Bartus László: A trón és a szószék 2011. április 6. szerda 5:41

  • Share/Bookmark
Bartus László: A trón és a szószék

Történelmi egyház lesz a Hit Gyülekezete – ezzel a címmel számolt be az Index az új egyházi törvényről. A cím – nyilván nem véletlenül – bizarr, miután a Hit Gyülekezete a megalakulása óta küzd a „történelmi egyházak” pozitív megkülönböztetése ellen. Felmerül a kérdés, hasonló vehemenciával küzd-e a Hit Gyülekezete a felekezeti egyenjogúság megsértése miatt, ha ezúttal nem őket sújtja negatív megkülönböztetés, hanem ellenkezőleg: beléphetnek az eddig támadott „történelmi egyházak” csoportjába. Mivel még nem dőlt el véglegesen a vita a Fidesz és a katolikus egyház között, és nem végleges a döntés, hogy a karizmatikus kisegyház is „történelmi egyház” lesz-e, az is nagy kérdés. hogyan vélekedik majd a Hit Gyülekezete a „történelmi egyházak” különleges jogokkal történő felruházásáról, ha a gyülekezet mégsem lesz tagja a díszes társaságnak? Ebben az esetben ugyanis kevesebb jogokkal rendelkező felekezet lesz, és újra a diszkrimináltak és nem a kedvezményezettek csoportjába tartozik majd. Akkor újra jogvédők lesznek, vagy az önállóságukat már annyira elveszítették, hogy a Fideszt ebben az esetben sem bírálnák?

Ami történik, azért sem mellékes, mert ma Magyarországon úgy tudják a demokraták, hogy a Hit Gyülekezete által tulajdonolt ATV az egyetlen ellenzéki televízió. Ha azonban a Fidesz a katolikus egyház tiltakozása ellenére keresztülviszi, hogy a Hit Gyülekezete „történelmi egyház” legyen, akkor már nehezen lesz tagadható, hogy a Hit Gyülekezete és a Fidesz között a választások előtt megkötött paktum ma is érvényben van. Ebben az esetben az ATV nagy szemfényvesztés, és alaposan rászedi a demokratikus oldalt. Sem a nézők, sem a közreműködők nem tudják, hogy egy nagy játszma (egy nagy átverés) részesei. Nem tudnak arról, hogy az ATV pontosan addig a határig megy el, ameddig a háttéregyeztetések alapján azt Orbán megengedi. Ha így van, őfelsége kedvenc ellenzéki csatornájaként becsapják a demokrácia híveit, akik nem tudják, hogy a csatornát gyakorlatilag a Fidesz (vagy a KDNP) székházából irányítják. Az ATV szerepe az lehet, hogy levezesse a társadalmi feszültséget, demonstrálja, hogy Magyarországon szabad a média. De még véletlenül sem megy el addig, ami már igazán sértené az Orbán-kormány érdekeit. Most már csak az hiányzik, hogy emellett még az is kiderüljön, hogy a pártpénztárnokon keresztül az MSZP-t is a Fidesz irányítja a háttérből. Mindenesetre könnyebben érthetők lennének a Magyarországon lezajlott folyamatok, ha kiderülne, hogy így van.

De a harc még nem dőlt el, és nem is ez lesz a végső. A Hit Gyülekezete és a katolikus egyház ősellenségek. Mutathat jó arcot a Hit Gyülekezete a katolikus egyház felé, de nemcsak az elmúlt évtizedek alatt elszenvedett sérelmek miatt, hanem saját évszázados integritásuk miatt is, a katolikus egyház soha nem fogja elismerni a Hit Gyülekezetét. Ha Orbán mégis lenyomja a torkukon a hiteseket, akkor az azt jelenti, hogy a kapcsolat még annál is szorosabb a kisegyház és a Fidesz között, mint amit eddig sejteni lehetett. Ha a katolikusok ezt mégsem engedik meg, akkor viszont a Hit Gyülekezete nem lesz „történelmi egyház”, de ott áll a demokráciai hívei előtt morálisan megsemmisülve. Azt ugyanis nem moshatja le magáról, hogy szívesen lett volna az, lefeküdt a Fidesznek, elárulta eddigi elveit és a sorstársainak tekinthető többi kisegyházat is (amelyekért azért soha nem hullatott igazi krokodilkönnyeket).

Akár így lesz, akár úgy, azt semmiképpen ne felejtsük el, amit Hack Péter volt SZDSZ-es parlamenti képviselő, jogász, a Hit Gyülekezete tagja mondott annak kapcsán, hogy a Hit Gyülekezete is „történelmi egyház” lehet. „Hack Péter korábbi parlamenti képviselő, a gyülekezet tagja az Index kérdésére elmondta, hogy valamennyi párttal folytattak megbeszélést. Az egyházügyi törvénnyel kapcsolatban azon az állásponton voltak, hogy az 1990-es törvény betöltötte történelmi feladatát, biztosította, hogy az állam a rendszerváltás után semleges maradjon, és ne korlátozza a magyarországi hitéleti tevékenység kibontakozását. Hack szerint a Hit Gyülekezete számára elfogadható, ha a kormányzat bizonyos kritériumok mentén különbséget akar tenni a szervezetek között. A történelmi egyház kategória elnevezésével kapcsolatban voltak fenntartásaik, de elfogadták, hogy a kormányzat ragaszkodott hozzá. A tárgyalásokon egyelőre olyan részletkérdések maradtak tisztázatlanok, hogy milyen módszerrel bizonyítsák az egyházak híveik létszámát, ez ugyanis hivatalosan nem nyilvántartható, szenzitív adat.”

Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy mióta elkezdődött a fülkeforrradalom, és nagy erőkkel folyik a köztársaság, a demokrácia lebontása Magyarországon, ehhez hasonlóan cinikus mondat még nem hangzott el. Szeretjük leírni naponta, hogy a fideszes közszereplők közül ki és mikor írta ki magát a közéletből, ezért ne mulasszuk el megjegyezni, hogy Hack Péter ezzel a nyilatkozatával tette meg ezt. Amikor Hack azt mondja, hogy az 1990. évi IV. törvény „betöltötte történelmi feladatát”, akkor azt is mondja, hogy az állam világnézeti semlegességét, a felekezeti egyenjogúságot, a szabad vallásgyakorlást, a világnézeti szabadságot biztosító törvény töltötte be történelmi szerepét, már nincs rá szükség, idejét múlt, mehet a levesbe. Ezt a törvényt – nem nagy titok – a Hit Gyülekezete írta 1989-ben. Mindaddig volt fontos, amíg a Hit Gyülekezetét védte, de amint a Hit Gyülekezete is a kivételezettek közé kerülhet, a törvény idejét múlt lett, betöltötte történelmi szerepét, másokat már nem kell megvédenie. Ennyit a szilárd elvekről. Ennél kicsit morálisabb mércével rendelkezik a megtérésre váró pogány bűnös világ. Hack ezzel a cinikus megjegyzésével mondhatta volna azt is, hogy a köztársaság alkotmánya betöltötte történelmi szerepét, az Alkotmánybíróság is betöltötte történelmi szerepét, a médiatörvény is betöltötte, a jogállamról nem is beszélve. Volt egy történelmi szerepük, betöltötték. Jöhet a diszkrimináció, az egypárti alkotmány, jöhet a jogállam és a sajtószabadság eltörlése, ha mi nem az elnyomottak, hanem az elnyomók oldalán állunk.

Függetlenül attól, hogy a Hit Gyülekezete „történelmi egyház” lesz vagy nem, ezek a végtelenül cinikus szavak elhangzottak. Ne feledjük, hogy annak az egyháznak a képviseletében, amely az egyetlen ellenzéki televíziót működteti. Azt ugyanis senki nem gondolhatja, hogy ez Hack Péter magánvéleménye. Hack magától ilyen ostobaságot soha nem mondana. Ő csak jellemtelen, de amúgy okos ember. Ez a gyülekezet hatalmi politizálása, nem az oltár (mert az nincs), hanem a szószék és a trón szövetsége. Ha viszont ez igaz, akkor az ATV úgynevezett ellenzékisége teljesen hiteltelen. Becsapják a nézőt, becsapják az ott dolgozó újságírókat, akik azt hiszik, hogy a sajtószabadság és a demokrácia ügyét szolgálják. Közben a Fidesz játszmájának részei, sorsukról végső soron a Fidesz dönt (leszámítva azokat, akiket csak az érdekel, hogy a szűkülő médiapiacon van még állásuk, és megkapják a fizetésüket; őket nem csapják be, ők bérmunkában szolgálnak fel, mint a pincérek).

Mindez nem közömbös: ha felmerül a gyanú, hogy az ellenzék televízióját a zsarolható és „kifizetett” Hit Gyülekezete révén az Orbán-kormány kontrollálja, akkor a demokrácia hívei nagy bajban vannak. Játékszerei a hatalomnak, amelynek a megdöntése lenne a céljuk. Az ne tévesszen meg senkit, hogy az ATV ma még messzire elmehet. Jelenleg ez is a Fidesz érdekeit szolgálja. Az EU-elnökség idejére még a médiatörvény hatályát is felfüggesztették. Július 1-jéig jobb, ha a szólásszabadság látszik. Utána más világ jön, az egész média elkezd majd hasonlítani a marslakókra emlékeztető közszolgálati médiára. Kicsit másképp, de hasonló helyzetben van a Klubrádió, amely a siralomházban várja, hogy a kereszténydemokraták az ebéd helyett mikor hozzák az akasztás előtt a papot az utolsó kenetre. Hacsak időközben meg nem nyugtatják az „udvart”, hogy semmiféle veszélyt nem jelentenek a királyságra. Meggyőzik a Vezetőt, hogy ártalmatlanok, nem fognak olyan forradalmi és történelmi szerepet betölteni, mint Mester Ákos és a 168 Óra a rendszerváltáskor. Akkor talán maradhatnak a siralomházban, ha a katolikus rádiónak találnak más helyet. De ez sem biztos.

A hatalmi kontroll jelének nem is azt tekinteném, ha néhány öreg baloldali bútordarabot kitesznek, ha őket nem mikrofonállványokkal helyettesítik. A sajtóklubot speciel én már évekkel ezelőtt megszüntettem volna, mert kevés olyan műsor van, amely annyit ártott a balliberális oldalnak, mint ez. Nem akarok személyeskedni, de egymásra licitálva fecsegnek felkészületlenül és motiválatlanul, önmaguk hangjában gyönyörködve, nem tudni mennyi pénzért, teljesen egy pártnak hízelegve, olyan újságírók, akik úgy vitatkoznak, hogy mindenben egyetértenek. Ez már tíz évvel ezelőtt is nézhetetlen volt. Azt sem gondolom, hogy az ATV feladata az lenne, hogy kitartsa azokat a baloldali újságírókat, akiket csak az érdekel, hogy valaki mindig eltartsa őket, hogy valahol szerepeljenek, és valaki fizesse nekik a rezsit. Amúgy pedig ha tehetnék, holnap behívnák a szovjet csapatokat. Az ilyenek megtartása erős fideszes érdek. De voltak eközben olyan leváltások is, amelyek joggal vetették fel a gyanút, hogy az elbocsátások megrendelésre történtek. Ha a Fidesz népszerűsége csökken, az ellenállás erősödik, a diktatúra pedig keményedik, akkor lesz kérdés, meddig hátrál majd és enged a kéréseknek az a Hit Gyülekezete, amely „történelmi egyház”-státuszt kap a Fidesztől, vagyis kilóra megvették. Vagy majdnem.

