkozója az ált. isk. osztályának. Szerencsére, én a barátaimat mindig megválogattam, így ezek a találkozások a menyemben is jó érzést keltettek. Az osztálytalálkozó után viszont, közölte, hogy ez volt az utolsó alkalom, hogy Magyarországra mentek, és megérti, hogy a fiam miért nem vágyott oda addig.
    Egy nyolcadik kerületi, normál általános iskolai osztállyal találkozott, ahol voltak, ilyen, és olyan gyerekek is eredetileg. az Izraelből érkező volt osztálytárs, viszont a fajgyűlölettől, az irigységig lévő skálán mozgó emberek csoportjával találkozott. Akik közül, például az egyik, régen jó barát, ma angol szakos tanár, elmagyarázta, hogy ő bizony nem hajlandó, a magyarul nem beszélő feleség kedvéért angolul társalogni. Ha vele akarnak beszélgetni, akkor tanítsa meg a feleségét magyarul!
    Na az óta újabb tíz év telt el, és ez idő alatt, sem a fiamnak, sem a feleségének nem jutott eszébe, hogy újból Magyarországra menjenek. Bejárták lassan az egész világot, de nincs tervbe véve, egy újabb látogatás Magyarországra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (16 szavazatból)
  31. zikaron:
    Gondolom ez valami Pósa Lajos-féle versemény.
    Amit aztán Karinthy Frici bácsi eképp görbített el , még a harmincas években
    , csak az utolsó sorokat tudom fejből , most nem fogom felásni az ” Így írtok ti ” kötetből :
    -
    Muszka bácsi , német bácsi be ne tedd a lábad,
    Úgy kiverünk csindradatta porzik majd a hátad.
    Magyar itten minden ember tősgyökeres fajta ,
    Magyar fiúk magyar lányok mikor a tyúk kotlik

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  32. Lehet, h nem lesz népszerű, amit a cikkel kapcsolatban írok. Nem is azért teszem, h az legyen. ” Kommentelő” sem vagyok. Mégis! Mi volt az első reakcióm? Nem tudtam megnyomni a “lájkot”. Elnézést, nem akarom ezzel megbántani. Csupán kicsit másképp látom.. Témákra bontanám. Van egy kislány, akinek van egy élménye. Akár a többi gyereknek. Örömmel lerajzolta. Nah, bumm! Disneyland lett belőle. Lehet, h ez volt a legfrissebb élménye együtt a szüleivel. (?) Sok oka lehet.. Nem vélem úgy, hogy ennek ekkora jelentőséget kéne tulajdonítani. Főleg nem szomorkodni rajta. Azt sem gondolom, h ebbe feltétlenül bele kéne keverni a saját,” felnőtt” érzéseinket, tapasztalásainkat, véleményünket. Azt sem feltételezem, hogy kellemetlen élmények csak Magyarországon érhetik a gyerekeket és bennünket, felnőtteket. Bárhol a világon találkozhatunk ugyanilyen jelenségekkel. Nem tartom szerencsésnek itt és most, egy gyermekrajz kapcsán belemenni a gazdasági, politikai helyzetünk ecsetelésébe, illetve annak az emberekre, azok viselkedésére gyakorolt hatásmechanizmusába, Esetleg máshol, máskor. Persze, nem függetleníthető.. Rengeteg múlik rajtunk, szülőkön! Mit, hogyan, mikor teszünk, milyen mintát közvetítünk, mit érzünk, hogy viszonyulunk másokhoz, hogy tudunk szeretni, és még sorolhatnám, mi mindent kell tudni egy szülőnek. A legnehezebb “hivatás”! Dee visszatérve a gyerekekhez és az élményekhez, aztán be is fejezném gyorsan. Vajon mi jelent,/ jelenthet élményt egy gyereknek? Az mind, amit őszinte szertettel és örömmel együtt élünk meg, amiben “partnerek” vagyunk. Nem is tudom igazán jól leírni, de mosolygok, ha rá gondolok. :))) No, ez! A kislányom a mai napig emlegeti, h írtam neki egy mesét,( csak neki!) és azt minden este el kellett mondani. Húhhh, ezerszer! :D vagy amikor sátraztunk a vízparton és az összedőlt… Egyébként, akkor épp azt rajzolta le. Máskor meg mást. Soha nem szomorkodtam rajta. Nem azért, mert itt Mo.-n vagy a világ más részén annyira rendben van minden. Másért. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  33. “Nem az önzés és az irigység, az empátia hiánya, amit keresel, Eagle?”