Mert azt nem gondolhatja senki, hogy ez a minisztérium tisztviselőjén múlik majd. Ha a Fidesznek nem lenne kedves a Hit Gyülekezete, fel sem merülne olyan kritérium lehetősége, amelybe esetleg ők beleférnek. Hack nyilatkozata elég magabiztos volt ahhoz, hogy azt gondoljuk: nagyon magas helyről kaptak ígéretet, hogy a Vatikánnal egy tálból cseresznyézhetnek. Ha a Hit Gyülekezete „történelmi egyház” státuszt kap az Orbán-kormánytól, akkor a demokrácia híveinek, a gyülekezet és az ATV együttműködő partnereinek néhány kérdést fel kell tenniük. Elsőként is azt, hogy a szabad elvonuláson kívül mit adnak még ezért? Miben állapodtak meg? Ha mégsem lesz a betyárból pandúr, maga a felvetés és a Hack-nyilatkozat is megér egy „misét” és néhány odavetett kérdést.

Hack ügyesen csűri-csavarja, amikor azt mondja, hogy a Hit Gyülekezete „számára elfogadható, ha a kormányzat bizonyos kritériumok mentén különbséget akar tenni a szervezetek között”. „Szervezeteknek” nevezi az egyházakat, farizeus módon azt a látszatot keltve, mintha szervezetszociológiai kérdésről lenne szó, és az egyházak besorolása nem érintené a hitélet szabad gyakorlását. Itt bizony rangsorolják az egyházakat, amit a világnézetileg semleges állam nem tehet meg. Ezt egyébként a Hit Gyülekezetétől tudom, mert soha senki olyan alaposan nem dolgozta ki a lelkiismereti és vallásszabadság kristálytiszta elveit, mint a Hit Gyülekezete. Most pedig el kell égetniük Mészáros Istvánnak, a parlament emberi jogi bizottsága egykori alelnökének, a gyülekezet oszlopos tagjának nagyszerű dolgozatait, melyekkel felülmúlhatatlan érdemeket szerezve védte a felekezeti jogegyenlőséget. Szó nincs arról, hogy itt csak a „szervezeteket” különböztetnék meg. Itt vallási felfogásokat minősítenek alacsonyabb vagy magasabb rendűeknek. A nem „történelmi egyházak” ugyanakkor nem egyenlő eséllyel gyakorolják hitéletüket, tartják fenn intézményeiket, iskoláikat, fizetik lelkészeiket. Azokról nem beszélve, akiket egyszerűen kiebrudalnak az egyházak köréből. A „vallási egyesületekben” hitüket gyakorló állampolgárokat és istentiszteletüket nem védi az egyházi státusz, ellenkezőleg: céltáblává teszik őket, működésük olyan rendőri üggyé válhat, amilyen korábban a Hit Gyülekezete működése is volt.

A Hit Gyülekezeténél senkinek nincs ragyogóbb érvrendszere az ellen az aljasság ellen, amit most Hack Péter melegen üdvözölt. Csak egyetlen példát emelnék ki a száz éves történelmi múlttal kapcsolatban. A metodista egyház több mint száz éves. A belőlük kivált ugyancsak metodista egyház, az Iványi Gábor által vezetett Evangéliumi Testvérközösség értelemszerűen fiatalabb. Az Evangéliumi Testvérközösség azért vált ki a metodista egyházból, mert utóbbi a kommunista Állami Egyházügyi Hivatallal kollaborált, a kiváltak pedig szemben álltak a kommunista hatalommal. Méghozzá a Hit Gyülekezetével egy sorban. Most azonban a kommunistázó Fidesz-kormány törvénye előnyben részesíti és elismeri a „történelmi” metodista egyházat, amely a kommunistákat kiszolgálta, és diszkriminálhatja azokat, akik nemet mondtak a pártállami diktatúrával való együttműködésre (mondjuk a helyzet most is hasonló). De hasonló a helyzet a baptistáknál, a nazarénusoknál és a hetednapi adventistáknál is. Előfordulhat az is, hogy a Hit Gyülekezete „történelmi egyház” lesz, de a belőle kivált, ugyanolyan karizmatikus gyülekezet, a Budapesti Autonóm Gyülekezet még egyház sem. Pedig a kettő között lényegileg a különbség csak a létszámban van (és a vezetés stílusában). Miközben néhány éve a Fidesz és a KDNP még amiatt nevezte destruktív szektának a Hit Gyülekezetét, amiért az Autonóm Gyülekezet tagjai kiváltak. De ezek nem számítanak a hatalmi és politikai érdekek mellett. Vagy ha az alapján adnak kiemelt “történelmi” státuszt egyes egyházaknak, hogy milyen pozitív szerepet játszottak a történelemben, akkor a többi egyház azonnal elmondja a katolikus egyházról nemcsak az inkvizíciót, hanem azt is, hogy 1848-ban nem a szabadságharc, hanem a Habsburgok oldalán álltak. Március ídusa enyhén szólva nem az ő ünnepük. A zsidók harcoltak a magyar szabadság oldalán, akik ugyan szintén a “történelmi egyházak” között vannak (elég furcsa lenne, ha nem lennének), de azért a katolikus antijudaizmus még ma sem teljesen lezárt fejezet. Vagy mit mondjunk arról a református egyházról, amely megtűri a sorai közt az antiszemita beszédeket tartó ifjú Hegedűs Lórántot? A Fidesz a Horthy-rendszert állítja vissza, és annak egyházpolitikáját. Mit keres ezek között a bibliai alapon filoszemita Hit Gyülekezete?

A fordulat akkor kezdődhetett, amikor a Hit Gyülekezete bejelentette, hogy „nem politizál”, és hogy „a közös családi értékek mentén” kiegyezett a Fidesszel. A „nem politizál” azt jelentette, hogy váratlanul kiállt az MDF mögül, valójában hátbaszúrta a pártot a kampány finisében. Ezzel nagy szolgálatot tett a Fidesznek, mert megszüntette a jobboldali alternatívát. Orbán Viktor bosszút állhatott Dávid Ibolyán, akit hetente ítél el a függetlennek mondott magyar bíróság, amiért négy évvel ezelőtt nem segítette őt a miniszterelnöki székbe, és újabb négy évet pálinkázással és kordonbontással kellett töltenie. Hogy mit ígért ezért cserébe a Fidesz, és ebben a paktumban milyen helyet foglal el az ATV, azt csak a mennybéli angyalok és fejedelemségek tudják, mi legfeljebb következtethetünk. De annyi bizonyos, hogy az MDF-et a Hit Gyülekezete juttatta korábban is a parlamentbe, és Bokros Lajos is nekik köszönheti a mandátumát. (Ezért is nevetséges, hogy az MDF új vezetése lemondatná Bokros Lajost, mivel a pártnak nem sok köze volt ahhoz, hogy hányan szavaztak rá. Ez a hitesek fegyelmezettségén múlott. Még bennünket is bombáztak hitesek, hogy az MDF-re kell szavazni…) Miután a Hit Gyülekezete azzal kecsegtette az MDF-et, hogy a „normális Magyarország” programját megtölti tartalommal és emberekkel, eléggé barátságtalan fordulat volt, amikor a választások előtt – „nem politizálunk többet” felkiáltással – cserbenhagyták az addigi szövetségest. Holott a Hit Gyülekezete ezzel a lépéssel politizált leginkább: elősegítette a Fidesz kétharmados győzelmét, és visszalépésével befolyásolta a magyar pártstruktúrát. Az MDF rájuk épített, aztán úgy maradt. A nemzeti együttműködés és a soha nem látott egység hazugsága problémásabb lenne, ha ott lenne a parlamentben egy rivális jobboldali párt. De nincs.

Ekkorra nagyobb biztonságot ígérhetett az MDF védelménél, ha maga a Fidesz védi meg a Hit Gyülekezetét önmagától. Ez az orosz maffia módszereire emlékeztető ajánlat. Mivel a Fidesz és a Hit Gyülekezete észjárása között nincs nagy különbség, könnyen szót érthettek. A Hit Gyülekezete azóta a hatalom bástyái mögül, a Fidesz védelme alatt lehet „ellenzéki”. Nem véletlen, hogy a Fidesz politikusai elmennek az ATV-be. A Napkeltébe évekig nem tették be a lábukat. Ez nem gyanús?

Ez a Fidesz legnagyobb húzása, hogy még az ellenzék egy részét is a kezében tartja, és a háttérből kontrollálja. És még azt sem lehet tudni, hogy az MSZP-ben hány emberük van (Szilin kívül), mekkora befolyást szereztek, mikor robbantják darabokra, vagy esik szét az adagolt botrányok, illetve a belső emberek segítségével, esetleg a pénzügyi zsarolások, bizonytalanságok kapcsán. Az MSZP-ben nagyon hamar fel kellene ébrednie valakinek, és tisztáznia, hogy mi történik, mert különben nagy baj lesz. A Fidesz belülről számolja fel őket. Ebben az esetben pedig, ha nem alakul meg időben egy demokratikus párt, ha túl sokáig várják a széplelkek, hogy maga Gábriel arkangyal szálljon le közénk, aki ebben a piszkos magyar politikai életben egyedül tiszta és szent, akkor a Fidesz váltópártja egyedül a Jobbik lehet (az LMP nem tekinthető sem komoly pártnak, sem kormányzóképes erőnek).

Hack Péternek a választások előtt is volt egy figyelemre méltó írása, amely a kampánycsend előtt egy nappal jelent meg a Népszabadságban. Ebben a volt SZDSZ-es honatya azt taglalta, miért lenne nagyon jó, ha a Fidesz kétharmados többséget kapna. A gyülekezet ekkor azzal mentegette rossz lelkiismeretét, hogy a Fidesz kétharmada azért lenne jó, mert akkor a Fidesznek nem kell egyezkednie a Jobbikkal. Jézus e képmutató, farizeus szöveg hallatán duplán sodorta volna meg az ostorát, ha időközben fel nem megy a mennybe. Így legalább a Fidesz egyedül valósíthatja meg a Jobbik programját, leszámítva a cigányok gettóját, bár Orbánnak a tyúklopásról szóló eszmefuttatásai után még ez sem biztos.

Tulajdonképpen szomorú az, ami történik, és – Hack szerepét leszámítva, ami csupán közönséges jellemtelenség – még érthető is, noha rendkívül szomorú. A Hit Gyülekezetének – ahogyan sokaknak másoknak – volt félnivalója. Jól mérték fel, hogy nem számíthatnak senki védelmére, Orbánnal szemben nincs ellenállás. A Fidesz belülről morzsolta fel politikai ellenfeleit. Azt is jól látták, hogy Orbán gátlástalan gazember, aki mindenre képes. Ha keres, talál fogást. Ott a nagy vagyon, és senki nem akar börtönbe menni. Túl kell élni, amire maga a Fidesz kínálja mindenkinek a kádári receptet: „aki nincs ellenünk, az velünk van”. Aki nem piszkálja Orbánt, azt ő sem bántja. Ezt sokan megértették, ezért nincsenek a demokraták oldalán számottevő támogatók. Mindenki arra számít, hogy ha hallgat és távol tartja magát mindentől, akkor békén hagyják. Azokat pedig, akik átállnak (lásd: Szili, korábban Pozsgay, sőt Schmitt Pál), Orbán busásan megjutalmazza. A Hit Gyülekezete nemcsak túlélheti, de még „történelmi egyház” státuszt is kaphat. Erről soha életükben nem álmodhattak, különösen egy jobboldali kormánytól nem.

Ebben az a tragikus, hogy a Hit Gyülekezete valóban rendkívül fontos szerepet töltött be a rendszerváltás utáni magyar demokrácia történetében. A magyar társadalom soha nem ismerte el, és nem becsülte eléggé azt, amit ez a kisegyház Magyarországért és a magyar demokráciáért tett. Nagyon sokat áldoztak a szabadságért, és ha követtek is el hibákat, összességében történelmi szerepük volt abban, hogy Magyarországon a jobboldal sokáig nem számolta fel az emberi jogokat, a demokráciát és a szabadságot. Az egyszemélyi vezetésből fakadtak bizonyos furcsaságok, amelyekről korábban könyvet is írtam, de azzal együtt azt senki nem vonhatja kétségbe, hogy a Hit Gyülekezete nagyon sokat tett a rasszizmus, az antiszemitizmus ellen, védte a kisebbségek jogait és a demokráciát. Tulajdonképpen még most is rendkívül fontos szerepet töltenek be, hiszen az ATV nélkül még ennyire sem hallatszana a demokraták hangja. Az már más kérdés, hogy mennyire kontrollálja ezt a Fidesz, és mennyire válik ez a háttérben a diktatúra részévé. Még azt is lehetne mondani, hogy reálpolitikusi magatartás a hatalom bástyái mögé menekülve menteni a menthetőt, miután senki és semmi nincs, ami megvédené őket. Gondolhatjuk ezt is.

De azért nem egészen így van. Németh Sándor mindig történelmi szereplő szeretett volna lenni, és maga sem tudja, hogy már az. Amit a rendszerváltás utáni húsz évben tett, azzal beírta magát a magyar történelembe. Amit felépített, azt éppen most rombolja le. Mert ebben nemcsak reálpolitikai belátás volt, hanem számítás is. Bedőltek a saját propagandájuknak, amikor felmérték a várható hasznot, komolyan elhitették magukkal, hogy Orbán demokrata lesz. Még soha senkin sem uralkodott el ilyen hamar a Stockholm-szindróma. Ez volt a legegyszerűbb módja a vagyon megvédésének. Nem igaz, hogy a Fideszt nem lehetett volna megállítani korábban, és az új alkotmány, valamint a sarkalatos törvényekig még mindig lenne rá lehetőség. Utána már nem lesz, igazi diktatúra következik. Suttogva beszélnek majd az emberek, Orbán ma még kritizálható alakja az ország fölé magasodik. Elfelejthetjük majd, hogy fél évvel korábban még röhögtünk rajta. A Hit Gyülekezete tehát nem az a szűz, akit megerőszakoltak, hanem amely cédaként odadobta magát. Nem szégyelli azt sem, hogy árulása jutalmát, a harminc ezüstpénzt Semjén Zsolttól átvegye. Ha „történelmi egyház” lesznek, azok közé tartoznak majd, akik ellenében létrejöttek mint reformegyház. A „címet” szégyellni kell. Kívánatos gyümölcs lett az államegyházi státusz, a hatalom berkeiben való forgolódás. Úgy jártak, mint Éva az Édenben. Megcsalta őket a kígyó.

Lehetett volna ez másként is. Ha a Hit Gyülekezete nem adja fel egykori önmagát, Orbánnak legalább annyira kellett volna félnie tőlük, mint nekik Orbántól. Amerika nem hagyta volna, hogy a Hit Gyülekezetét kicsinálják. Nem bíztak Istenben eléggé, hogy ha nincs is ellenzék, ha nincsenek is pártok, Isten majd megvédi őket. Most jöhetett volna el az ő idejük, amikor a légüres térben erőt, tartást, ellenállást, példát mutathattak volna. Lett volna mondanivalójuk. Most lett volna rájuk igazán szüksége Magyarországnak, és épp most mondtak csődöt. A tíz évvel ezelőtti meggyőződésével – és egy televíziós csatornával a kezében – a Hit Gyülekezete ma a demokrácia legfőbb védelmezője lehetne. Ehelyett fenntartanak egy látszat-ellenzéki televíziót, eladták magukat egy diktatúrának, feladták az elveiket, elárulták a barátaikat és a sorstársaikat, keresztény testvéreiket. Ugyanakkor még mindig fenn akarják tartani azt a látszatot, mintha ők a másik oldalon állnának. Ha a Hit Gyülekezete esetében felmerül, hogy „történelmi egyház” lehet az Orbán-kormány alatt, akkor a hitelessége teljesen megkérdőjelezhető. Akkor tisztességesebb lenne átállni a másik oldalra, és nem becsapni a demokrácia híveit egy ál-ellenzéki, döglött televízióval, amely tulajdonképpen a Fidesz igényei szerint leszereli a demokratikus ellenállást, szalonképessé teszi a diktatúrát. Miközben a néző az ATV-t nézi, nem tudja, hogy egy manipuláció része, és átverik. Ha Németh Sándornak tíz évvel ezelőtt ilyen televíziója lett volna, bármelyik kormányt akkor buktatta volna meg, amikor akarja. Orbán nagyon jó üzletet kötött, mert ha a Hit Gyülekezete megmarad annak, ami volt, akkor az ő napjai ma meg lennének számlálva. De ahol egy törékeny nő képes Esztergomban ellenállni és nehéz helyzetbe hozni az egész kormányzatot, majdnem olyan kezd lenni, mint Gandhi, közben a Hit Gyülekezete gyáván megfutamodott, eladta magát egy tál lencséért.

Nagy veszteség ez Magyarországnak, de a legnagyobb veszteség a Hit Gyülekezetét érte. Tévednek, ha azt hiszik, hogy biztonságos és jó dolog az ellenség kegyelemkenyerén élni. Dávid király soha nem bízta magát az ellenség jóindulatára, és soha nem hitte el az ígérgetéseiket. Vállalta a nyomorúságot, a bujdosást, ha kellett, a vereséget, de a végén Isten mindig megsegítette és felemelte. Kár volt erről lemondani.

Ezért, ha átveszik a megtisztelő „történelmi egyház” címet annak összes pénzügyi hozadékával együtt, akkor azért ne felejtsék közölni az ATV munkatársaival, hogy az utasítások és a kérések esetleg a Fidesztől jönnek, ők már nem egy szabad és független ellenzéki televízió munkatársai. És a nézőket is értesíteni kellene arról, hogy az ATV látszat-ellenzékisége, „egyenes beszéde”, csak cirkusz a népnek. Orbán Viktor személyes ajándéka. Belesimulnak a rendszerbe. Addig mehet, amíg engedik.

Ha a folyamat ebbe az irányba halad, a kürtszót ne innen várják. Egy idő után itt a pótcselekvést nyújtják, hamis kínai Nike-t, négycsíkos Adidas-t árulnak, ötdolláros Rolex órát. Leszerelik, levezetik a jogos indulatokat, és ezzel kiszolgálják a Fideszt. A jobb sorsra érdemes munkatársak nem értik, miért húzzák meg az újabb és újabb határokat. A nézőket is eladják majd a Fidesznek? Egy idő után a kérdés így merül fel. Hamar elterjedhet, hogy ha az ATV-t nézik, soha ne feledjék, hogy amit látnak, az mindig annyi, amennyit a Fidesz megenged. Ha „történelmi egyház” lesz a Hit Gyülekezete, akkor ne legyenek kétségeink, jó a kapcsolat. Amikor ez kiteljesedik, akkor a nézők jobban járnak, ha inkább a szlovák tévé adását nézik. Még ha nem tudnak szlovákul, akkor is.

Lapzárta után, utószó helyett:

Egy barátom a cikk megjelenése után elküldött egy felvéltelt, amelyen Németh Sándort kérdezik a közszolgálati Magyar Televízió Este című műsorában arról, hogy történelmi egyház lehet a Hit Gyülekezete. Mindazoktól, akik a fenti cikk igazságában kételkednek, kérdezem: ki volt utoljára igazi ellenzéki, akit a fideszes közszolgálati televízió műsorába meghívtak volna? Látott ott valaki az elmúlt fél évben ismert ellenzékit? Ha Németh Sándort behívják, akkor ő most ellenzéki vagy nem? Nem. Ha nem, akkor az ő tulajdonában levő ATV ellenzéki vagy nem? Itt a válasz: nem. A demokraták be vannak csapva – szépen magyarul fogalmazva.

Íme az Este felvétele: http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/04/06/21/Lehet_e_tortenelmi_egyhaz_a_Hit_Gyulekezete__Nemeth.aspx

Végezetül: tavaly augusztusban Hack Péter bejelentette, hogy pártot alapít. Aztán utána csend lett, ez többet szóba se került. Nem kizárható, hogy a bejelentés a jobb alkupozíciókat szolgálta. Megint megegyeztek valamiben a Fidesszel, cserében a Hit Gyülekezete lemondott a zsarolásként bedobott pártalapítási szándékáról.

Minden egyértelműen azt bizonyítja, hogy egy nagy átverésről van szó: a demokrácia hívei naív módon nézik az ATV műsorát, miközben a Fidesz karmai között vannak. A Hit Gyülekezete elárulta a demokratákat, kiegyezett a Fidesszel, és az ATV a Fidesz eszköze a kezükben. Így tessék tévézni. Orbán Viktor üdvözletét küldi. Azoknak is, akik riporterként és egyéb kommentátorként részt vesznek ebben a piszkos játékban.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.3/5 (71 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +55 ( 111 szavazatból)
Bartus László: A trón és a szószék, 4.3 out of 5 based on 71 ratings

Címkék:, , , ,

  • Share/Bookmark

195 Reader’s Comments

  1. Kedves Bartus László!

    Még a tegnapi hozzászólásomhoz írt válaszát nagyon köszönöm!
    Köszönöm a korrekt hangvételt.
    Valóban lehet, hogy sok mindenben egyetértünk, de van amiben biztos, hogy nem.
    Nem gondolom (és a hozzászólások többsége meg is erősít ebben), hogy a cikke jót tett “Nekünk”, demokratáknak, hívőknek és nem hívőknek egyaránt.
    Nem hiszem, hogy egymás ostorozásával előbbre fogunk jutni. A Lapzárta után írtakhoz pedig: korrekt azt állítani, hogy Németh Sándor előtt nem hívtak meg ellenzéki politikust az ATV-be és ezzel bizonyítani, hogy a lelkész úr, azáltal biztos, hogy a Fidesszel kokettál.
    Ez nem szép dolog.
    Tegye hozzá azt is, hogy a Németh Sándor ellőti riportalany az Estében Mesterházy Attila volt, mint MSZP elnök.
    Akkor, hogy is van ez?
    Mi mit bizonyít?
    Ne essünk abba a hibába, hogy ítélkezünk, tudja az a bizonyos szálka és gerenda esete…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (19 szavazatból)
  2. …a Fidesszel kokettál? (a kérdőjel nagyon fontos, ezt eltévesztettem), mert ez egy költői kérdés akar lenni
    elnézést