    -
    Nem, mert ezek csak a megnyilvánulásai. A gyökerét akarom látni, a kiváltó okot és a megoldást keresem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  34. Már Tompa Mihály is érezte: “Nehogy ki távol sír e nemzeten, megutálni is kénytelen legyen”. Az idézet nem pontos, de a fejemben van. Tegnap délután érkeztem haza. Rosszkedvű lettem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  35. Eagle!
    A gyökerét körülbelül meg lehet találni, de ez nem ad megoldást. akiknek, pedig a megoldás lenne a feladatuk, pedagógusok, írók, művészek, és úgy általában az értelmiség, azok képtelenek a megoldást megadni, mert maguk is hasonlóan szocializálódtak, így először önmagukat kéne, a saját hajuknál fogva kihúzni a gödörből.
    Nem véletlen, hogy mind azok az írók művészek, és egyéb értelmiségiek, akik nem csak Magyarországon éltek, azok nem igazán voltak megelégedve, a magyarországi viszonyokkal. Ady megállapításai, még 100 év után is élő problémák.
    Úgy az elnyomott, és igen is szolgalelkűvé lett tömegekkel kapcsolatban, mint a “Disznófejű nagyurak”-kal kapcsolatban. Élő problémák, még akkor is, ha az újabb nagyurak, eredetileg maguk is a szolgalelkű tömeg tagjai voltak.
    Van egy régi mondás, miszerint “minden lakáj utálja az urát”. A magyaroknak, ezt a Mátyás korában vívott utolsó győztes háborúik óta kell folyamatosan gyakorolnia.
    A törökök ellen sok csatát megnyertünk, de a háborút elvesztettük, és 150 évig ültek a nyakunkon. Azért alakulhatott így a történet, mert a nagyurak közül sokan voltak, akiknek az érdeke ezt kívánta, így az ország messze nem tudott egységes lenni. Aztán 150 év után, végre kivertük a törököt, de olyan külső segítséggel, hogy kaptuk helyette az osztrákokat. Vívtunk csatákat ellenük is, Rákóczi szabadságharc, 1848-49, de mivel a nagyurak egy részének az osztrák fennhatóság megfelelt, így nem volt egységes az ország, ezek a felkelések bukásra voltak ítélve. Aztán végre, egy vesztes háború, és Horthy árán megszabadultunk az osztrák befolyástól, helyette jött a német befolyás. Újabb vesztes háború, és ennek következtében az orosz befolyás. Minden ilyen befolyásoltság alatti időszakban, az éppen nagyuraknak kinevezett réteg, (ez az orosz befolyás alatt, összetételében teljesen átalakult) egy része, az éppen regnáló külföldi hatalomban találta meg a boldogulását, míg a másik csoport, a külföldi hatalom ellen lázadt.
    Idézve Marx alaptézisét, miszerint “A lét határozza meg a tudatot” minden külföldi hatalomnak, meg volt a maga kiszolgáló rétege az országban. Sokszor az egymást követő külföldi hatalmaknak, azonos csoport volt a kiszolgálójuk.
    Eddig a nagyurak szerepe a dologban. A nép ebből, igazán nem sokat érzett meg. Teljesen mindegy volt számára alapjában, hogy a török, osztrák, vagy éppen ki fosztogatja. Gyűlölte, az idegen fosztogatókat, és az őt jobbágy sorban tartó nagyurát egyaránt. Valamint ezzel együtt gyűlölt minden úri huncutságot, amit úgy élt meg, hogy az csak az ő megnyomorítását szolgálja. Így gyűlölte, a törvényt, a törvény szolgáit, és végrehajtóit, gyűlölte a számára elérhetetlen írásbeliséget, és az enni nem adó, művészeteket. Gyűlölte, még akkor is, amikor a kötelező alapoktatás bevezetésével az írásbeliség, számára is elérhető lett. Megtanulta, és generációkon keresztül adta tovább, hogy a tudással való kitűnés a tömegből nem jó. Hiszen ha egy jobbágy gyereke, nagyon értelmes volt és még az ura figyelmét is felkeltette tudásával, abból legfeljebb pap lehetett, és ezzel az ő, és a többi jobbágy egy újabb fosztogatót kapott a személyébe. tehát megtanult ellenállni bármiféle tudásnak.
    A nagyurak egy jó része, eközben, feleslegesnek, és lealacsonyítónak tartotta ugyan ezen tudás megszerzését, hiszen ő akkor is úr, ha nem ír, és nem olvas.