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  3. Hegyilakos!
    Nem kokettál, már befeküdt az ágyába.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (8 szavazatból)
  4. Kedves Bartus!
    Lehet, hogy van abban valami, amit kiokoskodott. De biztos vagyok benne, hogy a Német és az Ovi megbeszélésére nem hívták meg. A részletekben, az eredményében ezért ugye kételkedhetek?
    De nem a kételkedés miatt szólok. Azt mondja, írja meg, hogy akkor melyik tévét nézzem! Vagy melyiket ajánljam azon eddig fideszhez húzó, hírtv-ét néző ismerőseimnek. Mert ha ma az ATV az egyetlen valamelyest baloldali tv, akkor mire jó azt is befeketíteni.? Tud jobbat?! Van alternatívája?
    Én mára elértem, hogy némely ismerősöm, akik eddig csak hírtv-t néztek, olvassák a népszava.com-ot, és már megnéztek egy újságíró klubot. Nyílik a szemük. És ettől a cikktől?!
    Lehet nem szeretni az ujságíróklubot, az Ön hozzáállását ismerve korábbi cikkeiből (azok tetszettek!) most nagyon csodálkozom. Az a műsor jó! Ebben biztos vagyok. Úgy gondolom, hogy van olyan hiteles, és eredményes mint az Ön cikkei. Csak másként csinálják, nem „ordítva”. Ez is kell! És persze jól jön az Ön lendülete is!
    Az az érzésem, hogy most többet ártott, mint használt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (15 szavazatból)
  5. Én mindíg a legolcsóbb TV.-t nézem.
    Hamár eldöntöttem hogy veszek egyet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  6. A szerző talán nem tudja, hogy Németh Sándor olyan ritkán került be a közszolgálati médiába az elmúlt 20 évben (beleértve a mostani szereplését is) mint a fehér holló!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  7. Kedves Latyapatya,

    véleményem szerint Ön téved. Ha az egyetlen ellenzéki TV olyan tulajdonos kezében van, aki a diktatúrával kiegyezett, annak kenyerét eszi, akkor ez a TV már nem ellenzéki, hanem a rendszer része. Ez a TV éppen azt a célt szolgálja, hogy Ön soha ne menjen ki az utcára, az ATV a legkiválóbb eszköze annak, hogy Orban Viktor diktatúrája negyven évig tartson. Ön azt kérdezi, melyik tévét nézze. Én azt mondom, hogy a közszolgálatit, mert azt az Ön adójából működtetik. Az ATV és a HírTV ugyanúgy fideszes tévé, csak az egyiknek más a funkciója, mint másiknak. Az ATV-t arra tartják, hogy Ön ne lázadjon. Pontosan annyit engednek meg, ami ehhez elég. Ne nézze egyik magán fideszes TV-t sem, hanem nézze a közszolgálatit. Az készül Önnek az Ön pénzéből. És ha Ön azt nézi tartósan, hamarabb fog rájönni arra, hogy hol él, hogy ebből elég volt. Az ATV szerepe az, hogy elaltassa Önt, leszerelje, lefegyverezze, megnyugtassa, ez a szelep, hogy a gőzt kiengedje, és soha ne szálljon szembe a diktatúrával. Ez arra van, hogy demonstrálni lehessen, lám, sajtószabadság van, miközben nincs. Az orbáni diktatúra ördögi jellegét mutatja, hogy még az ellenzéki tévét is ők irányítják a háttérből. Ön téved abban is, hogy én ordítok, én csak megkérdezem, miért nem tiltakoznak? Sehol a világon nem hagynák azt, hogy egy demokráciát így leépítsenek, és létrehozzanak egy diktatúrát. Majd ha bezárul az ajtó, amikor meglesz az új alkotmány, megszavazzák a sarkalatos törvényeket, és Önök szenvednek a fasiszta elnyomás alatt, akkor majd bánják, hogy nem tiltakoztak addig, amíg lehetett volna. Amikor én ezt a kérdést feltettem, akkor nagy nyugalomban voltak. Most kapkodnak fűhöz-fához, hogy egy-két nappal az új alkotmány megszavazása előtt tüntessenek. Ez már halottnak a csók. Önök ezt már elvesztették. Akkor kellett volna tiltakozni, amikor még azt kérdezték, miért kéne ordítani? Lépéshátrányban vannak, akkor kellett volna tüntetniük, amikor nemcsak én, hanem mások is azt kérdeztek, mitől tetszenek ilyen nyugodtak lenni, miért nem ordítanak, toporzékolnak, amíg lehet? Mert majd fognak, de akkor már késő lesz.
    Önnek elárulom, hogy ezt az ATV-ról írott cikkemet tartom a legfontosabb írásomnak a fülkeforradalom kezdete óta. Önök csak azt szeretik hallani, ha Orbán Viktorról írnak, arról nem, ha erről az oldalról esik szó. Nem akarnak szembenézni a valósággal, hogy becsapják Önöket, palira veszik minden nap. Elárulták, eladták Önöket. És ha úgy tetszik, ez is Orbánról szól, mert mind közül ez a legsötétebb, a legpiszkosabb és a leghatékonyabb húzása. És ehhez méltó személyre talált Németh Sándorban, aki a tükörképe neki. Önök az ATV-jük miatt fognak évekkel, évtizedekkel tovább nyögni a diktatúra alatt, mintha ez nem lenne. Önnek előre megmondom, hogy eljön az idő, amikor valami nevetséges indokkal Kálmán Olga úgy fog repülni az ATV-ből, hogy nehéz lesz elkapni, és nem sorolom tovább. Akkor majd igazat adnak, amikor maguk is rájönnek, csak akkor majd tessék emlékezni arra, hogy én ezt már most megmondtam, és ez már most nyilvánvaló. Nekem nem az dolgom, hogy Önöknek tetsző, szép dallamokat dúdoljak a fülükbe, hanem az, hogy a lelkiismeretem szerint az igazságot írjam meg. Ez az ügy feket és fehér. Talált süllyedt. Én nem a népszerűséget keresem, nem fogok hazudni az Önök kedvéért, abban pedig biztos lehet, hogy nem tévedek ebben az ügyben. Ha Ön utálja a Fideszt, akkor nem asszisztál ahhoz a piszkos játékhoz, ami itt folyik. Kíváncsi leszek az ATV-ben dolgozó kollégákra, ki lesz az első, akinek a pénznél többet ér a becsület, és amikor napról napra meghúzzák az egyre szűkebb határokat, és látszik, hogy ők itt tulajdonképpen a fidesznek húzzák az igát, az ő kezük alá dolgoznak, akkor feláll, és azt mondja, hogy nem csapja be tovább se magát, se az embereket, mert ami itt folyik, az a Fidesz érdekeit szolgálja. A fejük fölött lepacsizzák.
    Még egyszer mondom: az ATV Orbán legnagyobb húzása. Önök az ATV nézése miatt fognak még tíz évvel tovább egy elmebeteg diktatúrában élni, mint élhetnének egyébként. De Önöknek ehhez joguk van. Ami az Újságíróklubot illeti, az mellékes kérdés. Nem akarok ezen lovagolni, maga a műfaj nevetséges. Ez a kábeltévés egykori ATV maradványa, oda is való. És kiválóan szolgálja a Fidesz érdekeit. Lefogadok, hogy ez lesz az utolsó, amit megszüntetnek. Kíváncsi vagyok, mikor és ki mondja azt, hogy nem asszisztálok ehhez a becstelen játékhoz, még akkor sem, ha ki lehet belőle fizetni a rezsit.
    Önöket ez kiválóan elaltatja. Szép álmokat!
    Amíg Önök alszanak, és kielégíti Önöket az Újságíróklub, addig máshol szabadon és boldogan élnek emberek. De ez ne zavarja Önöket. Hessegessék el a rossz gondolatokat.
    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (28 szavazatból)
  8. Igazmagyarnak nem szabadság kell hanem patriarchális társadalmi berendezkedés.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  9. Az elején a 3. hozzászólásomat ajánlom!
    Újra ide teszem, mert szerintem ez a summája!
    Ha A HGY-nek még van lehetősége és szeretne megtisztulni vagy tiszta maradni el kell utasítsa a kormány nászajánlatát! A léte a tét!

    És most az első hozzászólásom:

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  10. Latyapatya:

    még egy gondolat, aztán kilépek a társalgásból. Itt mi okkal leragadunk az ATV-nél, de azt se felejtse el, ami az egyházügyi törvénnyel, a vallásszabadsággal történik. Hogy a Hit Gyülekezete szemen köpi magát, amiko az egyházak közötti megkülönböztetést támogatva a “történelmi egyház” rangért pedálózik, az az ő dolguk. De a vallási törvény a maga nemében olyan, mint a médiatörvény. Az Önök ATV-je vajon kiáll-e a felekezeti jogegyenlőség és a vallás szabad gyakorlása mellett? Ez az ellenzéki média? Majd ki kell számolni, mennyivel kap több állami támogatást a Hit Gyülekezete, mint történelmi egyház, mintha nem lennének azok. Ez a júdás pénz nagysága.
    Kellemes tévézést!
    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (21 szavazatból)
  11. Bocsi a 3.hozzászólásom amit ígértem:

    gusztavnagy
    2011. április 6. szerda
    06:51
    Aki a Fenevad Kenyerét akarja enni,
    Felveszi annak Bélyegét!
    Német Sándor Vigyázz mit teszel!?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (8 szavazatból)
  12. Kedves Bartus László,

    szeretnék egy rövid, személyes e-mailt küldeni Önnek. Na jó, nem rövidet, legyen inkább közepes. Gondolom, Ön elfoglalt ember. Fontos kérdésről lenne benne szó. Gondolom, látja az e-mail címemet. Legyen kedves arra elküldeni az Önét.

    Köszönettel,

    M.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  13. A cikk közepénél járva úgy éreztem, na jó, ez már sok, ez összeesküvés-elmélet.

    Abba is hagytam az olvasást.

    Órákkal később elolvastam. Sajnos, nagyon nehéz lenne vitatkoznom az érvekkel. Minél többet gondolkodom rajtuk, annál nehezebb.

    Főleg azért, mert ez a logika magyarázatot ad arra, hogy miért Kálmán Olga műsora az az egyetlen az ATV-n, amit képes vagyok végignézni, és a gyomrom sem tiltakozik ellene.

    Legutóbb, amikor Lázár járt bent reggel, a műsorvezető szinte alákérdezett. Amikor Deutsch tamás sz….zizott a twitteren, majd telefonon beszélt vele egy másik ATV-s műsorvezető, gyakorlatilag haverkodtak.

    Kíváncsi vagyok, Olga meddig marad ebben a formában.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (9 szavazatból)
  14. Kedves Maeldron,

    várom levelét: nepszava@nepszava.com Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  15. szerintem szereptévesztés az, amikor az újságíró nem arról beszél, ami történt/történik, hanem a feltételezéseiről, vélekedéseiről kezd írni, arról, hogy szerinte mi lesz…
    érzésem szerint az oknyomozó újságírás célja nem hipotézisek, elméletek fölállítása, hanem az információ összegyűjtése és bemutatása. mellesleg sokkal több értelme és haszna van a tények felderítésének, és nyilvánosságra hozásának, mint a cassandrai (vagy anti cassandrai) próféciáknak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (9 szavazatból)
  16. Ha ennyire a lét a tét, akkor (végre egy) higgadt és kiváló gondolatébresztés, de jobb lenne, ha a fele sem lenne igaz.. Túl nagy a tét.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  17. Tisztelt hegyilakos!

    #
    hegyilakos
    2011. április 7. csütörtök
    17:55

    Az ATV-ben nincs Este című műsor.
    A cikkíró a közszolgálati TV-ről írt, nem az ATV-ről.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  18. Amúgy köszönöm azt, amit Bartus László tesz a magyar demokráciáért.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (11 szavazatból)
  19. Kedves Don Fülig!
    Jó hogy említette ezt a, – most nem tudom, hogy melyik szót használjam – butaságot, vagy esetleg feltételezést, hogy a vásár tétje az ATV felajánlása volt, de ez nem igaz, mert az ATV eredetileg is a HGY-é volt. Emlékszem, rá, hogy volt egy időszak, amikor szerettek volna megszabadulni a költséges fenntartás miatt, és emlékezetem szerint a Keresztény Adventistákkal tárgyaltak a megvételről. Reisinger János szerette volna átvenni és működtetni, de a Keresztény Adventisták Küldöttgyűlése nem ismerte fel az áldozatokkal járó nagy lehetőséget. A bizonytalanság oka egyrészt a költségek, másrészt az akkori viszonyokból adódó szakemberhiány volt. De és itt szeretném kihangsúlyozni, hogy a Keresztény Adventistáknál valódi demokrácia létezik, amennyiben egy gyülekezeti küldöttekből álló delegáció tanácskozik az ügyekről, és ezekbe beletartozik a vezetőik hitelesítése is. Ha tehát és itt van a kutya elásva, egy vezető hiteltelenné válik, akkor nem kapja meg azt a minősítést, amely lehetővé teszi neki az egyházvezetőként való szolgálatot és jogkört. Ez látszik a HGY-n de nagyon. Másrészről, pedig durci vagy nem durci, ha ismerjük a HGY keresztény gyakorlatát, akkor láthatjuk, hogy a karizmatikus jelleg erőteljesen jelen van. Már jóval korábban, például a Katolikus szentévben a pápa /VI Pál / fogadta a karizmatikusok küldöttségét, és bennük az egyház megújításának nagy lehetőségét látta. /Új Ember korabeli száma alapján/. Viszont a Biblia alapján ezt a karizmatikus jelleget nem tudjuk elfogadni a Biblia által meghatározott módon jelentkező Szent Lélektől való-dolognak, következésképp tisztátalan lélektől való kell legyen. Ebből az aspektusból pedig érthetőek a keserű gyümölcsök. a keresztényi jellem és az igazság melletti kitartás, hithűség stb… területén. Egy bizonyos területen Bartus Úr állításával fenntartásaim vannak, bár markánsan nem helytelenítem, mert jószándékára vall, hogy elismeri a HGY szerepét és próbál érdemeket felmutatni. Én ezekben kételkedem – kicsit. Mit tett a Hit Gyülekezete a vallásszabadságért? Nem tett semmi mást, mint ami az élete fennmaradásához kellett. De az sem volt túl sok. Igyekezett mentől több tagot beszervezni, és ráhajtott az egyházi berkeken belüli privatizálódásra, még jóval a rendszerváltás előtt. és így a tagoknak jólfelfogott érdekükké is vált egyháztagnak lenni, már csak az anyagiak miatt is. Nem csak egy jó kis “csápolásra” meg koncertezésre mentek a Folyondár utcába, hanem egyébként is volt közösségük egymással, még ha az nem is volt meg minden probléma nélkül. Nagy volt a tagi szóródás is, mert az ifjúsági problémák is kezelhetetlenek voltak, de ez maradjon az egyház belügye, minden egyháznak van taggondozás területén takargatnivalója. Ám amikor egy egyház és annak vezetője közéleti személyiséggé válik, egyszeriben felelőssé válik az egész ország közösségével szemben. És ez jó is, meg rossz is. Jó ha tudatában van ennek, és felvállalja az ehhez szükséges alázatot és felelősséget,de nagyon rossz, ha kihasználja azt, és már nem Krisztus Igéjével, hanem politikai hatalmával, befolyásával próbál előnyre szert tenni a lélek-halászatban. A hatalommal való összeszövetkezést a Biblia “parázna” viszonynak minősíti, ezt nem csak én mondom, ezt pontosan így érti egy Hit Gyülekezeti tag is, mert többé nem a Teremtő Istenbe, hanem a kormányok vezetőibe veti hitét az egyház és annak vezetője a bizalmát. Amilyen a vezető, olyan a nép, hiszen a vezetőinek a nyáj “példányképének” kell lennie. Ami bűn volt a III. században, az nem lehet erény a XXI. században sem, és ennek is meg lesznek a nem kevésbé súlyos következményei. Azt is hozzá kell tennem, hogy nagyon fájó, hogy abban az időben, amikor segítségre volt szüksége a Hit Gyülekezetének, akkor a tanbeli különbözőség ellenére, elvi alapon megkapta ezt a segítséget más protestáns területen mozgó kisegyházaktól, de már nem emlékeznek erre vissza, és nem ébrednek annak tudatára, hogy a kölcsönösség keresztényi erény, hiánya pedig bűn.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (10 szavazatból)
  20. Tisztelt Bartus László!

    Ha nálunk a vallásszabadság azzal egyenlő, hogy 100 aláírással bárki, bármikor állami támogatást és adómentességet igénylő “egyház” elnevezésű társaságot hozhat létre, akkor súlyos fogalomzavarral van dolgunk. Persze a kádárizmus után jó volt, bármilyen vallásszabadságot garantáló törvény.
    A vallásszabadság azonban a gondolat és világnézet szabadsága, a vallási hovatartozás szabad megváltoztatásának szabadsága, a hit nyilvánosság előtti megvallásának szabadsága és a vallási alapon történő közösségépítés a szabadsága, ill. a vallások versenyének szabadsága.
    A vallásszabadság nem sérül az új szabályozással. Ezt szögezzük le!

    Az állam szűkös büdzséje azonban arra kényszeríti a jogalkotót, hogy szigorú szemmel döntsön arról, az “egyházak” közül kiknek van a hitéleti tevékenységén túl olyan, a társadalom számára hasznos tevékenysége, amit érdemes támogatni, mert hosszútávú, jótékony hatással van az ország jövőjére. A Hit Gyülekezetében a tagok sorsának jóra fordulása azt eredményezte, hogy civil kurázsiból tömegesen jótékonykodnak, iskolákat, óvodákat, bölcsődéket, nappali melegedőket, drogambulanciát, katasztrófaelhárító csoportokat működtetnek országszerte és kérés nélkül teszik a “szamaritánusi” dolgukat.
    Pénzt és energiát nem kímélve 10 éve az ATV-ben a Vidám Vasárnap vallásszabadsági műsorban hirdetik a jézusi evangéliumot ingyen, minden magyarnak, felekezetektől függetlenül.
    E tevékenységek társadalmi hasznossága oly nagy, hogy -már megbocsásson- a régen az elitbe bebetonozott katolikus, református, evangélikus, görögkeleti, stb felekezetek összesen sem biztos, hogy tesznek annyit bele önerőből a magyar fölemelkedésbe, mint ez a kb 30 éves egyház.
    A Hit Gyülekezete -ha megadják a legelismertebb (történelmi) egyházi státuszt, ha nem- az érdemei miatt már benne van az elit klubban.

    (moderálva)

    Tisztelettel:
    dr Békés

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (14 szavazatból)
  21. Most látom csak :
    Dejó hogy egy megrögzött bűnös elfajzott cinikus ateista vagyok…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  22. spion !
    Kösz, hogy az ATV zrt. tulajdonosait közzé tetted ! De ugye tudod, hogy ez egyáltalán nem zárja ki a HGY szerepét. A többségi tulajdonos – mint ahogy leközölted, – az egy cég, amely valójában nem más, mint a HGY stróman cége, amely a HGY vezető lelkészének az utasításait teljesíti. Ugyan az az egyszemélyi vezetési rendszer, amit a jelenlegi kormányfő gyakorol.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (7 szavazatból)
  23. Kedves András!

    Én tisztában vagyok vele, hogy az ATV-n nincs ESTE című műsor, hanem az m1-en. Én arról írtam, hogy az m1-en az ESTE című műsorban az egyik interjúalany Németh Sándor volt, de előtte Mesterházy Attila.
    Mit nem lehet ezen érteni?
    Én a cikkíró lapzárta utáni véleményére reagáltam.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  24. Tisztelt Doki!

    Ha nem az a vallásszabadság, amit a mostani törvények biztosítanak akkor mi???? Nem csak vallásszabadsági törvény van, hanem büntető törvénykönyv is. A KDNP is mindig erre hívatkozik, hogy milyen sokan alapítanak vallást, vagy gyülekezetet -ami szó köztünk maradjon- messze a töredékét sem éri el (pénzben) annak amit a katolikus egyház kap, de ebbe ne menjünk bele. Azért a 21 év alatt, egyszer sem hallottam olyat, hogy az állam, vagy bárki akinek tudomása volt arról, hogy nem hitbeli meggyőződésből alapítottak egyházat, vizsgálatot kezdeményezett volna, pedig erre minden törvényi lehetőség meg volt. Szóval, miért is nem éltek a törvény adta lehetőséggel. Én egy olyan kis egyház tagja vagyok, aki a kádár-rendszerben államilag elismert egyház tagja volt, de az egyház vezetői kollaboráltak az állammal és azon munkálkodtak, ami az ateista ideológia célja is volt, hogy leépítsék és megszüntessék az egyház(ak)at. Ez ellen néhány lelkész tiltakozott, akiket egyszerűen ezért “kizártak” az egyházból. Hasonló volt a helyzet mint a Methodista egyháznál, csak a mi prédikátoraink fenntebbről (Istentől) vártak megoldást. Az egyház vezetők és az Állami Egyházügyi Hivatal csak azzal nem számolt, hogy az egyháztagok nagyobb része kiáll a “hűséges” prédikátorai mellett. Ezután tömegesen távolítottak el embereket a gyülekezetekből, magán házaknál levő összejöveteleinket rendőri zaklatásokkal tették “meghittebbé”. 1989-ben lehetőség nyílt arra hogy a majdnem minden protestáns felekezetben élő “protestálók” függetlenné válhattak anya gyülekezeteiktől és most már szabadon gyakorolhatták hitüket. Ezt azért mondtam el, hogy valamilyen képet szerettem volna adni arról, hogy miért volt szükség erre az új és talán a világon is egyedül álló szabadságot biztosító egyházi törvényre. Az általam vázolt események 1975-ben kezdődtek, bárki utána járhat, mert Iványi Gáborral történtek is erre az időre datálhatók. Érdekes módon a rendszer váltás után a Kádár korban elismert egyházak közül, nem igazán akartak tisztázást az ügynöki múltjukról. Egy-két eset van csak amikor egyének vallottak arról, hogy mi volt a szerepük az előző uralom alatt. Előre bocsátom, nem vagyok Jehova Tanúja,(és nem is vetem meg őket) de a mi közösségünk, soha nem vett igénybe állami támogatást hitéleti céljaira. Noha a következő törvényi szándék szerint, biztos nem lehetünk egyház, de az egyháztagjaink – noha nem hibátlanok – mind gyakorló keresztény, tehát nem úgy van hogy van x ezer ember, de annak csak 15-18 százaléka gyakorolja a hitét, vagy jár gyülekezetbe. A mai regnáló hatalom, bár kereszténynek vallja magát, bizonyára Jézust sem ismerné el vallási közösségnek. :-( De Jézus mondta: “Mert ahol ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben ott vagyok közöttük.” (Mát 18,20.) Nagyon csodálkozom sokszor amikor magukat kereszténynek valló emberek, papok, egyház vezetők elkezdenek “politizálni” , hogy-hogy nem jut eszükbe amit Jézus Pilátus előtt mondott:: “Az én országom nem e világból való.” Németh Sándor, sokszor úgy viselkedik, mintha nem is istentiszteletet tartana. Aki gyűlöletet és rosszindulatot, megtűr a jellemében az nem a Biblia szellemében él. Nem akarja kisajátítani a hitet (vallást), és nem vindikálja magának, hogy másokat ítélgessen. A múltkoriban kaptam egy emailt ami a H Gy belső állapotát, visszásságait mutatja be, hát nem örültem neki, de azt a tanulságot vontam le belőle, hogy egy olyan közösség amiben egy ember “uralma” van biztosítva és senki nem emeli fel a szavát ellene, vagy ezek után nem hagyja el azt a közösséget, onnan menekülni kell mielőbb. Igen kell a rend, de Isten egy embernek sem engedte meg,hogy a másik lelkiismerete felett uralkodjék. Jézus azt mondta a tanítványainak:”ti pedig mindnyájan testvérek vagytok.” Egy családban mindenkinek meg van a maga funkciója, feladata, tálentuma, de felhatalmazása a másik felett való lelki-uralomra az nincs. Nagyon egyet értek az előttem szólókkal abban, hogy amikor az egyház az állammal szövetkezik, akkor a fenevad hátára ül, és az nem a “tiszta-asszony” helye. Csak még annyit, akik azon tépelődnek, hogy akkor milyen tv-t nézzenek, nálunk semmilyen tv nincs, mégis meg vagyunk, nem csak a tv-ből lehet (kell) tájékozódni. Utoljára hadd álljanak itt Pál apostol szavai: “De mindazok is akik kegyesen (Istenfélőn)akarnak élni a Krisztusban üldöztetni fognak.” Tim II.3,12. És ez mindig is így volt évszázadokon (ezredeken) keresztül, ahogy a történelem is bizonyítja
    mindenkinek szép napot!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (7 szavazatból)
  25. Kedves Bartus Laci,