    Mivel Magyarországon a szabad városi polgárság volt a legkisebb réteg, így az, hogy ők művelődtek, és tudást szereztek, az nem sokban befolyásolta az ország egészének állapotát.
    Ha jól megnézed, ha nem is ennyire sarkítva, de a képlet még ma is azonos! Magyarország történelméből hiányzik a művészeteket, a kultúrát, a saját korában az iparosítást képviselő, és erősítő szabad városi polgárság.
    Na ez a probléma gyökere! Mivel viszont, a mai értelmiség is ezen elvek mentén szocializálódott, így képtelen a ténylegesen szabad városi polgár ideáljának átadására. Azok, pedig akik mégis csak így szocializálódtak, azok egy ideig felveszik a harcot a még ma is feudális gondolkodású alattvalókkal, és nagyurakkal, de mivel kevesen vannak, így eredménytelen a harcuk, és vagy visszasüllyednek a többség szintjére, vagy feladják, és elmenekülnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  36. Kedves Éva!
    Ez bizony úgy van ahogy utolsó mondatodban leírtad. Mint említettem, volt két jó évünk amikor esélyünk lett volna felzárkózni, nem tettük. Azóta dúl az értelmiség elleni harc és lázítás.Ennek eredménye, hogy ma már aki valóban látja a gondokat és esetleg a megoldásra is van elképzelése az fásultan hallgat, esetleg elmenekül. Ez egy olyan ország ahol a parlamenti választáson egy nyolc általánossal rendelkező traktoros simán nyert egy főorvos ellen. ( ezt hívják népidemokráciának és tudjuk a képzetlen “nép egyszerű gyermekei” hova vezették az országot) Csak azért mert a traktoros primitív fajgyűlöletre építette választási stratégiáját. Két, egymást nem ismerő barátom mondta, amikor átlépi a magyar határt úgy érzi, a középkorba érkezett. Az egyik kamionos a másik évtizedek óta Európában élő magasan képzett értelmiségi. Sajnos igazuk van, ami most ebben az országban folyik az az emberek tudatos lebutítása és a sötét középkor.A legrosszabb arab fundamentalistákra hajazó “rendpárti” törvények bevezetése után talán még megérjük, boszorkányégetés is lesz, Nem elég, hogy élhetetlen országot építettek a “nagyurak” még azt is sikerült elérniük, a magyar nép önként és dalolva rohan a vesztébe. Természetesen, ezt még nem látják és amikor felismerik már megint késő lesz.Ahogy a történelmünkben már számtalanszor megtörtént. Nem tudom miért van, de az jellegzetes magyar sajátosság, amikor bajban van az ország, vagy kitörésre lenne lehetőség, vak idióták vannak döntési helyzetben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  37. @Éva Benay

    Értem, hhhh nagy sóhajtás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  38. Eagle!
    A sóhaj jogos, mert ez az a kór, amit ha felismerünk, az se segít semmit! Nézd majd meg pár óra múlva, ha felébrednek, hányan fogják mínuszolni a mondandómat, és jelen esetben ezek a mínuszok mindegyike, egy-egy plusz a mondandóm igazsága mellett.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  39. Az egész cikk a koncepció hibás több szempontból.
    Ne tudom, honnan tudja Bartus úr, ki miről írt? Netalán ön értékelte?
    -
    A gyermek viselkedése természetes dolog. Az ember azt a földet tekinti otthonának, ahol élete nagy részét leélte, ahol ismerősei, barátai vannak. Egy gyereknél ahol még nincs kialakult értékítélet, ez fokozottan érvényes. Az ő értelme ott, abban a környezetben nyílik, ott szerzett barátokat, és azt a földet fogja sajátjának tekinteni, nem pedig egy távoli, misztikus, az ő számára megfoghatatlan, semmit nem mondó területet. Ugyanez érvényes a már kint született magyar etnikumra is. Lehet, jópofa dolognak tartják magyarnak lenni, de ha válaszút elé állítanánk őket, azt a területet választanák, ahol leélték életük nagy részét.