    mindenki tudja, milyen óriási a média felelőssége. A magyar média teljesen fidesz (és jobbik) kézben van. Számítunk az AN-ra.
    És köszönjük a hiteles tájékoztatást, de méginkább a gondolatébresztő, gondolattisztító írásokat.
    De úgy látom, hogy lapjuknál is annyi mindenről esik szó, amiről nem érdemes beszélni, ami eltereli az emberek figyelmét a lényegről, ezzel is segítve Orbánék érdekeit.
    Pedig épp elég hatalmas feladat lenne ezt a Kárpátokat elárasztó sötétséget bevilágítani.
    Tisztelettel

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (13 szavazatból)
  26. Kedves Bartus László!
    Ille István írja, vajjon nincs-e az A.N.-ban is egy fideszes beépítve. Nos, én is gondoltam rá. Írtam egy cikket, amit Ön kijavíttatott velem, azóta kétszer is elküldtem, Ön válaszra sem méltatott. A cikk címe: “Ébresztő Európa!” Egyébként Ön azt is kifogásolta egyszer, hogy nem eléggé kiabálunk. Ha pedig kiabálunk, azt az A:N. nem veszi figyelembe. Más a véleményem az ujságíró klubról is. Egyszerűen örülni kell annak, hogy itt még mód van rá, hogy reális értékeléseket hallgassunk. Vagy Ön szerint melyik TV-t kellene néznünk, – a Hír TV-t? Egyébként Önnek kiváló stílusa, bátorsága, és rendkívül jó logikája van, ne csökkentse ezt azzal, hogy jogos észrevételeket durván visszautasít. A külső kontroll egy médiavezető részére rendkívül fontos.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  27. Kedves Bartus László ! Igen nagyra értékelem hozzáértését, szabad emberi mivoltát, lendületét. De – véleményem szerint – most egy kicsit árnyalatlanul írt. Különösen igaztalannak érzem azt, amit az Újságíróklub-bal kapcsolatosan írt. Nagyon jó az a műsor, egy sor olyan információt közvetít, amelyekhez egyébként nem férnénk hozzá. Külföldi lapok, értelmes nézőpontok, más és más megközelítések. Anyagok azokhoz a vitákhoz, amelyeket naponta kell munkatársaink, alkalmi beszélgetőpartnereink, vagy akár egyetemista gyermekeink és azok barátai közegében lefolytatni. Ne becsülje le az ismeretek terjesztését, mint műfajt !
    A másikm ani bánt az az, hogy Ön azt gondolja, az ATV-ben nevet szerzett baloldali emberek oly könnyen megvehetők, kijátszhatók. Én nem így gondolom, és remélem – nagyon remélem – nem Önnek van (lesz) igaza.
    Tisztelettel, maradtam továbbra is híve.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  28. Miket nem talál az ember a Hit Gyülekezetéről!
    http://www.dumaujvaros.hu/index.php?t=msg&th=31408&start=0&
    Ha csak a fele igaz, már gázos!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  29. Kedves Bartus László!
    Érdeklődéssel és döbbenettel olvastam cikkét, majd a kapcsolódó linken Németh Sándor dadogását.Azt nem tehetik meg, hogy a HIT gyülinek történelmi egyházi rangot adnak!Tudom, hogy nem engem fognak megkérdezni, de mégis…!Ez egyszerűen árulás, pontosan úgy, ahogy Ön fejtegette. De akkor most hogyan tovább? Ellenreformáció mintájára ellenhitgyülekezetesedés? És ki fog hinni akárcsak Önnek is egy megtért sportcsarnokkal szemben? Pláne Némethtel vagy Hackkal szemben?
    Tudja, anyukám kivált a Baptista Egyház kötelékéből még fiatalon, ő szokta mondani:” minél inkább alázatos, annál inkább gyalázatos “! Hát ez bizony ide is illik!
    Az atv-t kilóra megvették?! De még mindig ez a legnézhetőbb. Persze lehet, hogy ez is csak júliusig!
    További jó cikkeket, tisztelettel
    Gál Márta

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  30. Kedves keddi!

    Ne haragudjon, néhányszor már próbáltam Önnek megírni, ez a mostani talán eljut Önhöz: a cikk, amit folyamatosan perel rajtam különböző hozzászólásaiban, mondanivalóját tekintve tetszett. Az első szótól az utolsóig egyetértettem vele. Ezért kértem meg, hogy formailag javítson rajta, hogy közölhető legyen. Mert érdemes. Ön ezt megtette, és valóban sokat változott, javult, de az a forma sem ütötte meg a publicisztikaként való közölhetőség szintjét. Nem akarom megbántani, ez is gyakorlat kérdése. Feltételezem, hogy Ön annyira megszokta a kommentelést, blogírást, hogy ez megmaradt az írásban. Műfaját tekintve kiváló olvasói levél, esetleg egy blogbejegyzés, de nem publicisztikai műfaj. Ez volt az oka annak, hogy nem tudtuk közölni. Néha észreveszem itt-ott a website-on, hogy Ön ezt szememre veti, és igyekszem ezt mindannyiszor megmagyarázni, de utána talán már nem tér oda vissza. Emailt is küldtem, ahol ugyanezt megírtam. Arra törekszünk, hogy ígéretünknek megfelelően nyithassunk Önöknek egy szabadon indítható blog felületet, ahol ezek az írások majd mind megjelenhetnek. Előfordul, hogy Ön ott ír majd olyat, hogy én kérem meg: ez több, mint egy blog, engedje meg, hogy publicisztikaként közöljük. De a szóbanforgó írás nem ilyen volt. Ezért nem jelent meg. Remélem, hogy most eljut Önhöz ez az üzenetem.

    Ami az Önök ATV-vel kapcsolatos elégedettségét és hitét illeti, azt nem osztom. Ennek a TV-nek a tulajdonosa most már nyilvánosan is vállalja, hogy eladta magát a Fidesznek. Eddig is lehetett tudni, hogy van egy paktum, és az ATV-ben a riporterek, a műsrorok addig mehetnek el, amíg azt a Fidesz jónak látja, amíg az a Fidesz érdekét szolgálja. Legalábbis a paktumot nem veszélyezteti. Az ATV nem egy ellenzéki TV. Ez most már arra van kitalálva, hogy Önök soha ne lázadjanak fel az orbáni diktatúra ellen. Itt kiengedhetik a Fidesz kontrollja és felügyelete mellett a gőzt. Nem akarom ismételni, egyszer itt már leírtam: Önök tíz évvel fogják később megdönteni az Orbán diktatúrát, mint ahogyan lehetne, az ATV nézése miatt. Ez a TV levezeti az Önök jogos indulatát, ellenállását, és leszereli azt. Erre van a jelenlegi formájában kitalálva. Ezért hajlandó Orbán történelmi egyházi státuszt és vele nagyon sok pénzt adni a Hit Gyülekezetének. A Fidesz és a Hit Gyülekezete együttműködése nem most kezdődött, hanem még aválasztások előtt. Azóta be vannak csapva. Ha a Fidesz másképp akarja, akkor más lesz benne, máshol lesznek a határok. Önök egy piszkos játszma részei éppen úgy, ahogyan az ATV-ben dolgozó kollégák is. Németh Sándor kézzel vezérli ezt a televíziót, ő pedig a Fidesszel kötött háttéralkuk alapján irányítja. Ez az ember éppen olyan pénz- és hataloméhes ember, mint Orbán Viktor. Miről kell még beszélni? Összefogtak, megegyeztek az Önök háta mögött. Amíg Ön az ATV manipulációját mézi, azt gondolja, lehet ebben az országban élni. Nem érzékeli a valóságot. Ezt a feladatot látja el az ATV a Fidesznek, az érte járó pénzt a Hit Gyülekezete a történelmi egyházaknak járó százmilliókban veszi majd át.

    Megmondom Önnek, melyik televíziót tessék nézni: a közszolgálati magyar televíziót. Azt az Ön pénzéből Önnek készítik. Ne tessék lemondani róla, az Önnek jár, méghozzá kiegyensúlyozottan küzszolgálati televízióként. Ha Ön azt nézi, akkor hamar rájön arra, hogy hol él, hova került, kik uralkodnak, mit tesznek. Hogy nemcsak a közszolgálati TV-t, de az egész országot elvették. Azokat a gondolatokat, indulatokat, amelyek az MTV nézése közben érik Önt, nem közvetíti az ATV, hanem ellenkezőleg. Ez a baj. Varázsol Önnek egy külön csak Önnek készített világot, mintha lehetne szabadon beszélni, mintha szabadság lenne, ad egy mintha világot. Ez legyen elég, ez elégítse ki Önt, ebbe nyugodjon bele, a többit tessék csak Orbán Viktorra és Németh Sándorra, valamint a többi gengszterre bízni, majd ők minden mást elintéznek. Ön csak bámulja az ATV-t, ahol örülhet annak, hogy Kálmán Olga hogyan megmondta. Csak attól nem változik meg semmi. Ez erre van kitalálva, hogy Ün ettől megnyugodjon.

    Nem akarom megbántani a kollégákat, akik az Újságíróklubban vannak. Maradjon annyi elég, hogy nem értünk egyet. Magával a műfajjal vannak problémák. Amíg Ön csak ezt látja, és nem látja azt, ami ehelyett lehetne, addig nem tudom Önt meggyőzni. Kubában nagyon elégedett egy havannai kisfiú, mert még nem látott mást. Ezért erről ne vitatkozzunk.

    Higyje el nekem, Ön is, és mindazok, akik abban a tévhitben vannak itt, hogy én most melléfogtam, olyasmiről beszélek, ami nem fontos, vagy tévedés, hogy én ma hosszú távon az Orbán diktatúrával szembeni ellenállás szempontjából a leginkább aggasztó, és a legveszélyesebb fejleménynek az ATV-t tartom. Azt, hogy egyértelműen kiderült: az egyetlen “ellenzékinek” hitt televízió tulajdonosa áruló, lepaktált a diktatúrával, és annak eszközévé tette az ellenzék egyetlen televízióját (ami amúgy – ha a hívők pénzéből is, de – az övé). Nem beszélek én felesleges dolgokról. Ha ez nem lenne fontos, nem mondanám. Lehet ilyen megkésve tüntetgetni az alkotmány ellen, de ezzel már elkéstek. Hónapokkal ezelőtt kellett volna kezdeni. Most már előbbre kell látni. És ebből a szempontból ez a fejlemény a legfontosabb, a legveszedelmesebb. A nézők, a demokrácia hívei szempontjából is, és a demokrácia mellett álló újságírók számára is. Csapdába estek a kollégák. Egyik oldalról szembe kell nézniük, hogy egy kis Orbán Viktor ugráltatja őket, aki ráadásul lefeküdt a Fidesznek, és őket csak felhasználja a piszkos kis üzelmeihez. Másik oldalról hova mehetnek máshova? És akkor ott van még az egzisztenciális kiszolgáltatottság is.

    Higyje el, hogy most azért vagyok a legborúlátóbb a magyar demokrácia jövője, Orbán diktatúrájának kiteljesedése és tartóssága szempontjából, mert az ATV-ról kiderült egyértelműen az, amit már eddig is sejteni lehetett. És éppen azért, mert Önök ezt nem látják át, nem hiszik el, nem tiltakoznak és nem szabotálják, hanem elégedettek. Ez az elégedettség hosszabbítja meg Orbán uralmát. Ezért az ATV miatt most semmi reményt nem látok Magyarország ébredése szempontjából, mert ez el fogja altatni Önöket.

    Sokan jó szándékkal próbálnak meggyőzni, hogy most tévedek, rossz úton járok, azokat bántom, akiket nem kéne, stb.. Nem tévedek. Én csak annyit kérek, hogy ha egy kicsit is azt gondolták eddig, hogy nem vagyok teljesen vak, akkor csak annyit fogadjanak el, hogy nem ok nélkül mondom, amit mondok. Tegyék el ezt a cikket, és azt is, amit talán még egyet e tárgyban írok, és amikor majd átlátnak a szitán, megértik mennyire átverték Önöket, megértik ennek a veszélyét, akkor legyenek megértőek velem szemben. Nem kell azt mondani, hogy igazam volt, csak annyit ismerjenek el, hogy nem ok nélkül mondtam, amit mondtam.

    Köszönöm a türelmet. Lehet, hogy meg is írtam a másik cikkemet erről? Nem. De erről fog szólni. Mindenkinek köszönöm a megtisztelő figyelmét és a jóindulatát.

    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  31. Kedves Bartus Laci!
    Sokáig vívódtam, reagáljak-e fenti „lélekemelő” eszmefuttatására. Nem akartam. Nem szeretek olyan írást kommentálni, amellyel nem igazán tudok legalább részben azonosulni. . A politika és az egyházak összefonódásait illetően nagyon sok olyan megállapítást tesz, információt közöl, amelyről a hozzám hasonló „gyalogkakukknak” halvány lila gőze sincs. Van azonban néhány dolog, amely ismereteimmel ellentétes, ezért nagyon zavar:
    1. Tény, hogy Hack Péter egyes megnyilvánulásait magam is erősen kiábrándítónak tartottam esetenként, de nem kizárólagosan. Néha érdemes rá odafigyelni, értelmes, logikusan érvelni tudó, tájékozott ember.
    2. A HGY és a Dávid Ibolya féle MDF kapcsolatáról nem tudtam. Azt viszont konkrétan tudom, hogy a HGY annak idején kötelezte híveit, hogy az SZDSZ-re szavazzanak, az SZDSZ választási szerepléséért még külön imát is mondtak. Ez engem nagyon taszított, de itt az SZDSZ volt a szereplő, nem az MDF.
    3. Ami a híreket illeti, elsősorban az interneten tájékozódom, de számomra az egyetlen nézhető magyar hírműsor az ATV műsora, a többitől hányni tudnék, így messze elkerülöm. Nagyon jól emlékszem rá, hogy az első Orbán kormány idején sem volt ez másként, akkor is az ATV volt az egyetlen, baloldali érzelmű magyar átlagpolgár számára nézhető, viszonylag kiegyensúlyozott hírforrás. És ma sincs ez másként. Ez még akkor is így van, ha a „kiegyensúlyozottságra törekvés jegyében” néhány meghívottat a pokolra kívánok és kikapcsolom a hangjukat. De én a hívő „viktoriánusok”, kormányzati tényezők szerepeltetését egyszerű „önvédelmi reflexnek” tudom be a csatorna részéről, és igyekszem miattuk a „gyereket nem kiönteni a fürdővízzel együtt”. Mint ahogy szívesen olvasom az Amerikai Népszava cikkeit és a hozzájuk fűzött, kulturált hangvételű kommentárokat is, de eszembe nem jutna a hazai portálokon megjelenő cikkeket követő commenteket elolvasni, éppen a gyakran minősíthetetlen hangvételük miatt. Az ember kénytelen disztingválni, ha nem akar gutaütést kapni. De attól még az információéhsége megmarad.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  32. Szabad még szólni?
    Bartus László lehet, hogy félreértett a korábbiakért, ezért most leszögezem: nagyra értékelem az írásait, de főleg a szándékait. Most azonban ez kevéssé van így. Azt írja emitt fentebb: “Ön csak bámulja az ATV-t, ahol örülhet annak, hogy Kálmán Olga hogyan megmondta. Csak attól nem változik meg semmi.” Hogy nem változik meg semmi?! Hát aznap biztosan nem.
    És mit nézzünk? Az m1-et! „Azokat a gondolatokat, indulatokat, amelyek az MTV nézése közben érik Önt, nem közvetíti az ATV, hanem ellenkezőleg. Ez a baj.”
    Hát az m1 híreiben meg sem jelennek azok a problémák, amelyekről K Olga beszél. Még a téma sem kerül a felszínre. Nincs meg a HÍR! Be sem kerül a műsorba!
    Egyik késő esti műsorának kb másfél hónapja nagyjából ez volt a címe: „Miért van az, hogy a gazdasági válság közepette özönlik hozzánk a nyugati tőke?” Hát ezt már csak megnézem, mert nem is tudtam, hogy olyan nagyon özönlik az a tőke. Hát nagy baromság volt, mondhatom.
    Tényleg ért indulat. De hogy becsapnak, hogy elvették tőlünk az egész országot, hogy lesz…k bennünket és közben nemsokára kötelezően hittant tanulhat a kisunokám, stb, az igaz, hogy az m1-ből is, de leginkább máshonnan megtudtam, és azt hiszem elég világosan látom az általános helyzetünket, a helyzetemet. De ettől kezdve mi a fenét nézzek az m1-en?!
    Az atv-t nézve nem ájulok abba a hitbe, hogy most jól megmondták, oszt jó napot. Hátradőlök és várom, hogy jöjjön a megváltó. Éppen fordítva: abban bízom, hogy egyre többen nézik, egyre többen jönnek rá, hogy nagy barmok voltak, amikor a fideszre szavaztak. Ez a műsor segít felkészíteni arra, hogy ingadozókkal vitatkozhassak. És nekem mindegy, hogy a tv kié, csak üsse meg ezt a hangot és főleg: magyarázza hitelesen, hogy mi a valós helyzet. Amíg teheti, tegye! Ma nincs jobb!!!
    Mert azt gondolom, hogy ma ennek van itt az ideje. Szerintem semmilyen harcos kiállás ma még (vagy tán eddig) nem tudja megdönteni orbánt, ahhoz ezrek hangoskodása sem elég. Ahhoz az emberek döntő többségének akarnia kell a változást! Ma ez még nincs így. A helyzet javul, de még nem érett meg.
    Aki tudja érlelje!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  33. Ezek hol élnek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  34. Latyapatya:

    megadom magam, nem vitatkozom. Legyen az Önök hite szerint. Az más, amiről én beszélek. :)) Én nem akarom önöket semmiről meggyőzni, majd az élet úgyis megmutatja. Köszönöm, hogy meghallgattak, pontosabban elolvastak. Szép estét! :))
    Más: Milyen kár, hogy a Tétényi Évához nem lehet többen csatlakozni, és mire a Parlamenthez érne, lennének mondjuk 100 ezren, és nem százan. :))

    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  35. Lemásoltam a cikket és sok fontosnak tartott kommentet betettem egy fájlba. Eltettem. Tanulságnak. Majd látjuk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  36. Kedves Bartus László !
    Egyet értek amit az ATV szerepével kapcsolatos veszélyről a legutolsó “admin” hozzászólásában írt. Éppen ezért várom az ígért cikket ! Mielőbb jelenjen meg, mert akik még nem értették meg a veszély lényegét, azok talán hamarabb felébrednek az altatásból, amibe éppen az ATV-n keresztül az Orbán V. – Németh S. duó ringatta bele őket ! Nagyon fontos, hogy minél többen megértsék, mert akik félreértették önt, azok szerintem mindannyian nemes, igazság szerető demokrata emberek, mert hisz éppen az ő, (a mi) érdekünkben szólt az ön cikkében erről a figyelmeztetés. ——————–

    bonhomme !
    Megnéztem a cikket, aminek a linjét a legutolsó hozzászólásodban kitettél.
    Hát rettenetes ami abban a beszámolóban van.
    Nagyon fáj, ha becsapják az embereket, de az még jobban fáj, ha becsapottak is maradnak ! Nem csak a HGY-ben, hanem az egész országban ! Éppen ezért óriási a felelőssége azoknak, akik a becsapás és elaltatás eszközei lesznek és/vagy maradnak, akár személyek, akár intézmények ( pl. ATV ) legyenek is azok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  37. Tisztelt Bartus Ur !

    Tétényi Évahoz csatlakozó zarándoklók létszáma 100 főre engedélyezett ugyan, de a zarándokokat várhatjak, segithetik több (10 vagy 100 ) ezren.

    Elindult a Magyar Köztársaságban a

    ” t ü n t e t é s s z e z on ”

    2011 . év áprilisában !!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  38. Inogni kezd a Trónszék ?

    ” Orbán Viktor beszédét Balogh Artúr egy kicsit megzavarta ”

    2011 április 07 Orbán Viktor történelmi lehetőségnek nevezte a cigányság felemelését, az EU-hoz kapcsolódó roma konferencia megnyitóján. Orbán beszédét egy kis közjáték zavarta meg, bár a miniszterelnök egy pillanatra sem akadt meg beszédében.

    „N e l ő j r á m ”
    feliratú pólóban megállt a közönség között Balogh Artúr cigány politológus és blogger [1], aki angol és magyar nyelvű papírokat szórt szét. Ezután a biztonságiak kivezették.
    Tiltakozunk című, „A cigányok” aláírással ellátott felhívása szerint a roma stratégia készítői kizárták a cigányokat az előkészítésből, nem elég szigorúak a tervezett szankciók, az EU kormányai eltűrik a náci uszítást, a romákat pedig zaklattják, gettókba zárják, politikusaikat pedig korrumpálják. Balogh Artúr az Indexnek akciója után azt mondta, hogy szerinte a magyar kormány is szélsőjobboldali és hazug.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  39. Így jár aki túl sok ponyvaregényt olvas. Pillanatok alatt kész az összeeskűvés elmélete. Bevallom, ha én tévednék és Bartusnak lenne igaza,akkor bizony érdemes összepakolni, mert Hányingerországban már nem szeretnék tovább élni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (5 szavazatból)
  40. Tisztelt Bartus úr!