    -
    Ezzel együtt értem ugyan, hogy miről írna. De a mondandóját rossz köntösbe öltöztette, így nem hatásos, és mindössze egy jópofa írás. Hiszen nem várhatunk egy gyerektől, akinek legfőbb gondja a tanulás és a játék, egy mélyreható társadalmi elemzést, társadalmi kritikát! Védett környezetben él, és számára egy nagy élmény volt ez a kirándulás. Ennyi. Ebbe nem lehet, és nem is szabadna politikát belevinni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (6 szavazatból)
  40. Én bizony örülnék, ha a gyermekeim – és én is – elfelejthetnénk a jelenlegi Magyarországot. De sajnos itt élünk, és egyelőre nincs lehetőségünk távozni, pedig szívesen megtennénk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  41. Kevin,
    A múltkor végigsétáltam a Szabadság hídon, a díszlet szép, távolról klassz a Gellérthegy is de tudjuk jól mi van járdaszinten.
    Mindig ez van: aki tanulatlan az irigy és bizonytalan, igénytelen és sértődős. Felszínes, felületes, figyelmetlen.
    Aki tanul rájön hogy tudni jó, megnyugtató, előre visz. Alaposság, alázat és figyelmesség az ismertetőjele.
    Na kik vannak többen?
    És kiknek a szavazataira számít a kormányunk? Miért az alpári hangnem?
    Egyébként itt élek én is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  42. A commentek felét olvastam, nagyon érdekelt, ki mit mond ebben a témában, hiszen érintett vagyok.
    -
    Szeretném üzenni mindenkinek, aki már határon kívül él egy pár éve: nehogy visszajöjjön!-
    -
    Magam részéröl 22 év Németország után jöttem, két gyermekkel. Látogatóként szerették Magyarországot, bár volt egy rakás dolog, amit nem tudtak értelmezni, de rokonok-barátok körében mozogva jól érezték magukat.
    -
    2000-ben itt laktunk egy évet, hogy tanulják a nyelvet. Na, azt már nehezen bírták: a komor légkört, a kutyasz-t a járdán, a goromba eladókat. A hétéves kérdezte: miért ilyen gorombán beszélnek? A 13éves falakat húzott maga köré, és számolta a hónapokat, mikor mehet haza.
    -
    Pontosan azért nem érezték itt jól magukat, amiért az édesanyjuk sem érezte jól itt magát. A tekintélyelvü, feudális gondolkodás, az egymással szivükböl kapcsolódni nemtudó emberek körében nem volt jó lenni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  43. Egy másik aspektus. Javíthatatlan optimista, emberben hívő ateista vagyok. 1974-ben jártam először a Szovjetunióban. Jaltán nyaraltunk egy hetet, sokat dolgoztunk társadalmi munkában, (a cég egy kisszövetkezet) fizette az utat. A legnagyobb megdöbbenésem az volt, hogy hogyan viselkednek ott egymással az emberek, és hogy néz ki az a csodás táj a hátsóudvarokban, sőt a strandon is. Terhes voltam, de majd’ lelöktek a troliról, ahol nagy volt a zsúfoltság. Nemhogy az ülőhelyet nem adták át (Szimferopolig 80 kilométert tett meg e troli), de durván a hasamba könyököltek a tömegben. Minden helyi rosszul öltözött, elhanyagolt, morcos és durva volt. Tudok oroszul, ez még nagyobb gyanakvást váltott ki, mert lerítt rólam, hogy külföldi vagyok. Még kétszer jártam a SZU-ban (86-ban és 88-ban) ugyanilyen tapasztalatokat szereztem, pedig egyszer nem turistaként, hanem vendéghallgatóként töltöttem ott néhány hetet. A szállodai portások, meg az éttermi beengedők viszont alázatos szolgaként fogadták el budapesti BKV bérletemet. Szóval minden relatív.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  44. Sajnos hazánkat sorscsapás érte. Orbán és maffizó csapat elfoglalta az állami apparátust. Orbán mint ha egy maffia főnök lenne mindent leuralt. Kilépés , ellenvélemény nincs , nem lehet, mert akkor az az illető talán még az életét is elvesztheti. Ez az állami aparátusba épitett maffia szervezet még ismeretlen a nyugat előtt. Most itt az idő , h szétrobbantsák ezt a formációt. Vizsgálja meg az unió mit is tett Orbán hazánkkal. Amig Orbán és maffia szervezete uralmon van , hazánkban nem beszélhetünk szabad életről. Bár tévednék véleményemmel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  45. bruckenbacker kapitány

    vélemény
    2012. március 30. péntek
    10:00

    Teljesen igaz amit írtál.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szavazzon!
Loading ... Loading ...
RSS lyency
RSS evitae
RSS valakiblogja
RSS rasputyn
RSS nagydiofa
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
RSS leharblog
RSS szendamondja
Videók