    Izgalmas paracikk volt az biztos. N.S.-ról az lenne a kérdésem öntől,
    mint ismerőjétől: Maga szerint hogyan juthatott ki N.S. 1980 novemberében Amerikába, hogy egy karizmatikus rendezvényen résztvegyen?
    Hogyan intézte el Tallér J.-nak, hogy elhagyja az országot a családjával együtt?
    Hogyan?, ha az életrajza alapján üldözöttnek kellett volna lennie?
    Az Ungvári S. fiával készült videó alapján Németh már a vidéki kisegyházi próbálkozásai, és csoportról, csoportra való ugrálásakor Csillag J. III/III-as rendőrfőhadnagy látókörébe került.

    Ungvári S. üldözése:
    http://www.keresztenytv.hu/index.php?id=41&p=video

    A nemethsandor.hu-n az életrajz annyira legendásan ellenzéki, hogy az már gyanús, hogy miért volt csak tessék-lássék “üldözve”, ami igazából nem is érintette, mert a csoportjából megélt. Börtönbe nem csukták, meg nem verték, nem nyomták és hallgattatták el..sőt.

    Hogyisvanez?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  41. Tisztelt Bartus László!

    Nem értek egyet azzal a többszörösen összetett összefüggésrendszerrel, amelyet felállított.

    A legfontosabb: tudomásom szerint Németh Sándorék valóban kötöttek egy bizonyos paktumot a Fidesszel, de ez csak arra vonatkozott, hogy a Hit Gyülekezete nem fogja nyíltan támadni a Fideszt.

    Azonban ennek ellenére a tavalyi választásoknál hallgatólagosan az MSZP-re való voksolásra bíztatták a híveiket!
    Aki rendszeresen olvassa a Hetek-et, az pontosan tudja, hogy az interjúik, cikkeik nagy részében bizony igenis bírálva fordulnak a Fidesz-kormányzat felé, több eléggé cinikus címlap is megjelent a Hetekben, ezeket még én is láttam.

    A helyzet szerintem egyáltalán nem olyan kisarkított, ahogyan Ön itt leírja!
    Egyszerűen csak a Hit Gyülekezete nem akar politikai konfrontációt vállalni, s szeretné elkerülni azt az ellene irányuló támadás-sorozatot, ami 1998 és 2002 között volt.

    Ami pedig a “történelmi” titulust illeti: ha bevezetnek egy jogszabályt, ami 25 ezres létszám alapján adná meg ezt a címet az egyházaknak, akkor miért ne használják ki??

    Őszintén szólva kissé egyoldalúnak érzem ennek a cikknek a gondolatmenetét.

    Üdvözlettel:

    H.S.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  42. H.S.

    Azt hiszem valamit nem értesz!
    Ezt nem bántásnak szánom!
    De ha egy jó szellemi közösségnek tartja magát a Hit Gyülekezete, akkor tudnia kell, hogy még kicsike megállapodást sem köt semmiféle hatalommal!
    Lehet álláspontja, hirdethet, kell is hogy hirdessen egy jó életformát, és az emberek akik hallgatnak a tiszta, jó szóra, el tudják dönteni hogy mi mellé álljanak oda!
    Német Sándornak tudnia kell, hogy egy kicsit sem paktálunk le a Fenevaddal!

    És valószínű azt is tudja, hogy ” Egy kevés kovász az egész tésztát megposhasztja! Az pedig nem jó semmire, kidobják!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  43. Annak idején én is részt vettem az 1990. évi IV. törvényért való imakommandókban évekig!!!, ami támogatta a H.Gy. ÉS a szabadság védelmezőinek (vagy vélelmezőinek?) táborát, amelyek ellenezték a módosítást.
    Az imakommandó keretében átkoztuk a Fideszt, a Katolikus Egyházat, és egyéb boszorkányságokat végeztünk, hogy “Isten munkája” zavartalanul folytatódhasson.
    Amikor hosszú évek után az agymosottságomon áttört az a tény, hogy a tagság /akik az Isten népe voltak, majd “ellenségek”/ állandóan cserélődik, sőt fogy, a stabil vezetés pedig MLM rendszerben a kasszás és a szolgák kizsákmányolásának a haszonélvezője, akkor jöttem rá: ez nem Isten munkája, hanem azok vallási-maffia biznisze akik a piramis csúcsán vannak. Lényegében családi vállalkozás.

    Sokan vannak, akik életet, sok-sok pénzt, időt, energiát, ingyenmunkát, hitet, bizalmat fektettek a rendszerbe, azt gondolják valami jót tettek. Biztosan volt ilyen, csakhogy mindig ott volt a telhetetlen haszonélvező vallási cápa, akié valójában ez az egész, aki minden jót a saját javára, és forintjára fordított, lényegében: lopott. Az egész rendszer egy összelopkodott, lenyúlt, másolt, elcsalt, lefölözött vallási MLM rendszer. Embereket facsart ki, mint egy citromot és dobta el őket összezúzva az amúgy is romokban levő önbecsülésüket és önbizalmukat. Megalázva, vádak súlya alatt, elátkozva, anyagilag, érzelmileg megcsalva, kifosztva, becsapva távozhattak.
    Hiszen kevés az a valódi megváltáshívő, aki erős önbizalommal és önbecsüléssel rendelkezik. Segítségre van szükségük ezért Istenhez fordulnak, de a cápacsalád fogságába sétálnak, akik az evangéliummal halásznak.

    “a babiloni király, üres edénynyé tett engem, benyelt engem mint a sárkány, betöltötte a hasát az én csemegéimmel, és kivetett engemet.”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (11 szavazatból)
  44. Gusztavnagy,

    tudomásom szerint Pál apostol is írt a Bibliában a politikai hatalom és a keresztény közösségek kapcsolatáról.
    Mégpedig úgy fogalmazott, hogy igyekezni kell a politikai hatalommal való konfrontáció elkerülésére a keresztényeknek!

    Szerintem teljesen korrekt ez, Németh Sándor akkor követne el hibát, ha a saját egója miatt a Hit Gyülekezete hívőit kiszolgáltatná a Fidesszel való politikai harcoknak, s annak, hogy még akár a munkájukat is elveszíthetik!

    Sajnos, manapság ugyanis még ez is megtörténhet az emberekkel…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  45. Kedves Bartus László!
    Köztudottan üzlet volt az utóbbi időkben Magyarországon pártot, egyházat alapítani. Volt tehát reális alapja is annak, amit OV mondott. (Meg kell őket rostálni.) No persze ebben az is benne volt, hogy így besegített a legnagyobb szekértolójának, a komisszárainak, a katolikus egyház lélekkúfárainak leszámolni pár apróbb ellenfelével. “Hulljon a férgese!” (Sakkozni is könnyebb, ha eltűnik a tábláról sok okvetetlenkedő gyalog… )
    Ezért aztán valóban igencsak elgondolkoztató, hogy vajon miért kapott a HGy “történelmi” minősítést, hiszen pontosan azzal kapcsolatban merült föl legélesebben annak a gyanúja hogy az nem hitéleti szervezet, hanem pénzügyi vállalkozás.
    Lehetséges, hogy ezeknek a rejtett összefüggéseknek a felismeréséhez, megfogalmazásához távolabbról kell szemlélni a dolgokat. Mi közelről csak a fát látjuk, a fától az erdőt már nem, Ön pedig a messziből az erdőt is látja… Az is lehet, hogy az ATV-t nem szabad a szabad, tárgyilagos televíziózás utolsó végváraként oly szent áhítattal, elnézően nézni, mint ahogy mi tesszük, hanem érzelmektől mentesen, hideg fejjel egynek kell látni a sok közül…
    A lakosság átlagánál talán messzebbre, tisztábban látó, önállóan gondolkozó, értelmiségi emberként (látva a hazai politikai élet eldurvulását, a helyzet ellehetetlenedését) úgy érzem, a maszop által beígért forró tavasz, a magyar elnökség után, még néhány EU-s megaláztatás után legkésőbb a 2011-es év mérlege ismeretében, no meg meghallva a 2012-es költségvetés elkerülhetetlen újabb nadrágszív-húzásait sokkal erősebb hullámokat fog vetni idehaza az elégedetlenség. És akkor a csuti kis kondás már nem fogja tolerálni a szabad véleményt, a nem a csatlósai, talpnyalói által szerkesztett hírek áramlását. Egyetlen tollvonással (konkrétabban Szalay Annamária egyetlen tollvonásával) véget fog vetni ennek az utolsó kritikus hangnak is. És akkor elválik, hogy jól látta-e előre az eseményeket, vagy pedig túlzóan pesszimista volt-e ez az elemző cikke.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  46. Kedves Bartus László!
    Ugye nincsen hasonló összeesküvéselmélete a szabad vélemény nyilvánítás másik hazai végvárról, a Klub Rádióról?
    Vagy igen? :-(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  47. Kedves Gugyerák,
    először is bocs a múltkori félreértés miatt.
    Azzal kapcsolatban, amit most B. Lacitól kérdezel:
    a válaszodra könnyen megadhatod a választ magadnak: csak hallgasd meg őket… :(
    Kuncze életem egyik legnagyobb csalódása.
    Bolgár György pedig szerintem tudja, amit mi is tudunk… De mégis maradt…
    Az újságíró-társadalomnak is élni kell valamiből…
    Mindenesetre kiváncsian várom, mind az ATV, mind a Klub reakcióját a cikkre.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  48. Kedves Laci!
    A mínuszgombok még hagyján, azt a FideSS zsoldosai is nyomkodják: De ezek még meg (vagy ki) is fognak átkozni téged. Na nem mintha a HGY átka többet érne, mint az albán légvédelem, csak mókás elképzelni, amint egy kijelölt csoport órák hosszat mondja rád az átok-mantrát. :D :D :D

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  49. Hello bonhomme! Kitöröltem, amit írtam. Kiszállok innen, ez méltatlan színvonal. Majd írpk egy cikket, de az leégeti majd néhány ember haját. :)) Üdv. Laci

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  50. Kedves Hanna!
    Én bizony már arra sem emlékszem, hogy valami miatt valaha is elnézést kellhetett volna kérj. Tehát ha volt is köztönk valamivel kapcsolatban vita, én nem vettem azt magamra, főként nem véresen komolyan. Belefér a szabad vélemény nyilvánításba – mondhattam magamban.
    Bonhomme!
    A tegnap 20:41-es hozzászólásomra kapott minusz azt mutatja, hogy a fidesznyik csasztuska kórus el sem olvassa, amit minuszol, csak nyomkodja a gombot, mint a Parlamentben. Vagy netán (és most hadd hízelegjek egy kicsit magunkmak!) már számon tartanak bennünket karakteresen ellenzéki véleményt kifejezve rendszeres hozzászólókat és a név láttán egyből nyom egy minuszt?! ;-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

A Hit Gyülekezete úgy hazudozik, mint a katolikus egyház 2012. március 19. hétfő | AN-álláspont

Iványi Gábor a hazugságok ellen 2012. február 29. szerda | AN

Az egyiptomhitűek túltesznek a keresztényeken 2012. január 15. vasárnap | AN


KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szavazzon!

Ön szerint elképzelhető-e a norvégiaihoz hasoló merénylet Magyarországon?
View Result
Loading ... Loading ...
RSS lyency
RSS evitae
RSS nagydiofa
RSS torokmonika
RSS hessenwinkel
RSS leharblog
RSS szendamondja
Videók